Урок. "Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі"

Про матеріал
Розробка уроку для 10 класу за темою "Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі"
Перегляд файлу

Розробка уроку

10 клас

Тема. "Вуглеводи, ліпіди: огляд будови й біологічної ролі"

Мета уроку

Освітня:

  •                         Формувати знання про будову, класифікацію та біологічну роль вуглеводів і ліпідів
  •                         Ознайомити учнів із функціями вуглеводів і ліпідів у організмі

Розвивальна:

  •                         Розвивати вміння учнів аналізувати взаємозв'язок між будовою й функцією органічних сполук.
  •                         Стимулювати логічне мислення, увагу.

Виховна:

  •                         Виховувати відповідальне ставлення до власного здоров'я через розуміння ролі вуглеводів і ліпідів.
  •                         Формувати науковий інтерес до біології й заохочувати здоровий спосіб життя.

Цілі уроку

Учні повинні знати:

  •                         Хімічна будова вуглеводів і ліпідів;
  •                         Основні види вуглеводів (моносахариди, дисахариди, полісахариди) та ліпідів (тригліцериди, фосфоліпіди);
  •                         Біологічна роль вуглеводів (енергетична, структурна) та ліпідів (резервна, теплоізоляційна, регуляторна) в організмі.

Учні повинні вміти:

  •                         Визначати та класифікувати вуглеводи й ліпіди за їх будовою;
  •                         Описувати функції вуглеводів і ліпідів в організмі;
  •                         Аналізувати взаємозв'язок між будовою молекулою та їхніми біологічними функціями.

Учні повинні розуміти:

  •                         Значення правильного споживання вуглеводів і ліпідів;
  •                         Важливість вуглеводів як основного джерела енергії для речовин, а ліпідів — як резервного джерела енергії та структури.

Обладнання та матеріали уроку: проєктор, екран або інтерактивна дошка, ноутбук або комп'ютер,таблиці та схеми,підручник з біології (10 клас), електронні інтерактивні додатки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Базові поняття та терміни: вуглеводи,моносахариди, дисахариди, полісахариди,      ліпіди , тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди, глюкоза, крохмаль.

Хід уроку

І. Орієнтація, мотивація діяльності

Привітання учнів, перевірка їхньої готовності до уроку. «Створення сприятливого клімату». Учитель вітається з класом, перевіряє присутність учнів та їхню готовність до завдань (наявність підручників, зошитів, робочих матеріалів).

 Слово вчителя.

Чи помічали ви, як після того, як з'їсте солодке, наприклад шоколад, ви відчуваєте приплив енергії або навпаки, як після жирної їжі ми можемо відчути себе погано  і сонливими. Отже хімічні речовини, про які ми  сьогодні будемо говорити , впливають на самопочуття.

 

Слово вчителя (мотиваційний вступ):

Вступ до теми

Питання для зацікавлення: «Чи замислювалися ви, чому ми відчуваємо себе погано  після солодкого або навпаки — втомленими після жирної їжі?».

Актуалізація досвіду учнів:

Згадай який вуглевод утворюється внаслідок фотосинтезу? Які вуглеводи запасаються в клітинах рослин, тварин і грибів?

ІІ. Цілепокладання

  1.  Сприйняття й  первинне усвідомлення навчального матеріалу, осмислення зв’язків і  співвідношень в  об’єктах вивчення

Прийом «Презентація проєкту»

Домашні групи готували інформацію про вуглеводи та білки.

Прийом «Робота з  малюнками»

Слово вчителя. Перегляньмо малюнки підручника (с. 72–73, мал. 77–279). Проаналізуйте особливості будови крохмалю та целюлози. Який з полісахаридів забезпечує структурну функцію, а який є резервною речовиною? Поясніть значення цих полісахаридів у життєдіяльності зображеного організму.

 Прийом «Робота з  термінами»

 Що таке вуглеводи, (Запишіть у зошит, с. 71 підручника.)

Прийом «Запитай у  Google»

Що таке моносахариди, дисахариди, полісахариди,      ліпіди , тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди, глюкоза, крохмаль?

 

2. Узагальнення й  систематизація знань, застосування їх у  різних ситуаціях, наближених до життєвих

Прийом “ Фронтальне опитування”

Що таке вуглеводи?

  •        "Які речовини ми називаємо вуглеводами?"
  •        «Чи знаєте ви, з яких продуктів ми отримуємо вуглеводи

Які функції забезпечує вуглеводи в організмі?

  •        «Як ви думаєте, чому після вживання солодкої їжі ми відчуваємо приплив енергії
  •        "Чи можуть вуглеводи зберігатися в нашому організмі? Якщо так, то у якій формі?"

Що таке ліпіди?

  •        "Що ви знаєте про жири?
  •        "Чим, на вашу думку, жири корисні або шкідливі для шкідливих речовин?"

Функції ліпідів в організмі:

  •        "Чи тільки енергетичну функцію забезпечує жири? Як іще організму
  •        "Які органи нашого тіла потребують захисту від ліпідів?"

Щоденний досвід:

  •        «Чи помічали ви, що деякі продукти швидко дають енергію, а інші забезпечують її на довший час

Баланс вуглеводів і ліпідів у харчуванні:

  •        «Як ви думаєте, що станеться, якщо людина споживає занадто багато вуглеводів
  •        "Чому важливо підтримувати баланс між цими речовинами в нашій раціоні?"

3. Повідомлення домашнього завдання

Опрацювати матеріал § 17 на с.71  та записи в зошиті, вивчити нові терміни. Письмове завдання на с. 74 «Розв’язання проблемних питань і завдань із теми».

ІV. Рефлексивно-оцінювальний

1. Підбиття підсумків уроку

2. Прийом «Ланцюжок фактів» Учні по черзі «ланцюжком» називають факт, який їм найбільше запам’ятався на уроці. Повторювати факти не можна.

 3. Оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
12 жовтня
Переглядів
147
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку