Освітня:
Розвивальна:
Виховна:
Цілі уроку
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Учні повинні розуміти:
Обладнання та матеріали уроку: проєктор, екран або інтерактивна дошка, ноутбук або комп'ютер,таблиці та схеми,підручник з біології (10 клас), електронні інтерактивні додатки.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Базові поняття та терміни: вуглеводи,моносахариди, дисахариди, полісахариди, ліпіди , тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди, глюкоза, крохмаль.
Хід уроку
І. Орієнтація, мотивація діяльності
Привітання учнів, перевірка їхньої готовності до уроку. «Створення сприятливого клімату». Учитель вітається з класом, перевіряє присутність учнів та їхню готовність до завдань (наявність підручників, зошитів, робочих матеріалів).
Слово вчителя.
Чи помічали ви, як після того, як з'їсте солодке, наприклад шоколад, ви відчуваєте приплив енергії або навпаки, як після жирної їжі ми можемо відчути себе погано і сонливими. Отже хімічні речовини, про які ми сьогодні будемо говорити , впливають на самопочуття.
Слово вчителя (мотиваційний вступ):
Вступ до теми
Питання для зацікавлення: «Чи замислювалися ви, чому ми відчуваємо себе погано після солодкого або навпаки — втомленими після жирної їжі?».
Актуалізація досвіду учнів:
Згадай який вуглевод утворюється внаслідок фотосинтезу? Які вуглеводи запасаються в клітинах рослин, тварин і грибів?
ІІ. Цілепокладання
Прийом «Презентація проєкту»
Домашні групи готували інформацію про вуглеводи та білки.
Прийом «Робота з малюнками»
Слово вчителя. Перегляньмо малюнки підручника (с. 72–73, мал. 77–279). Проаналізуйте особливості будови крохмалю та целюлози. Який з полісахаридів забезпечує структурну функцію, а який є резервною речовиною? Поясніть значення цих полісахаридів у життєдіяльності зображеного організму.
Прийом «Робота з термінами»
Що таке вуглеводи, (Запишіть у зошит, с. 71 підручника.)
Прийом «Запитай у Google»
Що таке моносахариди, дисахариди, полісахариди, ліпіди , тригліцериди, фосфоліпіди, стероїди, глюкоза, крохмаль?
2. Узагальнення й систематизація знань, застосування їх у різних ситуаціях, наближених до життєвих
Прийом “ Фронтальне опитування”
Що таке вуглеводи?
Які функції забезпечує вуглеводи в організмі?
Що таке ліпіди?
Функції ліпідів в організмі:
Щоденний досвід:
Баланс вуглеводів і ліпідів у харчуванні:
3. Повідомлення домашнього завдання
Опрацювати матеріал § 17 на с.71 та записи в зошиті, вивчити нові терміни. Письмове завдання на с. 74 «Розв’язання проблемних питань і завдань із теми».
ІV. Рефлексивно-оцінювальний
1. Підбиття підсумків уроку
2. Прийом «Ланцюжок фактів» Учні по черзі «ланцюжком» називають факт, який їм найбільше запам’ятався на уроці. Повторювати факти не можна.
3. Оцінювання, самооцінювання, взаємооцінювання