Урок: "Вулканізм та вулкани, гейзери"

Про матеріал
Тема уроку: Вулканізм та вулкани, гейзери. Мета:навчальна: продовжити знайомство із внутрішніми процесами, які зумовлюють зміни земної кори, сформувати поняття «магматизм», «вулканізм», «гейзери», уявлення про причини магматизму та їхніх наслідків; розвивальна: формувати науковий світогляд, розвивати допитливість, спостережливість, логічне мислення, уміння робити висновки; виховна: виховувати взаємодопомогу, здатність співпрацювати. Обладнання: фізична карта світу, атласи, робочі зошити, мультимедійний комплекс, зображення для демонстрації досліду “Вулкан”, роздатковий матеріал. Тип уроку: вивчення нової теми
Перегляд файлу

Тема уроку: Вулканізм та вулкани, гейзери.

Мета:навчальна: продовжити знайомство із внутрішніми процесами, які зумовлюють зміни земної кори, сформувати поняття «магматизм», «вулканізм», «гейзери», уявлення про причини магматизму та їхніх наслідків; розвивальна: формувати науковий світогляд, розвивати допитливість, спостережливість, логічне мислення, уміння робити висновки; виховна: виховувати взаємодопомогу, здатність співпрацювати.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, робочі зошити, мультимедійний комплекс, зображення для демонстрації досліду “Вулкан”, роздатковий матеріал.

Тип уроку: вивчення нової теми.

Хід уроку


Ι. Організаційний момент
Сьогодні в нас надзвичайно цікавий урок. Я пропоную вам здійснити подорож  у глибини літосфери.

Скажіть будь-ласка без чого не можлива подорож?

Так це рюкзак. Зверніть увагу він у нас порожній. Тому під час нашої подорожі ми будемо його заповнювати нашими знаннями.

Давайте посміхнемося один одному, налаштуємося на позитивну та плідну подорож.

ΙΙ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.

Перша зупинка нашої подорожі «Не закінчене речення»

1.Осередок землетрусу…..

2. Підземні поштовхи та коливання земної поверхні…

3. Великі блоки літосфери, обмежені глибинними розломами….

4. ділянка земної поверхні, розташована над гіпоцентром землетрусу…..

5. Материк південної півкулі, що утворився в результаті розколу материка Пангея…

6. Прилад, який фіксує коливання земної кори

7. Стійкі ділянки літосферних плит – це….

 

III. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності  учнів.

На рубежі І і II ст. до н. е. невідомий поет написав поему «Етна». Послухайте уривок з неї: «Одного разу розверзлися етнейські печери, запали­лася велика гора, виплеснулися її палаючі безодні, і потоки вогняної лави по­неслися широкими хвилями, заливаючи все. Блискавки розгніваного Юпітера борознили ефір, блискавки темних хмар закрили світле небо. Усе горіло — і луки, і ліс, і пагорби, і гладкі ниви, і навіть люди. Вогонь поглинав усе на своєму шляху». Сьогодні ми багато дізнаємося про таке грізне лихо.

 

IV.Вивчення нового матеріалу

 

2. Зупинка випереджальне завдання «Магматизм і його види»

Магматизм процес переміщення речовини мантії магми на земну поверхню тріщинами і розломами.

Внутрішній магматизм магма не ви­ходить на поверхню, а застигає в шарах земної кори на різних глибинах.

Зовнішній магматизм магма виходить на поверхню у вигляді вулканів.

 

3. Зупинка «Утворення та будова вулкана»

 

Я пропоную вам розфарбувати вулкан, а потім за допомогою спеціальної програми на телефоні (QuiverVision 3D) ми переглянемо роботу вулкану.

 

Отже, давайте підведемо підсумок. Що таке вулкан та як вони утворюються?

Вулкани конусні (осередок магми, жерло, кратер основний та бічні, ко­нус застиглої лави) утворюються переважно в місцях сходження літосферних плит. У місцях розходження літосферних плит вулкани на вигляд як тріщини (Гекла, серединно-океанічні хребти).

 

4. Зупинка «Типи вулканів»

Перегляд відео ролику. https://www.youtube.com/watch?v=EJDgaaYkHiU

 

Тобто, вулкани бувають активні, про виверження яких збережені історичні відомості. За різними оцінками від 600 до 950, більша частина в океанах.

Згаслі. Не проявляли активності за пам'яті людства. Свідченням є гірські породи, характерні зовнішні ознаки.

 

Робота з картою. Завдання. За картою літосферних плит назвіть приклади обох типів вул­канів.

5.  Зупинка «Типи вулканічних вивержень»

Розповідь вчителя з елементами бесіди.

Існує декілька типів вивержень:

Гавайський тип. Лавові потоки повільно стікають схилами вулкана.

Стромболіанський тип. Лава середньої в'зкості, містить мало газів, вики­дається на незначну висоту.

Вулканський тип. Лава в'язка, малорухлива, насичена газами'. Вивержен­ня з інтенсивними вибухами.

Пелейський тип. Лава дуже в'язка, насичена газами. Виверження вибу­хові.

6.Зупинка «Гарячі джерела та гейзери»

Пошукова робота в підручнику.

Підземні води в районі магматизму нагріваються. Виходять на поверхи у вигляді гарячих джерел та гейзерів.

Гейзер фонтануючий викид розігріто води в повітря (за типом чайника).

 7 Зупинка. Практична робота 3. Позначте на контурній карті такі вулкани: Ключевська Сопка, Етна, Кракатау, Гекла, Серединно-Атлантичний хребет.

  1. ПІДСУМОК УРОКУ

Ось і закінчилась наша подорож. Давайте на листочках запишемо той багаж знань, який ви сьогодні взяли під час подорожі. (учні кріплять свої знання на рюкзак)

  1.                    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
  • Опрацюйте § 23
  • Визначте координати позначених вами на контурній карті вулканів.
  • Підготуйте повідомлення про найбільші вулкани.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку