Тема: " Клімат Землі, фактори його формування."

Про матеріал
Тема: Клімат Землі, фактори його формування. Мета: сформувати поняття «клімат», дати уявлення про фактори його формування, закріпити знання щодо причини нерівномірного розподілу сонячного тепла і світла на земній поверхні, розвивати просторове уявлення, виховувати розуміння важливості знань про клімат. Обладнання: атласи, глобус, кліматична карта , фізична карта півкуль. Хід уроку: 1. Організаційний момент. 2. Актуалізація опорних знань. Бліц опитування. Назвіть компоненти погоди. Як змінилася б середня температура і річна амплітуда коливань температури на Землі, якби на планеті не було океанів? На скільки градусів знижується температура повітря при підйомі на один кілометр? Чому в горах зазвичай випадає багато опадів? Які постійні вітри ви знаєте? Порівняйте погоду у січні та вересні. 3. Мотивація навчальної діяльності. Клімат і погода. Між ними існує тісний зв'язок, і в той час вони відрізняються один від одного. Клімат, як доросла людина, має сталий характер. Його «вчинки» передбачувальні, й особливих несподіванок від нього не очікують. Наприклад, клімат помірних широт. Ми знаємо, що влітку температура буде високою, а взимку низькою, що взимку випаде сніг, в влітку слід очікувати дощів. Усе заздалегідь відомо, навіть нудно. Але погода не дає нудьгувати. Мінлива, непостійна та примхлива погода постійно підносить сюрпризи, у тому числі й неприємні: то посуха, то зливові дощі, то відлига серед зими, то похолодання пізньої весни. Із погодою і її показниками ви вже знайомі, тепер настав час ближче познайомитися з поняттям клімат», дізнатися про формуванням кліматичних умов різних районів Землі. Знання про клімат вам знадобляться й у школі, і в подальшій практичній діяльності, тому будьте уважні. 4. Вивчення нового матеріалу. Бесіда. Із власного досвіду вам відомо, наскільки мінливою буває погода (стан тропосфери). Сьогодні опівдні температура повітря була +12*С, а вночі вона опустилася до +5*С. Уночі було безвітряно, а завтра вдень може повіяти легкий вітерець і піти дощ. Погода неоднакова й у різних районах Землі на екваторі та в районі Південного полюса. Але ми можемо дати загальну характеристику погоді восени та влітку. Клімат – це багаторічний режим погоди, характерний для даної місцевості. Клімат характеризують на основі багаторічних спостережень за погодою, указуючи температури, що переважають, напрямки вітрів, кількість та режим випадання опадів. Розрізняють аркий, теплий і холодний, сухий та вологий клімат. Клімат дуже впливає на стан водойм, рослинний і тваринний світ, умови існування людини і її практичну діяльність. Ви вже знаєте, як змінюється кут падіння сонячних променів, він цього залежить температура повітря, стан погоди. Тому ми говоримо: клімат даної місцевості залежить від географічної широти, на якій вона розташована. Це слід добре запам’ятати. Головними чинниками формування клімату є: 1.географічна широта. 2.рельєф або підстилаючи поверхня ( приклади – альбедо, зміна температури з висотою, збільшення вологості, захист гір від повітряних мас тощо) 3.властивості повітряних мас ( властивості повітряних мас залежно від місця формування) 4.наявність морів (течії, мусони) Робота з кліматичною картою. Знайомство з легендою карти, ізотермами, кількістю опадів, мах та мін температури тощо. 5. Закріплення. Робота в групах. Кожна група складає характеристику одного типу клімату ( морській, помірно континентальний, різко континентальний, мусонний) по плану: 1. середня температура літом та взимку, амплітуда температур 2. кількість опадів 3. переважаючий тип погоди влітку та взимку. Проблемне запитання. У яких районах Землі можна спостерігати: бурю без дощу, дощ, що не змочує землю, річки без гирла, озера з солоною водою, рослини без листя? 6. Домашнє завдання.
zip
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
29 січня 2019
Переглядів
606
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку