Урок «Введення, редагування та форматування символів і абзаців.»

Про матеріал

Цей урок було розроблено і проведено для учнів 5 класу. Він був дуже ефективним, тому я його хочу опублікувати

Перегляд файлу

Конспект уроку вчителя інформатики Кузнецової С. А.

Інформатика. 5 клас. Урок № 16

 

Тема уроку : «Введення, редагування та форматування символів і абзаців.»

Мета уроку: 

ознайомити учнів з принципами форматування символів та абзаців; удосконалювати навички роботи в текстовому редакторі,;

розвивати вміння форматувати символи та абзаци, застосовувати знання в подібній і новій ситуації;

виховувати самостійність, організованість і відповідальність за виконану роботу; бажання піклуватися про своє здоров'я

Обладнання : комп’ютери, мультимедійний проектор, зошит, картки з завданнями,

Тип уроку: комбінований.

Компетенції учнів :

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Форматування тексту, Форматування абзаца

Як змінювати значення параметрів форматування тексту, форматувати символи та абзаци

Форматування символів та абзаців

 

Девіз уроку (вислів, написаний на дошці)

    Те, що я чую,   я забуваю;

                                         Те, що я бачу й чую,   я трохи пам'ятаю;

                   Те, що я чую, бачу й обговорюю,   я починаю розуміти;

        Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю,   я набуваю навичок;

                      Коли я передаю знання іншим - стаю майстром.

На протязі уроку вчитель декілька разів привертає увагу учнів  до девізу уроку і з дітьми вирішує, який рядок відповідає етапу уроку, на якому вони знаходяться.

 

Основні етапи :

Етап

Час

Форми навчання

Методи та прийоми навчання

Зміст

Самовизначення до діяльності учнів

1 хв.

фронтальна

словесний

Валеологічна вправа (Вв)  (Дихальна вправа « Надуй кульку» )

Привітання з учнями. Перевірка підготовки учнів до заняття.

  • Прочитайте девіз уроку. Сьогодні ви зробите спробу стати майстрами.

Оцінка за урок виставляється з  урахуванням Карти оцінювання.

Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу

 

Актуалізація опорних знань

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Постановка навчальної задачі.

5 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв.

колективна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

робота в парах

 

 

 

 

 

 

словесно- наочний

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

словесно- наочний

 

 

 

 

Перевірка д\з

  1. Дайте, будь ласка, відповідь на такі запитання :
  • Як створювати та зберігати документ у середовищі текстового редактора?
  • Які об’єкти може містити текстовий документ?
  • Які дії виконують при редагуванні тексту?
  • Які способи копіювання і вставляння фрагментів тексту ви знаєте?
  1. «Мозковий штурм»   Завдання групам: скласти свій словник понять теми «Текстовий процесор». Обов’язкова умова: в словнику повинні бути присутні терміни на кожну букву назви теми.

Актуалізація суб'єктного досвіду учнів

  • Кожен з вас має книжки , зошити, іншу друковану продукцію. Пригадайте, які тексти  в них є.
  • Чому с першого перегляду одні своїм оформлен­ням викликають позитивні емоції, а інші ні?
  • Спілкуючись в Соціальних мережах ви пишете один-одному повідомлення, і дуже раді, якщо вам присилають красиво оформлене повідомлення. 

Показ соціального і практичного значення матеріалу, що вивчається.

Успішна людина повинна мати  візитну картку.  Демонстрація візиток. Яка привертає  увагу? Чому?

Постановка перед учнями навчальної проблеми.

     Результати вхідного тестування показали, що не всі вміють редагувати і форматувати тексти в текстовому процесорі.

  • Як ми зробимо красивий текст?
  • Що ми ще не знаємо ?

Повідомлення теми уроку. Учні записують тему уроку в зошити.

 

Етап засвоєння і застосування нових знань і способів дій.

«Відкриття нового знання»

7 хв.

колективна

 

 

словесно- наочний

 

 

Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

  • Розповідь вчителя про форматування символів (з демонстрацією за допомогою  відео проектора)
  • Робота з підручником
  •       Прочитати вголос означення «Форматування тексту», записати його в зошит.
  •       Переглянути зразки візиток (- Яка з них краще ?)
  • Розповідь вчителя про форматування абзаців (з демонстрацією за допомогою  відео проектора)
  •       Прочитати вголос означення «Абзац», записати його в зошит.
  •        
  •        

Робота з текстом

Будь ласка, доповніть речення:

  • Щоб виконати будь-які операції з текстом, його необхідно ______  (виділити)
  • Виділити текст можна  клацнувши по ньому ______  (лівою) кнопкою миші.
  • Це дозволить виконувати над ним такі дії:
  • ______     (переміщення);
  • ______     (копіювання);
  • ______      (видалення);
  •  ______    (зміна розміру);
  • ______     (встановлення шрифту);
  • ______      (зміна кольору).
  • Якщо викликати контекстне меню (за допомогою ________ (правої )кноп­ки миші), можна вибрати пункти  Шрифт і Абзац  і у вікні, що з'явиться, можна встановити найрізноманітніші _________ (параметри )

Хвилинка релаксації

1 хв.

колективна

 

В в. Закрийте очі.

Уявить: Ви на  узбережжі океану 

  • влітку (О-о-о-о)
  • взимку (Б-р-р-р)

     Відкрийте очі і  продовжуємо працювати.

Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу.

5 хв.

 

 

 

 

 

3 хв.

 

 

 

 

робота в парах

 

 

 

 

 

 

 

колективна

 

 

 

 

 

«Творча лабораторія»

 

 

 

 

 

 

наочний

 

 

 

 

 

Завдання  

На парті лежать зразки форматування і картки з відформатованим текстом .

  1. Визначити, якім чином відформатований текст на картці ( зразок див на Мал.131)
  2. Зробить відповідні записи у зошиті.

Вв («Навчання в русі») Взаємоперевірка (учні обмінюються зошитами , встають з за парт, підходять до ПК  і перевіряють роботи однокласників порівнюючи з електронним оригіналом завдання «Картки 6 кл.»).  Взаємооцінювання (Все вірно – 10 балів, за кожну помилку знижується на 1 бал). Оцінку виставити в картку оцінювання.

Фізкультхвилинка.

1 хв.

колективна

 

 

Інструктаж з безпеки життєдіяльності  в вигляді  інтерактивної вправи  Карусель.  (Учні встають в два кола – внутрішнє і зовнішнє. Внутрішнє коло нерухоме, зовнішнє рухається. Учні обмінюються інформацією (будь яке правило з БЖД)

Застосування нових знань. Формування практичних навичок.

(Робота за комп’ютером )

11хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв.

 

 

 

 

2 хв.

 

індивідуальна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

індивідуальна

 

 

 

 

 

 

колективна

 

 

 

 

самостійна робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

наочний

 

 

 

 

 

 

 

наочний

 

 

 

Практичне завдання  

(Кожен учень отримає картку  з завданням)

  1. Завантажити програму Microsoft Word.
  2. Набрати текст   =rand(7,2)
  3. Відформатувати 1 абзац :  Arial, 16 пт, жир­ний, червоний.
  4. Відформатувати 2 абзац :  Times New Roman, 14 пт.
  5. Відформатувати 3 абзац :  Установити інтервал між рядками — 1,5, жовтий.
  6. Відформатувати 4 абзац :  Вирівнювання по центру,  підкреслений.
  7. Відформатувати 5 абзац :  Вирівнювання по правому краю, подвійне закреслення, зелений.
  8. Відформатувати 6,7 абзаци :  За бажанням
  9. Зберегти створений документ у власну папку під ім’ям «Форматування».
  10.    Взаємооцінювання. Результати роботи порівняти з  оригіналом.
  11.    Завершити роботу з програмою Microsoft Word.

Учні, яки виконали роботу раніше, допомагають однокласникам (за це отримають додатковий бал).

 

Вв  Виконання вправ для зняття зорової втоми (після 6 хв роботи за ПК)  «Уважно подивіться  навколо» (учні уважно розглядають все навколо, а потім закривають очі і вчитель задає 3 питання по інтер’єру ).

 

Вв («Навчання в русі»)  (після 10 хв. роботи за ПК) Взаємоперевірка (учні міняються місцями за  ПК  і перевіряють роботи однокласників порівнюючи з електронним оригіналом «Практичне завдання оригинал»).  Взаємооцінювання (Все вірно – 10 балів, за кожну помилку знижується на 1 бал). Оцінку виставити в картку оцінювання.

Перевірка розуміння навчального матеріалу.

Рефлексія

1 хв.

колективна

словесний

Вправа «Мікрофон»

Учні по черзі «беруть мікрофон» і висловлюються:

Під час уроку я дізнався…, зрозумів…, навчився…

Підбиття підсумків

2 хв.

індивідуальна

 

словесно-наглядний

 

 

Повідомлення вчителя

Пора підвести підсумки.

  • Хто скільки заробив балів ? (оцінювання)
  • А хто ж передавав знання іншим? Хто став майстром цього уроку?

Учні визначають майстрів, яки допомагали  однокласникам.

Домашнє завдання

1 хв.

 

 

Зробити в зошиті і на ПК власну візитну картку.

 

docx
Додано
31 липня
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку