STEM- урок з фізики.
« Підсумковий урок. Взаємодія тіл. Сили ».
Цяпа Наталія Іванівна
Вчителька фізики, методистка
Запорізька гімназія №8
Запорізької міської ради Запорізької області
Предмет: фізика 7 клас.
Тип уроку: повторення, узагальнення.
Форма проведення: STEM- урок.
Час: 1 урок , 45 хв.
Мета: ознайомити учнів з методами розв`язку різних видів задач на знаходження механічних сил, та характеристик механічних взаємодій.
Освітні галузі: на уроці поєднуються математична, природнича, технологічна, мовно-літературна, інформатична, історична та мистецька, соціальна і здоров`язбережувальна.
Математична |
Обчислення та виведення кінцевої формули при розв`язуванні задач, дії з векторами |
|
Природнича |
Відеоряд «Міжмолекулярні взаємодії» |
|
Технологічна |
Виготовлення макетів з LEGO |
|
Мовно-літературна |
Прийом «Сторітеллінг»: створення фантастичної історії про сім`ю Сил. Розбір українських казок. |
|
Інформатична |
Використання інтернет-ресурсів |
|
Історична |
Історичні зміни механічних технологій |
|
Мистецька |
Використання українських пісень |
|
Соціальна і здор.збережувальна |
Виконання руханки. Інструктаж з ОП перед початком практичної роботи. Робота в групах. |
|
Ключові компетентності, які розвиваються на уроці:
Спілкування державною мовою, математична грамотність, компетентності у галузі природничих, історично-суспільних наук, інформаційно-комунікаційна та культурна компетентність, навчання впродовж життя.
Обладнання:
Проєктор, ноутбук, гаджети здобувачів освіти, LEGO, картки для групової роботи (малюнки з українських казок та прислів’їв) , динамометри, картки самооцінювання \ взаємооцінювання.
Ресурси youtube:
Повторення « Взаємодія молекул та агрегатні стани». https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A (3 хв )
Українські народні пісні. https://maximum.fm/15-ukrayinskih-narodnih-pisen-yaki-maye-znati-kozhen-iz-nas_n128040
( Джерело: Радіо незламних).
Руханка: https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4 (2хв)
Хід уроку.
Забивай «Динамо» гола
Та ми будем святкувать
Де ми ще так, крім футбола
Зможем сильно покричать.
Доброго дня, як вам кричалка фанатів «Динамо-Київа»? Які фізичні величини в ній вам знайомі? ( Динамо-сила).
Маю надію, настрій ваш сьогодні, як у фанатів при гарному рахунку.
Виставте собі «лайк», та налаштовуємось на цікавинки.
Сили ми з вами вивчили, та от проблема, розберемося в причинах їх появи. Підготуйте ваші гіпотези. Див.відео. https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A (взаємодії)
Сили навколо нас. Тож давайте назвемо сили, які присутні у взаємодіях, що описані в наших народних піснях. https://maximum.fm/15-ukrayinskih-narodnih-pisen-yaki-maye-znati-kozhen-iz-nas_n128040.
«Запрягайте хлопці коні»-сила пружності,тяжіння. «Несе Галя воду»-сили пружності, тертя, вага. «Їхала козаки»- сили тертя, вага.
Вправа «Фізичний волейбол». Питання-кидок-відповідь. Для розв’язування задачі, пригадаємо формули та позначення.
https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4
Інструктаж з ОП під час роботи в групах. Роздати LEGO, динамометри, картки з картинками казок ( Ріпка, Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат, Котигорошко, Гуси-лебеді)
Завдання 1: групі «інженерів» згідно казці, визначити гіпотезу, скласти модель, описати та розрахувати модуль сили.
Завдання 2: прийом «сторітеллінг», група «літераторів» складає казку-фентезі про 5 сил.
Групи звітують про роботу: казка-модель- сила-результат, слухаємо «літераторів». Діти оцінюють виступи лайками або картками з балами.
Робота « Феєрверк думок», доповніть речення.
- мені сподобалось….
- я запам`ятав….
- було складно…
- мене вразило…
- я навчився…
Повторити параграфи 19-21,виконати №2-4,6-8 ст 148-149
Використані джерела.