Урок " Взаємодії тіл. Сили."

Про матеріал
Урок з фізики для 7 кл ,з елементами STEM-освіти та українського фольклору.
Перегляд файлу

                                   STEM- урок з фізики.

                      « Підсумковий урок. Взаємодія тіл. Сили ».

                                                                                        Цяпа Наталія Іванівна

                                                                                        Вчителька фізики, методистка

                                                                                        Запорізька гімназія №8

                                                              Запорізької міської ради Запорізької області

Предмет: фізика 7 клас.

Тип уроку: повторення, узагальнення.

Форма проведення: STEM- урок.

Час: 1 урок , 45 хв.

Мета: ознайомити учнів з методами розв`язку різних видів задач на знаходження механічних сил, та характеристик механічних взаємодій.

Освітні галузі: на уроці поєднуються математична, природнича, технологічна, мовно-літературна, інформатична, історична та мистецька, соціальна і здоров`язбережувальна.

Математична

Обчислення та виведення кінцевої формули при розв`язуванні задач, дії з векторами

Природнича

Відеоряд «Міжмолекулярні взаємодії»

Технологічна

Виготовлення макетів з LEGO

Мовно-літературна

Прийом «Сторітеллінг»: створення фантастичної історії про сім`ю Сил. Розбір українських казок.

Інформатична

Використання інтернет-ресурсів

Історична

Історичні зміни механічних технологій

Мистецька

Використання українських пісень

Соціальна і здор.збережувальна

Виконання руханки. Інструктаж з ОП перед початком практичної роботи. Робота в групах.

 

Ключові компетентності, які розвиваються на уроці:

Спілкування державною мовою, математична грамотність, компетентності у галузі природничих, історично-суспільних наук, інформаційно-комунікаційна та культурна  компетентність, навчання впродовж життя.

 

 

Обладнання:

Проєктор, ноутбук, гаджети здобувачів освіти, LEGO, картки для групової роботи (малюнки з українських казок та прислів’їв) , динамометри, картки самооцінювання \ взаємооцінювання.

Ресурси youtube:

Повторення « Взаємодія молекул та агрегатні стани». https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A  (3 хв )

Українські народні пісні. https://maximum.fm/15-ukrayinskih-narodnih-pisen-yaki-maye-znati-kozhen-iz-nas_n128040

( Джерело: Радіо незламних).

Руханка: https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4  (2хв)

 

                                                 Хід уроку.

  1. Організаційний момент. (2хв).

      Забивай «Динамо» гола

      Та ми будем святкувать

      Де ми ще так, крім футбола

Зможем сильно покричать.

Доброго дня, як вам кричалка фанатів «Динамо-Київа»? Які фізичні величини в ній вам знайомі? ( Динамо-сила).

Маю надію, настрій ваш сьогодні, як у фанатів при гарному рахунку.

Виставте собі «лайк», та налаштовуємось на цікавинки.

 

  1. Проблемне потання. (4 хв).

Сили ми з вами вивчили, та от проблема, розберемося в причинах їх появи. Підготуйте ваші гіпотези. Див.відео. https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A  (взаємодії)

  1. Актуалізація опорних знань. (5хв).

Сили навколо нас. Тож давайте назвемо сили, які присутні у взаємодіях, що описані в наших народних піснях. https://maximum.fm/15-ukrayinskih-narodnih-pisen-yaki-maye-znati-kozhen-iz-nas_n128040.

«Запрягайте хлопці коні»-сила пружності,тяжіння. «Несе Галя воду»-сили пружності, тертя, вага. «Їхала козаки»- сили тертя, вага.

 

  1. Визначення теми та мети (2хв).
  • Які сили були названі у піснях?
  • На вашу думку,про що піде сьогодні мова?
  • Сформулюємо нашу мету…
  1. Робота над темою уроку.(10хв).

Вправа «Фізичний волейбол». Питання-кидок-відповідь. Для розв’язування задачі, пригадаємо формули та позначення.

  • Як позначається вага?
  • Одиниця вимірювання сили…
  • Від чого залежить сила тертя?
  • В яких одиницях вимірюється жорсткість матеріалу?
  • Формула сили тяжіння…
  • Символ коефіцієнта тертя є….

Розв'язування задач (Сила тертя)

  1. Руханка (2хв). А зараз спробуємо продемонструвати вивчені сили.

 https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4 

 

 

        Інструктаж з ОП під час роботи в групах. Роздати LEGO,       динамометри, картки з картинками казок ( Ріпка, Лисичка-сестричка та Вовк-панібрат, Котигорошко, Гуси-лебеді)

 

  1. Робота в групах (18хв).

Завдання 1: групі «інженерів» згідно казці, визначити гіпотезу, скласти модель, описати та розрахувати модуль сили.

Завдання 2: прийом «сторітеллінг», група «літераторів» складає казку-фентезі про 5 сил.

  1. Рефлексія та взаємооцінювання. (5хв)

Групи звітують про роботу: казка-модель- сила-результат, слухаємо «літераторів». Діти оцінюють виступи лайками або картками з балами.

Робота « Феєрверк думок», доповніть речення.

- мені сподобалось….

- я запам`ятав….

- було складно…

- мене вразило…

- я навчився…

  1. Домашнє завдання (1хв).

Повторити параграфи 19-21,виконати №2-4,6-8 ст 148-149

Використані джерела.

  1. STEM-освіта-шлях до майбутнього\\ Педагогічна майстерність.№9.2017
  2. Сучасні методи групової роботи. О.О.Буряк, Харків, 2020
  3. Підручник Фізика 7клас, В.Г. Бар`яхтар, С.О.Довгий Харків 2015
  4. https://www.youtube.com/watch?v=qcZx1SNUm6A 
  5. Українські народні пісні. https://maximum.fm/15-ukrayinskih-narodnih-pisen-yaki-maye-znati-kozhen-iz-nas_n128040
  6. Руханка https://www.youtube.com/watch?v=CqOr8xqBiK4 
  7. https://naurok.com.ua/stem-urok-z-fiziki-rivnomirniy-ruh-po-kolu-period-obertannya-327990.html
  8. https://www.youtube.com/watch?v=EvRswr6wDE8

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 20.Сила — міра взаємодії
Додано
4 березня 2023
Переглядів
382
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку