Тема Взаємозв’язок дій додавання і віднімання
Цілі: сприяти розумінню понять «компоненти дії додавання», навчити знаходити значення виразів, удосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі, розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати математична мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.
Очікувані результати:
Обладнання: роздавальний матеріал, картка із завданнями, схеми до задач.
Освітні галузі: математична.
Хід уроку
І. Вступна частина
Праворуч, ліворуч – велика сім’я.
Нам добре, нам весело, ось – ти, ось – я!
Ми в колі всі разом, ми – дружня сім’я.
(діти повторюють привітання з рухами)
Правила:
Отже, правила у нас є, починаємо працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Обчислення ланцюжка виразів:
4+37-20+15-30+9-10+54-41
Зараз нам потрібно заповнити таблицю. Працювати будемо в парах.
|
4 |
7 |
9 |
2 |
5 |
6 |
8 |
Збільшити на 7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
12 |
15 |
11 |
9 |
13 |
16 |
Зменшити на 6 |
|
|
|
|
|
|
|
Кожну букву свого імені дівчинка замінила порядковим номером в українській абетці. Вийшли числа 32, 16, 33. Як звати дівчинку? (32 б. – «ю», 16 б. – «л», 33 б. – «я». Отже дівчинку звуть Юля).
Числа 32, 16, 33 – герої нашої каліграфічної хвилинки.
Запишіть ці числа у вигляді квадрати.
ІІІ. Основна частина
На дошці записані вирази, розглянувши які, ви зможете визначити тему нашого уроку.
7+8=15 11-5=6
15-7=8 6+5=11
15-8=7 11-6=5
Отже, про що ми сьогодні будемо вести мову на уроці?
Зменшуване 15, від’ємник 7, знайти різницю (8); отриманий результат збільшити на 4 (12); дізнайтеся, на скільки отримане число менше, ніж 18 (6); це число збільшити на 6 (12); це зменшуване, від’ємник – 5, знайти різницю (7); збільшити само на себе (14); збільшити на 2 (16); зменшити на 7 (9); знайти попереднє число (8); це – перший доданок, другий доданок – 6, знайти суму (14).
Гра «Пригадай»
Пригадайте правила, які вивчали раніше.
Пари отримують набір виразів, потрібно їх розв’язати та пояснити відповідь.
5+13=… 20+60=… 54-14=…
18-5=… 80-20=… 54-40=…
18-13=… 80-60=… 14+40=…
А тепер у нас розминка,
Починається фізкультхвилинка .
Стали всі ми біля парт,
Починаємо наш старт.
Вправо, вліво, нахилились,
Рук вниз ми опустили.
Ними трохи потрусили.
Розім’яли своє тіло
І за парти тихо сіли.
Вставте пропущені числа
Перевірте, чи правильно стоять знаки додавання і віднімання. Якщо правильно, то піднімаємо зелене LEGO, якщо ні – червоне.
67+32=35 66-23=89
88-11=99 56-22=78
56+12=68 44-33=77
56-12=44 44+33=11
ІV. Підсумок уроку
Рефлексія. Вправа «Мікрофон».