Урок "Взаємозв'язок дій додовання і віднімання"

Про матеріал
Урок математики для 2-го класу на тему: Взаємозв'язок дій додовання і віднімання, за програмою на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ.
Перегляд файлу

Тема                                Взаємозв’язок  дій  додавання і віднімання

Цілі: сприяти розумінню понять «компоненти дії додавання», навчити знаходити значення виразів, удосконалювати вміння складати та розв’язувати задачі, розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати математична мовлення, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів. Виховувати бережливе ставлення до власного здоров’я.

Очікувані результати:

  • Виконують усно і письмово обчислення в межах сотні без переходу через розряд.
  • Встановлюють взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання.
  • Знаходять значення числового виразу.
  • Розв’язують різними способами проблемну ситуацію.

Обладнання: роздавальний матеріал, картка із завданнями, схеми до задач.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. Вступна частина

  1. Організація класу
  • Зараз прошу стати в коло і ще раз привітатись.
  • У колі ми зібрались: ось – ти, ось – я !

Праворуч, ліворуч – велика сім’я.

Нам добре, нам весело, ось – ти, ось – я!

Ми в колі всі разом, ми – дружня сім’я.

                                                       (діти повторюють привітання з рухами)

  • Для успішної роботи нам необхідно скласти правила, яких ми будемо дотримуватись на уроці (діти складають правила, які записують на ватмані)

Правила:

  • Говорити по черзі;
  • Не перебивати;
  • Не критикувати;
  • Дотримуватись правила «піднятої руки»;
  • Поважати думку іншого;
  • Бути активними.

Отже, правила у нас є, починаємо працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усне обчислення

Обчислення ланцюжка виразів:

4+37-20+15-30+9-10+54-41

  1. Усне опитування. Вправа «Мікрофон».
  • Які математичні дії ви знаєте?
  • У результаті якої дії можна одержати менше число?
  • У результаті якої дії можна одержати більше число?
  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як перевірити, чи правильно виконана дія додавання?
  • Як перевірити, чи правильно виконана дія віднімання?

Зараз нам потрібно заповнити таблицю. Працювати будемо в парах.

 

 

4

7

9

2

5

6

 8

Збільшити

на 7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

12

15

11

9

13

16

Зменшити

на 6

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Каліграфічна хвилинка (з використанням прийому «Інтрига»)

Кожну букву свого імені дівчинка замінила порядковим номером в українській абетці. Вийшли числа 32, 16, 33. Як звати дівчинку? (32 б. – «ю», 16 б. – «л», 33 б. – «я». Отже дівчинку звуть Юля).

Числа 32, 16, 33 – герої нашої каліграфічної хвилинки.

Запишіть ці числа у вигляді квадрати.

  • Охарактеризуйте ці числа.

ІІІ. Основна частина

  1. Повідомлення теми уроку з використанням вправи «Мозковий штурм».

На дошці записані вирази, розглянувши які, ви зможете визначити тему нашого уроку.

7+8=15                        11-5=6

15-7=8                          6+5=11

15-8=7                          11-6=5

Отже, про що ми сьогодні будемо вести мову на уроці?

  1. Математичний ланцюжок. (Двоє учнів працюють біля дошки. Наприкінці роботи проводиться порівняння результатів).

Зменшуване 15, від’ємник  7, знайти різницю (8); отриманий результат збільшити на 4 (12); дізнайтеся, на скільки отримане число менше, ніж 18 (6); це число збільшити на 6 (12); це зменшуване, від’ємник – 5, знайти різницю (7); збільшити само на себе (14); збільшити на 2 (16); зменшити на 7 (9); знайти попереднє число (8); це – перший доданок, другий доданок – 6, знайти суму (14).

  1. Робота з підручником. Завдання 2, сторінка 54

Гра «Пригадай»

Пригадайте правила, які вивчали раніше.

  • Який висновок можна зробити (з однієї рівності на додавання можна скласти дві рівності на віднімання)?
  1. Робота в парах.

Пари отримують набір виразів, потрібно їх розв’язати та пояснити відповідь.

5+13=…                     20+60=…                       54-14=…

18-5=…                      80-20=…                        54-40=…

18-13=…                    80-60=…                        14+40=…

  1. Фізкультхвилинка.

А тепер у нас розминка,

Починається фізкультхвилинка .

Стали всі ми біля парт,

Починаємо наш старт.

Вправо, вліво, нахилились,

Рук вниз ми опустили.

Ними трохи потрусили.

Розім’яли своє тіло

І за парти тихо сіли.

  1. Робота в групах.

Вставте пропущені числа

  1. Розв’язування задачі (індивідуальна робота з взаємоперевіркою, підручник, ст.56, номер 6).
  2. Гра «Світлофор» з використанням LEGO

Перевірте, чи правильно стоять знаки додавання і віднімання. Якщо правильно, то піднімаємо зелене LEGO, якщо ні – червоне.

67+32=35                            66-23=89

88-11=99                             56-22=78

56+12=68                             44-33=77

56-12=44                              44+33=11

ІV. Підсумок уроку

Рефлексія. Вправа «Мікрофон».

  • Які поняття повторили на уроці?
  • Як знайти суму чисел, різницю чисел?
  • Які знання вам були потрібні на уроці?
  • Як ви оцінюєте свою роботу?  
docx
Додав(-ла)
Радиш Галина
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 грудня 2021
Переглядів
706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку