Я досліджую світ
Інтегрований
Урок 9. 3
Тема.Тварини Азії
Мета: Інтеграція освітніх галузей:
Формувати предметні компетентності:
Ознайомити учнів з тваринами, які мешкають в Азії. Продовжити навчати шукати інформацію і працювати з нею; сприяти розвиткові пам’яті, спостережливості. Продовжувати виховувати бережливее ставлення до природи, тваринного світу.
Формувати ключові компетентності:
Обладнання: Ноутбук, телевізор, презентація, відео, розд. матеріал: хмари слів, ілюстрації, картки, Lego, Крісло Автора.
Урок комбінований
Хід уроку
I. Організаційний момент
Ранкове коло
1. Привітання:
Усміхнися всім навколо: (посміхаємося всім учням у колі)
небу, сонцю, квітам, людям.(тягнемося руками вгору, потім нахиляємося донизу)
І тоді обов'язково
день тобі — веселим буде!(усміхаємося сусіду зліва та справа, беремося за руки)
«Доброго ранку всім!» Анатолій Костецький
2.Новини дня (Доповідає помічник вчителя)
Вправа «Погода»
- Мій помічник оголосить новини дня.
- Сьогодні 6 листопада, середа. За даними «Синоптика» на сьогоднішній день в НВК №3, а зокрема у 2-А класі, очікується такий прогноз погоди, а саме: безхмарне небо на уроці, сильний вітер від піднятих рук та глибоких знань, температура плюсова, опадів – не буде. А на території міста буде сухо і сонячно. Всім присутнім синоптична лабораторія бажає: нехай проблеми та незгоди не роблять вам в житті погоди.
- Дякую, сідайте, будь ласка.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Зворотний зв’язок із минулим заняттям.
- Про що ми говорили на минулому уроці?
- Що ми дізналися про Азію?
- Нещодавно ми розпочали мандрівку Азією, дізналися більше про цей континент, країни, що на ньому розташовані
- Давайте перевіримо, що ви дізналися на минулому уроці.
2. Робота з LEGO: А - червона цеглинка;
Б – синя цеглинка;
В – жовта цеглинка.
• У яких країнах Азії проживає найбільша кількість людей?
А — Китай та Японія;
Б — Китай та Індія;
В — Росія і Казахстан;
• З якими континентами межує Азія?
А — Європа та Австралія;
Б — Австралія та Африка;
В — Африка і Європа;
• Яка з цих країн розташована у Азії?
А — Туреччина;
Б — Єгипет;
В — Австралія.
Перевірка:
3. Альпіністи
- А ще про що ми дізналися?
- Вчора ми дізналися про найвищі гори світу — Гімалаї. Відчули себе у ролі альпіністів, які підкорюють гірські вершини». .
- Хто з українських альпіністів підкорив найвищу гору у світі? (Дмитро Семеренко, Роман Городечний і Тарас Поздній.)
- Що ми знаємо про Дмитра Семеренка? (Діма-гордість нашої школи, наш випускник НВК №3)
- Які складності чекають на людей, які хочуть підкорити гору?
- Що допомогає альпіністам підкорювати гірські вершини?
- Чому наших альпіністів можна назвати героями?
- Як ви розумієте вислів «Один за всіх і всі за одного»?
- Підсумуємо: Якими були наші альпіністи?
Наші альпіністи поводили себе, як справжні герої, а також допомагали одне одному, працювали в одній команді».
- Тож і вам бажаю бути одною командою і допомагати одне одному.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльностіі повідомлення теми і мети уроку.
Розгадайте тему уроку.
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота в групах Презентація «Тварини Азії»
Відгадування загадок
Це тварина темно-сіра, Що за диво-птахчудовий?
Товстонога, товстошкіра. Хвіст у ньогокольоровий.
Як локатори — два вуха, Ніби щойно зійшов з трону,
Довгим носом спину чуха. Носить чубчик, мов корону (павич)
Гострі бивні — наче роги... Діана Безносенко
Гей, тікайте всі з дороги! Здобич у чагарниках шукає
Не примараце, не сон, І отруту сильну має.
А великий сірий...(слон). Капюшон, як в королеви
Налякає навіть лева.
Хитрий, хижий і смугастий, І не лагідна й не добра
Пазуристий та ікластий. Називаютьїї – (кобра).
Сам він родом із тайги,
Здогадались, хто такий? (тигр)
2. Робота в парах «Хмари слів» Великі тварини Азії: список
- Знайдіть, які ще тварини проживають в Азії.
Індійський слон, індійський тигр, індійський носоріг,панда, тигр, двогорбий верблюд, орангутан, малайський ведмідь, нільгау (блакитна антилопа), сніговий барс (ірбіс)
золотистий такін, носоріг, носач, барс, тапір, варан, алігатор, довгоносик,гаур, бантенг, сніговий барс (ірбіс).
3. РУХАНКА
3.The MonkeyDance
Раз, два — час вставати!
Будемо відпочивати!
- А зараз тваринки вас запрошують потанцювати з ними.
3. Робота з підручником с. 85
Читання для себе
4. Запитання для обговорення:
• Яких тварин Азії зображено на малюнках?
• Чим відрізняється індійський слон від африканського?
• Кого можна назвати найкрасивішим птахом планети?
• Яка змія є найотруйнішою у світі?
• Чому тигри перебувають під загрозою вимирання, хоча вони є майже у кожному великому зоопарку?
Підсумок: «Тваринний світ Азії є дуже різноманітним. Усіх цих тварин потрібно оберігати та охороняти».
V. Закріплення вивченого.
1. Робота в групах. (Роздати пазли африканського та індійського слонів)
2. Дослідження.
- Яка тварина найбільша в Азії?
- Дослідіть, чим схожі і чим відрізняються африканський слон від індійського?
На питання про те, яка тваринанайбільша в Азії, відповідь проста — індійський слон.
Від свого близького родича африканського слона індійський відрізняється меншим розміром вух, відсутністю бивнів самок і меншою вагою. Індійський слон важить в середньому 5 тонн, африканський — приблизно на 1 тонну більше. Також відрізнити індійського слона від африканського можна за горбом на спині і опуклому тімені.
3. Бесіда «Книга джунглів»
- Пригадайте, де ми читали про тварин?
(У творі Редьярда Кіплінга «Книга джунглів»,головним героємякого є Мауглі.)
4. Крісло АВТОРА
- Які ваші враження від прочитаного?
За бажанням учні, які читали цей твір, можуть сісти до Крісла автора і розказати про свої враження.
5. Повторення сюжету казки
- Пригадаємо сюжет цього твору: «У казці розповідається про індійського хлопчика Мауглі, який немовлям опинився у Джунглях. Мудрі тварини навчили Мауглі складним законам Джунглів, навчили розуміти мову звірів, птахів, змій».
6. Персонажі казки
- Пригадайте, які тварини є персонажами цієї казки.
7. Перегляд відеоhttps://tinyurl.com/y57oj9do
- Переглянемо відео про те, як виглядали б ці персонажі у реальному житті:
8. Обговорення
Запитання для обговорення:
• Якою твариною є Акела?
• Як звати ведмедя, який був учителем дитинчат вовчої зграї?
• Хто є ворогом Мауглі?
• Яких з цихтварин вибачили?
Підсумуємо: Що описав у "Книзі джунглів" Редьярд Кіплінг?
У "Книзі джунглів" Редьярд Кіплінг описав надзвичайний тваринний світ джунглів Азії.
VІ. Рефлексія
VІІ.Підсумкові завдання
1. Вдома знайти інформацію в інтернеті про одну з тварин, які є персонажами «Книги джунглів» та зробити картки, як у підручнику на с. 85.
2. Також у вільний час ви можете переглянути одну з екранізацій «Книги
джунглів» Редьярда Кіплінга.