Урок Я досліджую світ 3 клас Тема: «Тривалість життя тварин»

Про матеріал
Тема «Тривалість життя тварин» Мета: ознайомити учнів з тривалістю життя деяких тварин; формувати навички використання арифметичних дій під час розв’язування задач. виховувати дбайливе ставлення до тварин. Результати навчання: Наприкінці уроку учні: називають приклади тварин-довгожителів і тварин з короткою тривалістю життя; описують особливості життєдіяльності цих тварин. Цікава розробка уроку .
Перегляд файлу

                                    Я досліджую світ 3 клас

Тема: «Тривалість життя тварин»

Мета:     ознайомити учнів з тривалістю життя деяких тварин;

              формувати навички використання арифметичних дій під час    розв’язування задач.

             виховувати дбайливе ставлення до тварин.

 Результати навчання:

Наприкінці уроку учні: називають приклади тварин-довгожителів і тварин з короткою тривалістю життя; описують особливості життєдіяльності цих тварин.

Обладнання і матеріали: класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери; комп’ютер, доступ до інтернету, мультимедійний проектор, презентація, роздруковані ребуси та фотографії тварин.

 

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН УРОКУ

Ранкове коло

6 хв

Бесіда «Тварини-довгожителі»

10 хв

Руханка «Черепаха-Аха»

3 хв

Робота з підручником

7 хв

Вправа «Що ми знаємо про тварин: так чи ні»

2 хв

Інформаційне повідомлення «Ріст і розвиток тварин»

8 хв

Підсумкові завдання

4 хв

Усього тривалість

40 хв

 

 

Хід уроку

Ранкове коло (зворотний зв’язок, вступ до теми, знайомство)

1. Привітання «Тваринки»:

— Добрий день вам, діти!

— Добрий день!

— Добрий день, курчата!

— Ко, ко, ко!

— Добрий день, корівки!

— Му, му, му!

— Добрий день вам, киці!

— Няв, няв, няв!

— Добрий день вам, мишки!

— Пі, пі, пі!

— Добрий день вам, жабки!

— Ква, ква, ква!

2. Зворотний зв’язок із минулим тижнем.

- Діти, про що ми говорили протягом минулого тижня? (відповіді учнів)

- Вірно. Протягом минулого тижня ми говорили про культуру споживання та родинний бюджет, а також вчились розрізняти потреби та бажання.

 

3. Вправа на знайомство.

- Діти, по черзі назвіть своє ім’я та продовжіть фразу: «Якби я зараз міг стати дорослою людиною, мені хотілося б бути у віці ... років» і пояснити чому.

4. Оголошення теми тижня та уроку.

- Люди відрізняються від дітей не лише віком, а й своїм зростом і розвитком. Цього тижня ми розпочинаємо дослідження тіла людини та її здоров’я. А вони нерозривно пов’язані зі зростанням і розвитком нашого організму.

- Сьогодні ми з’ясуємо, як ростуть і розвиваються тварини, поговоримо про те, яку вони мають тривалість життя.

5. Бесіда «Тварини-довгожителі»

- Чи задумувалися ви, а скільки часу може прожити та чи інша тваринка? Тривалість життя тварин дуже різна. Деякі комахи живуть усього декілька годин, а цілий ряд довгожителів може прожити не менше п'ятдесяти років.

5.1 Розгадуванння ребусів.

- Дорогі діти, давайте зараз розгадаємо ребуси і дізнаємося назви тварин-довгожителів.(Додаток 1)

- А зараз розташуйте  на дошці фотографії тварин (Додаток 2) у порядку збільшення тривалості їх життя на вашу думку.

- Тепер давайте перевіримо правильність своїх припущень, розглянувши схему (підручник, с. 85).

5.2 Виконання інтерактивної  вправи на платформі LearningApps. (за наявності інтернету).

https://learningapps.org/display?v=pd7atd7uk20

Вправа «Скільки живуть тварини?»

Завдання: Розмістіть на лінії часу зображення тварин відповідно до тривалості їх життя.

 

5.3 Фізхвилинка. Руханка «Черепаха-Аха» (м’язова та емоційна релаксація)

- Діти, повторювати рухи, про які йде мова у пісні про одну з тварин, яка довго живе, — черепаху.

Відео до руханки:   https://tinyurl.com/y4sztpkc

 

5.4 Робота з підручником.

- Давайте повернемося до роботи з підручником і розглянемо діаграму.

- Дайте відповіді на такі запитання:

1) Які тварини зображені на малюнку? (Гренландські кит та акула, морський окунь, шимпанзе, галапагоська черепаха, кінь, кіт, пацюк)

 

2) Яка з цих тварин живе найдовше? (Гренландська акула)

 

3) А має найкоротшу тривалість життя? (Пацюк)

 

4) Які з цих тварин є рибами? (Гренландська акула, морський окунь)

 

5) За якими ознаками ми про це здогадалися? (Їх тіло вкрите лускою, а дихають вони через зябра)

 

6) Які тварини живуть більше років, ніж галапагоська черепаха, але менше, ніж гренландська акула? (Гренландський кит та морський окунь)

 

7) Кого з цих тварин приручила людина, зробила свійськими? (Кіт, кінь)

- Який же ми можемо зробити висновок?

- Правильно, є тварини, які живуть лише декілька років, але існують і такі, які живуть сотні років.

 

6. Узагальнення отриманих знань.

6.1 Вправа «Що ми знаємо про тварин: так чи ні»

- Зараз я вам прочитаю твердження, якщо ви з ним згодні кажете «Так» і плескаєте у долоні, якщо не згодні кажете «Ні» і топаєте ніжками.

 

  1. 1) Тварини належать до неживої при-роди (ні);
  2. 2) Собаки та кішки — це домашні улюбленці людини (так);
  3. 3) Заєць, вовк та жаба — рослиноїдні тварини (ні);
  4. 4) Всеїдні тварини живляться рослинною і тваринною їжею (так);
  5. 5) Ведмідь, лисиця та їжак — всеїдні тварини (так);
  6. 6) Комахи мають 6 ніг (так).
  • Молодці, майже все назвали правильно.

 

6.2 Інформаційне повідомлення «Ріст і розвиток тварин»

- Всі тварини протягом життя ростуть і розвиваються. Ріст тварини означає збільшення її розмірів та маси тіла.

- Пригадати, як виглядають дорослі свійські тварини та їх дитинчата, опишіть на цих прикладах ріст тварин.

 

 6.3 Інтерактивні вправи щодо стадій розвитку тварин (на прикладі

жаби та риби). При наявності інтернету.

 

Вправа «Стадії розвитку жаби»  https://tinyurl.com/y4gacp5x

Вправа «Стадії розвитку риби»  https://tinyurl.com/y67m6ut4

 

6.4 Робота в зошиті. (с. 34)

- Діти, відкрийте ваші зошити на с. 34, завдання 1.

- Роздивіться малюнки тварин та пронумеруйте їх, починаючи з тієї тварини, що живе найменше.

- Тепер виконаємо 2 завдання. Порахуйте і запишіть загальну тривалість всіх тварин.

 

7. Підсумок уроку (Зворотний зв’язок, рефлексія, релаксація).

- Діти, що цікавого ви дізналися з сьогоднішнього уроку? (відповіді дітей)

- Яка з тварин вам найбільше сподобалась і чому?

Вправа «Хай щастить!

  • Діти, станьте боком у коло.
  • Покладіть праві руки одна на одну в центрі.
  • Підніміть ліву ногу і, стрибаючи на правій, разом скажіть: «Хай сьогодні нам щастить, хай нам завтра пощастить, хай завжди усім щастить! Ура!»
  • І завершимо ми наш урок оплесками, за те що гарно працювали на уроці. Ми всі «МОЛОДЦІ»!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня 2023
Переглядів
1481
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку