Урок "Я досліджую світ "Що належить до природи"

Про матеріал
Мета: формувати в учнів поняття „природа”, „нежива природа”, „жива природа”; вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити їх знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей; формувати вміння спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Перегляд файлу

 

Урок з «Я досліджую світ «2 клас

 

Тема. Що належить до природи. Природа жива і нежива    

 

Мета: формувати в учнів поняття „природа”, „нежива природа”, „жива природа”; вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити їх знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей; формувати вміння спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.

 

Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок.

Обладнання:телевізор, схеми до теми, картки для опитування,ілюстрації

Хід уроку

 

І. Організація класу.

Дзвінко продзвенів дзвінок,

Всім пора нам на урок,

Все у нас уже на місці –

Залишились тільки сісти!

ІІ Хвилинка спостережень. Робота з календарем природи

  • Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий?
  • Яке небо?
  • Які опади?
  • Який вітер?
  • Яка температура  повітря?
  • Що змінилося порівняно з минулим тижнем?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  •  Діти, поспостерігайте, що знаходиться навколо нас?
  • (яскраве сонце,повітря, дерева, квіти, птахи, звірі,зорі...)
  • Отже, як ви думаєте якою буде тема нашого сьогоднішнього уроку?
  • Для чого нам це вчити?

               Повітря, земля  і вода – це Природа.

Природа – це Я. І ти – це Природа.

Пустелі і гори, поля і ліси.

І ми – тільки частка цієї краси.

ІV. Робота над темою уроку.

 

 1.Метод розвитку критичного мислення  «Гронування»

 

На дошці записано слово            природа

      

- Як ви думаєте, що таке природа?

1.Гра «Я почну, а ти закінчуй»

  • Сьогодні по дорозі до школи я бачив…
  • Нашу землю вдень освітлює…
  • Ми п’ємо…
  • Ми дихаємо…
  • Біля школи росте…
  • У ночі я бачила на небі…
  • Риби живуть у …

 

2.Пояснення вчителя

—Усе про що ви мені розповіли, оточує нас. Тобто є навколо нас. Це довкілля. Як ви могли б пояснити це слово? (діти висловлюються)

Учитель узагальнює міркування учнів. Колективно роблять висновок: природа або довкілля – це середовище, в якому живе людина .Діти називають все що на їх думку належить до природи. (Записую на дошці все,що вони називають): рослини, тварини, нежива природа і те, що зроблено руками людини .

Проблемна ситуація

  • Що це за групи?

Діти називають групи: тварини, рослини, нежива природа.

- Зверніть увагу, що рослини я записала поряд з тваринами. Чому? (Бо вони належать до живої природи.)

- Чому слова машина, будинки ... я записала далі від слова природа?

Висновки дітей.

 

3. Бесіда про природу

- Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?

(Це рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.)

 Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.

- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...

 - До якої природи належить повітря?

- Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?

- Вгорі на небі пливуть білі хмаринки...

- Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому?

Висновок.

 Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.

 

    Природа

 

 

 Жива природа                    нежива природа

 

  • Що ми відносимо до живої природи, а що до неживої природи?               

 

V.Фізкультхвилинка  

Добре те, що сонце світить.

Добре те, що вітер віє.

Добре те, що цей ось ліс з нами ріс і ріс.

Добре те, що в нашій річці тепла, не брудна водичка.

Добре бігати у дворі.

Добре вчитися у школі.

 

 

VІ.Продовження вивчення теми уроку.

  • Нас також оточують предмети, які людина створила своїми руками. (Діти називають, що створено руками людини: будинки, машини, меблі, шкільне приладдя тощо)

Висновок: усе, що створене руками людини, - це рукотворний світ навколо нас.

Речі, які створили людина руками не належать до природи. Але більшість матеріалу для речей люди беруть саме з природи або живої, або неживої.

Наприклад: воду, пісок, камінь – для будівлі будинків, дерево - для столярних виробів: вікон, дверей,  меблів, для одержання паперу. Метал – для виготовлення, цвяхів, гайок, машин.

А нежива природа може змінитися від втручання людини: жива природа – може зменшитися в кількості і зникнути. Тому людство повинно бережливо ставитися до природи, навколишнього середовища.

 

VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів

1. Робота за підручником:

а) читання статті «Що належить до природи»

б)відповіді на запитання після тексту;

в) словникова робота

г) робота за малюнком у підручнику,відповіді на запитання під малюнком

д) складання схеми „Значення природи”.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Перегляд презентації по телевізору “Природа”

 

Діти плещуть в долоні, якщо демонструється предмет живої природи.

Деякі малюнки містять предмети живої і неживої природи.

- То за якими ознаками ми розрізняємо живу і неживу природу?

Робота в зошиті

3.  Розв’язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»

Діти одержують картки, читають слова , визначають зайве слово в рядку, пояснюють свою думку.

- Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.

- Дуб, камінь, Сонце, повітря.

- Вітер, річка, білка, веселка, дощ.

- Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.

4.Гра «Розгубилися слова».

На дошці диференційоване речення. Діти складіть у групі речення про те, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми. 

 

 

Висновок: Потрібно (1) шанувати  (2) природу (3) і (4) речі (5), створені (6) людиною (7).

 

VІІІ. Підсумок уроку

  • Що таке природа?
  • Що належить до не живої природи? До живої природи?
  • Чим жива природа відрізняється від не живої?
  • До якої природи належить людина?
  • Що належить до предметів, створених руками людини?
  • Я к потрібно ставитися до природи?
  • Як необхідно ставитися до речей, створених людиною?

 

 

docx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
23492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку