Урок з «Я досліджую світ «2 клас
Тема. Що належить до природи. Природа жива і нежива
Мета: формувати в учнів поняття „природа”, „нежива природа”, „жива природа”; вчити дітей розрізняти живу і неживу природу; поглибити їх знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей; формувати вміння спостерігати, робити висновки; виховувати любов до природи, бажання охороняти і примножувати її красу.
Тип уроку: засвоєння нових знань і формування на їх основі вмінь та навичок.
Обладнання:телевізор, схеми до теми, картки для опитування,ілюстрації
І. Організація класу.
Дзвінко продзвенів дзвінок,
Всім пора нам на урок,
Все у нас уже на місці –
Залишились тільки сісти!
ІІ Хвилинка спостережень. Робота з календарем природи
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Повітря, земля і вода – це Природа.
Природа – це Я. І ти – це Природа.
Пустелі і гори, поля і ліси.
І ми – тільки частка цієї краси.
ІV. Робота над темою уроку.
1.Метод розвитку критичного мислення «Гронування»
На дошці записано слово природа
- Як ви думаєте, що таке природа?
1.Гра «Я почну, а ти закінчуй»
2.Пояснення вчителя
—Усе про що ви мені розповіли, оточує нас. Тобто є навколо нас. Це довкілля. Як ви могли б пояснити це слово? (діти висловлюються)
Учитель узагальнює міркування учнів. Колективно роблять висновок: природа або довкілля – це середовище, в якому живе людина .Діти називають все що на їх думку належить до природи. (Записую на дошці все,що вони називають): рослини, тварини, нежива природа і те, що зроблено руками людини .
Проблемна ситуація
Діти називають групи: тварини, рослини, нежива природа.
- Зверніть увагу, що рослини я записала поряд з тваринами. Чому? (Бо вони належать до живої природи.)
- Чому слова машина, будинки ... я записала далі від слова природа?
Висновки дітей.
3. Бесіда про природу
- Жива природа – це все, що народжується, дихає, живиться, росте, розмножується, вмирає. Що це?
(Це рослини, тварини, гриби, бактерії, віруси, а також люди.)
Усе живе дістає від неживої природи необхідні йому для життя тепло, світло, поживні речовини, воду, повітря.
- Давайте здійснимо уявну подорож парком, подихаємо свіжим повітрям...
- До якої природи належить повітря?
- Подивіться на сонечко. Воно пестить нас своїм теплом, ніжним промінням. До якої природи воно належить?
- Вгорі на небі пливуть білі хмаринки...
- Як ви думаєте, до якої природи належать вони? Чому?
Висновок.
Отже, природа – це все, що нас оточує, крім того, що зроблено людиною.
Природа
Жива природа нежива природа
V.Фізкультхвилинка
Добре те, що сонце світить.
Добре те, що вітер віє.
Добре те, що цей ось ліс з нами ріс і ріс.
Добре те, що в нашій річці тепла, не брудна водичка.
Добре бігати у дворі.
Добре вчитися у школі.
VІ.Продовження вивчення теми уроку.
Висновок: усе, що створене руками людини, - це рукотворний світ навколо нас.
Речі, які створили людина руками не належать до природи. Але більшість матеріалу для речей люди беруть саме з природи або живої, або неживої.
Наприклад: воду, пісок, камінь – для будівлі будинків, дерево - для столярних виробів: вікон, дверей, меблів, для одержання паперу. Метал – для виготовлення, цвяхів, гайок, машин.
А нежива природа може змінитися від втручання людини: жива природа – може зменшитися в кількості і зникнути. Тому людство повинно бережливо ставитися до природи, навколишнього середовища.
VІІ. Узагальнення і систематизація знань учнів
1. Робота за підручником:
а) читання статті «Що належить до природи»
б)відповіді на запитання після тексту;
в) словникова робота
г) робота за малюнком у підручнику,відповіді на запитання під малюнком
д) складання схеми „Значення природи”.
2. Перегляд презентації по телевізору “Природа”
Діти плещуть в долоні, якщо демонструється предмет живої природи.
Деякі малюнки містять предмети живої і неживої природи.
- То за якими ознаками ми розрізняємо живу і неживу природу?
Робота в зошиті
3. Розв’язування логічних завдань «Що зайве? Чому?»
Діти одержують картки, читають слова , визначають зайве слово в рядку, пояснюють свою думку.
- Небо, Місяць, вода, зорі, пісок, карта.
- Дуб, камінь, Сонце, повітря.
- Вітер, річка, білка, веселка, дощ.
- Вовк, лисиця, лікар, чашка, комар.
4.Гра «Розгубилися слова».
На дошці диференційоване речення. Діти складіть у групі речення про те, як потрібно ставитися до природи та речей, створених людьми.
Висновок: Потрібно (1) шанувати (2) природу (3) і (4) речі (5), створені (6) людиною (7).
VІІІ. Підсумок уроку