Урок " Я досліджую світ" тема "Природа України. Я досліджую живу і неживу природу"

Про матеріал

мета: організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення і запам'ятовування знань про рослин і тварин як частину живої природи; розвивати вміння групувати об'єкти неживої і живої природи; формувати вміння спостерігати за тваринами та рослинами; розвивати спостережливість, пам'ять, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Перегляд файлу

  Мета: організувати діяльність учнів для сприймання, осмислення і запам’ятовування знань про рослин і тварин як частину живої природи;виховувати самостійність, знаходити відповіді на запитання; формувати вміння спостерігати за тваринами та рослинами; розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення; виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вітаю всіх учасників на онлайн-уроці.

  перед нами  лежать  Квіточки. У кожної з них свій настрій. Виберіть ту квіточку,у  якої такий же настрій як у нас.

Я дуже рада,що у вас у всіх гарний настрій. Прикріпляю  Квіточки і бажаю всім  гарного настрою, легкого засвоєння теми.

II   Мотивація навчальної діяльності учнів.

1. Читання вірша

Подивися і скажи, що навколо бачиш ти?

Ось тут небо голубе, ось тут сонце золоте.

Вітер с квіточками грає,хмарка в небі пропливає

Поле, річка і трава, пустелі, гори та моря.

Це називається – ПРИРОДА!

 

 

 

2. Бесіда за прочитаним

-А хто нам подарував цю красу ?( природа)

– Що таке природа? ( Природа –  довкілля це середовище, в якому живе людина)

– А яка буває природа? ( жива і нежива)

– Наведіть приклади що відноситься до  неживої природи (вода, повітря, грунт , каміння, гори,вода, зорі ,Місяць)

– Наведіть приклади що належить до живої природи (рослини, тварини, риби, люди, комахи)

– Доведіть мені що це жива природа ( дихають ,ростуть, вмирають ,живляться, ростуть)

III.  Повідомлення теми і мети уроку.

– Тема нашого уроку «Природа України. Я досліджую живу і неживу природу».

IV. Робота над темою уроку

За високими горами

За дрімучими лісами

Королівство є велике

Навкруги квітками вкрите

Всі живуть тут радіють

Сади ,ліси тут зеленіють

Пташині чути голоси

Багато навкруги краси

Живуть у лісі звірі,птахи

Маленькі,чарівні комахи

Озерце поруч невеличке

В якому чиста водичка

Всі дружньо,мирно проживали

Один одного не ображали

Аж раптом чаклунка  завітала

і все   навкруги зачарувала.

 – Подивіться на дошку. Що ви бачите на ній?  (сонце,озерце,каміння). До якої природи ми відносимо це?(неживої). Але подивіться зникло все живе :звірі,комахи,риби, люди.

Засумувало сонечко

Нікому світити

Засумувало ясне

Нікого зігріти

Засумувало озерце

Нікому радіти

Самотньо стало на душі

І як без цього жити?

Але в біді ми допоможемо

Ми постараємось, ми зможемо .

  Нам необхідно зняти чари злої чаклунки, та повернути всю красу живої природи, без якої неможливе життя ,ми повинні  подолати багато перешкод і виконати завдання. Якщо ми виконаємо і справимося із цими перешкодами ми тоді повернемо всю  красу природи.

Зупинка «Рослини» Про що мова буде йти?  А які бувають рослини?

– Ось  заховався листочок із першим  завданням

1. Дерева

– Зараз послухайте лічилку.  Ваше завдання порахувати дерева

Діти лісом мандрували

І дерева рахували

Он  смерека, там – ожина

Гіллям ось кива ялинка

Коло неї дуб розлогий

Ясен росте край дороги

Клен, видніється , осика

Поруч липа невелика

 Поруч висока тополя

Ліс минув,дістались поля.

– Молодець, порахувала  всі дерева.(9 дерев)

– Ось квіточка принесла в своїх пелюсточках наступне завдання

– Яку будову має квітка ? ( корінь,стебло,квітка)

а) Гра «Склади квітку» (вчитель роздає картки із зображенням різних квітів. З’єднай пазли )

       Листячко зелене, оживай,

      Свою  квіточку впізнавай.

в) Гра «Утвори  квітучу галявину» (вчитель роздає квіти , дитина наклеює на галявину)

Наступна зупинка  «Тварини»

  На які групи ми можемо поділити тварин?(свійські та дикі тварини)

– Ось зайчик приніс завдання. Слухання та обговорення казки.

   У лісі під кущиком народився маленький Зайчик. Товаришував Зайчик із Кущиком. Разом вони раділи Сонечку, що їм дарувало тепло та світло. Раділи свіжому подиху вітру, завдяки  якому їм легко дихалося. Кущик дякував земельці, що давала йому поживні речовини. Дякував їй Зайчик за те , що на ній зростали рослини, якими він так любив ласувати. Мріяли друзі разом побувати в казці. Почув про їхнє бачення чарівник, та відрядив у казкову країну де немає ні світла , не тепла, ні води.( чи були в казці країни всі умови, для життя друзів?Ні, їм не вистачало повітря, води, тепла і світла).

 а) Розгадування загадок

  Взимку спить,

Влітку – вулики ворушить.(ведмідь)

  Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе,

В селі курей краде. (лисиця)

  Хто взимку холодну

Ходить злий, голодний? (вовк)

  Довгі вуха,куций хвіст,

Невеличкий сам на зріст.

На городі побував 

Нам капусту попсував.(заєць)

-Загадки відгадали, але уявляємо, що трапилося диво – і ми перетворилися на тваринок. Виберемо, ким хочемо бути. Можемо рухатися так як вони, видавати ті самі звуки, поводитися. Спробуємо відчути радість, задоволення, спокій. 

Проведемо фізкультхвилинку.

     Усмішка, як сонечко, хай на личку сяє

     І цвіте, як квіточка чи дзвінка роса.

    Хай чарівна усмішка друзів всіх вітає.

    Усмішка на личку- це ясна краса!

  • Наступне завдання.   Яких птахів ви знаєте?             ( голуб, чайка, лелека, ластівка, горобець)

Птахи відрізняються від інших тварин зовнішнім виглядом. Вони мають крила і міцний дзьоб.

Як називається житло птахів? Пригадаємо, чи всі птахи зимують у нас? Чому? Як потрібно допомагати птахам, щоб вони перезимували? Коли до нас повертаються птахи із теплих країв?

Правильно. Їх треба охороняти, бо без пташиного співу і щебету природа стала б сумною і непривітною.

Гра «Знайди птаха» (  роздаються карти  обводять птахів)

3. Комахи. Розгадування загадок

 Взимку спить,

Влітку бринить,

Над садами літає

Солодку росу збирає.  (бджола)

 Живе лише улітку він

Шовкові крила має,

Із квіточки на квіточку

Він весело літає. (метелик)  

 У лісі біля пня

Біготня, метушня,

Народ робочий

Весь день клокоче.(мурашки)

  Комахи – найчисельніша група тварин. Це жуки, коники, метелики, мухи. Вони мешкають у воді, у землі, у корі і дуплах дерев та в інших місцях. Комахи стрибають, літають, повзають, бігають.  Кожна комаха має 6 ніжок. Ця ознака вирізняє її серед інших тварин.

Всі завдання виконали, чари злої чаклунки подолали, красу природи повернули.

VI. Підсумок уроку

Все на землі, все треба берегти –

І птаха й звіра, і оту рослину,

Друже мій, люби життя,

Люби людей, природу,

А кривду кинь у забуття,

Як камінь в тиху воду.

   Висновок: людині потрібно жити в злагоді з природою, знаючи її закони. Людина, нажаль, ставить себе вище ніж Природа. Чи зможе Людина обійтися без рослин і тварин? Ні ! Вона є частиною живої природи.

-Що нового дізналися на уроці?

-Якою буває природа?    

 -Як потрібно ставитися до природи?

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
18 грудня 2022
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку