Урок «Я досліджую світ» з використанням LEGO. Тема "Я дослідник. Я дослідниця. Дослідження."

Про матеріал

На уроці Я дослідник. Я дослідниця. Дослідження.

формуються ключові компетентності; діти вчаться спостерігати, досліджувати; вони шукають відповіді на деякі запитання шляхом досліду, або експерименту; діти вчаться проводити досліди; формується здатність не боятися помилятися; формується досвід досліджувати світ.

Перегляд файлу

Урок «Я досліджую світ» 

з використанням LEGO

розробила і провела

учитель початкових класів

Середньої загальноосвітньої

                            школи № 15 І-ІІІ ступенів 

Канцур Світлана Іванівна

Тема. Я дослідник. Я дослідниця. Дослідження. С. 84-87

Мета. Формувати ключові компетентності; вчити дітей спостерігати, досліджувати; познайомити як шукати відповіді на деякі запитання шляхом досліду, або експерименту;  вчити дітей проводити досліди; розвивати особистість дитини, розвивати мовлення; формувати здатність не боятися помилятися; виховувати активну позицію щодо збереження природи; формувати у дітей досвід досліджувати світ.

Хід уроку

I Організація класу до уроку.

1.Ранкове коло

Я нове питання знаю,

Знову відповідь шукаю.

Я з припущення почну,

Дослід власний проведу

Дію я спостерігаю,

Ось і відповідь я знаю!

  • І перше моє питання скільки сьогодні дітей у класі?

Як питання розв’язати? Треба всіх полікувати!

  • А скільки в нас сьогодні хлопчиків? (досліджуємо, лікуємо)
  • А скільки дівчаток?... (А яким способом можна їх порахувати)
  • Можна порахувати за допомогою LEGO. Давайте роздамо всім дівчаткам червоні цеглинки, а хлопцям сині.

А тепер зчепіть цеглинки дівчатка. Окремо хлопчики. Давайте поставимо цеглинки на стіл. Чиї цеглинки вище? Так дівчаток сьогодні більше. Давайте приберемо зайві цеглинки. Тепер ми побачили на скільки дівчаток більше.

  • Яким ще способом можна порахувати дівчаток і хлопчиків? Порівняти кого більше і на скільки? Попрацюйте самостійно.
  • Розумнички ви дуже спостережливі. І сьогодні самі провели свої дослідження. Порахували всіх дітей. Потім різними способами рахували дівчаток, хлопчиків. Зібрали в одну групу дівчаток, у другу хлопчиків. Заставили взятися за руки. Хто зайвий? Знайшли, кого сьогодні більше.
  • А тепер обираємо помічника вчителя та дитину дня.(Помічника вчителя обираємо за списком по черзі. А дитину дня за бажанням дитини. І вона повинна нас чимось зацікавити.) Сьогодні помічник вчителя Вєтрова Софійка, а дитина дня Кривобок Софійка.
  • Помічник вчителя розповість нам: (дитина підходить до природознавчого куточка)
  • Яке сьогодні число? ( відкидний календарик) Який день тижня? Який місяць? Чому він так називається? Найди його на календарику. Покажи. Розкажи, що ти про нього знаєш.
  • Яка сьогодні погода? Відмічаємо у куточку.
  • Спасибі велике моєму помічникові… А зараз (вчитель вдягає дитині дня на голову корону з листя) до нас прийшла сама красуня Осінь.

Осінь: читає вірш

Осінь пензлика взяла

Марія Пономаренко

Осінь пензлика взяла,
малювати почала,
в білокорої берізки золотила довгі кіски.
Став багряним колір чуба
в мудрого дідуся-дуба.
Дві сестрички, дві осички
стали жовті, мов лисички.
А довкруг, довкруг травиця
тихо-тихо золотиться.

Осінь: У мене для вас, мої дослідники,  завдання. Назвіть мені усі зміни, які відбулися у природі за останній місяць. (діти називають)

Вчитель. А тепер пограємо у гру «Кому що потрібно». ( роздає дітям малюнки: хмарки (це небо), сонечко, травичку, краплі води, земля, люди). Коли роздає малюнки запитує: Що тут зайве? Чому?

Осінь називає предмети , а діти показують відповідні картинки (по групах)

Осінь: Дерево (піднімають свої картинки) сонце, вода, земля

Корова (картинки) трава, люди, вода,

Пташка (картинки) небо, вода, земля, сонце

Рослина (картинки) земля, вода, сонце

Вовк (картинки) земля, вода, трава

Вчитель. Зробимо висновки. Жива і нежива природа тісно пов’язані між собою.

Етюд “Дерево” (фізкультхвилинка)

Уявіть, що ви дерева в осінньому вбранні. Легенький вітерець лагідно шурхотить вашим листям. Он ідуть друзі. Привітайтеся з ними. Зненацька вітерець набув сили,

перетворився на вітер.

Як тепер хитаються ваші віти?А якщо вітер перетвориться на вітрюган?

(Тоді будуть хитатися не лише віти, а й стовбур, і, напевно, всі листочки облетять).

Політайте, ніби ви маленькі листочки…Вітер вдосталь награвся з вітами дерев і вщух.

Розумнички. А тепер ви вже об’єднані у групи. (хмарки (це небо), сонечко, травичку, краплі води, земля, люди) Ось так і будемо далі працювати.

II Актуалізація  опорних знань

Гра «Я дослідник»

  • Розгляньте малюнки. Які знаряддя потрібні нам сьогодні для дослідження? Подумайте, знайдіть, покажіть. (Лупа)

Роздивіться уважно. Назвіть правильну послідовність визрівання квасолі.

Розложіть картки у правильній послідовності.

III. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні ми усі дослідники. І проводимо різні дослідження.

IV Вивчення нового матеріалу

1.Робота за підручником с. 85

Розгляньте схему. Роздивіться у лупу. Поміркуйте і скажіть, що означає кожний знак на вашу думку.

  1. Знак питання – значить у мене виникло питання.
  2. Мій мозок працює. Я розв’язую завдання.
  3. Я розв’язав питання. Я знайшов відповідь. Записав , або намалював відповідь на своє питання
  4. Я ще раз осмислю та роздивлюся з усіх боків свою відповідь.
  5. Ура! Все вийшло. Я знайшов відповідь на запитання.

2.Подумайте і намалюйте свій знак. А ми здогадаємося, що він означає.

3.ДЕРЕВО (Фізкультхвилинка)

  • Нащо у дерева стільки гілок?
  • Це —щоб гойдати веселих пташок,

Щоб перехожому затінок дати

Чи від дощу у негоду сховати.

  • Ну а навіщо такий стовбурище?
  • Щоб підніматися вище і вище

В небо, туди, де птахи та блакить,

Де золотаво сонце горить.

  • Нащо ж коріння таке довжелезне?
  • Щоб дереву бути міцним і кремезним!

Анатолій Костецький

Розглядаємо та вивчаємо дерева

4.Робота у групі. Дослід

- Діти, а як розмножуються дерева, або рослини? (відповіді дітей)

- Ось перед вами різне насіння. Давайте візьмемо лупи і дослідимо насіння.

Дослід 1 «Що з чого виростає?»

Відповіді дітей (Ось горошина, якщо її посадити з неї виросте горох… і таке інше)

  • Діти, а як ви гадаєте, чи потрібна вода для проростання рослини. Чи вона і так проросте? (відповіді дітей)

Дослід 2. Чи потрібна вода для проростання насінини?

- У кожній групі є різне насіння ( гарбузове насіння, соняшник, квасоля, пшениця, горох). Є стаканчики, вода, марля.

Кожен виберіть собі різнокольоровий стаканчик, насіння. Покладіть насіння на вологу серветку у свій стаканчик. А я покладу насіння на суху серветку.

Ви будете слідкувати кожен день за своїм насінням. Доливати водички, щоб серветка була волога. А я поставлю своє насіння на підвіконня і буду змахувати з нього пил. Подивимося , що буде відбуватися з нашим насінням.

V  Закріплення  знань. Гра з ЛЄГО

Жива і нежива природа пов’язані між собою Так чи Ні?

Давайте дамо відповіді на ці запитання за допомогою ЛЄГО. 

Увага! Даємо назви цеглинкам ЛЄГО:

Жовтий – сонечко

Синій  - річка

Блакитний – небо

Зелений -  трава

Я називаю живі предмети, якщо їм щось потрібне, ви мені показуєте.

Бабка (діти показують жовтий, синій, блакитний, зелений). Так Їй потрібно все. Бо бабка літає, живе біля води, сідає на рослини, їй потрібно тепло)

Риба (діти показують синій колір). Так рибам потрібна вода.

Квітка

Лелека

Лисичка

VI  Підбиття підсумків уроку.

  • Що нового ви узнали на уроці?
  • Що найбільше сподобалося робити?
  • Яке ми правило вивчили?
  • Що було найцікавіше?
doc
Додано
19 листопада 2018
Переглядів
5884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку