Любимівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Перший урок « Я українець – я європеєць»
Підготувала учитель історії
класний керівник 5 класу
Силютіна І.Ф.
2017р.
«Я українець – я європеєць!»
Мета: Поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, про свій рідний край- Херсонщину, формувати почуття належності до своєї країни, до історії та традицій;
відслідкувати місце України в Європі,її значимість, ознайомити з головними тенденціями входження України до ЄЕС;
розвивати громадянську позицію, причетність до європейських цінностей та європейського громадянства, формувати усвідомлення власної долі й значення в житті суспільства, а також розвивати критичне мислення, вміння порівнювати і аналізувати, робити висновки, збагачувати мовлене вий запас, просторові компетенції;
виховувати повагу і любов до своєї держави, рідного краю, дбайливе ставлення до рідної землі.
Хід заходу
І Організаційний момент.
Я радо вітаю всіх у нашому новому класі, який віднині буде вашою другою домівкою. Саме за цими партами ви будете навчатись до 11 класу. Тому діти все що знаходиться бережемо, примножуємо і цінуємо.
За літо ви відпочили, підросли , набрались сил. Я бажаю вам у новому році наполегливості, рішучості, інтересу до знань і нових вмінь та навичок. Батькам терпіння, розуміння і мобільності.
ІІ Вступна частина
Тема нашого : «Я українець, - я європеєць»
Скажіть буд ласка чи здогадались ви, про що будемо розповідати, які ваші очікування? ( Ланцюжок)
Дійсно ми перевіримо що ж ви знаєте про Україну і Європу, але не звичайно, а у вигляді невеличкої подорожі – «Лабіринтами історії України та Європи.»
По завершенню проходження нашого лабіринту ми повинні будемо побудувати криницю наших знань.
У всіх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня,
Аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край,
Нема без корення рослини
А нас людей без Батьківщини
М Чернявський
ІІІ Основна частина
Рухаємося лабіринтами по зупинкам, розпочнемо з першої зупинки.
1 Зупинка «Україна»
Оберемо , як казали козаки- Писарчука, та не одного а трьох по одному з ряду.
Вікторина
( На дошці прикріпляють цеглинки) Представники ідуть і клеять.
Є щось святе в словах «мій рідний край»
Для мене - це матусі ніжна пісня
І рідний сад, від квіту білосніжний,
І той калиновий у тихім лузі гай.
2 Зупинка «Херсонщина моя?
(Павутина)
Запрошую по черзі до дошки і записати, що я знаю про свою Херсонщину?
Херсонщина
(У нашому відерці є підказки, давайте ними скористаємося) Роздаємо підказки, я зачитую питання а ви відповідаєте, як що вважаєте що це ваша відповідь.
Підказки криниці
Отже дякуючи криниці знань, ми можемо прикріпити ще одну цеглинку і продовжити свою . Писарчуки нотують.
3. Зупинка «Нововоронцовщина»
(Допомога батьків, дорослих, а можливо і самі знаєте розповісти, про свою малу Батьківщину)
Скринька мудрості
Писарчуки занотовують і подають нам цеглинки. Доречі чому саме цеглинки, тому що корисні копалини Нововоронцовського району і Херсонської області вцілому саме вапняк, глина, пісок, ракушняк, напроти потьомкінського моста знаходиться кар’єр де добували ракушняк. Сьогодні не діючий.
Доповнюємо нашу Криницю знань ще однією цеглинкою і рухаємося лабіринтом до слідкуючої зупинки
Учитель
Краю мій коханий,
Як тебе забути,
Я тебе повір мій краю
Пам’ятати буду.
4 Моя рідна сторона «Любимівка» , «Трудолюбівка»
Що я можу розказати Відеопрезентація
Ланцюжок знань
.1 Коли засноване наше село Любимівка? Трудолюбівка
2.Звідки походить назва нашого села?
3. Назвіть сусідів Любимівки.
4. Назвіть вулиці нашого села.
5. Коли заснована наша школа?
6. Коли заснований Радгосп «Піонер»?
7. Коли заснований дитячій садок і як він називається?
8. . Назвіть дату заснування Любимівського парку.
9 Коли була заснована Церква?
10. Де у селі можна дізнатись про історію села у воєнний період?
11. Коли було газифіковане село?
12. Скільки торгових точок на сьогоднішній день у Любимівці?
Давайте послухаємо про Трудолюбівку.
Саме тоді, коли ти знаєш історію свого роду, свого рідного краю, своєї Батьківщини, коли ти цінуєш традиції і звичаї, коли ти є сумлінним законномлухняним громадянином, а також вихованою, вічливою, чесною і справедливою людиною , саме тоді діти себе можна вважати патріотом. Патріотизм він дуже багатогранни й і він виходить з теплоти сердець, теплоти рук і людяності. Звичайно закріплюється все це на ділі а не на слові, я бажаю вам бути справжніми патріотами, а ми рухаємося далі. На завершення нашого уроку ми прийшли до слідкуючої зупинки.
5 зупинка « Я Європеєць»
Давайте поглянемо на карту Європи, що вам кидається в очі першим, ваші думки.
КАРТОГРАФ
У вас на партах лежать кнопки, а також прапори держав, ваше завдання коли я розповідаю вам про державу, ви піднімаєтесь і закріплюєте її на карті.
В цілому Європу і Євросоюз детальніше ми будемо вивчати на уроках географії, історії, виховних годинах, годинах спілкування, а сьогоднішнє завдання позначити місце розташування і зробити висновок чи дійсно Україна є частинкою Європи?
Учитель.
"Європа — частина світу, твірна разом з Азією материка Євразія. Площа близько 10 млн. км. кв. Населення 732 млн. чоловік. Омивається Атлантичним і Північним Льодовитим океанами і їх морями."
Загальна кількість краї становить 43. Площа Європи 10,8 млн. квадратних кілометрів. Кількість населення - приблизно 708 млн осіб.
- Найменша краї на за площею і кількістю населення – Ватикан (0,44 км, 1000 осіб).
Європу поділяють: Західна Європа Центральна Європа Східна Європа
День Європи – це символ започаткування нової успішної моделі мирної співпраці між державами, що ґрунтується на спільних цінностях та інтересах. Рішення щодо відзначення 9 травня Дня Європи в Європейському Союзі було прийнято у 1985 році на Саміті Ради ЄС у Мілані.
Розповідь батьків.
25 березня 1957 року у Римі було створено Європейський Економічний Союз (ЄЕС), його утворили 6 країн: Франція, Німеччина, Італія, Бельгія, Нідерланди, Люксембург;
– у 1973 році приєдналися Данія, Ірландія, Великобританія;
– у 1981 – Греція;
– у 1986 – Іспанія і Португалія;
– у 1995 – Австрія і Фінляндія;
– у травні 2004 року відбулося найбільше в історії розширення ЄС. До його складу ввійшли:
– Кіпр, Мальта, Угорщина;
– Польща, Словацька республіка;
– Латвія, Естонія, Литва;
– Чеська Республіка (Чехія), Словенія;
– січень 2007 – Болгарія і Румунія;
– липень 2013 – Хорватія.
Розповідь бібліотекаря.
Прапор Євросоюзу
Рада Європи займається зміцненням політичного, правового, соціального та культурного співробітництва та захистом загальнолюдських цінностей у Європі.
770 млн. європейців, представлені в Раді Європи через національні уряди, парламенти своїх країн, органи місцевого та регіонального самоврядування, які мають представництва в Комітеті Міністрів Ради Європи, у Парламентській Асамблеї ради Європи і конгресі місцевої і регіональної влади Європи. Ці органи здійснюють консультації та розробляють рекомендації щодо життєво важливих питань для всіх країн – членів ради Європи.
Конкретними досягненнями Ради Європи в галузі прав людини є більше 160 європейських конвенцій і договорів, що охоплюють різні сфери життя.
ІV Підсумковий етап.
Україна європейська держава, Україна часточка Європи, а ми громадани України також з гордістю можемо сказати що ми – європейці.
Ми в раді Єс, ми маємо безвіз, тепер нам необхідно лише навчатись, розвиватись, і бути справжніми людьми.
Діти на останок ваші побажання нашій неньці Україні!
(На символічних руках написати побажання і наклеїти їх на карту Європи.)
Криниця знань у нас побудована всі цеглинки прикріпленні, і вона заповненна нашими знаннями про Україну та Європу.
Рефлексія.
Чи можете ви мені довести, що я Європеєць.
МІКРОФОН
На цьому наша подорож завершується, всім бажаю вдалого навчального року, плідної праці, та миру!.
Загальне фото.