ПЛАН-КОНСПЕКТ
контрольного уроку з інтегрованого курсу «Я досліджую світ»
проведеного в КНЗ «Ліцей № 3» Кам’янської міської ради
м. Кам’янське, Кам’янського р-ну, Дніпропетровської обл.
04.12.2023 р.
Розробила:
здобувачка магістерського рівня вищої освіти 1 курсу 1 групи
Зімич Альона Сергіївна
Перевірили:
Учитель/ка: ю .
Методист/ка: ю .
Дніпро-Слов’янськ – 2023 р.
Тема уроку: Стародавня Греція - батьківщина Олімпійських ігор.
Мета уроку:
формування предметних компетентностей:
розширити уявлення та знання дітей про Олімпійські та Параолімпійські ігри, сформувати свідоме ставлення до необхідності занять фізичними вправами, сприяти вихованню почуття гордості за українських олімпійських та параолімпійських спортсменів, розвивати дружність, креативність та оригінальність учнів.
формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою; уміння навчатися впродовж життя; соціальні та громадянські компетентності; здоров’язберігаюча; інформаційна; культурна.
Обладнання і матеріали: ІКТ, картки з зображенням емблем олімпійських видів спорту, кольорові картки, підручники, картки з завданнями, цеглинки LEGO.
Очікувані результати:
— учні ознайомленні з поняттями Олімпійські та Параолімпійські ігри;
— діти розуміють необхідність занять фізичними вправами;
— учні відчувають гордість за українських олімпійських та параолімпійських спортсменів;
— діти розвивають дружність, креативність та оригінальність.
Міжпредметні зв’язки/інтегровані галузі (предмети): мовно-літературна, природнича, здоров’язберігаюча.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Інноваційна технологія (технології) – етап уроку:
Використана література:
Хід уроку
I. Вступна частина.
1. Організаційний момент. Ранкове коло.
(Діти стають в коло, або сідають на килим для привітання, решту вправ учні виконують або в колі, або за столами).
Доброго ранку, привітні діти!
Доброго ранку, ласкаве сонечко!
Всюди друзів ми знаходимо.
З ними – як одна сім'я.
Але нам без друга спорту
Не прожити ані дня!
II. Актуалізація знань учнів.
2. Гра «Плесни, якщо згоден!»
— Чи добре ви знаєте, навіщо потрібен спорт? Поплескайте в долоні, якщо почуєте твердження, з яким погоджуєтесь, і тупайте ногами, якщо ні.
Твердження:
- заняття спортом зміцнює імунітет; (плескають)
- коли займаємось спортом, отримуємо міцний здоровий сон; (плескають)
- коли займаємось спортом, ведемо малорухливий спосіб життя; (тупають)
- коли займаємось спортом, виробляємо волю та дисципліну; (плескають)
- коли займаємось спортом, часто хворіємо; (тупають)
- коли займаємось спортом, підтримуємо себе у формі; (плескають)
- спорт – це не цікаво та нудно. (тупають)
- спорт – це весело, здорово та класно! (плескають)
Вчитель підсумовує відповіді учнів.
Чудово, ви всі добре знаєте, яку користь приносить зайняття спортом.
3. Метод «Інтерв’ю».
- Я впевнена, що кожен з нас має улюблений вид спорту. Розкажіть, будь ласка, про те, який вид спорту вам подобається і чому?
(Вчитель першим відповідає на питання: «Мені подобається…, тому що…». Далі передає естафету відповідати, плескаючи по долоньці, наступному учню, який стоїть з ліва. Вправа закінчується, коли всі по колу відповіли і естафета повернулась до вчителя).
III. Повідомлення теми і мети уроку
— Який континент ми почали вивчати на минулому тижні? (Європа)
— Згадайте яких тварин ми зустріли в наші подорожі? (Бурий ведмідь, заєць, борсук, олень і т.д.)
— Всі ваші відповіді вірні. На минулому тижні ми познайомились з сучасністю країн Європейського континенту, а сьогодні ми починаємо вивчення їх історії. Першою нашою зупинкою буде Стародавня Греція, яка є батьківщиною Олімпійських ігор. Традиція проведення яких, зберіглась і до наших днів. Ми з вами розберемо чи всі види спорту є олімпійськими, що таке Параолімпійські ігри, які здобутки мають українські паралімпійці та потренуємось, як справжні олімпійські чемпіони. Тож рушаємо!
IV. Основна частина. Сприймання й осмислення нового матеріалу
— Діти, давайте прочитаємо текст та розглянемо зображення в підручнику на с. 119.
(Вчитель читає текст, діти уважно слідкують за підручником).
Запитання для обговорення:
— Якою, за уявленням давніх греків мала бути людина? (Прекрасною зовні та здоровою всередині).
— Які змагання греки влаштовували раз на чотири роки? (Олімпійські ігри).
— Які змагання проводять для спортсменів з інвалідністю? (Паралімпійські ігри).
Вчитель підсумовує:
— Як ми бачимо, Олімпійські ігри заснували в Греції майже три тисячі років тому, потім їх заборонили, так як вважали святом язичників. Проте, вже в 1896 році їх відновили і зараз їх проводять один раз на два роки, а участь приймають спортсмени аж з 33 видів спорту».
— В сучасності проводять літні та зимові олімпійські ігри. Відповідно види спорту, які представлені на олімпіадах різняться. Давайте з вами переглянемо, які ж види спорту відносяться до літніх ігор, які до зимових.
(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=0u1FiLZ6_i8) (3:01 хв.)
(Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=fk_XyJ_eULM) (3 хв.)
(Учні по черзі витягують кольорову картку, та об’єднуються в команди в відповідності до кольорів. Утворюється три команди). Додаток 1.
Вчитель оголошує завдання та правила проведення гри:
— Кожна команда отримує набір з карток із зображенням емблем різних олімпійських видів спорту та картку-підказку, на якій написані назви видів спорту. Кількість картинок та назв на картці не співпадає. Ваше завдання знайти відповідність між емблемою та назвою спорту, і підписати емблеми, які ви отримали. Кожна команда має 3 хвилини на виконання свого завдання.
— Тепер, прошу в командах визначити, хто відповідає за читання назв видів спорту, хто буде підписувати картки з емблемами, хто слідкує за часом, хто буде презентувати ваші результати.
— Нагадую, що під час роботи в команді ми співпрацюємо, прислухаємось один до одного та допомагаємо; під час презентації результатів не перебиваємо, не викрикуємо, поважаємо один одного.
(Діти виконують завдання. Під час перевірки, рахуємо вірну кількість балів, визначаємо команду переможців).
— Зараз я вам пропоную переглянути відео, яке присвячене незламним та супер стійким людям – паралімпійцям України.
(Посилання: https://tinyurl.com/yxbga45n ) (1:30 хв.)
— Які емоції ви відчували під час перегляду відео?
(Учні по черзі відповідають).
— Підсумовуючи, ми можемо сказати, що не дивлячись на труднощі, з якими стикаються всі паралімпійські спортсмени, силі їх духу можна тільки позаздрити. А українські паралімпійські спортсмени окрім цього, ще й справжні чемпіони. Вони постійно привозять додому багато медалей.
6. Руханка «Олімпійські чемпіони».
Діти під музику імітують рухи з різних видів спорту, які відображаються на відео. При цьому називають, що це за вид спорту.
(Посилання: https://drive.google.com/drive/folders/1QU_0nhiDD5mAQwz3DL5XIlWdcqsfqndw)
V. Закріплення й узагальнення знань.
1. Гра «Пантоміма»
(Учитель готує картки з емблемами паралімпійських видів спорту та поміщає їх в мішечок. Учні по черзі витягують картку та намагаються без слів показати, що ж це за вид спорту, інші діти відгадують. Наступним тягне картку той, хто відгадав попередній вид спорту). Додаток 2.
2. Вправа «Олімпійські кільця».
(Робота в парах, кожна пара отримує завдання на картці) (Додаток 3)
Вчитель демонструє емблему Олімпійських ігор (Додаток 4).
- Олімпійська емблема являє собою п’ять переплетених між собою кілець різного кольору, які символізують п’ять різних частин світу — Європу, Африку, Америку, Азію та Австралію. Кільця зображують на білому кольорі, який символізує мир під час ігор. Як ми вже сьогодні говорили, в Стародавній Греції під час проведення ігор зупинялись війни.
- Подумайте, будь ласка, якого кольору кільце може відповідати якій частині світу. З’єднайте їх лініями.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.
— За допомогою цеглинок LEGO складіть емблему свого улюбленого олімпійського виду спорту.
(Діти по черзі демонструють свої емблеми.)
— Ось і добіг кінця наш урок. Покажіть, будь ласка, скориставшись картками зі смайлами, який у вас настрій та враження від нашої подорожі.
— Я вам вдячна за чудову роботу та активність на уроці!
Додаток 1
Кольорові картки
|
|
|
Картки з завданнями
Підказка:
|
|
Додаток 2
Картки для гри «Пантоміма»
Додаток 3
Вправа «Олімпійські кільця».
Частини світу:
Європа |
|
Азія |
|
Австралія |
|
|
|
|
|
|
Африка |
|
Америка |
|
|
|
|
|
|
Додаток 4
Емблема олімпійських ігор