Урок ЯДС "Тварини взимку"

Про матеріал
Урок розвитку критичного мислення. . Після цього уроку учні зможуть: - називати які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими; - відрізняти як зимують деякі тварини; - пояснювати, зв’язок життя тварин із станом неживої природи і рослин; - формулювати уявлення про те, як зимують тварини. - оцінювати, чому потрібно допомагати тваринам.
Перегляд файлу

Я досліджую світ, 2 клас

 Тема . Тварини взимку. 

      Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:

- називати які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими;

- відрізняти як зимують деякі тварини;

- пояснювати, зв’язок життя тварин із станом неживої природи і рослин;

- формулювати  уявлення про те, як зимують тварини.

- оцінювати, чому потрібно допомагати тваринам.

1 етап. Виклик.

Діти об’єднуються в групи за порами року.

Стратегія «Передбачення». (групова)

Діти, у вас на партах лежать пазли. Складіть їх, будь ласка, і спробуйте здогадатись про що буде йти сьогодні мова.

C:\Users\ПК-1\Desktop\Screenshot_4.png

     Правильно, тема нашого уроку «Тварини взимку»

Стратегія «Асоціативний кущ» (фронтально)

З чим у вас асоціюється словосполучення «тварини взимку»

                               Холод                          спати                            шукати

                            сніг                                                                       мороз    

                                  весело                                                        бігати      

А чи знаєте ви, як важко взимку тваринам. Складно їм знайти їжу, пересуватися по снігу. Тому кожна тваринка пристосувалася до зими по – своєму.

Стратегія припущень. «Аналіз ознак поняття» (фронтально та індивідуально)

Давайте, пригадаємо, що ви знаєте про життя ведмедя та зайця і заповнимо таблицю разом. .. А про землерийку, ви висловите свої припущення самостійно. Якщо не впевнені, або не знаєте - позначка «?»

На етапі актуалізіції обговорююються відбувається (фронтально) заповнення таблиці на ведмедя та зайця і заповнюють таблицю за допомогою позначок («-», «+»). Стосовно землерийки  відповіді  діти відмічають самостійно. Якщо не впевнені або не знають - позначка «?» Далі  на етапі усвідомлення отримують потрібну інформацію.

Тварина

До якого класу належить?

Де живе?

Як зимує?

 

звір

комаха

птах

риба

лісі

полі

дереві

спить

рухається

ведмідь

 

 

 

 

 

 

 

 

 

заєць

 

 

 

 

 

 

 

 

 

землерийка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            

Чи  хотіли б ви дізнатись чи правильно ви заповнили таблицю?

А що для цього вам потрібно?

2 етап. Усвідомлення змісту.

Стратегія «Читання з позначками» (індивідуально та фронтально)

- Знайомство з текстом.( Діти читають текст і роблять на полях позначки. У кожної дитини власний  текст)

- Заповнення таблиці . (Після читання діти за класифікацією скорочено заповнюють таблицю.)  

- Обговорення результатів: (діти дають відповіді на запитання)

  • Що для вас було незрозумілим в тексті?
  • Що нового ви дізналися про тварин?
  • Про що ви думали інакше?

C:\Users\ПК-1\Desktop\Screenshot_5.png

Текст.                                Тварини взимку.

Узимку на землі, деревах, кущах лежить сніг. Здається, що життя в лісі, на луці зовсім завмерло, але насправді це не так. Під снігом і в товщі снігу по численних ходах снують лісові і польові миші, землерийки. Вони бігають не лише під снігом, а й на його поверхні, залишаючи ланцюжки слідів.

 Заєць весь день дрімає у ямці, зробленій у снігу. Незадовго до заходу сонця він виходить на пошуки корму. Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур’ян.

У зимовому лісі цікаво спостерігати за білкою. На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, з яких дістає насіння. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.

Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу - це невелика ямка. Коли розгуляється негода - снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше ланцюжки лисячих слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Не гребує рештками тварин. Буває, що заглядає й до курника.

Ведмідь заліг у барліг до весни. Йому не треба виходити на полювання, бо вистачає власного жиру, який він накопичив восени. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.

3етап. Рефлексія.

Після одержаної нової інформації про землерийку перевірка припущень.(фронтально) Один учень розказує які поставив позначки, всі перевіряють.

            Завданння:

Підніміть руку в кого припущення були правильними.

Стратегія «Сенкан» (робота в групах)

Скласти сенкан в групах та презентувати його (про білку. зайця, землерийку, ведмедя)

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 листопада 2021
Переглядів
1193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку