Я досліджую світ, 2 клас
Тема . Тварини взимку.
Очікувані результати уроку. Після цього уроку учні зможуть:
- називати які зміни відбуваються у житті звірів з приходом зими;
- відрізняти як зимують деякі тварини;
- пояснювати, зв’язок життя тварин із станом неживої природи і рослин;
- формулювати уявлення про те, як зимують тварини.
- оцінювати, чому потрібно допомагати тваринам.
1 етап. Виклик.
Діти об’єднуються в групи за порами року.
Стратегія «Передбачення». (групова)
Діти, у вас на партах лежать пазли. Складіть їх, будь ласка, і спробуйте здогадатись про що буде йти сьогодні мова.
Правильно, тема нашого уроку «Тварини взимку»
Стратегія «Асоціативний кущ» (фронтально)
З чим у вас асоціюється словосполучення «тварини взимку»
Холод спати шукати
сніг мороз
весело бігати
А чи знаєте ви, як важко взимку тваринам. Складно їм знайти їжу, пересуватися по снігу. Тому кожна тваринка пристосувалася до зими по – своєму.
Стратегія припущень. «Аналіз ознак поняття» (фронтально та індивідуально)
Давайте, пригадаємо, що ви знаєте про життя ведмедя та зайця і заповнимо таблицю разом. .. А про землерийку, ви висловите свої припущення самостійно. Якщо не впевнені, або не знаєте - позначка «?»
На етапі актуалізіції обговорююються відбувається (фронтально) заповнення таблиці на ведмедя та зайця і заповнюють таблицю за допомогою позначок («-», «+»). Стосовно землерийки відповіді діти відмічають самостійно. Якщо не впевнені або не знають - позначка «?» Далі на етапі усвідомлення отримують потрібну інформацію.
Тварина |
До якого класу належить? |
Де живе? |
Як зимує? |
||||||
|
звір |
комаха |
птах |
риба |
лісі |
полі |
дереві |
спить |
рухається |
ведмідь |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
заєць |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
землерийка |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Чи хотіли б ви дізнатись чи правильно ви заповнили таблицю?
А що для цього вам потрібно?
2 етап. Усвідомлення змісту.
Стратегія «Читання з позначками» (індивідуально та фронтально)
- Знайомство з текстом.( Діти читають текст і роблять на полях позначки. У кожної дитини власний текст)
- Заповнення таблиці . (Після читання діти за класифікацією скорочено заповнюють таблицю.)
- Обговорення результатів: (діти дають відповіді на запитання)
Текст. Тварини взимку.
Узимку на землі, деревах, кущах лежить сніг. Здається, що життя в лісі, на луці зовсім завмерло, але насправді це не так. Під снігом і в товщі снігу по численних ходах снують лісові і польові миші, землерийки. Вони бігають не лише під снігом, а й на його поверхні, залишаючи ланцюжки слідів.
Заєць весь день дрімає у ямці, зробленій у снігу. Незадовго до заходу сонця він виходить на пошуки корму. Обгризає кору, пагони молодих дерев і кущів, знаходить копиці сіна, пожухлий бур’ян.
У зимовому лісі цікаво спостерігати за білкою. На своєму шляху вона залишає недогризки шишок ялини чи сосни, з яких дістає насіння. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.
Лисиця взимку живе сама. Хутро в неї в цей час густе й пухнасте. Тому вона спить просто на снігу. Лігво лисиці на снігу - це невелика ямка. Коли розгуляється негода - снігопад чи сильний мороз, лисиця ховається в нору. Найчастіше ланцюжки лисячих слідів можна побачити біля стіжків соломи, де зимують миші. Полює лисиця і на зайців та пташок. Не гребує рештками тварин. Буває, що заглядає й до курника.
Ведмідь заліг у барліг до весни. Йому не треба виходити на полювання, бо вистачає власного жиру, який він накопичив восени. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.
3етап. Рефлексія.
Після одержаної нової інформації про землерийку перевірка припущень.(фронтально) Один учень розказує які поставив позначки, всі перевіряють.
Завданння:
Підніміть руку в кого припущення були правильними.
Стратегія «Сенкан» (робота в групах)
Скласти сенкан в групах та презентувати його (про білку. зайця, землерийку, ведмедя)