Урок ЯДС у 2 класі
Тема: Київ – столиця України
Мета: ознайомити учнів з історією виникнення Києва, формувати уявлення про столицю як головне місто країни, розвивати вміння критично мислити, виховувати патріотичні почуття.
Обладнання: відео, фотографії, загадки, легенди, підручник, зошит, мультимедійна презентація.
Хід уроку
-
Організація класу.
-
Повідомлення теми та мети уроку.
-
Актуалізація опорних знань.
-
Асоціювання «гронування». Запис на дошці слів з теми «Київ»
-
Робота над вивченням нового матеріалу.
-
Розгадування загадки. Слайд із загадкою. Загадка:
Прекрасне, горде й величаве
Стоїть на березі Дніпра.
Князів-русинів вічна слава
У назві міста ожива. (Київ)
-
Бесіда. Слайд із запитаннями:
-
Хто з вас був у Києві?
-
Що вам найбільше запам’яталося?
-
Словникова робота. Слайд із визначенням із словника.
Столиця – це давнє слов’янське слово. Походить від слова «стіл». Так у Київській Русі називався трон, престол. Столиця – це місце, де перебував князь, тобто місце зі столом.
-
Робота в парах. Діти запитують одне одного , що вони знають чи думають про Київ, обговорюють це, роблять спільний висновок.
-
Знайомство з легендою про заснування Києва. Слайд з відеозаписом із текстом легенди. Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=gKVWwQyQtU4&ab_channel=PROEKTLybid
-
Бесіда над змістом легенди.
-
Руханка. Слайд із відео руханки: https://www.youtube.com/watch?v=ld__dVatHiE&ab_channel=FreshMotion
-
Культурно-історичні пам’ятки Києва. Слайд із відео та фото із головними пам’ятками Києва. Посилання на відео: https://www.youtube.com/watch?v=0l2-k57wm2Y&ab_channel=%D0%9E%D0%BF%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8%D0%B9%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%91%D1%96%D0%BB%D0%B8%D1%86%D1%8C%D0%BA%D0%B0%D0%97%D0%9E%D0%A8%231
-
Робота з підручником Бібік Н. Бондарчук Г. «Я досліджую світ» стр.102-103.
-
Закріплення та усвідомлення знань.
-
Робота в парах. Гра «Закінчи речення» Слайд із початком речення.
Киїів – столиця … (України)
Головна вулиця столиці - … (Хрещатик)
Місто Київ названо на честь… (Кия)
Братів Кия звали… (Щек і Хорив)
Сестру звали… (Либідь)
-
Робота в зошиті.
Складання сенкану за формою:
-
Іменник
-
2 прикметники
-
3 дієслова
-
Фраза із 4 слів, що передає ставлення до Києва.
-
Слухання пісні «Як тебе не любити, Києве мій?!» Слайд із відеозаписом із піснею: https://www.youtube.com/watch?v=_OVB4sqT6y0&ab_channel=KuZen
-
Підсумок уроку. Робота із хмарою слів. Слайд із хмарою слів. Діти називають ключові слова, які в них асоціюються із столицею нашої країни.
-
Саморефлексія. Діти обирають смайл, який відображає їх настрій на кінець уроку. Слайд зі смайлами.