Тема. Вода в природі. Три стани води. Властивості води – рідини.
Мета:
Закріпити і розширити уявлення учнів про значення води, про три стани води, про властивості води – рідини.
Формувати вміння планувати способи виконання окремих дослідів за інструкцією, виконувати безпечні досліди, узагальнювати і робити висновки.
Розвивати пізнавальні інтереси.
Виховувати самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу.
Обладнання: склянки з водою і з молоком, алюмінієва ложка, таблиця, малюнки, мікрофон.
(найактивнішими учасниками гри були ...)
Відома здавна рідина,
Усяк її вживає.
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває. (Вода)
Авод у рпиорід. Итр сатин ивод.
Валситвсоіт ивод - іридин.
(Тему записую на дошці)
Застосовується (частково) метод проектів: діти заздалегідь отримали завдання опрацювати запропоновані питання і на уроці виступають.
На дошці план.
План
(У кожного виступаючого – бейджик)
№ 1 НАУКОВЕЦЬ № 2 БІОЛОГ
№ 3 ДОСЛІДНИК № 4 ЕКОЛОГ
До пункту № 1.
Більша частина нашої планети вкрита водою. Це океани, моря, річки, озера, струмки. Вода оточує всі континенти. Якщо спостерігати за нашою планетою з космосу, то вона здається блакитною, а материки уявляються маленькими коричневими острівцями.
До пункту № 2.
Як відомо, життя зароджується у воді. Вода входить до складу всіх живих організмів. Понад половину маси тіла людини складає вода. Без води гинуть тварини, засихають рослини. Води світового океану є найбільшим середовищем проживання для тварин і рослин. Навіть на великих океанічних глибинах зустрічаються живі істоти.
До пункту № 3.
Людина може прожити без їжі 5 тижнів, а без води – лише декілька днів.
Вода – багатство землі. Запаси води на планеті не безмежні. Більшість водних запасів на нашій планеті – це солона вода – вода Світового океану, а людині для життя необхідна питна вода. З кожних 100л води на Землі 97л – це солона вода і лише 3л – це вода, придатна для пиття і приготування їжі. Тож потрібно дуже дбайливо ставиться до використання питної води.
(Перед освітленням 4 пункту плану – словник “ресурси”, “водні ресурси”).
До пункту № 4.
Екологічні проблеми на нашій планеті, вплив нафти та інших хімічних речовин в моря й океани, виловлювання риби в заборонених місцях, забруднення водоймів туристами і відпочиваючими, зокрема у нашій державі сталася аварія на ЧАЕС і більша частина території України постраждала від наслідків цієї страшної аварії. Усі ці приклади призводять до забруднення водних джерел, зменшення їх кількості, і як наслідок це позначається на якості питної води, а значить і на здоров’ї людей.
Дослідницьку роботу проводять учні в групах по 6-7 чоловік. Кожен член групи отримує пазл із фрагментом опису досліду. Якщо учасники групи правильно складуть усі пазли, то зможуть прочитати умови досліду.
1гр. Дослід 1. 6 чол. Жовт.п. Решетнік
|
Випийте трохи води зі склянки на парту. Що з водою сталося? Чи має вода форму? Зробіть висновок.
|
2гр. Дослід 2. 7 чол. Рожев.п. Костенко
|
У склянку з водою опустіть ложку. Чи добре видно ложку? Зробіть висновок. Вода – це ....
|
3гр. Дослід 3. 7 чол. Блакитн.п. Логвіновська
|
Уважно роздивіться склянку з водою і склянку з молоком. Зробіть висновок, чи має вода колір?
|
4гр. Дослід 4. 6 чол. Оранж.п. Гах
|
Понюхайте воду у склянці. Зробіть висновок, чи має вода запах?
|
Потім лідери груп виходять до дошки, коротко розповідають про свій дослід і роблять висновок. Поступово на дошці з’являється схема:
Фізпауза (музична)
Слухаємо, як шумить вода.
Читання статей підручника на ст. 91 та ст.92 (самостійно)
Самостійна робота (5 хв.)
Перевірка.
Д.з.
2а) “Чому джерельна вода дуже чиста?”
- Наш урок закінчено. (Оцінювання). Дякую вам за роботу.