Урок ЯДС "Вода в природі. Три стани води".

Про матеріал
Конспект уроку 1 клас НУШ. Предмет ЯДС. Тема: "Вода в природі. Три стани води за підручником Гільберг, Тарнавської.
Перегляд файлу

Тема. Вода в природі. Три стани води. Властивості води – рідини.

 

Мета:

Закріпити і розширити уявлення учнів про значення води, про три стани води, про властивості води – рідини.

Формувати вміння планувати способи виконання окремих дослідів за інструкцією, виконувати безпечні досліди, узагальнювати і робити висновки.

Розвивати пізнавальні інтереси.

Виховувати самостійність, організованість, відповідальність за виконану роботу.

 

Обладнання: склянки з водою і з молоком, алюмінієва ложка, таблиця, малюнки, мікрофон.

 

Хід уроку

  1.                   Організація класу до уроку.
  2.               Хвилинка спостережень.
    • Обговоримо синоптичну ситуацію. Гра “Мікрофон”.
    • Яка зараз пора року?
    • Який місяць?
    • Що ви можете сказати про стан неба?
    • Яка сьогодні t0 повітря?
    • Чи є надворі вітер?
    • Які зміни відбулися в природі за цей тиждень?

 

  1.           Актуалізація опорних знань.
  • Зараз пограємо у гру “Незакінчені речення”.
    • Людина – живий організм, тому що вона .....
    • До неживої природи належать: повітря, ..., ..., ...,....
    • Повітря заповнює всі порожнини і знаходиться в ..., ..
    • Сонце дає Землі ..., ..., ..., ...

(найактивнішими учасниками гри були ...)

 

  1.            Оголошення теми і завдань уроку.
  • Відгадайте загадку:

 

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Сніжинкою буває. (Вода)

 

  • А що ви знаєте про воду?
  • Щоб дізнатися тему нашого уроку, потрібно “розшифрувати за плутанки”.

 

Авод у рпиорід. Итр сатин ивод.

Валситвсоіт ивод -  іридин.

(Тему записую на дошці)

 

  •       Сьогодні ми будемо з’ясовувати, де на Землі знаходиться вода, у яких вода буває станах і які властивості має вода – рідина.

 

  1. Вивчення нового матеріалу.
    1. Вода у природі.

Застосовується (частково) метод проектів: діти заздалегідь отримали завдання опрацювати запропоновані питання і на уроці виступають.

На дошці план.

План

  1. Вода в природі.
  2. Значення води для живих організмів.
  3. Вода – багатство Землі.
  4. Екологічні  проблеми з водними ресурсами

(У кожного виступаючого – бейджик)

 

№ 1 НАУКОВЕЦЬ     № 2 БІОЛОГ

 

№ 3 ДОСЛІДНИК       № 4 ЕКОЛОГ

 

До пункту № 1.

Більша частина нашої планети вкрита водою. Це океани, моря, річки, озера, струмки. Вода оточує всі континенти. Якщо спостерігати за нашою планетою з космосу, то вона здається блакитною, а материки уявляються маленькими коричневими острівцями.

 

До пункту № 2.

Як відомо, життя зароджується у воді. Вода входить до складу всіх живих організмів. Понад половину маси тіла людини складає вода. Без води гинуть тварини, засихають рослини. Води світового океану є найбільшим середовищем проживання для тварин і рослин. Навіть на великих океанічних глибинах зустрічаються живі істоти.

 

До пункту № 3.

Людина може прожити без їжі 5 тижнів, а без води – лише декілька днів.

Вода – багатство землі. Запаси води на планеті не безмежні. Більшість водних запасів на нашій планеті – це солона вода – вода Світового океану, а людині для життя необхідна питна вода. З кожних 100л води на Землі 97л – це солона вода і лише 3л – це вода, придатна для пиття і приготування їжі. Тож потрібно дуже дбайливо ставиться до використання питної води.

(Перед освітленням 4 пункту плану – словник “ресурси”, “водні ресурси”).

 

До пункту № 4.

Екологічні проблеми на нашій планеті, вплив нафти та інших хімічних речовин в моря й океани, виловлювання риби в заборонених місцях, забруднення водоймів туристами і відпочиваючими, зокрема у нашій державі сталася аварія на ЧАЕС і більша частина території України постраждала від наслідків цієї страшної аварії. Усі ці приклади призводять до забруднення водних джерел, зменшення їх кількості, і як наслідок це позначається на якості питної води, а значить і на здоров’ї людей.

 

  1. Три стани води.
  • Зараз я пропоную звернутися ще раз до загадки, яку ви розгадували на початку уроку (текст загадки висить на дошці) і спробуємо з’ясувати, у яких станах перебуває вода у природі? Чи може нам загадка “підказати” (“наштовхнути”), в яких станах перебуває вода?
  • Хто найуважніший? Почніть свою відповідь так:
  • На мою думку...
  • Я вважаю...
  • Я міркую так...
  • Я переконаний...

 

  • Отже, вода в природі існує в 3 станах: ........, .........., ........ Наведіть приклади.

 

  1. Властивості води – рідини.

Проведення дослідів (самими учнями), у  ході яких на основі спостережень діти усвідомлюють властивості води – рідини.

Дослідницьку роботу проводять учні в групах по 6-7 чоловік. Кожен член групи отримує пазл із фрагментом опису досліду. Якщо учасники групи правильно складуть усі пазли, то зможуть прочитати умови досліду.

1гр. Дослід 1. 6 чол. Жовт.п. Решетнік

 

Випийте трохи води зі склянки на парту. Що з водою сталося? Чи має вода форму? Зробіть висновок.

 

2гр. Дослід 2. 7 чол. Рожев.п. Костенко

 

У склянку з водою опустіть ложку. Чи добре видно ложку? Зробіть висновок. Вода – це ....

 

3гр. Дослід 3. 7 чол. Блакитн.п. Логвіновська

 

Уважно роздивіться склянку з водою і склянку з молоком. Зробіть висновок, чи має вода колір?

 

4гр. Дослід 4. 6 чол. Оранж.п. Гах

 

Понюхайте воду у склянці. Зробіть висновок, чи має вода запах?

 

Потім  лідери груп виходять до дошки, коротко розповідають про свій дослід і роблять висновок. Поступово на дошці з’являється схема:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ще раз висновок, як підсумок: вода – рідина, має такі властивості...

 

Фізпауза (музична)

Слухаємо, як шумить вода.

 

  1.            Закріплення вивченого матеріалу.
    1. Робота з підручником

Читання статей підручника на ст. 91 та ст.92 (самостійно)

  1. Робота в зошитах ст. 31 завд. № 2

Самостійна робота (5 хв.)

Перевірка.

 

  1.        Підсумок уроку.
  • наш урок добігає кінця. Підсумок уроку я пропоную провести у вигляді гри “Мікрофон”. У своїх відповідях використовуйте такі висловлювання:
    • Сьогодні на уроці я дізнався про.......
    • На уроці я почув про........
    • Сьогоднішній урок навчив мене.......
    • Почуте на уроці спонукає мене......
    • Найцікавішим завданням на уроці було........

 

Д.з.

  1. Опрацювати статті підручника на ст.. 91,92.
  2. Знайти відповідь на проблемні питання: “Чому вода в природі перебуває в 3 станах”?

2а) “Чому джерельна вода дуже чиста?”

 

- Наш урок закінчено. (Оцінювання). Дякую вам за роботу.

 

 

 

 

 

doc
Додано
7 березня 2020
Переглядів
3146
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку