Урок ЯДС з використанням STEM- технології "Способи очищення води в домашніх умовах під час воєнного часу"

Про матеріал
Розвивати вміння бачити проблему та шукати шляхи її розв’язання. Проводити досліди, спостереження та обробляти одержані результати. Вчити дітей працювати самостійно і у групах. Виховувати економне і дбайливе ставлення до водних ресурсів на планеті.
Перегляд файлу

4-А клас

Урок ЯДС з використанням STEM-технології

Тема : Способи очищення води в домашніх умовах під час  

             воєнного стану

Мета:формування предметних компетентностей:

  • Формувати потребу в пізнанні природи;
  • розвивати спостережливість, мислення;
  • виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води;

Формування ключових компетентностей:

  • формувати навички дослідницької діяльності;
  • установлювати причинно-наслідкові зв’язки;
  • активно долучатись до обговорення питань.

Обладнання :схема-малюнок «Очищення води», необхідні предмети для дослідницької роботи.

Хід роботи

І. Вступна частина

1.Розгадування кросворду «Водойми»

1. Штучні моря, створені на річках. (Водосховища)

2. Озера, що заростають рослинами, які, відмираючи, падають на дно й за­мулюють його. Озера поступово міліють і перетворюються на... (болота).

3. Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода. (Джерело)

4. Водойма, яка виникла в природних западинах на поверхні землі. (Озеро)

5. Частини океанів, які заходять у сушу. (Моря)

6. Озера, створені руками людей. (Ставки)

 2. - Яка, на вашу думку, тема нашої години спілкування?

ІІ . Основна частина

1.На попередніх годинах спілкування ми повторили і закріпили знання      про значення води в житті людей, вчилися економити воду, визначали чому забруднюється вода ,досліджували наслідки забруднення води.

         Сьогодні, в умовах воєнного стану ,  люди змушені користуватися потенційно небезпечною водою з системи централізованого водопостачання, брати воду з колодязів, з річок тощо.

         «Через активні бойові дії в низці регіонів перебиті водогони, відсутні реагенти для очищення водопровідної води, а також немає можливості завезти бутильовану питну воду»,  йдеться у повідомленні Міністерства охорони здоров’я України.

         Тому постала потреба познайомитись з різними способами очищення води в домашніх умовах.

Що ж потрібно робити, щоб водичка знову стала прозора і смачна?

 

2.Подивіться, як пропонує очистити воду фейсбук

       Перед очищенням воду варто оцінити за кольором та запахом. Для цього потрібно набрати половину або ⅓ об'єму пляшки та інтенсивно її потрусити. Якщо на поверхні є піна, то така вода не придатна для споживання. Після цього потрібно оцінити воду за запахом. За наявності хімічного, бензинового, трупного або іншого неприємного/підозрілого запаху воду заборонено використовувати для пиття. Також вода не повинна бути забарвленою: подивіться на воду в білому посуді або в прозорому посуді на білому фоні. Далі можна приступати до її знезараження.

 

 

Схема очищення забрудненої води

  • Слід процідити воду через чисту тканину.
  • Дати воді відстоятися 24-48 годин. 
  • Відфільтрувати воду через побутовий фільтр (якщо немає фільтра, процідіть воду через гравій, пісок або активоване вугілля). 
  •  Закип’ятити воду (найпростіша дезінфекція)

© facebook.com/UNICEFUkraine/

facebook.com/UNICEFUkraine/

 

 

3.Дослідницька робота  «Очищення води за допомогою різних фільтрів»

 

Інструкція:

 

1.Взяти колби і вставити в них лійки.

 

C:\Users\user\Desktop\IMG_20220427_190433.jpg

 

 

 

 

 

 

2.У кожну лійку покласти один із фільтрів ( марганцівка , вата, пісок, активоване вугілля)

 

 

3.Налийте брудну воду та спостерігайте , який із фільтрів краще очищає брудну воду.

 

 

 

C:\Users\user\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\IMG_20220427_183940.jpg

 

 

 

 

 

 

4.Зробіть висновки

  • Всі фільтри затримали бруд, різне сміття.
  • Активоване вугілля, пісок, вата не зафарбували воду.
  •  Марганцівка надала воді рожевого кольору і запаху.

Для знезараження      1 літру води марганцівкою потрібно 1-2 г розчину марганцівки(1-2 кристалики). Більша кількість марганцівки приведе до проблем з кишківником.

Після знезараження необхідно відстояти воду десь пів години, обережно процідити, залишивши осад у посуді.

  • Активоване вугілля дозволяє теж прибрати незначні домішки та шкідливі речовини. На 1 літр  води потрібно 5 подрібнених таблеток.

Знезаражувати потрібно щонайменше 8 годин.

 

  • Пісок  та вата прибрали  бруд . Але пити таку воду не можна. ЇЇ необхідно прокип’ятити.

ІІІ. Підбиття підсумків. Рефлексія.

Анкета

1. Чи можете сказати, яку воду ви споживаєте?

а)так;б) ні.

2. Чи впливає склад питної води на здоров’я людини?

а) так;б) ні.

3. Чи знаєте ви способи очищення питної води?

а) так;б) ні.

4. Чи можна в нашому місті купити очищену воду?

а) так;б) ні.

А вода – це справжнє диво!                      Ліс, сади, рясні поля.

Як прожити без води?                                Це чудово для людини

З нею ми завжди щасливі,                          І радіє вся Земля

З нею в нас нема біди.

Є вода – ростуть рослини.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
652
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку