Органи чуття. Створення пам'ятки "Органи чуття"

Про матеріал
Конспект уроку Я досліджую світ для 3 класу "Органи чуття. Створення памятки "Органи чуття""
Перегляд файлу

 

ОРГАНИ ЧУТТЯ

  • формування предметних компетентностей: учити учнів розрізняти органи чуття людини та пояснювати їх значення; робити висновки зі спостережень та досліджень разом з учителем або самостійно; розвивати вміння працювати в малих групах; виховувати бажання піклуватися про власне здоров’я;
  • формування ключових компетентностей: спілкування державною мовами; уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях; екологічна грамотність і здорове життя.

Тип уроку: урок застосування знань, умінь і навичок.

Освітні галузі: соціальна і здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.

 

Хід уроку

 

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

  1. Фенологічні спостереження
  • Яке сьогодні число, місяць, день тижня? Який стан неба? Чи були сьогодні опади?
  1. Створення позитивного емоційного настрою

       Покладіть голови на парти,  закрийте очі та спробуйте уявити, як ви гуляєте лісом… Тут дерева, кущів і різноманітні квіти.  Поряд зі стежкою протікає струмок, біля нього лежить покритий мохом камінь, сядемо на нього … Прислухайтесь … Співають пташки, шелестить трава, шарудить листя. Відчуйте запахи: пахне волога земля, вітер доносить запах сосен. Проведіть рукою по каменю. Він гладкий і теплий. А тепер доторкніться моху. Він м’який і прохолодний. Скуштуйте суничку. Вона солодко-кислувата. Запам’ятайте свої відчуття, захопіть їх з собою, повертаючись з подорожі. Нехай вони будуть з вами весь день.

  1. Актуалізація опорних знань
  2. Створення Асоціативного куща
  3. Повідомлення теми та мети уроку
    • Здогадайтеся, якою буде тема нашого уроку. (Учні висловлюють свої міркування.)
    • Сьогодні ми повторимо вивчене про органи чуття та створимо пам’ятки «Органи чуття».

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Осмислення змісту й послідовності застосування способів виконання дій
  1. Перегляд відеоролика.

Учні переглядають відеоролик «Органи чуття», аналізують зміст.

2)      Вправа «Встанови відповідність».  Робота в парі

Учні об’єднуються в пари, одержують малюнки та картки зі словами.

  • Установіть відповідність між об’єктом та його ознакою.

Висновок. Людина пізнає навколишній світ за допомогою зору, слуху, нюху, смаку, дотику. Увесь  розмаїтий світ світло, звуки, запахи, смаки ми сприймаємо за допомогою органів чуття.

  • Яким професіям важливо мати гарний зір( водій, машиніст, ювелір, лікар), нюх (парфумер), смак (кухар), слух (музикант)…
  • А чи може жити людина, яка втрачає або немає з дитинства один із органів чуття?
  • Без зору – пандуси і шрифт Брауля, звукові світлофори.
  1. Гра « Розкодуй слова за допомогою шрифту Брауля»
  • Без слуху – мова жестів
  1. Робота в парах. Мова жестів
  2. Зарядка для очей і вух
  3. Організація самостійної практичної діяльності учнів
  1. Об’єднання в групи.
  2. Робота в групах. Складання пам’яток.

Учні складають пам’ятки про дбайливе ставлення до органів чуття.

І група «Око»

ПАМ’ЯТКА «ЯК НЕОБХІДНО ПОВОДИТИСЬ, ЩОБ УБЕРЕГТИ ОЧІ»

  • Ніколи не бігати з ручкою, олівцем, палицею чи іншим загостреним предметом.
  • Не можна направляти на іншу дитину загострений предмет.
  • Під час гри з однолітками намагатися бути обережним і не потрапляти пальцями в очі.
  • Ніколи не торкатися очей брудними руками.
  • Читати і писати лише при гарному, але не надто яскравому освітленні.
  • Не читати лежачи. Не читати у транспорті.
  • Не дивитися тривалий час телевізор і на монітор комп’ютера.

ІІ група «Вухо»

ПАМ’ЯТКА «ПРАВИЛА ДОГЛЯДУ ЗА ВУХАМИ»

  • Ніколи не слухайте дуже гучну музику.
  • Ніколи не кричіть комусь на вухо.
  • Щоранку, вмиваючись, мийте вуха.
  • Під час купання стежте, щоб вода не потрапила всередину вуха.
  • Ніколи нічого не встромляйте у вухо.
  • Якщо у вухо залізла комашка звертайтеся до лікаря.
  • Якщо болить вухо одразу повідомте дорослих.

 

  1. Гра «Почуй і вгадай»

ІІІ група «Язик»

ПАМ’ЯТКА «ЯК ЗБЕРЕГТИ ОРГАН СМАКУ»

  • Не можна їсти надто гарячу їжу або пити окріп.
  • Обов’язково необхідно перед їжею мити руки.
  • Не можна брати до рота невідомі препарати, рослини та інші предмети.
  • Не можна розмовляти під час прийому їжі.
  • Після прийому їжі прополощіть рот.
  • Не беріть до рота гострі предмети, щоб не поранити язика.
  • Систематично очищуйте язик від нальоту, щоб уникнути потрапляння інфекції в організм.

ІV група «Ніс»

ПАМ’ЯТКА «ЩОБИ НОСИК НЕ ХВОРІВ»

  • Щодня вранці й увечері робити точковий масаж крил носа.
  • Регулярно мити руки до ліктів і робити контрастний масаж ніг.
  • Не переохолоджуватися та остерігатися протягів.
  • Не можна нюхати невідомі рідини.
  • Користуватися носовою хустинкою.

V група «Шкіра»

ПАМ’ЯТКА «ЯК ДОГЛЯДАТИ ЗА ШКІРОЮ»

  • Постійно стежити за чистотою шкіри.
  • Мити тіло 1–2 рази на тиждень з милом і мочалкою.
  • Обов’язково щодня мити руки, обличчя, шию, ноги.
  • Умиватися то холодною, то гарячою водою.
  • Носити чисту білизну.
  • Утримувати в чистоті та підстригати нігті.
  1. Перенесення знань і способів дій у нові ситуації
  1. Написання есе.
    • Запишіть рецепт здорового способу життя.
  2. Перегляд мультфільму.
    • Як жити, коли не чуєш?

Учитель пропонує переглянути мультфільм «Тамара» про глухоніму дівчинку та її мрію. (https://youtu.be/nCQawIqi3Z0)

Після перегляду інтерактивне обговорення:

  • До яких почуттів спонукав мультфільм?
  • Яке життя Тамари?
  • Яка в неї мрія?
  • Чи здійсненна ця мрія?
  • Чи підтримує її мама?
  • Уявіть, що Тамара стала вашою однокласницею. Як їй буде в нашому колективі? Чому?
  • Чи знаєте ви, як розмовляють глухі люди?

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

  1. Технологія «Читаємо та запитуємо». «Ромашка Блума»

«Ромашка Блума» квітка з шести пелюсток шість типів запитань.

Перша пелюстка (проста). Які є органи чуття?

Друга пелюстка (розуміння інф-ції). Чи кожна людина має всі п’ять органів чуття?

Третя пелюстка (синтез). Чому ми повинні берегти органи чуття?

Четверта пелюстка (творча). Які вправи ви робите, щоб зміцнювати свій організм?

П’ята пелюстка (оцінювальна). Добре чи погано, що ми сприймаємо світ різнобічно?

Шоста пелюстка (практична). Як органи чуття допомагають сприймати навколишній світ?

  1. Вправа «Не хочу хвалитися, але я ...»

Кожен учень доповнює фразу «Не хочу хвалитися, але я ...» словами, які стосуються теми уроку. (Наприклад: дізнався (дізналася), як працюють наші органи чуття, вмію берегти свої органи чуття, вмію перевіряти гостроту свого зору тощо.)

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку