Урок ЯДС з використанням технологій STEM оствіти.

Про матеріал

Тема. Пластик: позитивне та негативне. Створення іграшки із пластикової пляшки.

Мета. Надати нові знання про виробництво пластику, позитивні та негативні властивості, способи ощадливого застосування. Розвивати пізнавальний інтерес, критично сприймати інформацію, вміння сортувати сміття, вміння працювати за інструкцією, фантазію та творчість. Виховувати екологічні почуття, емпатію, вміння і бажання працювати в команді.

Перегляд файлу

Каленіченко Оксана Олександрівна

Вчитель початкових класів,

комунальної установи Сумська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №9

Конспект уроку ЯДС з застосуванням STEM технологій,

проведений у 3 класі.

 

Тема. Пластик: позитивне та негативне. Створення іграшки із пластикової пляшки.

Мета. Надати нові знання про виробництво пластику, позитивні та негативні властивості, способи ощадливого застосування. Розвивати пізнавальний інтерес, критично сприймати інформацію, вміння сортувати сміття, вміння працювати за інструкцією, фантазію та творчість. Виховувати екологічні почуття, емпатію, вміння і бажання працювати в команді.

Очікувані результати за освітніми галузями.

Природнича освітня галузь:

  •            пояснює взаємозв’язки між об’єктами живої і неживої природи;
  •            окреслює  проблему,  перш  ніж  її вирішувати;
  •            відповідально діє в природі;
  •            самостійно добирає та поширює необхідну  інформацію природознавчого змісту;
  • пропонує власні шляхи зменшення витрат пластикових матеріалів.

Громадянська та історична:

  •            взаємодіє  з  іншими  на  основі спільних  цілей,  дотримується  правил співпраці у парі, групі;
  •            аналізує, що йому / їй вдається, а що – ні;

Соціальна та здоров’язбережна:

  •            пояснює  та  зіставляє  ознаки безпечної і небезпечної ситуації; 
  •            діє  з  користю  для  себе  та суспільства, оцінює можливі ризики .

Технологічна.

  •            самостійно  створює  виріб  за зразком  (шаблоном)  та  власним задумом  із  використанням  макети виробів  із  штучних  матеріалів, уживаних матеріалів  та паперу;
  •            читає, розуміє та аналізує графічні зображення схем, дотримується їх у процесі  роботи.

Інформатична:

  •            виконує  простий  пошук  за ключовими  словами, використовуючи пошукові системи у безпечному режимі.

Мовно-літературна:

  •            наводить  аргументи  на  захист власної  думки  та  ілюструє  її прикладами; 
  •            знаходить у тексті відповіді на поставлені запитання;
  •            зіставляє прочитане із власним життєвим досвідом.

 

Перебіг уроку

І. Входження в тему. Оголошення завдань.

  1. Визначення теми уроку.
  •            Прочитайте слова та вирази і визначте, про що піде мова на сьогоднішньому уроці . Букви, з яких складається слово «пластик» виділені іншим кольором. (Рис.1)

пластичнийматеріалзякогоможназробитибуквально всестійкийтвердийшкідливий дим при горіннігнучкийнедорогий пластичний матеріал
з якого можна зробити буквально все
стійкий
твердий
шкідливий дим при горінні
гнучкий
не дорогий                                                                                     Рис.1

Діти визначають, що мова йде про пластик чи пластмас.

  1. Визначення плану уроку та завдань за схематичною інфографікою. (Рис.2).
  •            Плануроку Якз’явився Рятуєжиття Небезпека Другекориснежиття Тисячі«облич» Розгляньте схематичну інфографіку, яка буде планом нашого уроку. Розкажіть про що ми будемо говорити на кожному етапі уроку?

План

  1.               Тисячі «облич». (Про різноманітність виробів з пластику).
  2.               Як з’явився. (Елементарні знання про процес виробництва пластику).                                              (Рис.2).
  3.               Рятує життя. (Використання в медицині).
  4.               Небезпека. (Чим шкідливий пластмас).
  5.               Друге корисне життя. (Переробка пластику. Виготовлення іграшки з пластикової пляшки.)

ІІ. Робота з теоретичним матеріалом уроку.

  1.               Тисячі «облич». (Про різноманітність виробів з пластику).
  • Він набуває найрізноманітніших форм і розмірів. Одноразові та багаторазові тарілочки для пікніка, килимок під двері, клавіатура комп’ютера, улюблений м’ячик —  і все це виготовлене з пластику! Він може набувати стійкої форми й об’єму, може ткатися, як нитка, з якої роблять тканину, або ж перетворюватися на тонесеньку прозору плівку.
  • Спробуйте, не встаючи зі свого місця, просто зараз перелічити всі пластикові предмети, які бачите поряд. (Діти по черзі називають предмети). Їх виявилося чимало, чи не так?
  1.               Як з’явився. (Елементарні знання про процес виробництва пластику).
  • Як ви думаєте, з чого виготовляють пластмасу?
  •            Ніщо в цьому світі не з’являється з нічого, і найпоширеніший «штучний» матеріал також має природне походження. Пластик найчастіше виготовляють з нафти, точніше з одного із продуктів її переробки —  лігроїну. Лігроїн став основою для виготовлення пластику, а його різновиди залежать від допоміжних речовин, які додаються до нього. До речі, сам пластик найчастіше має вигляд порошку або гранул —  їх розплавляють, аби надати форму майбутнім виробам.

Розгляд схеми технологічного процесу виготовлення пластику.

  •            Які запитання у вас виникли?
  1.               Рятує життя. (Використання в медицині).
  •            На вашу думку, як пластик рятує життя?
  •            Завдяки пластику люди зуміли ефективніше долати різноманітні хвороби. Винайдення одноразових пластикових шприців знизило рівень ускладнень внаслідок занесених інфекцій, одноразові рукавички, пластикові пакування для ліків також допомагають забезпечити стерильність. Пластик використовують для безлічі медичного обладнання, а ще з нього виготовляють легкі й міцні протези.
  •            Пригадайте, які пластикові предмети ми збирали, коли брали участь в акції «Протези для воїна»?
  1.               Небезпека. (Чим шкідливий пластмас).
  •            Довговічність і стійкість пластику —  це і величезний плюс, і грандіозний мінус. Потрапляючи в воду у вигляді «плавучих острівців сміття» або в повітря у вигляді токсичного газу під час спалювання пластикових відходів, та й навіть лишаючись просто на землі, пластик завдає руйнівної шкоди рослинам, тваринам і людям. Особливо страждають морські тварини: черепахи ковтають пластикові пакети, прийнявши їх за медуз, альбатроси готують малюків шматочками рожевого пластик, який виглядає зовсім як креветки, риби наповнюють свої шлунки крихітними часточками мікропластику —  і від усього цього гинуть.
  •            Чим ще небезпечний пластик?
  1.               Друге корисне життя. (Переробка пластику).
  •   Як зарадити цим небезпекам? Що робити, щоб зменшити шкоду від пластику для нашої планети?
  •   Але коли пластикові речі зношуються, ламаються чи просто стають непотрібними, постає проблема: що з ними робити далі? Спалити чи закопати у землю, як це роблять з більшістю іншого сміття, —  небезпечно й неефективно: в першому випадку в повітря виділятимуться шкідливі відходи, в другому —  чекати на повне розкладання пластику доведеться сотні років. Чудовий варіант —  переробляти, даруючи непотрібним пластиковим виробам та уламкам нове життя.

ІІІ.Фізкультхвилинка «Мандрую по Землі».  https://www.youtube.com/watch?v=7LxJ5lo9cng

ІV. Робота в групах. Складання власних символів до певного етапу уроку.

  1. Об’єднання у групи за кольорами.
  2. Опрацювання плану-схеми уроку.
  3. Повторення правил роботи в групах.
  4. Складання символів у групах.

V. Виконання практичної роботи. Виготовлення гри-забавки «Впіймай» із пластикової пляшки.

  1.               Перегляд виробів з вторинних пластмасових матеріалів.   
  •   Яка гра у нас в класі виготовлене з пластмасових кришечок з пляшок? ра «Закручуй»? (Рис.3)

(Рис.3)

  •            Перегляньте виставку робіт з сайту Pinterest. Скажіть, з яких саме пластикових предметів вони виготовлені?
  1.               Аналіз зразків.
  2.               Пояснення послідовності виконання.                                                            
  3.               Правила техніки безпеки з ножицями.
  4.               Практична робота.

VІ. Рефлексія.

  1.               «Фотогалерея іграшок» (виставка робіт).
  2.               Презентація символу виконаного у групі за етапами уроку (Рис.4).

(Рис.4).

 

 

 

Використані джерела

 

  1. https://chytomo.com/iak-hovoryty-z-ditmy-pro-plastyk-instruktsiia-dlia-doroslykh/
     
  2. https://www.pinterest.com/
     
  3. http://piznayku.blogspot.com/p/blog-page_20.html

 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=7LxJ5lo9cng   
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Тайкало Елена
    Дуже цікавий урок! Дякую авторці цього уроку за можливість використати матеріал у своєму класі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 червня 2022
Переглядів
1530
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку