Урок "Як дерева зустрічають весну"

Про матеріал

Комбінований урок з природознавства "Як дерева зустрічають весну" для учнів 2 класу за підручником Грущинської. До уроку пропонується відповідна презентація.

Перегляд файлу

Урок 1.  2 клас

Тема: Як дерева зустрічають весну

Мета: ознайомити учнів з весняними явищами в житті рослин; встановити зв'язки між цими явищами і погодою навесні; формувати вміння спостерігати за весняними явищами в житті рослин, розвитком бруньок, цвітінням; розвивати спостережливість, увагу, причинно - наслідкове  мислення щодо явищ природи, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, вміння захоплюватись її красою, інтерес до  пізнання; виховувати любов до природи рідного краю.

Обладнання: ілюстрації, картки для групової роботи, підручник, презентація

Тип уроку: комбінований

 

                                                     Хід уроку

  1.       Організаційний момент (0,5 – 1 хв)

Перевірка готовності дітей до уроку.

  1.   Хвилинка календаря (2-3 хв)

Спостереження за неживою природою

  •                     Яка зараз пора року? Місяць?
  •                     Який стан неба?
  •                     Чи були сьогодні опади?
  •                     Яка температура повітря?
  •                     Чи сильний сьогодні вітер?
  •                     Які явища ви ще спостерігали, ідучи до школи?
  •                     Які прикмети ви знаєте про весняні місяці?

Спостереження за живою природою

  •                     Які зміни відбуваються в житті рослин?
  •                     Які зміни відбуваютьсяся в житті тварин?
  •                     Як люди готуються до весняних робіт?
  •                     Запишіть результати спостережень до своїх зошитів.

    ІІІ.  Перевірка раніше засвоєних знань (8-10 хв)

  1.               Фронтальна бесіда
  •                     Пригадайте, які ознаки весни можна спостерігати ще у лютому?
  •                     Що таке весна? (це шлях, який проходить природа від зими до літа)
  •                     Які весняні місяці ви знаєте?
  •                     Який місяць називають переплітнем? (квітень)
  •                     Які символи для кожного весняного місяця ви придумали?
  •                     Які весняні явища відбуваються в неживій природі? (танення снігу, скресання криги на водоймах, льодохід, повінь)
  1.               Тестування
  1.   У якого дерева найпершого розпочинається сокорух?

А) клена;

Б) берези;

В) ясена.

            2. Коли день весняного рівнодення?

                А) 23 квітня;

                Б) 23 травня;

                В) 23 березня.

            3. На скільки періодів поділяють весну?

                 А) 2;

                  Б) 3;

                  В) 4.

            4. Коли розпочинається справжня весна?

                  А) ще в лютому;

                  Б) після дня весняного рівнодення;

                  В) після льодоходу.

            5. Який період весни найдовший і найкрасивіший?

                 А) рання весна;

                 Б) справжня весна;

                 В) розквіт весни.

 

 

 

IV. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань і вмінь учнів (1-2 хв)

1. Слухання вірша «Веснянка»

Цвірінь, цвірінь,

Іде теплинь на іменини трав.

Готуй човни, а сани кинь,

Бо сніг водою стан.

А ще готуй ріллю м’яку,

Сівалки і зерна,

Щоб у дзвінкому колоску

Примножилось воно.

                                    А. Качан

— Який настрій у вас викликав цей вірш?

— Чому ви радієте?

— Які зміни відбуваються у природі з настанням весни?

V. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку.(1- 2хв)

Сьогодні на уроці ми дізнаємося про весняні явища в житті дерев і кущів.

Рослини наші найкращі друзі, і не тільки для людей, а й для тварин. Всі з нетерпінням очікують пробудження рослин після зимового сну. Як ви гадаєте, чому?

                 Отже, сьогоднійшній наш урок має такі завдання:

  1. Дізнатися, які весняні явища відбуваються в житті рослин
  2. Встановити зв'язки між погодою і весняними явищами в житті рослин.
  3. Навчимося визначити початок сокоруху у дерев.
  4. Дослідимо, які весняні зміни відбулися в житті деяких дерев.

 

VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу (20-25 хв)

  1. Робота з підручником.
  •  Пригадайте.! У якому стані перебувають рослини взимку? (Рослини перебувають у стані спокою)
  •  Прочитайте, про що розповіла Синьокрила Сойка?
  • Чому вона очікує приходу весни?
  • Що склала Сойка Синьокрила?
  • Розгляньте календар весняного життя дерев і кущів.
  • Які періоди зображені на малюнках?
  • Коли весна подасть знак, що вона готова до настання літа?
  1. Презентація. Розповідь з елементами бесіди.
  • Отже, дізнаймося, які весняні явища відбуваються в житті дерев та кущів.
  • Нагадайте, які зміни відбуваються в неживій природі весною.
  • З настанням весни температура повітря підвищується, сонце піднімається вище, стає тепліше . Рослини починають пробуджуватися.
  • Що ж відбувається спочатку? (Сокорух, розвиток бруньок)
  • Що таке сокорух? (рух соку в рослинах)
  • Як же визначити сокорух? Придивмося до бруньок. Вони бубнявіють, набухають. Змінюється забарвлення стовбурів дерев. Наприклад стовбури осик стають сріблясто- сизими. Гілки на деревах набувають зеленкуватого відтінку. З невеличкіх отворів у корі ледь помітно точиться сік. Розпочався сокорух.
  •  Саме в цей період розпочинається найважчий період для життя берізок. Як ви гадаєте чому? (люди беруться точити з них смачний вітамінний сік )
  • А з якого дерева ще люди беруть сік? (клен)
  • В чому небезпека таких вчинків?
  • Що ж відбувається далі? ( розпускання листочків і цвітіння)
  • Отже, які ж весняні явища відбуваються в житті дерев та кущів?
  1. Фізкульхвилинка
  2. Робота в групах.

Підготовча робота. Відгадайте загадки.

Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (Каштани)

 На зеленії листочки одягли біли віночки. Усміхаючись весні, зацвітають … (яблуні)

 
В жовто-біле платтячко вбереться,
Аромат духмяний ллється.
А потім вкрита чисто
З чорних ягідок намисто. (Черемха)

Завдання для груп. Подивіться на картинки, поміркуйте і скажіть , які зміни відбуваються в житті каштана, яблуні та черемхи  впродовж весни.

 

VІІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань (3-5 хв)

  1. Гра «Обери» (мультимедійний супровід)

Назвіть весняні явища характерні для рослин, а допоможе вам дівчинка Марійка, яка вже дуже добре знає їх. Поясніть свій вибір.

  1. Робота в зошиті. Виконання завдань.
  2. Бесіда.
  • Прочитайте телеграму від лісових жителів.
  • Хто її написав?
  • Яку відповідь ви надішлете у відповідь на цю телеграму?
  • Чим ви можете допомогти лісу?

VІІІ.  Повідомлення домашнього завдання. (1-2 хв)

1 група. Намалювати календар весняного життя дерев та кущів

2 група. Створити пам'ятки для охорони дерев та кущів весною.

IX. Підсумок уроку.

  • Як весняна погода впливає на рослини?
  • Чому так говорять: «Навесні закінчується зимовий спокій у рослин»?
  • Що відбувається з рослинами навесні?
  • Чи виконали ми всі завдання, які були поставлені на уроці?

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як дерева зустрічають весну?

Номер слайду 2

Хвилинка календаря Хвилинка календаря

Номер слайду 3

Перевір свої знання1. У якого дерева найпершого розпочинається сокорух?А) клена;Б) берези;В) ясена. 2. Коли день весняного рівнодення? А) 23 квітня; Б) 23 травня; В) 23 березня. 3. На скільки періодів поділяють весну? А) 2; Б) 3; В) 4. 

Номер слайду 4

4. Коли розпочинається справжня весна? А) ще в лютому; Б) після дня весняного рівнодення; В) після льодоходу. 5. Який період весни найдовший і найкрасивіший? А) рання весна; Б) справжня весна; В) розквіт весни. Відповіді: 1б, 2в, 3б, 4б, 5в 

Номер слайду 5

Веснянка. Цвірінь, цвірінь,Іде теплинь на іменини трав. Готуй човни, а сани кинь,Бо сніг водою стан. А ще готуй ріллю м’яку,Сівалки і зерна,Щоб у дзвінкому колоску Примножилось воно. А. Качан

Номер слайду 6

Весняні явища в житті дерев та кущів. Завдання уроку:1. Дізнатися, які весняні явища відбуваються в житті рослин2. Встановити зв'язки між погодою і весняними явищами в житті рослин.3. Навчимося визначити початок сокоруху у дерев.4. Дослідимо, які весняні зміни відбулися в житті деяких дерев.

Номер слайду 7

Рослини взимку перебувають в стані спокою. Пригадайте! У якому стані перебувають рослини взимку?

Номер слайду 8

Сонце піднімається вище. День стає довшим. Відлига Льодохід, повінь. Які зміни в неживій природі відбуваються весною?

Номер слайду 9

Весняні явища в житті рослин. Сокорух. Розвиток бруньок. Розпускання листків. Цвітіння.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Час загадок. Що за диво?На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки та зелені кожушки.

Номер слайду 12

На зеленії листочки одягли біли віночки. Усміхаючись весні, зацвітають …

Номер слайду 13

В жовто-біле платтячко вбереться,Аромат духмяний ллється. А потім вкрита чисто. З чорних ягідок намисто.

Номер слайду 14

Попрацюємо в групах 1 група. Які зміни відбуваються в житті каштана впродовж весни?2 група. Які зміни відбуваються в житті черемхи впродовж весни?3 група. Які зміни відбуваються в житті яблуні впродовж весни?

Номер слайду 15

Гра “Обери явища, характерні для рослин навесні.” На деревах немає листя. Розпустилися листочки. Льодохід. Цвітуть квіти. Обпадає листя. Яскравіше світить сонце. З ʼявилися комахи. Листопад. Тане сніг. З ʼявилися бруньки на деревах. Далі

Номер слайду 16

Не правильно!

Номер слайду 17

Молодець!

Номер слайду 18

Телеграмма Ми — перша зелень, і за це нас усі ламають. Ми навіть боїмося розпускатися першими в лісі. А що хорошого? Все одно зламають. Допоможіть нам! Ваші вірні друзі: Верба, Черемха, Лісовий бузок

Номер слайду 19

Завдання додому1 група. Намалювати календар весняного життя дерев та кущів2 група. Створити пам'ятки для охорони дерев та кущів весною.

Номер слайду 20

Підсумок уроку. Як весняна погода впливає на рослини?Чому так говорять: «Навесні закінчується зимовий спокій у рослин»?Що відбувається з рослинами навесні?

zip
Додано
11 червня 2018
Переглядів
1928
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку