Комбінований урок з природознавства "Як дерева зустрічають весну" для учнів 2 класу за підручником Грущинської. До уроку пропонується відповідна презентація.
Урок 1. 2 клас
Тема: Як дерева зустрічають весну
Мета: ознайомити учнів з весняними явищами в житті рослин; встановити зв'язки між цими явищами і погодою навесні; формувати вміння спостерігати за весняними явищами в житті рослин, розвитком бруньок, цвітінням; розвивати спостережливість, увагу, причинно - наслідкове мислення щодо явищ природи, зв’язне мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи, вміння захоплюватись її красою, інтерес до пізнання; виховувати любов до природи рідного краю.
Обладнання: ілюстрації, картки для групової роботи, підручник, презентація
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Перевірка готовності дітей до уроку.
Спостереження за неживою природою
Спостереження за живою природою
ІІІ. Перевірка раніше засвоєних знань (8-10 хв)
А) клена;
Б) берези;
В) ясена.
2. Коли день весняного рівнодення?
А) 23 квітня;
Б) 23 травня;
В) 23 березня.
3. На скільки періодів поділяють весну?
А) 2;
Б) 3;
В) 4.
4. Коли розпочинається справжня весна?
А) ще в лютому;
Б) після дня весняного рівнодення;
В) після льодоходу.
5. Який період весни найдовший і найкрасивіший?
А) рання весна;
Б) справжня весна;
В) розквіт весни.
IV. Актуалізація чуттєвого досвіду та опорних знань і вмінь учнів (1-2 хв)
1. Слухання вірша «Веснянка»
Цвірінь, цвірінь,
Іде теплинь на іменини трав.
Готуй човни, а сани кинь,
Бо сніг водою стан.
А ще готуй ріллю м’яку,
Сівалки і зерна,
Щоб у дзвінкому колоску
Примножилось воно.
А. Качан
— Який настрій у вас викликав цей вірш?
— Чому ви радієте?
— Які зміни відбуваються у природі з настанням весни?
V. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку.(1- 2хв)
Сьогодні на уроці ми дізнаємося про весняні явища в житті дерев і кущів.
Рослини наші найкращі друзі, і не тільки для людей, а й для тварин. Всі з нетерпінням очікують пробудження рослин після зимового сну. Як ви гадаєте, чому?
Отже, сьогоднійшній наш урок має такі завдання:
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу (20-25 хв)
Підготовча робота. Відгадайте загадки.
Що за диво? На гіллі їжачки ростуть малі. В них гостренькі колючки та зелені кожушки. (Каштани)
На зеленії листочки одягли біли віночки. Усміхаючись весні, зацвітають … (яблуні)
В жовто-біле платтячко вбереться,
Аромат духмяний ллється.
А потім вкрита чисто
З чорних ягідок намисто. (Черемха)
Завдання для груп. Подивіться на картинки, поміркуйте і скажіть , які зміни відбуваються в житті каштана, яблуні та черемхи впродовж весни.
VІІ. Осмислення, узагальнення і систематизація знань (3-5 хв)
Назвіть весняні явища характерні для рослин, а допоможе вам дівчинка Марійка, яка вже дуже добре знає їх. Поясніть свій вибір.
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання. (1-2 хв)
1 група. Намалювати календар весняного життя дерев та кущів
2 група. Створити пам'ятки для охорони дерев та кущів весною.
IX. Підсумок уроку.