Тема: «Українці та українська вишиванка»
Мета :навчальна: формувати природознавчу компетентність учнів за допомогою використання ІКТ, розширити і поглибити знання учнів про Україну, продовжувати формувати уявлення учнів традиції рідного краю;
розвивальна: розвивати загально пізнавальні вміння, інтерес до історичного минулого і сучасного нашої держави, увагу, спостережливість, уміння слухати, працювати самостійно та у групі, розвивати пам'ять і логічне мислення, підвищувати інформаційну культуру учнів;
виховна: виховувати почуття любові і поваги до своєї Батьківщини – України та бережливе ставлення до культурної спадщини свого народу, почуття патріотизму, ощадливе ставлення до її природи.
Інтегроване заняття
на тему:
«Українці та
українська вишиванка»
Підготувала:
вчитель початкових класів
КЗ «Будимлянський НВК»
Миляцької ОТГ
Полюхович Г.П.
Дубровиця 2018
Тема: «Українці та українська вишиванка»
Мета :навчальна: формувати природознавчу компетентність учнів за допомогою використання ІКТ, розширити і поглибити знання учнів про Україну, продовжувати формувати уявлення учнів традиції рідного краю;
розвивальна: розвивати загально пізнавальні вміння, інтерес до історичного минулого і сучасного нашої держави, увагу, спостережливість, уміння слухати, працювати самостійно та у групі, розвивати пам'ять і логічне мислення, підвищувати інформаційну культуру учнів;
виховна: виховувати почуття любові і поваги до своєї Батьківщини – України та бережливе ставлення до культурної спадщини свого народу, почуття патріотизму, ощадливе ставлення до її природи.
No з/п |
Приклади навчальної діяльності |
Очікувані результати учіння |
Індекс очікуваного результату |
I. |
Ранкова зустріч Привітання Групове заняття. Новини дня |
Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Підтримує та приймає інших З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, просьба, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі |
2 ГІО 7.2-3 2 СЗО 1.2-2 2 МОВ 1.1-1 |
II. |
Утворення ключового слова – теми інтегрованого дня |
Читає виразно вголос слова Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 2.2-2 2 ГІО 7.2-4 |
III. |
Слухання легенди «Легенда про вишиванку» |
Сприймає монологічне висловлення (розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось) з метою наведення прикладів з власного досвіду Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного Ставить запитання, які допомагають більше дізнатися про важливу для України подію чи особу |
2 МОВ 1.1-2 2 МОВ 2.2-4 2 ГІО 3.2-3 |
IV. |
Розглядання зразків вишивки на рушниках, скатертинах, сорочках тощо |
Виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) інформацію, отриману від сприймання творів мистецтва Розпитує дорослих (родичів) про минуле України Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація) Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного |
2 МИО 3.3-1 2 ГІО 8.3-2 2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 2.2-4 |
V. |
Створення орнаменту для української вишиванки |
Прогнозує, яким має бути виріб Виготовляє та оздоблює виріб із допомогою дорослих чи самостійно, застосовуючи елементи традиційних та сучасних ремесел Самостійно чи з допомогою дорослих демонструє результати власної діяльності Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку |
2 ТЕО 1.1-1 2 ТЕО 2.1-4 2 ТЕО 1.5-3 2 ГІО 7.2-3 |
VI. |
Розв’язання життєвих ситуацій математичного змісту |
Знаходить необхідні (суттєві) дані для виконання завдання Розв’язує проблемні завдання з опорою на прості математичні моделі Надає допомогу тим, хто її потребує, і висловлює вдячність за підтримку Підтримує та приймає інших |
2 МАО 2.3-2 2 МАО 1.3-2 2 ГІО 7.2-3 2 СЗО 1.2-2 |
VII. |
Читання коміксу «Бути справжнім українцем» для підведення підсумків заняття |
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація) Розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного Уважно вислуховує думку співрозмовника, висловлює свій погляд, шануючи гідність інших |
2 МОВ 2.2-2 2 МОВ 2.2-4 2 ГІО 7.2-4 |
Хід заняття:
І. Ранкова зустріч
1. Привітання
Доброго ранку тобі, Україно,
Сяє сонцем світанок ясний,
Доброго ранку тобі , Батьківщино,
Рідний краю ти мій дорогий.
Доброго ранку тобі, Україно моя,
Розквітай серцю рідна земля!
2. Групове заняття
Об’єднайте дітей у пари / трійки / групи довільним способом. Роздайте кожній групі розрізане прислів’я (Додаток 1) та попросіть відтворити його, прочитати та пояснити зміст.
Для дітей Додаток 1.
( Людина без Вітчизни, як соловей без пісні)
Додаток 2
(Без верби і калини нема України)
Додаток 3.
(Людина без рідної землі, як соловей без гнізда)
3. Новини дня
Запитайте у дітей, чи знають вони, що в Україні щороку у третій четвер травня
відзначають День вишиванки.
Новини класу
ІІ. Утворення ключового слова – теми інтегрованого дня
- Попросіть дітей визначити тему інтегрованого дня. Для цього розгляньте ребус і прочитайте його.
Додаток 4.
Та прочитання зашифрованого прислів’я
Додаток 5
( Бідний на сорочку старається, а багатий і кожуха цурається)
ІІІ. Слухання легенди «Легенда про вишиванку »
- Попросіть дітей висловити свої здогади, для чого слугувала вишивка.
- Розкажіть (прочитайте) дітям легенду і попросіть визначити, яку чарівну силу
мала вишивана сорочка.
Додаток 6.
Легенда про вишиванку
Був час, коли почали на землі люди дуже вмирати. Від невідомої хвороби. Отак йде людина і враз упаде, почорніє, спіниться і немає людини. |
ІV. Розглядання зразків вишивки на рушниках, скатертинах, сорочках
тощо
- Запропонуйте дітям розглянути зразки вишивок на предметах побуту та одязі.
- Запитайте, що зазвичай зображують на рушниках? Сорочках? Які кольори
переважають?
від усього лихого, а й нагадує про близьких людей, рідну домівку, куди він
обов’язково має повернутися після всіх пригод та небезпек. Вишивати —
природне заняття для української дівчинки, дівчини, жінки. Якщо дівчина
вишиває, це означає, що в неї все до ладу. Наші пращури вірили: нитка передає
силу, витривалість, захищає людину від хвороб. Мистецтво вишивання
передавалося від прабабусі до бабусі, від бабусі — до матусі, від матусі — до
доньки. Колись існував навіть такий ритуал: збиралася вся родина, і бабуся бажала
онучці стати гарною вишивальницею, легенько вколюючи голкою її долоньку.
покоління в покоління. Поцікавтеся, чи є в них вишиванки, які дісталися у спадок від бабусі, прабабці?
V. Створення орнаменту для української вишиванки
Наша Україна в орнаменті вишивки. В кожному регіоні притаманний свій орнамент
Матеріали для дітей. Додаток 10
- Чому вишиванку з давніх-давен вважають оберегом?
- Що означають кольори на вишиванці?
- Яке значення мають візерунки на вишиванці?
VІ. Розв’язання життєвих ситуацій математичного змісту
VIІ. Читання коміксу «Бути справжнім українцем» для підведення
підсумку заняття
Орієнтовні запитання для бесіди з дітьми за коміксом:
- Чому хлопчик одягнув вишиванку?
- Як Сергійко повівся зі своїми друзями? Чи правильно він вчинив? Чому?
- Чи досить того, що хлопчик попросив у друзів вибачення? Як йому виправити
свою провину?
- Що таке вишиванка? Хто її носить?
- Чи вишиванка – це просто оздоблена вишивкою сорочка?
- Що означають слова «не ганьби вишиванку»? Чи тільки вишиванку не можна
ганьбити?
- А як треба поводитись без вишиванки?
- Хто може вдягати вишиванку?
- Хто такий справжній українець?
- Що треба зробити хлопчикові, щоб стати справжнім українцем?
- Чи ми справжні українці? Що ще нам треба зробити, аби гідно представляти
народ України?
І на завершення послухайте вірш М. Чернявського
Увсiх людей одна святиня,
Куди не глянь, де не спитай,
Рiднiша їм своя пустиня,
Анiж земний в чужинi рай.
Їм красить все їх рiдний край.
Нема без кореня рослини,
А нас, людей, без Батькiвщини.
М. Чернявський
Матеріали
для
дітей
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Легенда про вишиванку
Був час, коли почали на землі люди дуже вмирати. Від невідомої хвороби. Отак йде людина і враз упаде, почорніє, спіниться і немає людини. |
Додаток 7
Додаток 8
Додаток 9
Додаток 10
Додаток 11