КОНСПЕКТ УРОКУ З КУЛЬТУРИ ДОБРОСУСІДСТВА

Про матеріал
МАТЕРІАЛ З ТЕМИ :"Розмаїття культур і релігій народів,що мешкають на Одещині. Свята." 1. Дає учням поняття про свято, релігію,обряд,звичай, традицію, про правила поведінки під час проведення свят різних народів, поняття родиннесвято, календарне, релігійне, державне; знайомить з національним складом мешканців Одещини. 2. Доповнити знаня учнів про свята,про родинні свята
Перегляд файлу

Проект «Культура добросусідства»

 

За підтримки Верховного Комісара ОБСЄ у справах національних меншин

 

Основна мета проекту - покращення міжетнічних відносин і запобігання конфліктів в південних регіонах України(м.Одеса)

 

Основний зміст проекту:

 Навчальний курс "Культура добросусідства" є інтегрованим і систематизує вже наявні  в учнів знання, отримані в ході вивчення ряду навчальних предметів інваріантної частини Базового навчального плану, і нові відомості з краєзнавства, джерелознавства, етнічної історії регіону, етнографії, аксіології і конфліктології , придбані в ході вивчення даного курсу.

 Його метою є виховання соціально компетентних, критично мислячих і толерантних особистостей, свідомих громадян і патріотів  України, добре знайомих з рідним краєм і пишаються ним, прагнуть і вміють відповідально управляти його життєдіяльністю, зберігати і примножувати його природний, економічний і культурний потенціал.

 Навчальний курс "Культура добросусідства" складається з регіональної програми з міжкультурної освіти дітей дошкільного віку "Український  віночок",   і дванадцяти взаємопов'язаних і структурно одноманітних програм для 1- 12-х класів (по 35 навчальних годин щорічно), кожна з яких має свою назву, що відображає провідну ідею змістовної частини курсу у відповідному класі.

Кожен курс складається з наступних тематичних блоків:

 

  • географія;
  •  історія краю;
  •  матеріальна і духовна культура населення регіону;
  •  світові релігії в регіоні;
  •  декоративно-прикладне мистецтво, ремесла;
  • традиційний побут і етикет;
  •  "мову сусіда";
  • аксіологія;
  •  конфліктологія і медіація;
  •  краєзнавча і пошуково-дослідницька робота.

 

 

 

У рамках блоку «Історія рідного краю» розпочато проект

«Україна велика чи маленька країна?»

 

Зміст

 

 

  ГЛАВА 1. Подорож  по карті України………………..       

 ГЛАВА 2. Культура рідного краю

 2.1. Скарби України  ……………………………………. 

2.2.Скарби Одеси………………………………………….      

 ГЛАВА 3. Я – громадянин України ……………………

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок №  _18_____     Клас___3__

 Вчитель_сош№10, Бузнякова Наталія Вікторівна,

вчитель – методист, вища актегорія_

 

 

Тема уроку: Розмаїття культур і релігій народів,що мешкають на Одещині. Свята.

 

Навчальна мета:

  1. Дати учням поняття про свято, релігію,обряд,звичай, традицію, про правила поведінки під час проведення свят різних народів, поняття родинне свято,календарне,релігійне,державне;ознайомити з національним складом мешканців Одещини.
  2. Перевірити рівень знань учнів про свята,про родинні свята

 

Розвиваюча мета:

 

  1. Розвивати логічне мислення учнів через проведення таких операцій як аналіз, порівняння, систематизація.
  2. Розвивати мовну і слухову пам’ять.
  3. Підвищувати стилістичну культуру мовлення.
  4. Розвивати зв’язне усне й писемне мовлення, творчу уяву.
  5. Розвивати вміння і навички правильного користування отриманим матеріалом
  6. Розвивати творчі здібності учнів

Виховна мета:

 

  1. Виховувати в учнів національну свідомість, самосвідомість та ментальність, провідні риси громадянина своєї держави, любов до рідної країни, до свого народу.
  2. Виховувати в учнів любов до рідної природи, повагу до оточуючого середовища.
  3. Виховувати в учнів самостійність, мислення, кмітливість.
  4. Виховувати в учнів справедливість, доброзичливість, гуманність, повагу до людей.
  5. Виховувати в учнів старанність, наполегливість, бажання творчо працювати.

Міжпредметні звязки:українська мова,читання,математика,

природознавство,образотворче мистецтво,трудове навчання,музичне виховання.

Тип уроку:

Нестандартний урок.

 

Обладнання: підручники, посібники, учнівські повідомлення, роздатковий матеріал, ілюстративний матеріал.

 

МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ

 

МЕТОДИ

ФОРМИ

ПРИЙОМИ

1.Інформаційно-

рецептивний

Розповідь-пояснення, бесіда,

 робота з підручником, ілюстрація, ТЗН

Виклад інформації, пояснення,

активізація уваги та мислення,

прийоми запамятовування,

одержання з тексту чи ілюстрації підручника нових знань, робота

з додатковим матеріалом

2.Репродуктивний

словесні, наочні і практичні методи

подання матеріалу в готовому вигляді,

конкретизація і закріплення вже набутих знань

3.Проблемно-

пошуковий

проблемний виклад знань,пошукова діяльність учнів(постановка проблемного питання, розвязаня проблеми і проблемних завдань)

постанова взаємозвязаних

проблемних запитань,здобуття

нових знань у процесі проблемного викладу знань, активізація уваги та мислення, різноманітна самостійна робота учнів

4.Навчально –

дослідницький

самостійна творча (дослід-

ницька)робота учнів на

здобуття та розширення

знань

активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі

самостійної роботи учнів,

формування висновків, пізнання закономірності

 


Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

- Діти!  Починаємо урок.(слайд№2)

                          Працюватимем старанно,

                          Щоб почуть наприкінці,
                          що у 3-А класі

                          діти – просто молодці!

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Успіх нашої роботи сьогодні залежить від вас, діти. Працюючи на уроці, не забувайте такі правила   (слайд №3):

                   1. Буду активним і уважним.

                   2. Буду старанним.

                   3. Знаю сам – навчу товариша, який не знає і допоможу йому.

- А за успішну роботу отримаєте пам’ятні медалі від Меліси.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • Отож, вирушаємо у путь, нас цікаві речі ждуть.
  • А вирушимо, коли ви відгадаєте загадку.

               Полотно, а не доріжка,

               І біжить сороканіжка. (Потяг, поїзд)(слайд№4)(Анимація за кліком)

- Отже, ось на такому чарівному потязі вирушаємо в уявну подорож  по Одещині з нашою подругою-бджілкою.

         Подорожуючи, здійснимо декілька зупинок  і дізнаємось багато цікавого про Одещину,про людей,які мешкають у нашому краї,про свята різних народів,родинні свята .

 ІV. Робота над темою уроку.

  1. Зупинка «Пригадай». (Слайд №5)
  • На першій зупинці згадаємо, що ж таке сім’я, родина.
  • Хто скаже? (Сім’я – це найдорожчі нам люди: тато, мама, братик, сестричка).

 Чи впізнали ви, діти, чиї це сім’ї: (Вчитель показує дітям зошити з фотографіями сімей.Подорож 1,стор.2)

Учитель: Сім’я – це гніздечко любові і тепла для кожного із нас. У родині має панувати злагода і повага до близьких. Менші повинні шанувати старших, особливо бабусь і дідусів. Адже вони – коріння сім’ї, прожили довге життя, багато знають і уміють. Ці люди не просто живуть з вами – вони піклуються про вас.

Бесіда з  учнями:

  • Які сімейні свята святкують у Ваших родинах? (День народження, Новий Рік, Різдво, Паска, День святого Миколая).
  • Як ці свята проходять?

Розповідь вчителя про сімейні,народні,календарні,релігійні,державні свята,з поняттями свято,релігія,обряд,звичай,традиція.

(слайд№6,7,8,9,10,11,12,13,14,15)

Учні читають матеріал(або учитель ) на стор.44,45 зошита.

 

 

 

  1. Зупинка «Знайомся». (Слайд №16,17,18,19,20,21)

Учитель знайомить учнів з картою Одещини, з народами ,які мешкають на цій території,з традиційними святами .

  1. Зупинка «Відпочивай». (Слайд 22)

  1. Зупинка «Подумай». (Слайд 23

 

 

а) Робота з підручником організовується проблемно-пошуковим методом .(стор.45)

  • А зараз Меліса пропонує вам  попрацювати в зошитах парами. Розгляньте малюнки. Разом з товаришем погодьте, до яких свят належать зображені предмети?
  •  Які предмети вам відомі з тих, які були зображені?
  1. Зупинка «Дозвілля». (Слайд №24)

- Що не кажи, а гра – найкраще справа всіх дітей.

в) Читання вірша Марії Хоросницької «Великодня гра» (стор.46 зошита)

7.Зупинка « Цікавинка»(Слайд №25)

Учні знайомляться із спільними святами  різних народів Одещини.

  • Меліса хоче познайомити вас з цікавою інформацією.

(стор.46 зошита)

  1. Зупинка  «Відпочивай»(слайд №26

  1. Зупинка «Запам’ятайка»(Слайд №27).

Діти разом з учителем читають і запам’ятовують правила поведінки на релігійних святах інших народів(стор.47 зошита)

-Кожна людина повинна знати правила поведінки під час святкування релігійних свят з друзями.Меліса пропонує їх запам’тати.

9.Зупинка «Розумники»(слайд№28)

Учні задають питання один одному, які стосуються  теми уроку.

Розумникам вручаються медалі Мелісою.

10.Зупинка «Художня» (Слайд№29)

Учні виконують завдання на стор.47 зошита.

-Меліса пропонує вам намалювати фрагмент релігійного свята, яке ви бачили.

11. Огляд виставки. 

12. Завдання Меліси:

-Разом з батьками напишіть , які релігійні чи календарні свята відзначаються у твоїй родині.Розкажіть про те, як це відбувається.

ІV. Підсумок уроку.

а) – Які  свята народів Одещини ви запам’ятали?

 А яке свято ви найбільше чекаєте?

б) -  Всі ви гарно працювали,

Багато нового дізнались.

Отже, все-таки в кінці

Всі ви – просто молодці! (Слайд №30)

 

 

 

 

 

в) -  І як завжди, свій настрій ви передаєте у масці на вагончику «Потягу настрою».

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
5213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку