Урок"Як відстояти себе. Вплив друзів. Протидія небажаним пропозиціям."

Про матеріал

Мета: пояснити учням сутність дружелюбності; вчити розпізнавати у наведених прикладах цю чесноту; аналізувати позитивний і негативний вплив друзів; розпізнавати поширені способи тиску;розвивати критичне мислення; спостережливість; виховувати дружелюбність.

Тип уроку: Інтегрований за ноосферною технологією.

Перегляд файлу

Тема: Як відстояти себе. Вплив друзів. Протидія небажаним пропозиціям.

Мета: пояснити учням сутність дружелюбності; вчити розпізнавати у наведених прикладах цю чесноту; аналізувати позитивний і негативний вплив друзів; розпізнавати поширені способи тиску;розвивати критичне мислення; спостережливість; виховувати дружелюбність.

Тип уроку: Інтегрований за ноосферною технологією.

                                                     Хід  уроку

І. Організація класу.

  Увага, продзвенів  дзвінок,

  розпочинаємо урок.

Будь-ласка,  пошліть посмішку нашим гостям ;

 представте один одного.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учні, які навчаються у одному класі – це товариші.

А чи є серед вас друзі?

Ви справжні друзі?

 ІІІ. Мотивація навчання.

Справжнім другом бути вже й не так просто.

Ось,  послухайте. (звучить  звукозапис «Справжні подруги» А. Костецького).

Якою буде ваша відповідь? Чому?

IV. Повідомлення теми уроку. (слайд 1)

На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо досліджувати те, що є важливим у справжній дружбі. А тема уроку звучить так : «Будь дружелюбним».

 Які  два слова заховалися у слові «дружелюбність»?

Отже, досліджувати нам доведеться дружню любов.(слайд 2)

V. Вправа «Очікування».

Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

Я очікую, що ви будете уважними, спостережливими,будете критично мислити,   робити свідомий вибір і приймати відповідні рішення.

VI. Засвоєння матеріалу.

Перше наше дослідження ми будемо проводити у найбільшій пустелі світу «Сахарі». Вона знаходиться на материку «Африка». Познайомтесь , будь-ласка, з маршрутом нашої подорожі пустелею.(слайди:3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)

        1.Сенсорно-моторний етап. (звучить релаксаційна мелодія)

Закрийте очі, вмостіться  зручно і  перенесіться на материк «Африка» у пустелю «Сахарі». Уявіть собі,що ви   ступаєте босоніж по нагрітому сонцем піску,подорожуючи , зустрічаєте   багато туристів, але вашу увагу привернули до себе двоє друзів. Утомлені тривалою подорожжю, вони посперечалися.

    У гніві один ударив другого. Той відчув біль, але нічого не сказав. Він вивів на піску: «Сьогодні мій найкращий друг ударив мене».

      Мандрівники продовжували йти й натрапили на оазис. Вони вирішили скупатись у водоймі. Той, кого вдарили, мало не потонув, але друг урятував його. Коли отямився, він вирізьбив на камені: «Сьогодні мій найкращий друг урятував мені життя».

     Той, хто вдарив свого друга, а потім урятував йому життя, здивувався:

        --Коли я тебе образив, ти написав на піску, а тепер пишеш на камені. Чому?

   Друг відповів:

       --Коли хтось нас ображає, ми повинні написати це на піску,  щоб вітри могли стерти.  Але коли хтось робить нам  добре, ми повинні викарбувати це на камені, щоб жоден вітер не міг стерти з нашої памяті.

    Навчімося писати образи на піску і викарбовувати вдячність на камені.

 Друзі обнялися і пішли дальше . А нам пора повертатися. Погляньте ще раз навкруги , передайте свою любов найбільшій пустелі світу «Сахара»і сідаємо знову за парти.

   2. Створення образону. (діти  презентують створений образон )

  Які вчинки дружелюбності ви  дослідили  під час подорожі?

(не  ображати, допомагати у біді, пробачати, бути вдячним)

(діти  створюють на дошці «Асоціативний кущ»)

   3. Робота у групі.

(групі дається ситуативне завдання)

1. У холодний зимовий день подруги Наталка й Оленка поверталися зі школи додому. Наталка була тепло одягнена. На ній була шубка і рукавички. Її ранець зручно лежав на спині. А Оленка забула рукавички в школі, тому портфель вона несла в голій руці. “Рука в мене замерзла страшенно!” — поскаржилася Оленка подружці. “А в мене ні.” Так вони йшли до самого дому.

 Запитання:

  Чи  дружелюбна  Наталка до подруги Оленки?

 Як потрібно було їй вчинити?

 Чи можна Наталку назвати справжньою подругою?

Дослідили вчинки дружелюбності: (ділитися)

   3.Фізкультхвилинка.( під мелодію «Пісня про дружбу»)

    Ми вже дослідили, що дружні відносини виникають не на порожньому місці, а в результаті добрих справ і слів.

   Продовжуємо наші дослідження.

   4. Гра «Довіряй, але перевіряй» (слайд 10)

  (вчитель пропонує погратися у гру ,  де він не вчитель, а друг учнів)

(На магнітній дошці прикріплено малюнки двох хлопчиків. Вчитель-друг повідомляє дітям, що ці хлопчики давно спостерігають за нами, їм дуже цікаво і хочуть сьогодні навчатися  у нашому класі. Вчитель-друг пропонує дітям представити хлопчиків, навіть для цього приготував слова. Діти розміщують слова біля хлопчиків на магнітній дошці.(ображає, допомагає, схитрив, захищає, ділиться, штовхає)

       Звучить звуковий запис, голос хлопчика: Навіщо ви так зі мною поступили. Ви ж мене зовсім не знаєте. Хіба ж так можна?

Вчитель: А й справді, ви з ними не спілкувалися, вперше бачите, а так просто і легко представили і образили діток. Хто вас на це наштовхнув?

(діти дадуть відповідь, що наштовхнув вчитель у ролі їхнього друга)

Значить, є друзі, які хочуть інколи наштовхнути вас на поганий вчинок, і ви не повинні слухати їх , а відмовитися і навіть постаратися свого друга переконати в тому, що цього робити не варто.

--Що ви повинні були мені відповісти?

Тоді, попросіть пробачення за свій необдуманий вчинок у нових хлопчиків і запросіть їх до нашого класу, посадіть їх біля себе. Будемо всі разом вчитися протидіяти небажаним пропозиціям, що є темою нашого уроку, що інтегрується, з основ здоровя.(слайд 11)

5. Робота у парах.

Ситуативні завдання:

І пара:  Іван прийшов до  Миколки:

-Збирайся,  Миколко, бери ковзани, ходімо на ковзанку!

-Не можу, я ще всіх уроків не підготував.

-Закінчуй зі своїми уроками. Завтра спишемо! Пішли!

Дослідили: (не можна командувати)

ІІ пара: До класу зайшов  Степанко, увесь мокрий.  Дорогою до школи він впав. Додому вернутися не міг, тому що живе у іншому селі. Однокласники насміхаючись питали: «Ну що, вдало приземлився?»

Дослідили:(не можна насміхатися)

ІІІ. пара: Що ти дослідила , слухаючи запис вірша А.Костецького «Справжні подруги»

Дослідили: (поважати смаки друга)

6. Правила дружелюбності у АТО.

Ми просимо пробачення і нам пробачають. Та у гарячих точках на сході  нашої країни, мабуть, так не буває. Адже за кожен необдуманий  нами вчинок  можна поплатитися життям своїм, чи побратимів. Про це ми довідаємося, якщо зателефонуємо Юрію, сину нашого директора, Олександри Каролівни, який захищає нас і нашу державу у Авдіївці. (слайд12,13)

(телефонуємо і,підключивши колонку, діти слухають )

Дослідили: (не зрадити, тримати таємницю)

7. Гра «Гарячий стілець» (так – сидимо, ні – встаємо)

 Справжній друг:

  • допомагає убіді;
  • ображає;
  • ділиться ;
  • насміхається;
  • визнає провину;
  • тримає таємницю;
  • командує;
  • хитрує;
  • підштовхує на поганий вчинок;
  • поважає смаки свого друга;
  • захищає;
  • зраджує;
  • штовхає;
  • обманює;
  • правду каже.

8. Підсумок. Рефлексія.

Чи оправдалися ваші очікування?

 Не тільки ваші друзі  до вас повинні бути дружелюбними, але і ви до своїх друзів.

Гра  «Долоньки»

Дружелюбність – це… .

Впевнена, що правила дружелюбності у вашій памяті закарбуються назавжди і ви будете справжніми друзями , і  у вас будуть справжні друзі.

Будьте дружелюбними!(слайд 14)

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Білюк Світлана Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 березня 2018
Переглядів
6326
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку