Урок " Яка форма і розміри Землі?"

Про матеріал
Урок географії6 клас за програмою НУШ (компетентнісно - орієнтований урок)
Перегляд файлу

 Маленко В.В.,

вчитель географії Суходільської філії

Комунального закладу « Ліцей№2 Долинської міської ради»

Кропивницького району Кіровоградської області

 ( за програмою НУШ компетентнісно - орієнтований урок)

 

6 клас

Тема: Яка форма і розміри Землі

Мета : розширити та поглибити  знання здобувачів освіти про уявлення древніх людей про Землю, докази давньогрецьких учених її кулястості  та сучасні знання про форму та розміри Землі; з’ясувати особливості значення навколосвітнього плавання Фернана Магелана;  вдосконалення навичок роботи з  картами атласу; розвивати  уміння робити  висновки  про накопичення географічних знань про Землю; виховувати інтерес  до історії розвитку географічних знань.

 Обладнання:  презентація, географічний атлас «  Географія» 6 клас, комп’ютер, учнівські гаджети,  кольорові жетони( червоні, жовті, зелені), картка «Код-підказка», малюнок сходів та діаманта.

Використана література 1. Підручник «Географія» для 6 класу закладів загальної середньої освіти (автори: Запотоцький С. П., Зінкевич М. В., Романишин О. М., Титар Н. М., Горовий О. В., Миколів І. М.).

Діяльність вчителя

( викладання)

Діяльність учителя

( організація і управління  навчально-пізнавальною діяльністю учнів)

Діяльність учнів ( учіння)

І Організаційний етап

  1. Перевірка підготовки класного приміщення до заняття.
  2. Привітання, фіксація відсутніх.
  3.  Перевірка підготовки учнів до заняття.
  4. Організація уваги учнів.
  5. Розкриття загальної мети та плану проведення уроку

1. Перевірка готовності

до проведення уроку

1.Привітання, побажання

хорошого настрою.

  • Вправа» Подаруй посмішку» ( додаток 1)

2. Створення ситуації

успіху через:

  • Аутотренінг ( додаток 2)

ІІ. Перевірка домашнього завдання або актуалізація знань

  1. Встановлення правильності і повноту  виконання домашнього завдання  в учнів.
  2.  Виявити прогалини  в знаннях і способах дій  учнів, з’ясувати причини  їх виникнення.
  3. Ліквідувати в ході перевірки знайдені  прогалини

1. З’ясування ступеня

засвоєння знань і

способів дій учнів.

2. З’ясування причин

невиконання д/з з

окремими учнями.

3. Визначення типових

недоліків у знаннях і

способах дій учнів та

причин їх появи.

4. Ліквідація знайдених

недоліків (або запропонувати учням , які не справилися з завданням – консультацію)

1. Гра « Світлофор» ( додаток 3)

2.Гра «Капелюхи» ( додаток 4)

3.Постановка додаткових

запитань( за необхідності)

 

ІІІ Підготовка учнів до роботи на основному етапі

1.Забезпечити мотивацію

навчання.

2.Прийняття учнями цілей уроку.

3.Актуалізувати суб’єктивний

досвід учнів через проблемне питання : «Пригадайте , яку форму мають  планети сонячної системи»

1.Повідомлення теми

уроку.

2. Формулювання цілей

уроку разом з учнями.

3.Демонстрація

соціального та

практичного значення

матеріалу, який вивчатимуть учні.

4.Постановка перед учнями навчальної проблеми.

 

1.Повідомлення цілей у

вигляді евристичного

питання проблемного

завдання.

  1. Вправа«Дошифрувальник»

( додаток 5)

3. Вправа « П’ять слів- три слова»   

( додаток 6)

 

IV Засвоєння нових знань  і способів дій

1.Забезпечити сприйняття,

осмислення та первинне

запам’ятовування учнями

матеріалу, який вони вивчають.

2. Сприйняття засвоєнню учнями способів, засобів, які привели до певного висновку.

3. Створити змістові й

організаційні умови засвоєння

учнями методики відтворення

вивченого матеріалу

1.Організувати увагу учнів.

2.Повідомити основні

ідеї матеріалу, який

вивчатимуть учні.

3.Забезпечити

осмислення методу

досліджень знань,

способів і засобів, які

привели до зроблених

висновків.

4. Забезпечити засвоєння

методики відтворення

вивченого матеріалу

  1. Робота з визначенням понять  «Геоїд», «глобус», «модель»
  2.   Використання аналогій  як способу включення  в зміст  суб’єктивного досвіду дітей.

- Порівняйте об’єкти та їх моделі: літака, автомобіля.

  1. Чому ми використовуємо моделі замість реальних об’єктів?
  2.  Подання матеріалу  одночасно в словесній  і візуальній  формі

 ( використання презентації)

  1.  Робота з підручником,

рубрика «Поміркуймо»с. 19.

V Перевірка первинного розуміння

1.Виявити прогалини  первинного осмислення вивченого матеріалу, неправильні уявлення  учнів.

2.Провести корекцію виявлених прогалин в усвідомленні учнями  вивченого матеріалу.

1.Перевірка повноти  й усвідомлення учнями нових знань  і способів дій. 

2. Виявлення прогалин первинного осмислення  вивченого матеріалу. 3.Ліквідація  прогалин в   осмисленні здобувачами освіти  вивченого матеріалу.

 1.  Використання завдань на впізнання  вивчених об’єктів

Вправа «Абетка» (додаток 7)

2.  Наведення здобувачами освіти своїх прикладів  за новим матеріалом.

V Закріплення та застосування знань  і способів дій

1.Забезпечити засвоєння здобувачами освіти знань і способів дій на рівні  застосування їх у різноманітних ситуаціях.

2. Забезпечити  формування  в учнів умінь самостійно застосовувати знання в різноманітних ситуаціях

 

1.Організація діяльності  учнів із застосуванням  знань  і способів дій у змінених і нових ситуаціях.

2.  Надання консультацій щодо роботи за G-кодом.

3.Орієнтація діяльності учнів на виконання завдання та підбиття підсумків.

4.Інструктування

виконання завдання.

5.. Індивідуальне консультування.

6.Заслуховування думок учнів.

7.Редагування та доповнення

відповідей. 

1. Спілкування «запитання –відповідь»

2.  Гра «Підбери пару» (додаток 8)

3.  Робота за G-кодом

Практична робота . Накреслити лінію « Перша навколосвітня подорож»

VI Узагальнення та систематизація знань

  1. Виявити якість і рівень  засвоєння знань  та способів дій здобувачів освіти
  2. Виявити недоліки в знаннях і способах дій здобувачів освіти

 1.Перевірка образу мислення здобувачів освіти.

2. Коментування відповіді.

 1.Виконання  вправи з рубрики

« Практикуймо» с. 23, підручника

 

VII Корекція знань і способів дій

1.Здійснити корекцію прогалин, виявлених у знаннях і способах дій у межах вивченої теми

1.Організація діяльності учнів  з корекції  своїх  виявлених недоліків.

2.Стимулювання

активності учнів до узагальнення матеріалу.

3.Контроль процесу

спілкування «учень- учень», «учень-

вчитель».

 

Завдання з пропусками 

(додаток 9)

VIII Інформація про домашнє завдання

Забезпечити  розуміння учнями  цілей, змісту і способів виконання домашнього завдання

1.Інформація про д/з.

2.Мотивування до виконання д/з.

3.Інструктаж з виконання д/з.

4. Перевірка розуміння  учнями змісту та способів виконання  д/з.

1.Опрацювати п.4.

2.Підготувати повідомлення про один із географічних об’єктів, які відкрив Ф.Магелан.

3. Ознайомитися (за бажанням) за G-кодом про українку Софію Яблонську.

IX  Підбиття підсумків

1.Дати якісну оцінку  роботи класу й окремих здобувачів освіти.

2.Подякувати за роботу на уроці

1.Підсумок відповідності поставлених

завдань та їх виконання.

2.Аналіз навчальної діяльності.

1.Говорять про особисті враження від роботи,

складність викладання та розуміння матеріалу.

2.Роблять висновки про необхідність продовження роботи з теми.

 X Рефлексія

Забезпечення засвоєння учнями принципів саморегуляції та співробітництва

Мобілізація учнів  на рефлексію своєї поведінки

  1.  Вправа « Діамант» (додаток 10)
  2. Вправа «Сходинки успіху» ( додаток 11).

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 Вправа « Подаруй посмішку»

 Ура! Ми знову в школі! Привітаймо  школу усмішкою, подумки передамо усмішку своїм однокласникам та однокласницям, учителю. Нехай перші дні осені  в школі для вас будуть чудовими!

Додаток 2

 Аутотренінг.

Сядьте зручно і промовляйте : « Я в школі. Я на уроці. Я радію цьому. Увага моя зростає. Пам'ять моя надійна. Я мислю  ясно. Я хочу дізнатися нове. Я працюю».

Додаток 3

Гра «Світлофор»

Учитель читає вголос твердження, частина з яких містить помилки. Після кожного речення учні піднімають зелені(погоджуються), червоні (не погоджуються) і жовті (можуть доповнити) жетони. Учні які підняли правильний жетон ставлять собі відповідні бали  (залежно від складності завдань)

Додаток 4

Гра «Капелюхи»

Учні заздалегідь об’єдналися у дві команди й підготували по 2-4 запитання одна одній з попередньої теми . Питання написані на папері, кладуть у капелюх, учасники команд по черзі дістають їх і відповідають. У разі неправильної відповіді право відповідати на питання має команда – суперниця.

Додаток 5

Вправа 1. "Дешифрувальник"

1. Визначте ключові слово уроку. ( за варіантами) ( Земля.  Геоїд)

2. Зашифруйте його за допомогою цифр. 43661 23752

3. Дайте завдання учням розшифрувати і оголосити тему уроку.

https://atamanuk.at.ua/31.jpg

Додаток 6

Вправа 4. "П'ять слів - три слова"

1. Оголосіть тему обговорення.

2. Об'єднайте учнів у групи по 3 особи.

3. Запропонуйте кожному членові групи самостійно записати на окремому аркуші 5 слів, що спадають йому на думку під час роботи над обраною темою.

4. Об'єднані групи обговорюють записані слова та відкидають ті, що повторюються.

5. На великому аркуші паперу секретарі груп записують три слова, що найбільш характеризують тему обговорення. Аркуші вивішують на дошку.

6. Доповідачі груп зачитують ці слова та пояснюють їх для учнів класу.

7. Зверніть увагу на всі слова, які записали групи, проаналізуйте їх та відкиньте повтори.

8. Запропонуйте учням на основі опорних слів скласти невелику розповідь щодо теми обговорення.

 Додаток 7.

«Абетка»

Запропонована буква алфавіту, наприклад «П». Необхідно написати якомога більше слів, що починаються на цю букву і тісно пов‘язані з темою уроку. Учню потрібно обґрунтувати свої варіанти – показати зв'язок слів з темою.

 

 

 

Додаток 8.

Гра « Підбери пару»

  1. Він першим припустив , що наша планета куляста
  2. Він стверджував, що при руху  спостерігача на північ, Полярна зоря зміщувалася щоразу вище над небосхилом.
  3. Здійснив першу навколосвітню подорож

Аристотель: шесть заблуждений гениального философа ...             Фернан Магелан               Піфагор                                                   Арістотель

Піфагор змінив математику і створив секту на честь себе — що ...Маленька історія одного життя: Фернан Магеллан | ВСЛ        

Додаток 10

 

  «Діамант»

Учні по черзі висловлюються про урок – те що на їхню думку, було найбільш цікавим і корисним, - за допомогою слів:  «Справжній діамант уроку сьогодні – це…»

                                                              

Додаток 11

 «Сходи успіху»

На великому аркуші картону необхідно намалювати сходи.

Учням роздати зображення трьох чоловічків: одного – з опущеними руками; другого – з руками, розведеними в сторони; третього – з руками, піднятими вгору.

docx
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку