Урок "Які океани і материки є на Землі?"

Про матеріал
Конспект уроку для учнів 4 класу (НУШ) до уроку "Які океани та материки є на Землі?" з предмету Я досліджую світ .
Перегляд файлу

Тема уроку: "Які материки і океани є на Землі?" 4 клас

 

Мета: вміти пояснювати значення термінів "материк", "океан", знаходити на карті материки, океани; продовжити формування вмінь роботи з картою і навички усного складання розповіді; формувати комунікативну компетенцію: вміння вести діалог, координувати свої дії з діями партнера по спільній діяльності; розвивати самостійність мислення, пізнавальний інтерес до довколишнього світу.

 

Обладнання: презентація, карта, підручник, роздатковий матеріал (текст, опора, кораблі), глобус, енциклопедія.

 

Тип уроку: Вивчення нового матеріалу.

 

Хід уроку.

  1. Організація класу.
  1. Нейроакробатика

          Бажаю                                   зіткнення великими пальцями

          Успіху                                    вказівними пальцями

          Великого                               середніми пальцями

         У всьому                                безіменними пальцями

         Удачі тобі                              переплетення пальців

         На уроці

 

II. Хвилинка  синоптика

 - Наш урок за традицією почнемо з хвилинки синоптика.

Повідомлення синоптика про погоду на сьогодні. (стан неба, хмарність, опади, температура повітря, вітер).

2. Народний календар

- 22 листопада. У колишні часи примітили, що з цього дня можуть розпочинатися морози. Якщо листопад до цього часу повністю закінчиться, треба очікувати суворої зими.

 

III Мотивація навчальної діяльності

 

1. Діалог

- Сьогодні я пропоную вам здійснити  навколосвітню подорож.

- Ви знаєте яку подорож називають навколосвітньою? (обійти земну кулю)

На дошці малюнки  машина, корабля, поїзда

- Як ви гадаєте, який транспорт виберемо? Чому?

(Корабель, тому що більшу частину нашої планети займає вода.)

- Отже, ми всі з вами капітани.

2. Вправа з нейроакробатики  "Класний капітан"

 

- Під час подорожі ми з вами дізнаємося:  які океани і материки є на Землі

3. Тест вхідний «Вірю-невірю»

- Але перш ніж ми вирушимо їх вивчати, заповніть таблицю "Чи вірите ви, що…?"

 

No

п / п

Чи вірите ви.?

До вивчення теми

Після вивчення теми

 

1

Що на землі існує 4 океани?

 

 

2

Що найбільший та глибокий океан - Тихий

 

 

3

Що є Великий океан?

 

 

4

Що на землі 7 материків?

 

 

5

Що материк може омиватися відразу 4 океанами?

 

 

6

Що є материк вчених

 

 

 

IV Актуалізація опорних знань

- Звичайно ж, вирушаючи в далеку дорогу, потрібно взяти з собою знання, які нам допоможуть в дорозі.

1. Прийом "Рюкзак знань"

- Зберемо "Рюкзак знань"

2. Опитування для повторення вивченого матеріалу

- Що таке глобус? (Глобус - це модель землі.)

- Чому глобус має форму кулі і обертається? (Наша Земля має форму кулі і обертається навколо своєї осі.)

- На які півкулі розділений глобус екватором? (На Північну і Південну.)

- На які півкулі – нульовим  меридіаном? (На Західну і Східну.)

- Що можна побачити на глобусі? (Моря, річки, гори, рівнини, і т. ін.)

- Що на глобусі зображено блакитним кольором? (Океани, моря, річки, озера.)

- Яким кольором на глобусі показані ділянки суші? (Зеленим, жовтим, коричневим.)

- Молодці!

V. Робота над новим матеріалом

1. Мотивація

-Зберемо сумку мандрівника. Виберіть із запропонованого набору необхідні речі.

Беремо: аптечка, сухофрукти, вода, компас, горіхи, сухарі

Не беремо: персики, тістечка, глобус

- Чому не взяли глобус?

(Великий, займає багато місця)

- Що зручніше взяти в дорогу?

(Карту. Глобус більше схожий на нашу планету, але картою користуватися зручніше.)

- Подивіться на нашу карту.

 

- Ми можемо взяти в подорож нашу карту? (ні)

- Чому не можемо? (немає материків)

- Що є на карті? (Меридіани, паралелі, екватор)

- Що об 'єднує всі ці слова?

(Це уявні лінії, придумані людиною для того, щоб простіше було орієнтуватися на поверхні нашої планети)

- Що ще є на нашій карті? (океани)

- Що таке океан?

(Це величезні водні простори, що простягаються від однієї ділянки суші до іншої.)

(Якщо діти не можуть відповісти, звертаємось до словника)

- Яким кольором позначають на карті океани?

 

  1. Фізхвилинка

3.Відео про океани

- Скільки океанів на землі? Давайте познайомимося з ними ближче.

4. Фронтальна робота з картою та таблицею

 

- Скільки океанів на землі? Хто зможе показати їх на карті і розповісти про походження назви?

(Діти показують на карті  океан і прикріплюють назву океану на карту на дошці. Інші діти в зошитах заповнюють таблицю)

 

No

Назва океану

Походження назви

 

1

Тихий океан

 

 

2

Атлантичний океан

 

 

3

Індійський океан

 

 

4

Північний Льодовитий океан

 

 

5

Південний океан

 

 

 

4. Постановка проблемного питання

– Нагадайте, куди ми відправляємося? (в навколосвітню подорож)

- Яка проблема виникла? (не можемо взяти карту, тому що немає материків)

- Діти, а можемо ми самі скласти карту?

- Що треба нанести на карту? (материки)

- Що таке материк?

5. Робота зі словником

(Це великі ділянки суші, оточені з усіх боків водою)

  • Що потрібно знати, щоб правильно розмістити материк на карті?

6. Складання плану дій

1.У якій півкулі знаходиться материк? (Західноій або Східній, Південній або Північній)

2.Які океани омивають цей материк?

3.У якому тепловому поясі знаходиться?

7. Групова робота

 

- Щоб швидше відправитись у кругосвітню подорож, розіб'ємося на команди.  Кожна команда буде досліджувати свій материк на своєму кораблі.

Роздатковий матеріал ( кораблі на кожну групу)

 

Релаксація (відео про океан)

 

Клас ділиться на 6 груп.

Завдання кожній групі:

1. В тексті знайти підказки, - впізнати материк.

2. Визначити місце материка на карті.

 

 

ОПОРА

Материк................................

Знаходиться в півкулі.............................

Омивають океани..................................

Знаходиться в тепловому поясі.............................

Цікаві факти………………………………………..

 

Представники кожної групи виходять. Знаходять свій материк, розташовують  його на карті і розповідають про нього.

 

1 група (Євразія)

 

На цьому материку знаходиться дві частини світа. Він знаходиться в східній півкулі. Цей материк омивають всі 4 океани. На півночі холодно, довга зима, полярна ніч, полярний день. Південніше - помірний пояс, а ще південніше - жаркий. На цьому материку найвищі гори на землі - Гімалаї. Тут найвища гора Еверест. Цей материк багатий річками та озерами. Одна з них Волга, його найбільша річка. Найбільше озеро - Каспійське, його ще називають Каспійським морем. Найглибше озеро Байкал. Так як територія материка величезна, то тут можна побачити різноманітних тварин. На півночі зустрінемо північного оленя, полярного вовка, пісця, птахів. На півдні - тигри, носороги, верблюди. Територію населяє величезна кількість людей різних національностей. Це найбільший материк, і знаходиться він в Північній півкулі.

 

2 група (Африка)

 

Знаходиться у Східній півкулі, другий за величиною материк. Його омивають Атлантичний та  Індійський океани. Більша частина цього материка знаходиться у жаркому поясі, круглий рік тепло, різноманітність  рослин і тварин. Більшу частину материка займає пустеля  Сахара, температура повітря досягає 57 градусів, можна підсмажити яєчню просто на піску. Багатий тваринний світ цього материка. Найбільша тварина суші  - слон, мешкає на цьому материку, найвища тварина - жираф,а також леви, зебри. З рослин можна зустріти гігантські баобаби. Розташований він і в Південній та  Північній півкулі.

 

 

 

3 група (Австралія)

 

Це найменший і посушливий материк, знаходиться у Східній  півкулі, Південну частину його омивають два океани: Тихий та Індійський. Розташований у помірному та жаркому поясі. Клімат посушливий, дощів випадає мало. Тільки тут водяться сумчасті ссавці кенгуру і маленький, сумчастий ведмідь - коала. У кенгуру  дитинчата народжуються маленькими з волоський горіх, і мама довго виношує малюка в кишені - сумці на животі, поки не підросте.

 

4 група (Північна Америка)

 

Материк знаходиться в Західній півкулі. Його омивають води трьох океанів: Північного Льодовитого, Тихого, Атлантичного. Велика частина материка знаходиться в помірному поясі. Природа різноманітна. Трапляються різні тварини. У річках, озерах Північної Америки водяться алігатори. В Західній частині материка тягнуться гори Кордильєри. З них стікає найбільша річка материка - Міссісіпі. На річці Ніагарі знаходиться знаменитий Ніагарський водоспад. Розташований материк у Північній півкулі.

 

5 група (Південна Америка)

 

Знаходиться в Західній півкулі. Його омивають води двох океанів - Тихого і Атлантичного. Велика частина материка знаходиться в жаркому поясі. Різноманітність рослин. Цей материк -   батьківщина  картоплі, помідора, шоколадного дерева. Материк населяють незвичайні тварини. Лами - витривалі, покірні тварини. Цінується шерсть лам, їхнє м 'ясо йде в їжу. Ягуар - занесений до Червоної книги. На цьому материку найдовші гори - Анди і друга за довжиною річка планети - Амазонка.

 

6 група (Антарктида)

 

Це закутий в лід материк, розташований на крайньому півдні нашої планети. В 1959 році був підписаний Міжнародний договір, згідно з яким там забороняється будувати промислові та військові об 'єкти. Весь континент надається вченим для досліджень, тому його називають континентом вчених. На цьому материку побудовано більше 60 науково-дослідницьких  станцій. Там працюють вчені багатьох країн світу. В Центральній частині материка розташовується полюс холоду нашої планети. На станції "Схід" 24 серпня 1960г. зареєстрована температура - 88,3С. Середня температура зимових місяців від - 60 до - 70С, літніх від - 30С до - 50С. Розташований  у Східній  та Західній півкулях.

 

У дітей отримуються такі відповіді

 

1 група – Євразія

 

Євразія знаходиться у Східній півкулі та Північній півкулі. Омивається Північним Льодовитим, Тихим, Атлантичним, Індійським океанами. Знаходиться в холодному та помірному поясі.

 

2 група – Африка

 

Африка знаходиться у Східній, Південній і Північній півкулях. Омивається Атлантичним, Індійським океанами. Знаходиться  у помірному та жаркому поясі.

 

3 група – Австралія

 

Австралія знаходиться у Східній півкулі, Південній півкулі. Омивається Тихим, Індійським океанами. Знаходиться в помірному та жаркому поясі.

 

4 група - Північна Америка

 

Північна Америка знаходиться в Західній півкулі, Північній півкулі. Омивається Північним Льодовитим, Тихим, Атлантичним океанами. Знаходиться в холодному, помірному та жаркому поясі.

 

5 група - Південна Америка

 

Південна Америка знаходиться в Західній півкулі, Північній і Південній півкулі. Омивається Тихим, Атлантичним океанами. Знаходиться в помірному та жаркому поясі.

 

6 група – Антарктида

 

Антарктида знаходиться в Східній і Західній півкулі, Північній півкулі. Омивається Тихим, Атлантичним, Індійським океанами. Знаходиться в холодному поясі.

 

 

VI. Закріплення

  1. Індивідуальна робота
  • Цифрами на карті позначте  материки і океани.

1.-Північна Америка.

2 - Південна Америка.

3 - Антарктида.

4 - Євразія.

5 - Африка.

6 - Австралія.

7 - Тихий океан

8 - Атлантичний океан

9 - Індійський океан

  1. - Північний Льодовитий океан
  1. Перевірка в парах

 

VII. Підсумок уроку

1. Вихідне тестування «Вірю - невірю»

- А теперь давайте  повернемся до таблиці "Чи вірите ви, що ..?" і дайте відповідь на питання після вивчення теми

У кого "-" "змінився на" +" чи навпаки?

2. Фронтальне опитування

- Куди ми хотіли відправитися на уроці? (в навколосвітню подорож)

- Чому не змогли це зробити? (не було карти)

- Чого не було на карті? (материків)

- Що таке материк?

- Скільки існує материків? (6)

- Назвіть їх від самого великого до найменшого.

- Що ще є на карті? (океани)

- Що таке океан?

- Скільки їх ?

- Назвіть їх. Який найбільш молодий океан? (Південний)

 

Ну що ж, ми зібрали карту. Тепер ми можемо сміливо відправлятися у кругосвітню подорож. На наступних уроках ми здійснемо подорож на кожен материк, познайомимося з рослинним і тваринним світом.

 

VIII. Домашнє завдання

  • По карті вивчити назву та розташування океанів.
docx
Додав(-ла)
Avramenko Marina
Додано
7 листопада 2021
Переглядів
3912
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку