Урок: " Які секрети здоров'я ?"

Про матеріал

МЕТА: Ознайомити учнів початкової школи з основними видами вітамінів, їх основними властивостями і впливом на організм людини. Виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, формувати мотиваційну установку споживати корисну їжу та бути здоровим.

Перегляд файлу

Засідання  клубу  "Твоє здоров'я"

ТЕМА: ВІТАМІНИ В ЖИТТІ ЛЮДИНИ.


МЕТА: Ознайомити учнів початкової школи з основними видами вітамінів, їх основними властивостями і впливом на організм людини. Виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя, формувати мотиваційну установку споживати корисну їжу та бути здоровим.


ОБЛАДНАННЯ: Слайди із зображенням портретів лікаря Н.І.Луніна, ученого - біохіміка Казимира Функа, продуктів харчування за вмістом вітамінів А, В, С, D; ілюстрації до загадок.


І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування учнів.
2.Вступ.
Ведучий : Ми починаємо чергове засідання в клубі "Твоє здоров'я".

 Слайд № 1

Сьогодні у нас в гостях головний вітамінолог і головний дієтолог нашого клубу. Чим займаються ці учені, дізнаємося у них самих.
Вітамінолог:    Вітамінолог  - фахівець, який займається вивченням вітамінів і їх впливом на організм людини.
Дієтолог:       Дієтолог-фахівець, що займається вивченням властивостей продуктів харчування і визначає режим найбільш правильного харчування.
Ведучий:     Чому саме вони у нас в гостях? Невипадково. Подивіться, який випадок стався з одним з пацієнтів на прийомі у дієтолога.

Сценка (пацієнт і дієтолог)

П. -Ой, живіт болить!
Д.- А що ж ти їв?
П.- Та майже нічого!
Д.- А точніше
П.- З'їв учора без роздумів
20 смажених оленів,
19 солодких кексів,
18 судаків
і піджарених біфштексів
з відбірних  таких шматків.
А потім 17 мисок
киселю і сиру
і печені, і сосисок
і сардельок, і рагу.
І ще 16 банок
маринованих грибів
купу булок і бубликів
і тістечок, і тортів.
І 15 здобних плюшок
і 14 котлет
і ще 13 сушок
мармеладу і цукерок.

Д.- Ось це так! А що-небудь вітамінне ти їв?
П.- Вітамінне? А що це?

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми говоритимемо про значення вітамінів і мікроелементів для здоров’я людини. Під час уроку ми навчимося вибирати їжу, корисну для здоров’я, яка містить вітаміни різних груп.

V. Мотивація навчальної діяльності.

- Отримані знання нам необхідні для того, щоб не хворіти, почувати себе бадьорими, сильними, підтягнутими і стрункими. Знання про вітаміни, які ви сьогодні одержите, допоможуть вам зберегти здоров’я.


Ведучий: Які питання ви хочете поставити нашим експертам? Що б хотілося вам дізнатися у них?
(Питання дітей). Значить, сьогодні на зайнятті ви дізнаєтеся, що таке вітаміни, навіщо вони потрібні людині і де людина їх може узяти.

VІ.Вивчення нового матеріалу.


А спершу ми розгадаємо загадки:


1. Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!  
Кожен скуштувати рад
Соковитий... (виноград)

http://printonic.ru/uploads/images/2016/03/26/img_56f6942153a4f.jpg
2. Цілий ящик південного сонця
В Новий рік завезли в магазин.
Здогадайтеся, діти, то що це?
Екзотичний смачний …( мандарин)

http://www.produceoasis.com/Uploads/tangerine.jpg

3. У шкориночці-хатинці

 є для діточок гостинці.

Зріють вкупочці зернини

як коштовні намистини. (Гранат)

https://d37va2rovhwkkr.cloudfront.net/preview_images/news/764_0.jpg


4. У середині чудова:
Ароматна і медова.

Є у яблуні подружка,
Соковита жовта… (грушка)

http://priluki.info/gallery/Buriy/1823/76006.jpg

5. Хоч цей фрукт  такий кислючий,
Та корисний і цілющий:
Від ангіни всіх лікує,
І у стравах він смакує.(лимон)

http://paint-net.ru/img5/p50080.png
6. Вітамінами багаті,

 Гості бажані у хаті.

Насолода для дитини.

Ці чудові… (апельсини)

 

      http://1.bp.blogspot.com/-iWHXU4kyRQY/UrhQRndIlDI/AAAAAAAAImo/bMmF8AbPrq8/s1600/content(4).jpg
7. Продається в магазині
І смаком дивує нас.

Гість з далекої країни,
Фрукт тропічний…(ананас)

http://printonic.ru/uploads/images/2016/03/26/img_56f6925aea6f7.jpg


Назвіть все то що ми відгадали одним словом ….(фрукти).

 Подорож в минуле.

Слайд №2



100 років тому  лікар Н.І.Лунін довів, що організм будь-якої живої істоти потребує вітамінів. Одних тварин він годував їжею, в якій не було вітамінів, а в їжу інших додавав їх. Виявилось, що тварини, які не отримували вітамінів, швидко гинули. Недаремно слово "ВІТАМІН" походить від латинського слова ВИТА, що означає "ЖИТТЯ"

Слово "вітамін" придумав  учений - біохімік Казимир Функ. Він відкрив, що речовина("амін"), що міститься в оболонці рисового зерна, життєво потрібна. З'єднавши латинське слово "ВИТА"(Життя) з "АМІН", вийшло "ВІТАМІН". Дітям 6-10 років потрібно з'їдати в день 500-600 овочів.

Ведучий: Багато сотень років назад відважні мореплавці вирушали відкривати нові землі. Вони знаходилися в плаванні багато місяців і весь цей час живилися консервованими продуктами. І багато хто з них став хворіти на дивну і небезпечну хворобу під назвою цинга, яка вражала спочатку зуби і ясна, потім увесь організм і врешті-решт людина помирала. У 19 столітті люди виявили, що хвороба ця виліковується за допомогою фруктів.
Ученим знадобилося 100 років, щоб зрозуміти причиною цього явища. Виявляється, свіжі продукти містили вітаміни.

Вітамінолог: Слово "вітамін" прийшло до нас з грецької мови від слова "вита" - життя. А витамины- корисні речовини, які роблять нас здоровими. Вітаміни потрібні як людина, так і твариною. По своєму складу вітаміни дуже складні і різноманітні. У кожного з них своя роль в організмі і своя робота.

Ведучий: Коли люди уперше відкрили вітаміни, вони назвали їх першими буквами латинського алфавіту : А, В, С, Д та ін.
Вітаміни А, В, С, Д примостилися на ганку.
І кричать вони із ранку.
Хто важливіш  для здоров'я?
Я промовив важливо А, не росли без мене.
Я додав С, без мене хворіють усі.
Ні надувся важливо В, я потрібніше а Землі!
Послухаємо, що вітаміни розповідять про себе. Чим е вони відрізняються один від одного?
(Виходять діти, що зображують вітаміни. Кожен розповідає про себе, звертаючись до плакату із зображеними на нім продуктами харчування).

Слайд №3

Вітамін А : Я- вітамін А. Я відповідаю за хороший зір і відповідаю за нормальне зростання організму. Якщо людині бракує вітаміну А, те у нього суха, бліда шкіра, тьмяне волосся, ламкі нігті. Загалом, багато неприємностей. А щоб усього цього уникнути, я раджу їсти печінку тварин і риби, навіть пити риб'ячий жир, є сир, яєчний жовток, моркву, томати, зелену цибулю, щавель, салат, шипшину, горобину.
Слайд №4


Вітамін В : Я- вітамін В. Я захищаю організм від інфекцій, загоюю рани. Виявляється, кольоровий зір у человека- теж моя робота. Якщо людині бракує вітаміну В, то він швидко стомлюється, йому постійно хочеться спати, порушується травлення. За відсутності вітаміну В розвивається небезпечне нервове захворювання бери-бери- у хворих німіють руки і ноги, болить серце, що призводить до смерті. Вітаміном У багаті дріжджі. Значить, потрібно їсти хліб. Вітамін В є в крупах, значить, потрібно їсти каші, особливо гречану і вівсяну. Є вітамін В і в молоці.

Слайд №5


Вітамін С : Мене знають усі. Я- аскорбінова кислота. Я даю людині життєві сили. Якщо бракує вітаміну С, то у людини мало сил, руйнуються зуби, розвивається цинга. Найбільша кількість вітаміну С міститься в овочах і фруктах, ягодах. Особливо в шипшині, чорній смородині, а так само в червоному перці, апельсинах, лимонах і обліписі.
Слайд №6


Вітамін D : цей вітамін дає зростання, силу і міцність кісткам. Особливо важливий він для дітей, коли організм ще росте, і просто потрібний жителям Півночі, тобто нам з вами. Вітамін D є присутнім в усіх молочних продуктах.

Вітамінолог: Існує ще дуже багато різних вітамінів і у кожного своя робота.

Слайд № 7  

Ведучий: Отже, вітаміни розповіли про себе. Перевіримо, що ви запам'ятали.
- Що таке вітаміни?
- Для чого служать вітаміни А? В? С? D?

- Де людина їх може взяти?

Учені знайшли спосіб приготування вітамінів у вигляді пігулок. На прилавках в аптеках можна побачити безліч красивих упаковок. По телевізору їх теж широко рекламують. Але це не означає, що вітаміни можна їсти пачками. Річ у тому, що надмірний їх прийом приведе до непоправної біди. Надходження вітамінів в організм має бути строге відповідати потребам. Людині треба більше вітамінів, коли він росте, хворіє або після хвороби, при великому фізичному і розумовому навантаженні. Ви зараз знаходитеся в такому віці, коли організм росте, набирає сили, розвивається. Багато сил йде на навчання. Так що без вітамінів вам не обійтися. І вам потрібно знати, які вітаміни і для чого потрібно приймати. На жаль, не усі знають про користь вітамінів і замінюють їх зовсім іншими продуктами.
У дієтолога черговий пацієнт.

Сценка: Поради пацієнта і лікаря
П. Стати здоровим мені допоміг із смачним кетчупом хот-дог.
Л. Будеш часто їсти  хот-доги, через рік протягнеш ноги!
П. Будеш багато їсти гірчиці, полетиш швидше за птацю.
Л. Той, хто багато їсть гірчиці, буде зліший за вовчицю.
П. А ще подяка пепсі-колі краще всіх вчуся я в школі!
Л. Обіп´єшся ся пепсі-коли, не дійдеш, дружок, до школи. Не допоможуть і уколи.
П. Жовта "Фанта" - напій для франта!
Л. Будеш "Фанту" пить- дивися, з середини розчинишся.
П. У світі краща награда- це плитка шоколаду!
Л. У світі краща награда- це гілка винограду.
П. Знайте, панове, сникерс- краща їжа!
Л. Їстимеш сникерс соладкий- зуби будуть не в порядку. Якщо хто не вірить, на собі перевірить.
П. Я собою дуже гордий, я купив сьогодні торт.
Л. Фрукти, овочі корисніші, захищають від хвороб!
Ведучий: чиї поради вам допоможуть більше?
Ми дійшли висновку, що людина може узяти вітаміни в продуктах харчування і в аптеці.

Слайд № 8 

Фізкультхвилинка

Пальчикова гімнастика.

КВАСИМО КАПУСТУ

Руками імітуємо відповідні рухи:

- Ми капусту шаткували!

(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.

- Солі в неї ми поклали!

(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.

- Ми капусту м’яли, дерли!

(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.

- Смачну моркву туди терли!

(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.

Вітаміни А, В, С, Д

— Кожен їх кругом знайде.

В рибі, яйцях, фруктах, дині,

В моркві, полуниці, сливі

VІІ.  Узагальнення та закріплення вивченого матеріалу

 

Слайд № 9


Загадки:
Бють кулаками,

Долонями гладять,

 Кладуть на лопату

 І в пекло несуть,

А виймуть – ножами

Покрають безжально,

За те його кривдять,

За те його луплять,

 Що всі його хочуть

І всі його люблять. (Хліб) В

http://goodimg.ru/img/risunok-hleba1.jpg
2. Як не віриш — перевір!

На мені 12 шкір!

А гризнеш — в сльозах покинеш,

 Бо я звуся…(цибулина) А

https://thumbs.dreamstime.com/b/yellow-onion-white-background-whole-bulb-brown-fresh-green-sprout-half-rings-vector-illustration-48927778.jpghttp://www.images.lesyadraw.ru/2014/05/kak_narisovat_luk.jpg


3. І поживне, і смачне,

 Біле, пінне, запашне.

Залюбки малята п’ють, З

доровенькими ростуть. (Молоко)Д

https://image.freepik.com/free-vector/no-translate-detected_7746.jpghttps://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/dimension=171x1024:format=jpg/path/s5beacc865043bee7/image/i05fc1013521aabff/version/1333473169/image.jpg
4. Помаранчева і гарна,

У землі сиджу не марно:

Соковита, солоденька,

Вже я стала чималенька.

Собою пригощу дитину.

Хай корисну з’їсть …. (Морквину) А

http://i.timeout.ru/pix/484677.jpeg?1458210592
5. На порічку дуже схожа:

Круглолиця і пригожа.

Вітамінами багата,

Чорношкіра і пузата.(Смородина)С

https://img0.liveinternet.ru/images/attach/c/11/115/332/115332752_0_8f719_2d2ac72b_orig__Kopirovat_.png


Слайд №10


Перевірка знань.
На листах з'єднати вітамін і його роботу :


А                 життєві сили
В                 хороший зір
С                 зміцнення кісток
D                зростання організму
                   захист від інфекцій

VІІ. Підсумок уроку.

Слайд №11


Завершальні поради дієтолога і вітамінолога :
 

Щоб здоров’я гарне мати, буду їжу прославляти.

Ой, смачна пшоняна каша! Де, шановні, ложка ваша?

Хочте  їжте з огірочком, ну, а можна і з медком,

І запийте все квасочком, затанцюйте гопаком!

Ніжні з борошна галушки у макітрі на столі.

З часником смачні пампушки і великі, і малі!

А картопелька варена у прикуску із сальцем –

Це козацька їжа денна з чорним печеним хлібцем.

Соковиті ніжні фрукти і солодкі, як нектар.

Покуштуйте, люди добрі, для здоров’я щедрий дар!!!


Слайд №12


Рефлексія:

Дерево здоров'я. Прикріплюємо яблука з побажаннями. Що треба для здоров'я?
Побажаємо один одному здоров'я!

Щоб росли ви дужими,

Не будьте до себе байдужими.

Здоров’я своє бережіть,

І з вітамінами дружіть.

 

 

 

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
5 жовтня 2023
Переглядів
156
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку