Урок з алгебри на тему " Розкладання могочленів на множники. Спосіб групування."

Про матеріал
Урок з алгебри на тему " Розкладання могочленів на множники. Спосіб групування", проведений у 7 класі комунальний заклад "Сосницький навчально - реабілітаційний центр" Чернігівської обласної рада. Вчитель вищої категорії.
Перегляд файлу

УРОКУ З АЛГЕБРИ В 7 КЛАСІ

Тема: «РОЗКЛАДАННЯ МНОГОЧЛЕНІВ НА МНОЖНИКИ. СПОСІБ ГРУПУВАННЯ».

 Мета. Вчити учнів розкладати многочлени на множники способом групування. Розвивати логічне мислення, усний рахунок. Виховувати культуру математичних записів ,старанність. Слідкувати за вимовою учнів.

Обладнання:  картки, комп’ютер , таблиці.

                                                           Хід уроку.

I.      Організаційний момент.

II.   Повідомлення теми уроку. 

Постанова мети і завдань.

           Слово вчителя.

На попередніх уроках ми ознайомились з такими поняттями, як

«многочлен», «одночлен» , «розкладання многочлена на множники », «винесення спільного множника за дужки». Сьогодні вивчимо ще один спосіб розкладання многочлена на множники.

 

III.Актуалізація знань.

 

1) Опитування:

Що таке многочлен?

Який спосіб розкладання многочлена на множники ми вивчали?

Способи розкладання многочленів на множники

 

1.   Винесення   спільного множника  за дужки.

 

 

2.   Спосіб   групування.

 

 

3.   Формули  скороченого множення.

 

 

2) Усно (розклади на множники):

ax+bx  ,  5y-5x ,   a(x-2)+b(x-2) ,  3(a+5)+b(a+5) , 2(a+b)+х(а+b) , 2a+2b.

3)Інтерактивна вправа   “Логічні пари’’.

 

Встановіть відповідність між заданими виразами (1- 5) та виразами , що їм тотожно дорівнюють:

1 варіант

 

1.       ах +ау=                                                    Р      3(а-b)

2.       3a-3b  =                                                   У      c(a+b)

3   .  ca+cb =                                                    Г      a(x+y)

4   .  6b+ 6c=                                                    П      6(b+c)

5   .  xy-xa  =                                                    А       x(y-a)  

2 варіант

 

1.     ab+ac=                                                         У    x (a-b)

2.     8x-8y=                                                          Г     а (b+c)

3.     x a-x b=                                                        П     (x-y)(3a+2) 

4.     3a(x-y)+2(x-y)=                                           Р     8(x-y)

5.     4a(x-3)+b(x-3)=                                           А    (x-3)(4a+b)     

       

Прочитайте слово , що відповідає завданням 1-5. (слово група).

 

IV. Формування умінь і навичок. 

 

1)Сторінка теоретична, письмова.

Алгоритм розкладання многочленна на множники способом групування:

     1.Згрупувати  ( взяти у дужки)  члени  многочлена,  які містять однакові множники .

     2.Винести  спільний множник за дужки. 

     3.Винести спільний двочлен за дужки. Приклад 1. Розкладіть на множники многочлен:

    ab+ac+xb+xc = (ab+ ac)+(xb+xc) =a(b+c)+x(b+c)= =(b+c)(a+x)

Приклад 2.а) 2a-2b+an-bn  ;б)  xa+xb+a+b ;в)  3ax-bx+6ay-2by; г) 

2a+bn+2b+an; д) ab-b²+ac-cb.

 

2) Фізкультхвилинка.

 

V.      Застосування умінь і навичок.

№557 ; 558(а,б), 564(а) .

VI.   Підсумок уроку.

 1)Пропонується перевірити знання, здобуті протягом уроку під час виконання завдання «Знайди помилку»

А)5(a-b)+x(a-b)=(a-b)(5+x); Б ) ax+bx+a+b=x(a+b)+(a+b)=(a+b)x ;  С )3x+9x²=3x(1+3x²).

2)  Оцінювання учнів.

VI. Завдання додому. п. 15 № 554 , № 561.

 

Інтерактивна вправа «Результат».

Сьогодні на уроці я повторив…Я дізнався …Найважчим для мене було…

 

Рефлексія . Чи отримали ви задоволення від праці на уроці? Відповідь. Так, або ні.

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Алгебра, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
986
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку