ТЕМА УРОКУ: ВЛАСТИВОСТІ СТЕПЕНЯ З НАТУРАЛЬНИМ ПОКАЗНИКОМ
МЕТА УРОКУ:
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань.
ХІД УРОКУ
Розшифруйте записану формулу уроку: ( у + о ) (в +с) р = з ( у - увага, о – організованість, в – взаємодопомога, с – спілкування, р – робота, з – знання). Саме ці якості потрібні будуть нам на уроці.
На уроці ми повторимо, узагальнимо і систематизуємо вивчений матеріал. Ваше завдання показати свої знання властивостей степеня з натуральним показником і вміння застосовувати їх при виконанні різних завдань.
При множені степенів з _______________ основами, показники ________________, а основа ______________________________.
При діленні степенів з _____________________ основою, від показника степеня _________________ потрібно ____________ показник степеня ____________________.
Щоб перемножити степені з ________________ показниками, достатньо основи ______________, а показник степеня ______________________________________________________.
При піднесені степеня до степеня показники степенів _______________, а основа _______________________________.
А. Б. В. Г.
А. Б. В. Г.
А. Б. В. Г.
А. Б. В. Г.
А. Б. В. Г.
А. Б. В. Г.
Відповіді до бліц-тесту: 1. Б. 2. В. 3. Б. 4. Г. 5. В. 6. Б.
1. Змагання у командах. Пропаную провести невеличке змагання. Клас об’єднується у три команди: І ряд – І команда, ІІ ряд – ІІ команда, ІІІ ряд – ІІІ команда. Кожна команда отримає своє завдання, яке складається з чотирьох прикладів. Учні кожної парти працюють разом, знаходять вірне рішення свого приклада і передають листочок із завданнями далі. Зрозуміло, що переможе команда, яка швидше за інші і абсолютно вірно виконає завдання.
Підводяться підсумки змагань.
Фізкультхвилинка
Буває так , що доводиться довго обчислювати, підносити до степеня великі числа, але визначити знак, який вийде в результаті, вистачає однієї миті. Зараз ми спробуємо це зробити:
(-2)6 , (-3)1 , (-9)13 , (-в)50 , 411 , (-а)10 , с11 , (-х)15 .
2. Обчислювальна пауза. Обчислив значення виразів, ви дізнаєтесь прізвище та ім’я великого французького математика, який першим ввів поняття степеня числа.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: Рене Декарт.
3. Розв’язання магічного квадрата(робота в парах).
Х2 |
Х7 |
Х3 |
Х5 |
Х4 |
Х3 |
Х5 |
Х1 |
Х6 |
Давайте разом заповнимо пелюстки «алгебраїчної ромашки».
Користуючись різними властивостями степеня, на пелюстках цієї «ромашки» написати приклади, які б дорівнювали виразу в середині. Чим більше пелюсток, тим краще.
1. Виконайте дії:
а) а4 · а · а3 а б) (7х)2 в) р · р2 · р0 г) с · с3 · с
д) т · т4 · (т2)2 · т0 є) (23)7 : (25)3 ж) (р2)4 : р5
з) (34)2 · (32)3 : 311
2. Знайти значення дробу:
в) =