Урок з англійської мови 8 клас Книжки та письменники. Тарас Шевченко.

Про матеріал
Урок з англійської мови 8 клас .Розділ "Книжки та письменники." Підтема " Тарас Шевченко".
Перегляд файлу

Тема: Книжки та письменники.

Unit 3. Books and writers.

Підтема: Тарас Шевченко.

Цілі: Повторення  й закріплення лексики теми.

            Тренування у вживанні граматичних часів дієслів.           

            Практикування  у діалогічному та монологічному мовленні.

            Удосконалення техніки  читання.

            Формування навичок письма.

            Виховання поваги до історичної минувшини та Тараса Шевченка як українського народно-

            го поета.

Обладнання:  Підручник,робочий зошит, портрети українськиx письменників .

           

                                                                  ХІД УРОКУ

     1.Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Greeting     1.Привітання.

                        T: Good morning , pupils. It’s so nice to see you.

                        Ps: Good morning, teacher. It’s nice to see you.

Aim              2.Повідомлення цілій та мети уроку.

                        T:Today we will speak about a brilliant Ukrainian poet and artist Taras Shevchenko. I ho-

                           pe this lesson will be very useful for you.

Check on     3.Актуалізація опорних  знань.

 Homework    Перевірка домашнього завдання . Вправа 8( стор . 69 )

                        Учні ланцюжком читають доповнені речення вправи .

Warming up 4.  Уведення в іншомовну атмосферу .

                             Робота у групах .

                         Вчитель розподіляє клас на три групи ,кожна з яких отримує портрет українського

                         письменника . Група готує невелику розповідь,що це за люди,які твори вони напи- 

                         сали .

 

2 .  Основна частина уроку .

Reading        1.Подання тексту для читання . Вправа 2 (с. 74 ) .

                          1 ) Pre-Reading Activity . Етап підготовки до читання .

                           Вчитель записує виділені у тексті слова на дошці, учні працюють зі словником,

                           Записуючи переклад у зошитах .

                          2 ) Reading . Етап читання .

                           Учні ланцюжком читають текст вправи і перекладають рідною мовою .

                                                    Taras Shevchenko .

                         A brilliant Ukrainian poet and artist Taras Grigorovych Shevchenko ( March 9 ,1814-

                         March 10, 1861 ) was born in the village of Moryntsi in the family of serfs . He lost

                         his mother at the age of nine .Though his father was a shepherd,he could read and

                         write and it was possible for him to teach his children . Taras’s childhood was very hard .

                         When Taras was eleven, his father died . So, the boy was orphaned and grew up in

                         Poverty and misery .The boy had a special talent for drawing .

                         At the age of 14 he became a servant ( “a houseboy” ) in the house of his owner ,

                         P. Engelhardt .P. Engelhardt noticed Shevchenko’s artistic talent and apprenticed

                         him to the painter V. V. Shyriayev for 4 years . At that time he met the Russian pain-

                         ter K . Bryulov .

                         K . Bryulov painted the portrait of the Russian poet V . Zhukovsky and sold it for

                         2500 roubles . The money was used to buy Shevcenko’s freedom from P. Engelhardt

                         in 1838 . Shevchenko was admitted to St . Petersburgh Academy of Arts where he stu-

                         died under K . Bryulov .

                         T . Shevchenko’s literary activity began in 1838 .In 1840 he published his first collec-

                         tion of poems “Kobzar” .

                         Taras Shevchenko has an important place in the Ukrainian history .He was the founder

                         of the new Ukrainian literature . He established Ukrainian as the national literary

                         language .

                         It’s interesting to know that there is a monument to T . Shevchenko in the USA, in Wa-

                         shington D . C .

   

                          3 ) Post-Reading Activity . Етап розуміння змісту тексту .

                          а ) відповіді на запитання впр . 3 ( с. 75 ) .

                          б ) бесіда з учнями .

                          T : What new things have you known from the text ? What’s your favourite work of

                           Taras Shevchenko ? How often you read books of Ukrainian writers ?

 

Vocabulary Practice

                           4. Відпрацювання нового лексичного матеріалу.

                           Впр. 5 ( ст. 77 )

                          Listen to the text about T. Shevchenko’s works. Choose and tick the statements T (True)            

                          or F (False) .

  1. “Kobzar” is the name of his second small collection of poems.
  2. His poem “ Gaydamaky “ was based on the Ukrainian historical themes .
  3. In his poems he depicted the mother as the most wonderful sacred person on the Earth .
  4. He wrote of his hatred to any oppression .
  5. T. Shevchenko described old themes and images in Ukrainian literature .
  6. He wrote about things that were quite usual those days .

Writing            4.Розвиток навичок писемного мовлення . Впр. 5б (с 77)

                         Учні самостійно письмово виконують вправу .Після закінчення роботи двоє-троє учнів читають свої варіанти вголос . Ще 3-4 зошити учитель перевіряє вибірково .        

  1. “Kobzar” is ___________________.
  2. He wrote a ballad______________.
  3. It was a tragic story of________who had been seduced.
  4. In his poems he wrote of his love for homeland and___________.
  5. _________that’s why he is a national poet , a poet of the people .
  6. _________wrote of the fight for spiritual freedom .
  7. T. Shevchenko brought completely new________.

         3.            Заключна частина уроку

Homework     1.Впр. 7 ( ст. 77 ), письмово.

Summarizing Рефлексія

                         Тoday we spoke about Taras Shevchenko and his poems .What new facts have you

                          learned today ? What part  of lesson did you like ? What part was difficult for you ?

                                         

                          

     

                        

doc
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
2863
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку