Урок з англійської мови "Hand tools"

Про матеріал
Урок англійської мови за професійним спрямуванням для професії "Слюсар з ремонту с/г машин та устаткування. Тракторист-машиніст транспортних засобів. Водій категорії С." Можна використовувати при вивченні теми "Робота і професії".
Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської мови за професійним спрямуванням.

                                        Схематичний  план  уроку 

  1.  

Початок  уроку. Організаційний момент.

2 хв                                       

  1.  

Повідомлення теми та мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

5 хв                                       

3.

Мовна зарядка. Введення в іншомовне середовище.

2 хв                                       

4.

Словникова робота.

4 хв                                       

5.

Виконання лексичних вправ

6 хв

6.

Читання

8 хв

7.

Аудіювання

8 хв

8.

Граматика

7 хв

9.

Пояснення  домашнього  завдання. Підсумки  уроку.                               

3 хв

 

Клас: 11 клас, ІІ курс

Тема уроку: Hand tools. Ручні інструменти.

Мета:

Навчальна:

  • Активізувати лексичний матеріал по темі “Hand tools”;
  • Використовувати нові слова з даної теми; ставити питання та відповідати на них;
  • Формування комунікативної компетентності учнів у процесі творчих вправ;
  • Формування соціокультурної компетентності;
  • Практикування вміння читання, аудіювання, говоріння та письма;
  • Поглиблення знань учнів з назв інструментів та їх застосування.

Розвиваюча:

  • Розвивати увагу;
  • Розвивати пам'ять;
  • Розвиток уміння послідовно передавати свою думку іноземною мовою;
  • Розвиток уміння пошуку інформації, класифікації та аналізу.

Виховна:

  • Сприяти вихованню культури спілкування у здобувачів освіти;
  • Формування поведінкових компетенцій: ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи;
  • Активізація творчих і ділових якостей учнів;
  • Прищеплювати позитивне ставлення до англійської мови.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: навчально-практичне заняття з використанням інтерактивних технологій.

Обладнання: Презентація, вправи на ресурсі LearningApps, аудіозапис, картки для самостійної та групової роботи.

Очікувані результати:

Здобувач освіти повинен знати:

-  лексику з теми;        

- правила будови англійського речення,

- правила читання та перекладу тексту.

Учень повинен уміти:

- давати відповіді на питання здобувачів освіти та викладача, підтримувати бесіду;

- презентувати усно свої думки та твердження;

- отримувати нові знання та застосовувати їх у практичній діяльності;

- сприймати на слух інформацію англійською мовою;

- використовувати ІКТ під час виконання завдань.

Міжпредметні зв’язки: предмет «Слюсарна справа».

 

ХІД УРОКУ

I.

підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

Greeting 

1.  Привітання, організація здобувачів освіти

Т: Good day students!Are you in good mood?

   What is the day/date today?

   Who is absent today?

   So, give me the name of your future profession, which you’ll get in our  

   vocational school?

Theme of the lesson

Aim

Checking homework

 

 

2. Повідомлення теми та мети уроку. Перевірка домашнього завдання.

T: The theme of today's lesson is “Hand tools” and our aim is to get to remember the names of hand tools, talk about what this tools are used for. We will read the text about the tools, you’ll translate it to me. Also, we’ll have listening and grammar.

T: But firstly lets check the homework for today. What is the homework for today?

P: To learn about secondary education in Ukraine.

T: Your topics are fantastic! So, you see, that professional education is very important in our country. And we tried to be good workers. That’s why we study English to be well educated fitters!

Warming up    

3. Уведення в іншомовну атмосферу.

T: Now, I ask you to mathc the proverbs about work with their Ukrainian equivalents. 

 (Addition 1)

  1. Never put up till tomorrow what you  can  do today.
  1. Зроби діло – гуляй сміло.
  1. An oak is not felled at one stroke.
  1. Очі бояться, а руки роблять.
  1. You never know what you can do till you try.
  1. Ніколи не відкладай на завтра те, що можеш зробити сьогодні.
  1. Business before pleasure.
  1. З одного удару дуба не звалити.

II.

                         ОСНОВНА ЧАСТИНА УРОКУ

Presentation

and Practice

T: What hand tools do you know? Which of them is often used in your profession?

Let’s see the computer presentation and do the task.

https://drive.google.com/file/d/1K_g0-0ARc8R0le5J6DaVcGrRN9uuuWwI/view?usp=sharing

 

In this exercise you will find pictures to help you study the basic mechanics’ tools and improve your language level

T: Now, let’s check how do you remember new words.

  1. Виконуємо вправу на https://learningapps.org/display?v=pk5peev5323

2) Виконуємо лексичну вправу

T: You should ask what is each hand tool is used for. To complete your dialogues, use the exercise

https://learningapps.org/display?v=p9nqunojn23                  

Reading

  1. Pre-reading
  • Do you often use this tools at home?
  • What do you think are you good with that?
  • Should every man know how to use these tools?
  1. Reading

Здобувачі освіти по парам читають текст та переклад до нього.

Hammer

A hammer is a tool consisting of a weighted “head” fixed to a long handle that is swung to deliver an impact to a small area of an object. This can be, for example, to drive nails into wood, to shape metal, or to crush rock.

Screwdriver

A screwdriver is a tool, manual or powered, used for tightening and loosening screws. A typical simple screwdriver has a handle and a shaft, ending a tip. Typical screwdriver tips include: Phillips (+) and flat head (-). The end of the screwdriver must match up with the head of the screw in order to work! A flathead screwdriver is meant to be used with slotted screws. Phillips head screwdrivers are to be matched with Phillips head or crosshead screws.

Wrench

A wrench or spanner is a tool used to tighten or loosen bolts and nuts. The most common shapes are: open-end wrench, bow-end wrench and adjustable one. The wrench must fit the nut in order to turn it!

Drill

A drill is a tool used for making holes or driving fasteners into material such as wood or metal. It is fitted with a bit, either a drill or driver, depending on application. Drills vary in speed, power and size.

  1. Post-reading

Do the matching exercise.

TOOLS

HARDWARE

  1. wrench
  1. self-tapping screws
  1. flathead screwdriver
  1. crosshead screws
  1. hammer
  1. slotted screws
  1. Phillips head screwdriver
  1. bolts and nuts
  1. drill
  1. nails

Listening

a) Pre- listening

  • Do you have many tools at home?
  • Are they new or old?
  • Are they expensive today?

b) Listening

https://drive.google.com/file/d/17F1WdQoBkFWT1r-60W367pumAE36GiEL/view?usp=sharing

 

Listen to a conversation between a sales associate and a customer. Complete the conversation with the words from the box.

over here,      recommend purchasing,     Good afternoon,    We have, Phillips and flathead,         you will

Sales Associate: - 1) ___________, welcome to Bob’s Hardware.

Customer: - Hi. Can you tell me where the hand tools are?

Sales Associate: - Sure. They’re right 2) ___________ ____________. What 

are you looking for?

Customer:  - Well, I need some 3) __________________ screwdrivers.

Sales Associate: - Okay. 4) _______________ full sets or individual  screwdrivers.

Customer: - Oh, okay. But I only need a few sizes. What do you recommend?

Sales Associate: - I 5) ____________ a full set.

Customer: - Really? Why is that?

Sales Associate: - It’s cheaper than buying them separately. Plus, 6) _______ the sizes some day.

c) Post-listening

Listen again. Mark the following statements as True (T) or False (F).

  1. ____ The customer needs Phillips and flathead screwdrivers.
  2. ____ They do not sell hand tools individually.
  3. ____ Buying tools in a set is less expensive than buying them one at a time.

Writing

T: Now I suggest you to repeat constructions of Passive Voice Present Simple and translate into English some sententences.

Present Simple Passive

http://just-english.com.ua/wp-content/uploads/2016/09/2.jpg

  1. Гайковий ключ зазвичай використовується для послаблення або затягування болтів. (The wrench is commonly used to loosen or tighten bolts.)
  2. Свердлом користуються кваліфіковані фахівці для створення отворів у різних матеріалах. (The drill is operated by skilled professionals to create holes in various materials.)
  3. Ящик інструментів упорядкований і наповнений різноманітними інструментами.( The toolbox is organized and filled with a variety of tools.)
  4. Для забивання цвяхів у поверхню використовують молоток. (The hammer is wielded to drive nails into the surface.)
  5. Ножиці часто використовуються слюсарями для різання різних матеріалів. (Scissors are frequently used by auto-fitters to cut different materials.)
  6. Викрутка зазвичай використовується для закручування або відкручування гвинтів.( The screwdriver is commonly utilized to tighten or loosen screws.)
  7. Клавіатура часто використовується для друку та введення інформації в комп'ютер. (The keyboard is frequently used to type and input information into the computer.)
  8. Ніж часто використовується для різання та нарізання різних предметів.( The knife is often used for cutting and slicing different objects.)
  9. Ліхтарик зазвичай використовується для освітлення темних або слабо освітлених місць.( The flashlight is typically used to provide light in dark or dimly lit areas.)

III.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА УРОКУ

Homework 

Write a letter to your friend and tell him\her what hand tools you have at home and what for are you use them.

Summarizing

Підведення підсумків уроку.

Т: Our lesson soon will come to its end, lets summarize what we learn today.

What do we learn today? What do we remember today? What activities do you like more?

Do not you change the mind and want to work on your profession?

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

  • Jim D. Dearholt Career Paths «MECHANICS» @Express Publishing, 2012. [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.expresspublishing.co.uk
  • Career Paths «TEACHER’S BOOK» Jim D. Dearholt @Express Publishing, 2012 [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://www.expresspublishing.co.uk

 

docx
Додано
7 серпня 2023
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку