КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ 11 КЛАС (2 години на тиждень)

Про матеріал
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ 11 КЛАС (2 години на тиждень, 70 годин на рік) (Навчальна програма з іноземних мов для 10-11-х класів для закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.) Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

11 КЛАС

(2 години на тиждень, 70 годин на рік)

(Навчальна програма з іноземних мов для 10-11-х класів для закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.)

Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.

 

№ урок

 

Дата

 

Тема уроку

 

Урок у НМК

Мовний інвентар

Комунікативна компетентність

 

Домашнє завдання

Лексика

Граматика

Читання

Аудіюван-ня

Говоріння

Письмо

І семестр

Вступ

1

02.09

Вступ. Повторення

Focus on Reading

spelling,pronunciation,vocabulary reading,

 

 

 

 

 

Повторити видо-часові форми дієслова

2

06.09

Англійська мова як мова міжнародного спілкування

Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary

to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination

preparation, widespread, to require, to study abroad, language course

 

SB ex.5, pp.9-10;

ex.8, pp.11- 12.

WB ex.5, pp.6-7

 

SB

ex.6, p.11,

ex.7, p.11

WB

ex.5, p.7

Ex.8 p. 11-12

3

09.09

Вивчення англійської мови.

Focus on Speaking

leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons

 

SB

ex.1, p.13

 

SB ex.2, p.13;

ex.3b, p.14;

ex.4a, p.15;

ex.5, p.16

SB

ex. 4c,p.16

Teacher’s task

Unit 1. Being a student       /      Тема 1. Вже студент.

4

13.09

Учнівська автономія у вивченні мови

Focus on Reading+ Develop Your

vocabulary

a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out

Conditionals I and II (Revision)

SB ex.2 pp.18-19;

ex.3 p.21; ex.4 p.21,

ex.1, p.22;ex.2, p.22

WB ex.1, p.8,

ex.2a, p.8,ex.3, p.9

 

SB

ex.1, p.18;

WB

ex.2a, p.9,

ex.4, p.10;

ex.5, p.10

Розповісти про плани на майбутнє у навчанні.

5

16.09

Підготовка до іспитів

Build Up Your

Grammar

if, even if, unless

 

SB ex.1,2,3,4,5,

pp.23-25

 

 

GB

pp.3-14

Teacher’s task

6

20.09

Іноземна мова – мова для життя

Focus On Listening

an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of

 

SB

ex.2a, p.26;

ex.3, p.26;

SB

ex.4, p.27;

ex.5, p.27;

SB

ex.1, p.25;

ex.2b, p.26

WB

ex.6, p.11;

ex.7, p.11

SB ex.1, p.28.

7

23.09

Ким я буду?

Focus On Speaking

 

 

SB ex.2, p.29

WB ex.8, p.12

 

SB ex.1, p.28.

ex. 3, p.29

WB

ex.9, p.12

Teacher’s task

8

27.09

Написання нотаток

Focus On Writing

notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary

 

SB ex.1, p.30;

ex.2a,b,c, p.31;

 ex.4,p.32

SB ex.3, p.32;

ex.5, p. 32;

 

SB

ex.2, p.30

WB

ex.12, p.

14, ex. 13,

pp.15-16

ex.5, p. 32;

9

30.09

Урок узагальнення.

Use Your Skills

Активізація  мовного і мовленнєвого матеріалу

 

SB ex.1, p.33;

ex.2, p.34;

WB ex.10,p.13,

ex.11, p.13

 

SB ex.3, p.34;

ex.4, pp.34-35

 

Ex. 4 p. 36

10

04.10

Контрольна робота № 1 «Вже студент» – Check your English (SB pp. 41-42)

Ex. 1-2 p. 37

Unit 2. Make up your mind     /      Тема 2. Зроби вибір.

11

07.10

Професійні уміння і здібності людини

Focus on

Reading+

Develop

Your

Vocabulary

a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed

Direct

Speech.

Reported

Speech.

Future-in-

the-Past.

SB ex. 2,3,4,5,

pp.42-46;

ex.1, p. 47;

ex.2,3, p.48;

WB

ex.1, p.19;

ex.3, p.20

Текст «Fill That Gap», pp. 42-44

SB

ex.1, p.42;

ex.6, p.46

WB

ex.2, p.19;

ex.4, p.21

Ex. 2-3 p. 48

12

11.10

Вимоги працедавців

Build Up Your Grammar

 

 

SB ex.1, p.49;

ex.2, p.51; ex.3, p.52;

ex.5, p.54,

 

SB

ex.4, pp.52-

53

SBex.6, p.54

GBpp.15-24

ex.7, p.55 SBex.6, p.54

13

14.10

Вибір майбутньої професії

Focus On Listening

diversity, freedom, a graduate, liberty, appe

aling, renowned,

foundation course, publicly funded, to be well regarded

 

SB

ex.3, p.56,

ex.4b, 57

WB ex.5a, p.22

SB

ex.2, p.56;

ex.4a, p.57

 

SB

ex.1, p.55.

 

WB

ex. 5b,

p.22; ex.6,

p.23

Teacher’s task

14

18.10

Навчання після школи та закордоном

Focus On Speaking

definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status

 

SB

ex.3, p.58

WB

ex.7a, p.23

 

SB ex.1,2,4,

pp.58-59

WB ex.7b, p.23

WB

ex.8,

pp.24-25

ex.3, p.58

15

21.10

Написання формального листа

Focus On Writing

application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal

ending

 

SB

ex.1, p.59;

ex.3, p.60;

ex.4a, p.62

 

 

SB

ex.2, p.60;

ex.4b,

p.62

Ex. 1-3 p. 63-64

16

01.11

Урок узагальнення. Мій вибір

 

 

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.2, p.63;

ex.3, p.64; ex.5a, p.65;

ex.6a, p.66

WB ex.9, p.25,

ex.10, p.26, ex.12, p.28

 

SB

ex.4, p.65,

ex.5b, p.65,

ex.6b, p.66

SB

ex.1, p.63

WB

ex.11, p.27

Ex. 1-2 p. 67-68

17

04.11

Контрольна робота № 2 «Зроби вибір». Check your English (SB pp. 55-56)

Teacher’s task

Unit 3. Family relationship    /    Тема 3. Сімейні стосунки.

18

08.11

Психологи про родинні стосунки

Focus On

Reading

+ Develop

Your

Vocabulary

 

an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain,

to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in

order to

Conditional

III

 

SB

ex.2,3,

pp.73-75,

ex.1,2, p.77

 

SB  тексти

«Teen Terror» p.73;

«George’s Story», p.74

SB

ex.1, p.72,

ex.4,6, p.76

 

SB ex.5, p.76

WB ex.1, .32,

ex.2,3,4,

5,6, p.33- 35

 

ex.1b,p.32

ex.5,6, pp.34-35

19

11.11

Конфлікт поколінь

Build Up Your Grammar

 

 

SB ex.1, p.78;

ex.2, p.79;

ex.6, p.80

 

 

SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34

Write down 12 sentence

20

15.11

Дружна сім’я

Focus On Listening

an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up

 

SB

ex.2, p.81

 

SB

ex.3,4a,

pp.81-82

SB

ex.1, p.81;

ex.4b, p. 82

WB

ex.7,8,

pp.35-36

Teacher’s task

21

18.11

Підтримка в родині

Focus On Speaking

a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize

 

SB

ex.4,5a, pp.83-84

WB ex.9,10, p.37

 

SB

ex.1,2,3,

pp.82-84

 

Ex. 5b p. 84

22

22.11

Лист до редактора

Focus On Writing

a letter to the editor

 

 

SB ex.1, p.85;

ex.3,5, p.87

 

 

SBex. 2,4,

pp.86-87

WB ex.13, 14a, p.39

WB

ex.14b,

p.40

Ex. 1-2 p. 88

23

25.12

Урок узагальнення. Родина у моїх поглядах

Use Your Skills

 

Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу

SB ex.1,p.88;

ex.3, p.89;

ex.4, p.90; ex.7, p.91

WB ex.11, p.38

 

SB

ex.6,p.90;

ex.8,p.91;

SB

ex.2, p.88;

WB

ex.12, p.38.

Ex. 1-2 p. 92

24

29.11

Контрольна робота №3 «Сімейні стосунки». Check your English (SB pp. 67-68)

Teacher’s task

Unit 4 Eating out – Тема 4. Харчування.

25

02.12

Харчування в Києві

Focus On Reading+ Develop Your Vocabulary

a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian

 

SB ex.2,3, pp. 96-98;

ex.5, p.99,

ex.1,2,3; pp.100-101

WB ex.1,2,3a, pp.43-45

SB

Текст

‘Eating Out

in Kyiv’

SB

ex.1, p.96

 

WB

ex.3b, p.45;

ex.4,5, pp.46-47

Ex. 2-3 p. 100

26

06.12

Система громадського харчування

Build Up Your Grammar

 

Reported Speech

SB

ex.1, p.102

 

SB

ex.3,p102;

SB ex.2,

p.102

GBpp.35-45

Ex. 4 p. 102-103

27

09.12

Типи закладів харчування

Focus On Listening

a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked

 

SB ex.4a, p.105

WB ex.6, p. 48

SB

ex.2a,3a,

p.104

SB

ex.1, p.103;

ex.2b, p.104

SBex.3b, 4b,p.105

WB ex.7, p.49

Teacher’s task

28

13.12

Контроль письма

Повторити ЛО

29

16.12

Контроль аудіювання

Повторити вивчений граматичний матеріал.

30

20.12

Контроль читання

Вивчити монолог

31

23.12

Контроль говоріння

Повторити ЛО

32

27.12

Повторення вивченого матеріалу

 

 

 

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

11 КЛАС

(2 години на тиждень, 70 годин на рік)

(Навчальна програма з іноземних мов для 10-11-х класів для закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.)

Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.

№урок

Дата 

Тема,

підтема

Інтегровані

змістові

лінії

Мовний інвентар

Комунікативні види мовленнєвої діяльності

Домашнє

завдання

Граматика

 

Лексика

 

Читання

Аудіювання

Усна\писемна взаємодія

 

ІІ СЕМЕСТР

Тема 5. Наука і технічний прогрес

33

10.01

Історія виникнення мобільного телефону

Discuss the place of a person in modern technological

environment.

 

Еx. 1a, p. 120.

“Words for you”

box, p. 122

Ex. 2,

p. 121–122.

Ex. 3a,

p. 122–123

 

“Warm up activity”, p. 119. Ex. 1b, p. 120.

Discuss the questions.

Share an experience of the use of the Internet

Write a brief essay.

34

13.01

Вплив діяльності людини на довкілля.  Develop your vocabulary:

Science and in-

ventions

Discuss positive and negative effects of some inventions.

 

Ex. 1, p. 117.

Ex. 3, p. 125.

Ex. 5, p. 125–126

Texts:

1. YouTube.

2. Water as Fuel.

3. Creation of Human Organs.

4. Artificial  Intelligence

5. Detection of

Gravitational Waves

 

Ex. 2, p. 124–125.

Answer the questions

Write a brief

review

35

17.01

Технічний прогрес.  Build

up your gram-

mar: adverb

clauses of time

Describe their own lifestyle and defines priorities

“Grammar links” box,

p. 126. “Note”

box, p. 127.

Ex. 1, p. 127

 

 

Grammar

Practice card

Ask and answer the question in pairs.

Ex. 4, p. 128

Ex. 5, p. 128

36

20.01

Сучасна техніка змінила нас.

 

Describe their own lifestyle and  defines priorities. Discuss the positive and negative effects of certain inventions

 

“Words for you”

box, p. 129

Ex. 2a, 130.

Ex. 4, p. 133

Ex. 1, p. 129.

Ex. 2a, 130.

Ex. 2b, 130–131.

Ex. 3, p. 131

Ex. 1, p. 129.

Ex. 1, p. 132.

Ex. 2a, p. 132.

Ex. 4, p. 133–134.

Ex. 3, p. 133

Ex. 5, p. 134.

Express your attitude to the

surfing the

Internet.

Answer the

questions

37

24.01

Статті: призначення, тип, стиль

Describe their own lifestyle and defines priorities; compare real and virtual communication

 

“Writing point”

box, p. 135;

Ex. 1, p. 135.

Ex. 2, p. 135

Text for

Listening “DJ”

Ex. 3, p. 136. Ask and answer the questions.

Pre-listening task.

After-listening task

Ex. 4, p. 136

38

27.01

Використовуйте свої навички: Цифровий світ

Foresee effects of careless behaviour in the social networks

To revise

Verbs tenses.

Ex. 1, p. 137

To revise previously taught

vocabulary.

Ex. 2, p. 137.

Ex. 3, p. 137–138

Ex. 2, p. 137

Ex. 4, p. 138

Ex. 6, p. 139. Explain preferences. Give  reasons  Interview a dis-

cuss information.

Ex. 5, p. 138–139

Ex. 6, p. 139,

question.

Write

a discursive

article

39

31.01

ТКР №4 «Харчування. Наука і технічний прогрес». Check your English (SB pp. 101-102)

Ex. 4, p. 141–144

Тема  6. Природа і довкілля

40

03.02

Національні парки та заповідники.

Accept nature as an integral system.

Evaluate the impact of the environment

on people and vice versa

 

“Warm up” acti-

vity, p. 145.

Ex. 1, p. 146.

The “Words for

you” box, p. 147

Ex. 2a, p. 146–149.

Ex. 2b, p. 149

 

“Warm up” activity, p. 145. Discussing the questions. Presenting opinions of the majority.

Giving words definitions. Sharing information to the others

Ex. 4, p. 149.

Make a project

(computer

presentation

or poster) and prepare for the class discussion

41

07.02

Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику

Accept nature as an integral system.

Evaluate the impact of the environment

on people and vice versa

Defining and non-defining

Relative clauses.“Grammar links” box,

p. 152.  Ex. 2,

p. 153. Ex. 4,

p. 154. Ex. 5,

p. 154. Ex. 6,

p. 155

“Vocabulary

links” box,

p. 150. Ex. 1, p. 150. Ex. 2, p. 150–151  Ex. 1, p. 153. Ex. 3, p. 154

Ex. 1, p. 153.

Ex. 3, p. 154

 

Giving words definitions. Explaining the words meanings.

Explaining the rule in groups.  Comparing

results. Correction

mistakes.

Ex. 3, p. 151.

Ex. 8, p. 155–156

42

 

10.02

Проблеми екології.

Estimate effects of disasters on people

 

Ex. 1, p. 156.

“Words for you”

box, p. 156.

“Words for you”

box, p. 158

Ex. 4, p. 158.

Ex. 2, p. 158–160

Ex. 2a, p. 156.

Ex. 2b, p. 157

Making notes. Comment on information.

Explaining the word meanings. Complete the sentences.  Discuss problems. Acting out the

dialogues. Ask and ans wer the questions in pairs

Ex. 4, p. 160.

Write a brief paragraph “Environmental problems in

Ukraine”

43

14.02

Етапи процесу написання: Есе думки

Accept nature as an integral system.

Estimate effects of disasters on people

 

Do the quiz

Ex. 3a, p. 162.

Ex. 4, p. 163

 

Do the quiz. “Writing point” box, p. 161.

Ex. 2a, p. 161.

Ex. 2b, p. 162.

Ex. 2c, p. 162.

Ex. 3b, p. 163.

Ex. 3c, p. 163

Ex. 5b, p. 163

44

17.02

Шляхи вирішення екологічних проблем

Accept nature

as an integral

system

Relative

Clauses.

Ex. 1, p. 164

To revise previ-

ously taught

vocabulary

Ex. 4, p. 165. “Writing

an opin-

ion essay”

text

 

Ex. 2, p. 164.

Ex. 3, p. 165.

Role-play the situation.

Ex. 5-1, p. 166

Ex. 5-2, p. 166.

Write you

variant of the leaflet. Prepare

to present your work in class with your group

45

21.02

Узагальнення вивченого матеріалу.

Estimate effects of natural disasters on

people

Revise

Defining and non-defining

Relative clauses.

Ex. 2, p. 168

To revise previ-

ously taught

vocabulary.

Ex. 1a, p. 167.

Ex. 1b, p. 167

Ex. 4, p. 169–170

Ex. 3, p. 163

Answer the questions.

Ecological problems and possible solutions

Ex. 4, p. 170.

Complete

the table

according to

the text; use

your lesson

notes

46

24.02

ТКР №5 «Природа і довкілля» Check your English (SB pp. 113-114)

 

Тема 7.  Мистецтво.

47

03.03

Види

мистецтва. The

story of one girl

Demonstrate

understanding the value of cultural

diversity and the need to live together in peace

 

Ex. 4b, p. 174,

“Words for you”

box, p. 175.

Ex. 5, p. 175–176

Ex. 4b, p. 172–174

Ex. 4a,

p. 172–174

“Warm-up activity”, p. 171. Ex. 1, p. 172.

Ex. 2, p. 172.

Ex. 3, p. 172.

Ex. 6, p. 176.

Ex. 7a, p. 176.

Ex. 8, p. 170

Еx. 7b, 7c,

p. 176. Write an

essay about

strong impression

48

07.03

Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику

Give examples of the influence of art on health and

well-being

“Grammar

links” box,

p. 179–180.

Ex. 2a, p. 180–

181. Ex. 3, p. 181. Ex. 4, p. 181. Ex. 6, p. 182

“Vocabulary

links” box, p. 177.

Ex. 1a, b, p. 177.

Ex. 2, p. 178.

Ex. 3, p. 178.

Ex. 4, p. 178

 

 

Discuss the quotation.

Ex. 2b, p. 180–181;

Ex. 5, p. 179.

Ex. 5, 7, 182

49

10.03

Мова мистецтва

Make reports about the main attractions of history and

culture

 

“Words for you”

box, p. 183

Ex. 5, p. 176–177.

Ex. 4, p. 180–181

Ex. 2, p. 184.

Ex. 3, p. 184.

Ex. 5, p. 186

Ex. 1, p. 183. Ex. 4a, p. 185. Ex. 4b, p. 185. Ex. 1, p. 186. Ex. 2, p. 187.

Ex. 3, p. 189. Ex. 4, p. 190–191

Write a brief

paragraph

about one of

the pictures

you’ve chosen

50

14.02

Написання огляду

Demonstrate understanding the value of cultural

diversity and the need to live together in peace

 

Linking words

list, “Useful

language” box,

p.192

Ex. 1, p. 191.

Ex. 3, p. 192

 

Answer the questions.

Write down questions.

Ask and answer in pairs.

Ex. 2, p. 192. Explain your point of view. Speak about a film

Write

a film / book

review

51

17.04

Використовуйте свої навички: Різноманітність мистецтв

Compare museums.

Demonstrate

understanding the value of cultural

diversity and the need to live

together in peace

Participle.

Ex. 1, p. 188

Ex. 2, p. 195

To revise previ-

ously taught

vocabulary.

Ex. 1, p. 194

Text “Digital art”.

Ex. 3, p. 196–197

 

Ex. 3, p. 196–197.

Discussing questions.

Giving opinion.

Ex. 5, p. 198–199.

Role play the situation

Ex. 4, p. 198

52

21.03

ТКР №6 «Мистецтво» Check your English (SB pp. 125-126)

 

Тема 8. Молодь і молодіжна культура

53

24.03

Проблеми молоді.

Discuss the

peculiarities of

interaction between personality and group. Formulate

personal values

priorities.

 

 

“Words for you”

box, p. 207.

Ex. 4, p. 207

Ex. 2, p. 204–206

 

“Warm-up activity” box, p. 203.

Ex. 1, p. 204.

Ask and answer the questions. Brainstorm the activities. Make a mind map. Define the

essential and detailed information

Ex. 5, p. 207.

Make an

individual

project.

54

04.04

Розвивайте свій словниковий запас: Я сам ...

Discuss the

Peculiarities of interaction between personality and

group

 

Prefix “self-”;

box, p. 208.

Ex. 2, p. 209.

Ex. 3, p. 209

Text “Problems of

youth”

 

Ex. 1, p. 208. Explain

a choice. Ex. 4a, p. 209

Ex. 4b, p. 209.

Write an essay

55

07.04

Побудуй свою граматику: ти в інфінітивному настрої?

Demonstrate

an understanding of the value of work

and diligence

to achieve well-

being

“Grammar

links-1” box,

p. 210. Ex. 1,

p. 210. Choose the appropriate form of the Infinitive.

“Grammar links -2, 3”box, p. 210–211.

Ex. 2, p. 211.

Ex. 3, p. 212.

Ex. 4, p. 212

 

Text “The Youth”

 

“One truth and a lie” — game. define the Infinitive forms

Ex. 5, p. 212

56

11.04

Емоції  How are

you feeling now?

Critically assess the impact of destructive

youth movements on peer life

 

“Words for you”

box, p. 213.

“Words for you”

box, p. 215;

 

Ex. 2a, p. 213.

Ex. 2b, p. 213

Ask and answer a partner the questions in

turns. Ex. 1, p. 213  Ex. 1, p. 215. Ex. 2, p. 215–

216. Ex. 3, p. 214.

Ex. 3, p. 216

Ex. 2, p. 216 Write an

essay about

Ukrainian

teenagers’ life;

57

14.04

Дискурсивна структура есе: рішення проблемного есе

Discuss their

position and own views on the various social problems.

Formulate personal values priorities

 

 

“Writing point” box,

p. 217. Ex. 1, p. 217.

Text “Teen Line”

 

Compare ideas. Ex. 2, p. 218. Ex. 3, p. 218.

Answer the questions.

Discuss the problems.

Complete the table.

Propose solutions and predict the results

Ex. 4, p. 218

58

18.04

Використовуйте свої навички:

Соціальна зрілість

Formulate

personal values

priorities

Forms of

the Infinitive.

Ex. 2,

p. 220

To revise previ-

ously taught

vocabulary.

Ex. 1, p. 219

Ex. 1, p. 219.

Ex. 3a, p. 220–221

Youth

Organizations in Ukraine

Ex. 1, p. 219.

Ex. 3b, p. 221.

Ex. 5, p. 221.

Role-play the situation.

Ex. 4, p. 221.

Ex. 6, p. 222

Ex. 6, p. 222.

 

59

21.04

ТКР №7 «Молодь і молодіжна культура» Check your English (SB pp. 139-140)

Ex. 5, p. 230–231.

 

60

25.04

Контроль аудіювання

Повторити ЛО

61

28.04

Контроль читання

Повторити вивчений граматичний матеріал.

62

02.05

Контроль письма

Вивчити монолог

63

05.05

Контроль говоріння

Повторити ЛО

Тема  9. Англомовні країни. Україна в світі.

64

09.05

Світові та європейські організації

Demonstrate

understanding the value of cultural

diversity and the need to live together in peace

 

“Words for you”

box, p. 230.

Ex. 4, p. 230

Ex. 2, p. 228–229.

Ex. 3, p. 229.

Ex. 5, p. 230–231

 

“Warm-up activity” box, p. 227. Ex. 1, p. 228.

Ex. 5, p. 230–231.

Ex. 6, p. 231. Answer the questions. discuss the following questions. Ex. 9, p. 231

Write

a brief essay

“Ukraine of

the future”

65

12.05

Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику

Compare different political systems.

Offers options for

school / class

participation in community life

Non-finite verb forms.

Ex. 1, p. 234.

Ex. 2, p. 234

“Vocabulary

links” box, p. 232.

Ex. 1, p. 232.

Ex. 2, p. 232.

Ex. 3, p. 233.

Ex. 4, p. 233

 

 

Express your opinion.

Explain the word meanings. Discuss the

questions;

Ex. 3, p. 234

66

16.05

Рада Європи та Європейський Союз

Discuss about their role and place in

a modern multilingual and

multicultural

environment

 

“Words for you”

box, p. 237

Ex. 3, p. 238

Ex. 2, p. 235.

Ex. 4, p. 236.

Listen to a song

Ex. 1, p. 235. Complete the table. Ex. 3, p. 235.

Discuss the questions.

Ex. 1, p. 237. Give common opinion.

Ex. 2a, p. 237.

Ex. 3, p. 238. Role play

Ex. 2b, p. 237.

Think about the information you’ve discussed and write a brief essay expressing

your opinion

67

19.05

Написання статті: соціальні проблеми

Identify own rights and responsibilities.

Discuss active

citizenship and own views on various social problems

 

Transitions and

linking words

Text “Article about how to write an article on social issues”. “Writing

points” box, p. 239

 

Answer the questions.

“Writing points” box,

p. 239. Ex. 1, p. 239.

Ex. 2, p. 239–240.

“Useful tips” box, p. 240. Ex. 3, p. 240. Discuss the questions

Ex. 3, p. 240.

Use your notes and printed lesson materials to write an article

68

23.05

Використовуйте свої навички:

Забезпечення семінару

Offers options for

school / class

participation

in community life.

 

To revise non-

finite verb forms. Ex. 2,

p. 242

To revise previ-

ously taught

vocabulary.

“Useful tips” box, p. 246. Table “Useful phrases”

Ex. 1, p. 240.

Ex. 5a, p. 243–244

 

Ex. 3, p. 241.

Ex. 4, p. 242.

Ex. 5b, p. 244.

Ex. 6, p. 244–246.

Provide a seminar

Ex. 6, p. 246.

Choose a topic

and write

a seminar

structure

69

26.05

ТКР №8 «Англомовні країни. Україна у світі» Check your English (SB pp. 151-152)

 

70

30.05

Узагальнення вивченого матеріалу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Конатар Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (10-й рік навчання, рівень стандарту) 11 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
15 серпня 2023
Переглядів
10865
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку