КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
11 КЛАС
(2 години на тиждень, 70 годин на рік)
(Навчальна програма з іноземних мов для 10-11-х класів для закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
Дата |
Тема уроку |
Урок у НМК |
Мовний інвентар |
Комунікативна компетентність |
Домашнє завдання |
|||||||||||||
Лексика |
Граматика |
Читання |
Аудіюван-ня |
Говоріння |
Письмо |
|||||||||||||
І семестр Вступ |
||||||||||||||||||
1 |
02.09 |
Вступ. Повторення |
Focus on Reading |
spelling,pronunciation,vocabulary reading, |
|
|
|
|
|
Повторити видо-часові форми дієслова |
||||||||
2 |
06.09 |
Англійська мова як мова міжнародного спілкування |
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary |
to get a qualification, to have an access to, to pass an exam, mother tongue, examination preparation, widespread, to require, to study abroad, language course |
|
SB ex.5, pp.9-10; ex.8, pp.11- 12. WB ex.5, pp.6-7 |
|
SB ex.6, p.11, ex.7, p.11 |
WB ex.5, p.7 |
Ex.8 p. 11-12 |
||||||||
3 |
09.09 |
Вивчення англійської мови. |
Focus on Speaking |
leisure activities, personality, timetable, get rusty, private lessons |
|
SB ex.1, p.13 |
|
SB ex.2, p.13; ex.3b, p.14; ex.4a, p.15; ex.5, p.16 |
SB ex. 4c,p.16 |
Teacher’s task |
||||||||
Unit 1. Being a student / Тема 1. Вже студент. |
||||||||||||||||||
4 |
13.09 |
Учнівська автономія у вивченні мови |
Focus on Reading+ Develop Your vocabulary |
a resource. A strategy, a target, to access, autonomous, favoured, memorable, precisely, to get exposure, to take responsibilty for, to assist, to attend, to get to know, to join, to find out |
Conditionals I and II (Revision) |
SB ex.2 pp.18-19; ex.3 p.21; ex.4 p.21, ex.1, p.22;ex.2, p.22 WB ex.1, p.8, ex.2a, p.8,ex.3, p.9 |
|
SB ex.1, p.18; |
WB ex.2a, p.9, ex.4, p.10; ex.5, p.10 |
Розповісти про плани на майбутнє у навчанні. |
||||||||
5 |
16.09 |
Підготовка до іспитів |
Build Up Your Grammar |
if, even if, unless |
|
SB ex.1,2,3,4,5, pp.23-25 |
|
|
GB pp.3-14 |
Teacher’s task |
||||||||
6 |
20.09 |
Іноземна мова – мова для життя |
Focus On Listening |
an assessment, a distraction, a superstition, to boost, to cheat, to reckon, to pace, average, exhausted, to steer clear of |
|
SB ex.2a, p.26; ex.3, p.26; |
SB ex.4, p.27; ex.5, p.27; |
SB ex.1, p.25; ex.2b, p.26 |
WB ex.6, p.11; ex.7, p.11 |
SB ex.1, p.28. |
||||||||
7 |
23.09 |
Ким я буду? |
Focus On Speaking |
|
|
SB ex.2, p.29 WB ex.8, p.12 |
|
SB ex.1, p.28. ex. 3, p.29 |
WB ex.9, p.12 |
Teacher’s task |
||||||||
8 |
27.09 |
Написання нотаток |
Focus On Writing |
notes, a paragraph, a flowchart, a listing, a summary |
|
SB ex.1, p.30; ex.2a,b,c, p.31; ex.4,p.32 SB ex.3, p.32; ex.5, p. 32; |
|
SB ex.2, p.30 |
WB ex.12, p. 14, ex. 13, pp.15-16 |
ex.5, p. 32; |
||||||||
9 |
30.09 |
Урок узагальнення. |
Use Your Skills |
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
|
SB ex.1, p.33; ex.2, p.34; WB ex.10,p.13, ex.11, p.13 |
|
SB ex.3, p.34; ex.4, pp.34-35 |
|
Ex. 4 p. 36 |
||||||||
10 |
04.10 |
Контрольна робота № 1 «Вже студент» – Check your English (SB pp. 41-42) |
Ex. 1-2 p. 37 |
|||||||||||||||
Unit 2. Make up your mind / Тема 2. Зроби вибір. |
||||||||||||||||||
11 |
07.10 |
Професійні уміння і здібності людини |
Focus on Reading+ Develop Your Vocabulary |
a confidence, an employer, a fee, a founder, persistence, a volunteer, to mature, to trust, extended, faint-hearted, isolated, remote, tough, overseas, to conduct a survey, to get insight into, to work on a project, a possibility, an occassion, an opportunity, a career, an employee, to assist,to employ, to occupy, to retire, to succeed |
Direct Speech. Reported Speech. Future-in- the-Past. |
SB ex. 2,3,4,5, pp.42-46; ex.1, p. 47; ex.2,3, p.48; WB ex.1, p.19; ex.3, p.20 |
Текст «Fill That Gap», pp. 42-44 |
SB ex.1, p.42; ex.6, p.46 |
WB ex.2, p.19; ex.4, p.21 |
Ex. 2-3 p. 48 |
||||||||
12 |
11.10 |
Вимоги працедавців |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.1, p.49; ex.2, p.51; ex.3, p.52; ex.5, p.54, |
|
SB ex.4, pp.52- 53 |
SBex.6, p.54 GBpp.15-24 |
ex.7, p.55 SBex.6, p.54 |
||||||||
13 |
14.10 |
Вибір майбутньої професії |
Focus On Listening |
diversity, freedom, a graduate, liberty, appe aling, renowned, foundation course, publicly funded, to be well regarded |
|
SB ex.3, p.56, ex.4b, 57 WB ex.5a, p.22 |
SB ex.2, p.56; ex.4a, p.57
|
SB ex.1, p.55.
|
WB ex. 5b, p.22; ex.6, p.23 |
Teacher’s task |
||||||||
14 |
18.10 |
Навчання після школи та закордоном |
Focus On Speaking |
definite, suited, constantly, attractive, to hesitate, an occupation, a generation, stressful, time off, shift work, to work overtime, an annual bonus, sick pay, status |
|
SB ex.3, p.58 WB ex.7a, p.23 |
|
SB ex.1,2,4, pp.58-59 WB ex.7b, p.23 |
WB ex.8, pp.24-25 |
ex.3, p.58 |
||||||||
15 |
21.10 |
Написання формального листа |
Focus On Writing |
application letter,formal greeting, introductory paragraph, body paragraph, concluding paragraph, formal ending |
|
SB ex.1, p.59; ex.3, p.60; ex.4a, p.62 |
|
|
SB ex.2, p.60; ex.4b, p.62 |
Ex. 1-3 p. 63-64 |
||||||||
16 |
01.11 |
Урок узагальнення. Мій вибір |
|
|
Активізація мовного і мовленнєвого матеріалу |
SB ex.2, p.63; ex.3, p.64; ex.5a, p.65; ex.6a, p.66 WB ex.9, p.25, ex.10, p.26, ex.12, p.28 |
|
SB ex.4, p.65, ex.5b, p.65, ex.6b, p.66 |
SB ex.1, p.63 WB ex.11, p.27 |
Ex. 1-2 p. 67-68 |
||||||||
17 |
04.11 |
Контрольна робота № 2 «Зроби вибір». Check your English (SB pp. 55-56) |
Teacher’s task |
|||||||||||||||
Unit 3. Family relationship / Тема 3. Сімейні стосунки. |
||||||||||||||||||
18 |
08.11 |
Психологи про родинні стосунки |
Focus On Reading + Develop Your Vocabulary
|
an adolescent, to assault, to blame, to escape, to interfere, to obey, to prevent, to reject, to remain, to resent, inevitable, rebellious, to be grounded, to be jailed, to run out of, in order to |
Conditional III
|
SB ex.2,3, pp.73-75, ex.1,2, p.77
|
SB тексти «Teen Terror» p.73; «George’s Story», p.74 |
SB ex.1, p.72, ex.4,6, p.76
|
SB ex.5, p.76 WB ex.1, .32, ex.2,3,4, 5,6, p.33- 35
|
ex.1b,p.32 ex.5,6, pp.34-35 |
||||||||
19 |
11.11 |
Конфлікт поколінь |
Build Up Your Grammar |
|
|
SB ex.1, p.78; ex.2, p.79; ex.6, p.80 |
|
|
SBex.3,4,5,pp.79-80 GBpp.25-34 |
Write down 12 sentence |
||||||||
20 |
15.11 |
Дружна сім’я |
Focus On Listening |
an approach, a generation, an intention, a judgment, a negotiation, to annoy, to assume, to overcome, irritating, to bring up |
|
SB ex.2, p.81
|
SB ex.3,4a, pp.81-82 |
SB ex.1, p.81; ex.4b, p. 82 |
WB ex.7,8, pp.35-36 |
Teacher’s task |
||||||||
21 |
18.11 |
Підтримка в родині |
Focus On Speaking |
a community, innocence, a madman, to avoid something, to disturb, to encourage, to overcome, to recognize |
|
SB ex.4,5a, pp.83-84 WB ex.9,10, p.37 |
|
SB ex.1,2,3, pp.82-84 |
|
Ex. 5b p. 84 |
||||||||
22 |
22.11 |
Лист до редактора |
Focus On Writing |
a letter to the editor
|
|
SB ex.1, p.85; ex.3,5, p.87
|
|
SBex. 2,4, pp.86-87 WB ex.13, 14a, p.39 |
WB ex.14b, p.40 |
Ex. 1-2 p. 88 |
||||||||
23 |
25.12 |
Урок узагальнення. Родина у моїх поглядах |
Use Your Skills |
|
SB ex.1,p.88; ex.3, p.89; ex.4, p.90; ex.7, p.91 WB ex.11, p.38 |
|
SB ex.6,p.90; ex.8,p.91; |
SB ex.2, p.88; WB ex.12, p.38. |
Ex. 1-2 p. 92 |
|||||||||
24 |
29.11 |
Контрольна робота №3 «Сімейні стосунки». Check your English (SB pp. 67-68) |
Teacher’s task |
|||||||||||||||
Unit 4 Eating out – Тема 4. Харчування. |
||||||||||||||||||
25 |
02.12 |
Харчування в Києві |
Focus On Reading+ Develop Your Vocabulary |
a fixed price,a quality, abundant,customary, distinctive,garnished, inferior, interior, minced,relatively,rapidly, dish,meal, made with,range of, stuff with, roast, bake, served with,vegetarian |
|
SB ex.2,3, pp. 96-98; ex.5, p.99, ex.1,2,3; pp.100-101 WB ex.1,2,3a, pp.43-45 |
SB Текст ‘Eating Out in Kyiv’ |
SB ex.1, p.96
|
WB ex.3b, p.45; ex.4,5, pp.46-47 |
Ex. 2-3 p. 100 |
||||||||
26 |
06.12 |
Система громадського харчування |
Build Up Your Grammar |
|
Reported Speech |
SB ex.1, p.102 |
|
SB ex.3,p102; |
SB ex.2, p.102 GBpp.35-45 |
Ex. 4 p. 102-103 |
||||||||
27 |
09.12 |
Типи закладів харчування |
Focus On Listening |
a bistro, a dressing, a reservation, staff, veggie, sophisticated, undercooked |
|
SB ex.4a, p.105 WB ex.6, p. 48 |
SB ex.2a,3a, p.104 |
SB ex.1, p.103; ex.2b, p.104 |
SBex.3b, 4b,p.105 WB ex.7, p.49 |
Teacher’s task |
||||||||
28 |
13.12 |
Контроль письма |
Повторити ЛО |
|||||||||||||||
29 |
16.12 |
Контроль аудіювання |
Повторити вивчений граматичний матеріал. |
|||||||||||||||
30 |
20.12 |
Контроль читання |
Вивчити монолог |
|||||||||||||||
31 |
23.12 |
Контроль говоріння |
Повторити ЛО |
|||||||||||||||
32 |
27.12 |
Повторення вивченого матеріалу |
|
|||||||||||||||
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
11 КЛАС
(2 години на тиждень, 70 годин на рік)
(Навчальна програма з іноземних мов для 10-11-х класів для закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов затверджена наказом МОН від 07.06.2017 № 804. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804.)
Підручник - Карп’юк О. Д. Англійська мова: Підручник для 11 класу загальноосвітніх шкіл., 2019.
№урок |
Дата |
Тема, підтема |
Інтегровані змістові лінії |
Мовний інвентар |
Комунікативні види мовленнєвої діяльності |
Домашнє завдання |
|||
Граматика
|
Лексика
|
Читання |
Аудіювання |
Усна\писемна взаємодія |
|
||||
ІІ СЕМЕСТР Тема 5. Наука і технічний прогрес |
|||||||||
33 |
10.01 |
Історія виникнення мобільного телефону |
Discuss the place of a person in modern technological environment. |
|
Еx. 1a, p. 120. “Words for you” box, p. 122 |
Ex. 2, p. 121–122. Ex. 3a, p. 122–123 |
|
“Warm up activity”, p. 119. Ex. 1b, p. 120. Discuss the questions. Share an experience of the use of the Internet |
Write a brief essay. |
34 |
13.01 |
Вплив діяльності людини на довкілля. Develop your vocabulary: Science and in- ventions |
Discuss positive and negative effects of some inventions. |
|
Ex. 1, p. 117. Ex. 3, p. 125. Ex. 5, p. 125–126 |
Texts: 1. YouTube. 2. Water as Fuel. 3. Creation of Human Organs. 4. Artificial Intelligence 5. Detection of Gravitational Waves |
|
Ex. 2, p. 124–125. Answer the questions |
Write a brief review |
35 |
17.01 |
Технічний прогрес. Build up your gram- mar: adverb clauses of time |
Describe their own lifestyle and defines priorities |
“Grammar links” box, p. 126. “Note” box, p. 127. Ex. 1, p. 127 |
|
|
Grammar Practice card |
Ask and answer the question in pairs. Ex. 4, p. 128 |
Ex. 5, p. 128 |
36 |
20.01 |
Сучасна техніка змінила нас.
|
Describe their own lifestyle and defines priorities. Discuss the positive and negative effects of certain inventions |
|
“Words for you” box, p. 129 |
Ex. 2a, 130. Ex. 4, p. 133 |
Ex. 1, p. 129. Ex. 2a, 130. Ex. 2b, 130–131. Ex. 3, p. 131 |
Ex. 1, p. 129. Ex. 1, p. 132. Ex. 2a, p. 132. Ex. 4, p. 133–134. Ex. 3, p. 133 |
Ex. 5, p. 134. Express your attitude to the surfing the Internet. Answer the questions |
37 |
24.01 |
Статті: призначення, тип, стиль |
Describe their own lifestyle and defines priorities; compare real and virtual communication |
|
“Writing point” box, p. 135; |
Ex. 1, p. 135. Ex. 2, p. 135 |
Text for Listening “DJ” |
Ex. 3, p. 136. Ask and answer the questions. Pre-listening task. After-listening task |
Ex. 4, p. 136 |
38 |
27.01 |
Використовуйте свої навички: Цифровий світ |
Foresee effects of careless behaviour in the social networks |
To revise Verbs tenses. Ex. 1, p. 137 |
To revise previously taught vocabulary. Ex. 2, p. 137. Ex. 3, p. 137–138 |
Ex. 2, p. 137 |
Ex. 4, p. 138 |
Ex. 6, p. 139. Explain preferences. Give reasons Interview a dis- cuss information. Ex. 5, p. 138–139 |
Ex. 6, p. 139, question. Write a discursive article |
39 |
31.01 |
ТКР №4 «Харчування. Наука і технічний прогрес». Check your English (SB pp. 101-102) |
Ex. 4, p. 141–144 |
||||||
Тема 6. Природа і довкілля |
|||||||||
40 |
03.02 |
Національні парки та заповідники. |
Accept nature as an integral system. Evaluate the impact of the environment on people and vice versa |
|
“Warm up” acti- vity, p. 145. Ex. 1, p. 146. The “Words for you” box, p. 147 |
Ex. 2a, p. 146–149. Ex. 2b, p. 149 |
|
“Warm up” activity, p. 145. Discussing the questions. Presenting opinions of the majority. Giving words definitions. Sharing information to the others |
Ex. 4, p. 149. Make a project (computer presentation or poster) and prepare for the class discussion |
41 |
07.02 |
Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику |
Accept nature as an integral system. Evaluate the impact of the environment on people and vice versa |
Defining and non-defining Relative clauses.“Grammar links” box, p. 152. Ex. 2, p. 153. Ex. 4, p. 154. Ex. 5, p. 154. Ex. 6, p. 155 |
“Vocabulary links” box, p. 150. Ex. 1, p. 150. Ex. 2, p. 150–151 Ex. 1, p. 153. Ex. 3, p. 154 |
Ex. 1, p. 153. Ex. 3, p. 154 |
|
Giving words definitions. Explaining the words meanings. Explaining the rule in groups. Comparing results. Correction mistakes. |
Ex. 3, p. 151. Ex. 8, p. 155–156 |
42
|
10.02 |
Проблеми екології. |
Estimate effects of disasters on people |
|
Ex. 1, p. 156. “Words for you” box, p. 156. “Words for you” box, p. 158 |
Ex. 4, p. 158. Ex. 2, p. 158–160 |
Ex. 2a, p. 156. Ex. 2b, p. 157 |
Making notes. Comment on information. Explaining the word meanings. Complete the sentences. Discuss problems. Acting out the dialogues. Ask and ans wer the questions in pairs |
Ex. 4, p. 160. Write a brief paragraph “Environmental problems in Ukraine” |
43 |
14.02 |
Етапи процесу написання: Есе думки |
Accept nature as an integral system. Estimate effects of disasters on people |
|
Do the quiz |
Ex. 3a, p. 162. Ex. 4, p. 163 |
|
Do the quiz. “Writing point” box, p. 161. Ex. 2a, p. 161. Ex. 2b, p. 162. Ex. 2c, p. 162. Ex. 3b, p. 163. Ex. 3c, p. 163 |
Ex. 5b, p. 163 |
44 |
17.02 |
Шляхи вирішення екологічних проблем |
Accept nature as an integral system |
Relative Clauses. Ex. 1, p. 164 |
To revise previ- ously taught vocabulary |
Ex. 4, p. 165. “Writing an opin- ion essay” text |
|
Ex. 2, p. 164. Ex. 3, p. 165. Role-play the situation. Ex. 5-1, p. 166 |
Ex. 5-2, p. 166. Write you variant of the leaflet. Prepare to present your work in class with your group |
45 |
21.02 |
Узагальнення вивченого матеріалу. |
Estimate effects of natural disasters on people |
Revise Defining and non-defining Relative clauses. Ex. 2, p. 168 |
To revise previ- ously taught vocabulary. Ex. 1a, p. 167. Ex. 1b, p. 167 |
Ex. 4, p. 169–170 |
Ex. 3, p. 163 |
Answer the questions. Ecological problems and possible solutions |
Ex. 4, p. 170. Complete the table according to the text; use your lesson notes |
46 |
24.02 |
ТКР №5 «Природа і довкілля» Check your English (SB pp. 113-114) |
|
||||||
Тема 7. Мистецтво. |
|||||||||
47 |
03.03 |
Види мистецтва. The story of one girl |
Demonstrate understanding the value of cultural diversity and the need to live together in peace |
|
Ex. 4b, p. 174, “Words for you” box, p. 175. Ex. 5, p. 175–176 |
Ex. 4b, p. 172–174 |
Ex. 4a, p. 172–174 |
“Warm-up activity”, p. 171. Ex. 1, p. 172. Ex. 2, p. 172. Ex. 3, p. 172. Ex. 6, p. 176. Ex. 7a, p. 176. Ex. 8, p. 170 |
Еx. 7b, 7c, p. 176. Write an essay about strong impression |
48 |
07.03 |
Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику |
Give examples of the influence of art on health and well-being |
“Grammar links” box, p. 179–180. Ex. 2a, p. 180– 181. Ex. 3, p. 181. Ex. 4, p. 181. Ex. 6, p. 182 |
“Vocabulary links” box, p. 177. Ex. 1a, b, p. 177. Ex. 2, p. 178. Ex. 3, p. 178. Ex. 4, p. 178 |
|
|
Discuss the quotation. Ex. 2b, p. 180–181; |
Ex. 5, p. 179. Ex. 5, 7, 182 |
49 |
10.03 |
Мова мистецтва |
Make reports about the main attractions of history and culture |
|
“Words for you” box, p. 183 |
Ex. 5, p. 176–177. Ex. 4, p. 180–181 |
Ex. 2, p. 184. Ex. 3, p. 184. Ex. 5, p. 186 |
Ex. 1, p. 183. Ex. 4a, p. 185. Ex. 4b, p. 185. Ex. 1, p. 186. Ex. 2, p. 187. Ex. 3, p. 189. Ex. 4, p. 190–191 |
Write a brief paragraph about one of the pictures you’ve chosen |
50 |
14.02 |
Написання огляду |
Demonstrate understanding the value of cultural diversity and the need to live together in peace |
|
Linking words list, “Useful language” box, p.192 |
Ex. 1, p. 191. Ex. 3, p. 192 |
|
Answer the questions. Write down questions. Ask and answer in pairs. Ex. 2, p. 192. Explain your point of view. Speak about a film |
Write a film / book review |
51 |
17.04 |
Використовуйте свої навички: Різноманітність мистецтв |
Compare museums. Demonstrate understanding the value of cultural diversity and the need to live together in peace |
Participle. Ex. 1, p. 188 Ex. 2, p. 195 |
To revise previ- ously taught vocabulary. Ex. 1, p. 194 |
Text “Digital art”. Ex. 3, p. 196–197 |
|
Ex. 3, p. 196–197. Discussing questions. Giving opinion. Ex. 5, p. 198–199. Role play the situation |
Ex. 4, p. 198 |
52 |
21.03 |
ТКР №6 «Мистецтво» Check your English (SB pp. 125-126) |
|
||||||
Тема 8. Молодь і молодіжна культура |
|||||||||
53 |
24.03 |
Проблеми молоді. |
Discuss the peculiarities of interaction between personality and group. Formulate personal values priorities.
|
|
“Words for you” box, p. 207. Ex. 4, p. 207 |
Ex. 2, p. 204–206 |
|
“Warm-up activity” box, p. 203. Ex. 1, p. 204. Ask and answer the questions. Brainstorm the activities. Make a mind map. Define the essential and detailed information |
Ex. 5, p. 207. Make an individual project. |
54 |
04.04 |
Розвивайте свій словниковий запас: Я сам ... |
Discuss the Peculiarities of interaction between personality and group |
|
Prefix “self-”; box, p. 208. Ex. 2, p. 209. Ex. 3, p. 209 |
Text “Problems of youth” |
|
Ex. 1, p. 208. Explain a choice. Ex. 4a, p. 209 |
Ex. 4b, p. 209. Write an essay |
55 |
07.04 |
Побудуй свою граматику: ти в інфінітивному настрої? |
Demonstrate an understanding of the value of work and diligence to achieve well- being |
“Grammar links-1” box, p. 210. Ex. 1, p. 210. Choose the appropriate form of the Infinitive. “Grammar links -2, 3”box, p. 210–211. Ex. 2, p. 211. Ex. 3, p. 212. Ex. 4, p. 212 |
|
Text “The Youth” |
|
“One truth and a lie” — game. define the Infinitive forms |
Ex. 5, p. 212 |
56 |
11.04 |
Емоції How are you feeling now? |
Critically assess the impact of destructive youth movements on peer life |
|
“Words for you” box, p. 213. “Words for you” box, p. 215; |
|
Ex. 2a, p. 213. Ex. 2b, p. 213 |
Ask and answer a partner the questions in turns. Ex. 1, p. 213 Ex. 1, p. 215. Ex. 2, p. 215– 216. Ex. 3, p. 214. Ex. 3, p. 216 |
Ex. 2, p. 216 Write an essay about Ukrainian teenagers’ life; |
57 |
14.04 |
Дискурсивна структура есе: рішення проблемного есе |
Discuss their position and own views on the various social problems. Formulate personal values priorities |
|
|
“Writing point” box, p. 217. Ex. 1, p. 217. Text “Teen Line” |
|
Compare ideas. Ex. 2, p. 218. Ex. 3, p. 218. Answer the questions. Discuss the problems. Complete the table. Propose solutions and predict the results |
Ex. 4, p. 218 |
58 |
18.04 |
Використовуйте свої навички: Соціальна зрілість |
Formulate personal values priorities |
Forms of the Infinitive. Ex. 2, p. 220 |
To revise previ- ously taught vocabulary. Ex. 1, p. 219 |
Ex. 1, p. 219. Ex. 3a, p. 220–221 |
Youth Organizations in Ukraine |
Ex. 1, p. 219. Ex. 3b, p. 221. Ex. 5, p. 221. Role-play the situation. Ex. 4, p. 221. Ex. 6, p. 222 |
Ex. 6, p. 222.
|
59 |
21.04 |
ТКР №7 «Молодь і молодіжна культура» Check your English (SB pp. 139-140) |
Ex. 5, p. 230–231.
|
||||||
60 |
25.04 |
Контроль аудіювання |
Повторити ЛО |
||||||
61 |
28.04 |
Контроль читання |
Повторити вивчений граматичний матеріал. |
||||||
62 |
02.05 |
Контроль письма |
Вивчити монолог |
||||||
63 |
05.05 |
Контроль говоріння |
Повторити ЛО |
||||||
Тема 9. Англомовні країни. Україна в світі. |
|||||||||
64 |
09.05 |
Світові та європейські організації |
Demonstrate understanding the value of cultural diversity and the need to live together in peace |
|
“Words for you” box, p. 230. Ex. 4, p. 230 |
Ex. 2, p. 228–229. Ex. 3, p. 229. Ex. 5, p. 230–231 |
|
“Warm-up activity” box, p. 227. Ex. 1, p. 228. Ex. 5, p. 230–231. Ex. 6, p. 231. Answer the questions. discuss the following questions. Ex. 9, p. 231 |
Write a brief essay “Ukraine of the future” |
65 |
12.05 |
Розвивайте свій словниковий запас. Нарощуйте свою граматику |
Compare different political systems. Offers options for school / class participation in community life |
Non-finite verb forms. Ex. 1, p. 234. Ex. 2, p. 234 |
“Vocabulary links” box, p. 232. Ex. 1, p. 232. Ex. 2, p. 232. Ex. 3, p. 233. Ex. 4, p. 233 |
|
|
Express your opinion. Explain the word meanings. Discuss the questions; |
Ex. 3, p. 234 |
66 |
16.05 |
Рада Європи та Європейський Союз |
Discuss about their role and place in a modern multilingual and multicultural environment |
|
“Words for you” box, p. 237 |
Ex. 3, p. 238 |
Ex. 2, p. 235. Ex. 4, p. 236. Listen to a song |
Ex. 1, p. 235. Complete the table. Ex. 3, p. 235. Discuss the questions. Ex. 1, p. 237. Give common opinion. Ex. 2a, p. 237. Ex. 3, p. 238. Role play |
Ex. 2b, p. 237. Think about the information you’ve discussed and write a brief essay expressing your opinion |
67 |
19.05 |
Написання статті: соціальні проблеми |
Identify own rights and responsibilities. Discuss active citizenship and own views on various social problems |
|
Transitions and linking words |
Text “Article about how to write an article on social issues”. “Writing points” box, p. 239 |
|
Answer the questions. “Writing points” box, p. 239. Ex. 1, p. 239. Ex. 2, p. 239–240. “Useful tips” box, p. 240. Ex. 3, p. 240. Discuss the questions |
Ex. 3, p. 240. Use your notes and printed lesson materials to write an article |
68 |
23.05 |
Використовуйте свої навички: Забезпечення семінару |
Offers options for school / class participation in community life.
|
To revise non- finite verb forms. Ex. 2, p. 242 |
To revise previ- ously taught vocabulary. “Useful tips” box, p. 246. Table “Useful phrases” |
Ex. 1, p. 240. Ex. 5a, p. 243–244 |
|
Ex. 3, p. 241. Ex. 4, p. 242. Ex. 5b, p. 244. Ex. 6, p. 244–246. Provide a seminar |
Ex. 6, p. 246. Choose a topic and write a seminar structure |
69 |
26.05 |
ТКР №8 «Англомовні країни. Україна у світі» Check your English (SB pp. 151-152) |
|
||||||
70 |
30.05 |
Узагальнення вивченого матеріалу |
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|