Урок з англійської мови на тему: "Котра година?" для учнів 4 класу

Про матеріал

Урок призначений для учнів 4х класів закладів середньої освіти. Тема уроку: "Котра година?". Діти навчаться запитувати та називати час англійською мовою

Перегляд файлу

Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 255 з поглибленим вивченням природничо-математичних предметів Дарницького району

м. Києва

 

 

 

 

 

 

                                  План-конспект

             відкритого уроку для учнів 4х класів

                                        на тему:

                               «Котра година?»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                   вчитель англійської мови

                                                                   І. В. Шморгун

 

 

 

 

 

                                        Київ – 2018

Тема.   Котра година?

Мета:

  • практична: сформувати навички діалогічного мовлення з теми  на рівні фраз «What time is it?», «Its a quarter to/past ..  oclock» з опорою на наочність,  розвивати  навички розуміння автентичного звукового потоку, удосконалити навички розпізнавання часу за годинником  в усному та  писемному мовленні;
  • освітня: розширити знання учнів про годинник;
  • розвивальна: розвивати мовну здогадку з опорою на контекст, фонематичний слух, вміння розуміти прослуханий текст, виділяючи найголовнішу інформацію, ефективно співпрацювати під час парної роботи;
  • виховна: виховувати почуття поваги  до думки інших людей, ввічливе ставлення.

Очікуваний результат уроку: учні вмітимуть запитувати про час та відповідати, розповідати про свій робочий день на рівні фраз.

Інтегровані змістові лінії: здоров’я і безпека.

Дидактичні матеріали: роздатковий матеріл, презентація, годинник, аудіо.

Тип уроку: комбінований.

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання

- Good morning pupils. I am glad to see you. Sit down please.

ІІ. Активізація мовленнєвої діяльності

  1. Фонетична розминка

               [ei]

Rain, rain, go away,

     Come again another day,

     Little Johnny wants to play,

     Rain, rain, go away.

 

 

  1. Мовленнєва зарядка
  • Who wants to help me? Come here. You are a Super star. And these are journalists. They have questions for you. Please, answer. You have Yes / No and My favourite is..
  • Do you like our school?
  • Do you like playing games?
  • Do you like drawing?
  • Do you like swimming?
  • Do you like reading books?
  • Do you like flying a kite?
  • Do you like eating pizza?
  • What is your favourite subject?
  • What is your favourite colour?
  • What is your favourite fruit?
  • Do you like dancing?
  • Do you like listening music?

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  1. Повідомлення теми, мети, мотивація.
  • I see you are ready to begin our lesson. I hope you will work well and get good marks.  Today’s topic is “What time is it?”. We learn about time in English. And after this lesson you can ask and answer about time in English.
  1. Перевірка домашнього завдання
  • But, first of all let’s check up your  homework. What was your homework for today? (Exercise 3,  p. 28. Copy and complete)
  • Let’s read sentences.
  1. English primary schools teach children from 5 to 11 years.
  2. Classes usually start at 9.
  3. They usually have got lunch at half past 11.
  4. In classes pupils usually sit on the carpet.
  5. Children like to read or tell interesting stories.

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Вивчення годинника

Перегляд відео про перший в світі годинник

  • Оpen your copy books, write down the date, Classwork and the topic.
  • And look at the blackboard.  This is a clock. Tell me please, what time is it?

( It’s 5 o’clock.) (It’s half half past 4 o’clock) But:

REMEMBER!

a quarter – чверть

a quarter past – чверть після

a quarter to – чверть до

  • Look at the clock and say the time. (вчитель показує час, учні відповідають)
  1. Робота з підручником

Exercise 1, p. 30. Match the clocks to the sentences.

  • Make up puzzle. You have the time and sentences. Please, match the clocks to the sentences.

It’s half past ten.                 10:30

It’s a quarter past two.        02:15

It’s a quarter past four.        04:15

It’s a quarter to five.            04:45

It’s half past twelve.            12:30

It’s a quarter to three.          14:45

  1. Сприймання на слух

Exercise 2, p. 30. Listen and read. Draw the clocks in your copybook.

  • Your task is listen and draw the hands of the clock.

Vicky usually gets up at a quarter past 7.

Vicky’s school starts at half past 8.

Vicky usually goes to  bed at half past 9.

 

 

 

  1. Робота з новою граматикою в контексті

Exercise 3, p. 31 Answer the questions.

  1. What does Vicky do at a quarter to 8?
  2. What time does Vicky go to bed?
  3. When does Vicky’s school start?
  4. What does Vicky do at a quarter past 7?
  • Let’s speak about yourself. Look and say (Учні розповідають про свій день)

I usually get up at…….

I usually have my breakfast at……

My school starts at……

I usually go to bed at……

                                      Фізкультхвилинка

- Stand up and sing a song

V.  Узагальнення і систематизація знань

          1. Відпрацювання вивченого граматичного  матеріалу

- Open Work book at p. 24, Exercise 1. Fill in about Ben, Jack and Peter.

Music, Art, Math (2 times), Science (2 times), swimming, Computer Science (2 times), tennis, football, basketball, volleyball.

This is Ben. He likes sport. He can play f________, b_______ and t____. He likes school. His favourite subject is M______. He is good at S_______, too.

This is Jack. His favourite subject is A______ because he can draw well. He likes C________ S_______, too. He doesn’t like S_________ and M_______.

This is Peter. He likes v________ and s_________. He can swim fast. His favourite subject is M________. He can play the guitar and the piano. He doesn’t like C___________  S________.

  • Exercise 2, p. 24. Write the time.

07:15

It’s a quarter past seven.

 

 

13:30

It’s half past one.

15:45

It’s a quarter to four.

11:30

It’s half past eleven.

12:45

It’s a quarter to one.

09:15

It’s a quarter past nine.


          2. Повторення вивченого  матеріалу

         - I give you clocks. Your task is ask and answer. For example:

         A: What time is it?

         B: Its five oclock.

         (робота в парах)

VI.   Підсумок уроку.

  1. Підведення підсумків уроку

- Tell me, what do you learn at this lesson?

  1. Повідомлення домашнього завдання.

Your homework for the next lesson is in Work book  Exercise  4, p. 25  

Write about your friends. Answer the questions.

  1.  Виставлення оцінок
  • Your marks.
  • Thank you for the lesson. Good bye. Have a nice day.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 жовтня 2018
Переглядів
5267
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку