урок з англійської мови в 9 класі " Урок -гра "Я люблю англійську"

Про матеріал

Навчальна мета: закріпити та поглибити знання з англійської мови, формувати мовленнєву та мовну компетенцію при монологічному мовленні за тематичним матеріалом до країн Великобританії, Канади, США, України; формувати навички види мовленнєвої компетенції ( аудіювання, читання, письмо, діалогічне та монологічне мовлення), проведення урока в ігровій формі формуючи мовну компетенцію.

Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, комунікативне спілкування (діалогічного та монологічного мовлення), швидкість пам'яті, розвивати граматичні навички при відповідях на різні завдання, розвивати між предметні зв'язки ( англійська мова, географія, зарубіжна література, музичне мистецтво).

Виховна мета: виховувати любов англійської мови, до англомовних країн, любов та повагу до рідної країни.

Перегляд файлу

 

Навчальна мета: закріпити та поглибити знання з англійської мови, формувати мовленнєву та мовну компетенцію при монологічному мовленні за тематичним матеріалом до країн Великобританії, Канади, США, України; формувати навички види мовленнєвої компетенції ( аудіювання, читання, письмо, діалогічне  та монологічне мовлення), проведення урока в ігровій формі формуючи мовну компетенцію.

Розвиваюча мета: розвивати логічне мислення, комунікативне спілкування (діалогічного та монологічного мовлення), швидкість пам’яті, розвивати граматичні навички при відповідях на різні завдання, розвивати між предметні зв’язки ( англійська мова, географія, зарубіжна література, музичне мистецтво).

Виховна мета: виховувати любов англійської мови, до англомовних країн, любов та повагу до рідної країни.

Обладнання: команди, рулетка, переносна дошка для конкурсу, магнітофон для аудіювання, завдання на конкурси.

 

План змагання.

1. Introduction of the teams

2. Training

3. Captain's competition

4. Roulette

5. Literary competition

6. Who is your friend?

7. Do you know English words, proverbs?

8. Phyzicological

9. Jokes

 

Teacher: Dear guests' pupils! I am happy to welcome you today on our lesson Game competition "English – is my hobby" Our lesson is planned an unusual form.

At our lesson we have two teams of 9th form. The first team is ……………

The second team is …………… The plan of our lesson are ……………

The jury our lesson are …………

Let's begin of our lesson.

The first round is "Introduction of our teams"

The second round is "Training" (читання тексту вчителем, та виконання завдання командами)

The third round is "Captain's competition"

First team  

1. The little old woman: who has twelve children: some short, some long, some cold, some hot. What is it? (a year)

2. Three girls walked to school under one umbrella. Why didn't any of them get wet. (it is not raining)

Second team  

1. What is the difference between here and there? (the letter "t")

2. I have cities with no houses, forests without trees, rivers and seas without water. What am I? (a map)

The fourth round is "Roulette". In this competition we check up our pupils the knowledge about countries: Ukraine, Great Britain, Canada, USA. Who will be the first?

Ukraine

1. What is the capital of Ukraine? (Kyiv)

2. What is the population of Ukraine? (47 ml people)

3. What was independence proclaimed in Ukraine? (on August 24,1991)

4. What is territory of Ukraine? (the Autonym Republic of Crimea and 24 regions)

5. In what countries does Ukraine border? (Poland, Slovakia, Hungary, Moldova, Romania, Russia, Byelorussia)

6. Where is Kyiv situated? (on both banks of the Dnepr)

7. What is the main river in Ukraine? (Dnieper)

8. What is the population of Kyiv? (3 ml people)

 

Great Britain

1. What is the longest river of Great Britain? (Severn)

2. What is the capital of Great Britain? (London)

3. What river does London stand on? (Thames)

4. What countries make the United Kingdom? (Wales, England, Scotland, Northern Ireland)

5. What is the highest mountain in Great Britain? (Ben Nevis in Scotland)

6. What are the main parts of London? (City, Westminster, West End, East End)

7. What is Westminster Abbey? (it is church)

8. What is the climate of Great Britain? (it is damp and mild)

 

United States of America

1. What is the capital of USA? (Washington)

2. What is the national holiday in USA? (July,4 )

3. When was the independence of the USA declared? (in 1776)

4. What is population of the USA? (252 mln)

5. What is territory of the USA? (9400000 km)

6. What is the climate of the USA? (from a polar climate in Alaska to a continental in the greater part of the country and subtropical and tropical in the south)

7. What is the American flag? (Stars and Stripes)

8.What lakes of the USA stand out especially? (Lake Ontario, Michigan, Huron, Erie, Ontario)

 

Canada

1. What is the capital of Canada? (Ottawa)

2. Where is Canada situated? (is situated in North America)

3. How many people live in Canada? (28 ml people)

4. Who is the head of state in Canada? (a queen Elizabeth II)

5. When did Canada gain its independence? (in 1931)

6. What are the official languages in Canada? (English, French)

7. What people live in Canada? (German, Irish, Scottish, American Indians, Eskimos)

8. What has Canada provinces and territories? ( 10 provinces and 2 territories)

The fifth round is " Literary competition "

 Teacher: Look at the blackboard. You can see at the right authors.

Daniel Defoe

O'Henry

William Shakespeare

Charlotte Bronte

Mark Twain

Rudyard Kipling

Jonataph Swift

 Teacher: At the left hand you can see some novels. Your task.

 Let's speak the   author's novel.

Gulliver's travels

Jane Nare

Last leaf

Romeo and Juliet

The adventure of Tom Sawyer

Robinson Crusoe

Maugly

Teacher: I shall show the pictures from the stories you will tell me authors of this stories.

The sixth round is "Who is your friend?

Teacher:  Every teams listen to me attentively and after that you will decided  "Who is this'?" This is the character of the member of your team.

The seventh round is "Physiological"

Teacher:  It is drawing. You have to draw a face of fantastic animal with close eyes and comment what it is. You will go to the blackboard begin to draw. Everybody from teams will be present at this round. Let's named these strange fantastic animals.

The eighth round is “Do you know English proverbs?"

Teacher: Each teams have the task to look through two proverbs. Let's begin! You have 5 minutes. Are you ready?

The last round (the ninth round) is "Jokes"

Teacher: You home task to dramatize jokes. Let's begin. Who will be the first?

Teacher: The game -competition is over. Let's give some words jury.

Dear teams!  At the game -competition you showed the best results of knowledge in English. Both teams are very good, work very fine, quickly. But the team …………… showed the best results than the team ………… The team ……………… won this competition.

Thank you. Good-bye.

doc
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
14 листопада 2018
Переглядів
1153
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку