Урок з біології для 6 класу,, Різноманітність життя. Віруси,,

Про матеріал
Урок засвоєння нових знань,, Різноманітність життя. Віруси,, На даному уроці діти ознайомляться та засвоять знання про будову та життєдіяльність всіх царств живої природи, їх роль у природі та житті людини.
Перегляд файлу

УРОК                                                             БІОЛОГІЯ 6 КЛАС

РІЗНОМАНІТНІСТЬ ЖИТТЯ. ПОНЯТТЯ ПРО ВІРУСИ

Мета: розширити знання учнів про різноманітність живої природи, характерні ознаки представників різних груп організмів; розвивати логічне мислення, творчу активність учнів; уміння використовувати знання з інших предметів; виховувати етично-ціннісне ставлення до природи, виховувати культуру ЗСЖ.

Очікувані результати: учні називають основні групи організмів (рослини, тварини, гриби, бактерії); причини різноманітності живих організмів.

Обладнання та матеріали: відео, презентація Тип уроку: комбінований. Хід уроку:

1.     Організаційний момент

Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.

2.     Перевірка домашнього завдання й актуалізація опорних знань учнів

2.1.        «Розумний куб». Запитання на гранях куба:

1.    Що вивчає біологія?

2.    Чи здатні рослини до руху? Наведіть приклади.

3.    Чому обмін речовин вважають необхідною умовою існування живих організмів?

4.    Що таке подразливість? Наведіть приклади подразливості у рослин і тварин.

5.    Що таке розмноження? Яке значення має розмноження організмів для існування життя на планеті Земля?

6.    Як людина застосовує біологічні знання у своїй діяльності?

2.2.        Складання діаграми Вена  Очікувані відповіді учнів:

Спільні ознаки: живі організми та неживі тіла складаються з однакових хімічних елементів; ознаки живих організмів: складаються з клітин, дихають, живляться, ростуть, розмножуються, реагують на подразнення; ознаки неживих тіл — не рухаються, не ростуть, не розмножуються, не мають клітинної будови тощо.

 

2.3.        «Творча лабораторія» (робота учнів у творчих групах).

3.     Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя Запитання до учнів:

Повідомлення теми уроку. Визначення мети і завдань уроку.

4.     Вивчення нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу

1.    Різноманітність життя: тварини, рослини, гриби, бактерії. (Розповідь учителя, складання опорних схем, робота в групах, бесіда.)

Розповідь учителя

Учені вважають, що на Землі існує близько 5 млн різних видів живих організмів. З давніх часів люди спостерігали за ними, вивчали, описували. Коли накопичилося багато відомостей про рослинний і тваринний світ, виникла необхідність систематизувати знання, розподілити організми за групами, тобто класифікувати їх. Живі організми почали об’єднувати в групи за подібними ознаками.

Складання опорної схеми (проектування її на екран) з поясненням.

image

 

 

Ф І З К У Л Ь Т Х В И Л И Н К А

2.    Поняття про віруси. (Повідомлення учнів, розповідь учителя, презентація.)

До кінця ХІХ ст. ніхто вже не сумнівався, що кожну заразну хворобу викликає певний мікроорганізм, з яким можна успішно боротися. «Дайте тільки час,— говорили вчені-бактеріологи,— і скоро не залишиться жодної хвороби». Але минали роки, а обіцянки не виконувалися. Люди заражалися кором, ящуром, поліомієлітом, віспою, грипом. Від страшних хвороб помирали мільйони людей, а бактерій-збудників знайти не вдавалося. Нарешті в 1892 р. російський учений Д. І. Івановський натрапив на правильний слід. Вивчаючи тютюнову мозаїку — хворобу листя тютюну, він дійшов висновку, що її спричиняє не бактерія, а щось дрібніше. Це «щось» проникає через найтонші фільтри, здатні затримувати бактерії, гине при нагріванні, і його не можна було побачити у світловий мікроскоп. Фільтрівна отрута! Таким був висновок ученого. Але отрута — це речовина, а збудник хвороби тютюну був схожий на організм. Він чудово розмножувався в листі рослин. Нідерландський мікробіолог і ботанік М. В. Беєрінк назвав це нове вірусом, додавши, що вірус являє собою «рідке, живе, заразне». У перекладі з латинської «вірус» означає «отрута».

5.     Узагальнення та систематизація знань

5.1.        «Ти — мені, я — тобі».

6.     Підбиття підсумків уроку

Технологія «Незакінчені речення»

— На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було…

7.     Домашнє завдання

7.1.        Завдання для всього класу.

Підручник §3, стор.15?, терміни.

 7.2.Індивідуальні та творчі завдання.

1.    Підібрати або скласти загадки про тварин, рослини, гриби.

2.    Скласти сенкан на тему «Віруси».

 

 

pdf
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
26 вересня 2022
Переглядів
464
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку