Урок з біології для 7 класу "Ланцюги живлення"

Про матеріал
Урок з біології для учнів 7-го класу загальноосвітніх закладів, учнів 8-го класу спеціалізованих закладів. Розроблений з урахуванням особливостей слабочуючих дітей
Перегляд файлу

Урок №28   8-А клас         07.12.2017

Тема уроку: Ланцюги живлення.

Мета уроку:

Навчальна:  сформувати уявлення про ланцюги живлення, передачу енергії між організмами у ланцюгах.

Розвиваюча:  розвивати логічне мислення, уяву, пам’ять.

Виховна: виховувати екологічну грамотність., уміння розумно та раціонально користуватися природними ресурсами в рамках сталого розвитку, усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя

Корекційна: розвиток логічного мислення, через складання ланцюгів живлення та розв’язку елементарних задач з екології, закріплення дотримання пунктуаційних пауз.

Обладнання: зошити учнів, підручник, презентація, нетбук, ноутбук, телевізор, таблички, картки.

Індивідуальна робота з Капітон М., Гуменюком М., Слободенюком М.

ХІД УРОКУ

 

Робота за екраном

 

Розвиток пам’яті, формування міжпредметних зв’язків хімія-біологія

 

Корекція мовлення під час читання вголос

 

 

 

 

Формування умінь і навичок сприймати звернене мовлення

 

 

Розвиток логічного мислення

 

 

 

 

 

 

Уточнення та збагачення словникового запасу учнів

 

СЛОВНИК

Продуценти

Консументи

Редуценти

І. Організаційний етап:

  •      Перевірка присутніх на уроці.
  •      Перевірка слухових апаратів.

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Зараз у нас з вами урок біології, але щоб вивчити цю тему, необхідно пригадати хімію. Отже:

Що таке органічні речовини? Наведіть приклади.

Що таке неорганічні речовини? Наприклад?

ІІІ. Мотивування до навчальної діяльності

У Китаї в 1958 році знищили горобців, через те, що вони з’їдали багато врожаю пшениці. Але наступного року збільшення врожаю не було, бо гусінь та сарана з’їли пшеницю. Через два роки в країні настав голод. Владі довелось закупити горобців у інших країнах та завести до Китаю.

Чому так трапилось?

Тема уроку. «Ланцюги живлення»

IV. Формулювання мети і завдань урок:

На цьому уроці ми дізнаємось

1) з чого складається ланцюг живлення.

2) що таке потік енергії.

V. Вивчення нового матеріалу

Записали в зошити тему уроку: «Ланцюги живлення»

Ланцюг живлення – переміщення енергії від одних організмів до інших.

Всі організми можна розподілити на:

  • продуценти – організми, які утворюють з неорганічних речовин органічні (рослини).

Звідки рослини отримують енергію?

  • консументи – організми, які живляться органічними речовинами (тварини).

Звідки ми отримуємо енергію?

  • редуценти – організми, які перетворюють органічні речовини на неорганічні (гриби, бактерії).

На кожний наступний рівень переходить лише 10% енергії, інші 90% втрачаються.

Індивідуальна робота учнів за картками та нетбуком по черзі.

1) запис у зошити з карток

2) робота за нетбуком дидактична гра «Хижак-жертва»

VІ. Закріплення навчального матеріалу:

1. Скласти ланцюг живлення (розташувати фотографії):

Трава – миша – змія – шуліка.

Водорості – дафнії – карась – щука – людина.

Де редуценти в цих ланцюгах?

2. Закінчіть речення (Слободянюк М., Гуменюк М.)

3. Хто такий вовк? Чому? (Капітон М.)

VII. Оцінювання

VIIІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати матеріал підручника стр. 228-229

2. Виконати завдання на с.232.

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, 7 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
707
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку