Урок з біології для 7 класу "Покриви тіла тварин"

Про матеріал

Розробка уроку з теми "Покриви тіла тварин" до підручника з біології для 7 класу за новою програмою, автори Остапченко Л.І., Балан П.Г., Серебряков В.В., Матяш Н.Ю., Горобчишин В.А.Остапченко (2015). Додається презентація, яка містить ілюстрації та тестові завдання для перевірки знань з теми.


Перегляд файлу

Тема. Покриви тіла тварин

Мета уроку: ознайомити з видами покривів у різних тварин, розкрити їх значення;

формувати навички виконання завдань за інструкцією; розвивати вміння доводити власну думку, аналітичне мислення, робити висновки; форму­вати шанобливе ставлення до будь-яких тварин, любов до природи.

Матеріали та обладнання: луска риб, пір'я птахів, шерсть ссавців, роги, фото й таблиці із зображеннями безхребетних та хребетних тварин, м'яч.

Основні поняття: кутикула, шкіра, похідні шкіри, луска, слиз, пір'я, шерсть, волосся, кігті, нігті, роги, копита, дзьоби, щитки, молочні, сальні, потові, пахучі залози.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

Етап уроку

Прийоми діяльності і методи роботи вчителя

Діяльність учнів

Час

1

Організаційний момент

Привітання, підготовка робочого місця, відмічання відсутніх.

Готують робоче місце до уроку.

1хв

2

Перевірка д.з.

Перевірка правильності розв’язання кросворду. Роз’яснює незрозумілі питання.

Відповідають по черзі.

5 хв

3

Актуалізація опорних знань з опорою на чуттєвий досвід учнів

Питання для бесіди:
1. Назвіть типи тваринних тканин.

2. Як називається зовнішній шар клітин в кишковопорожнинних?

3. Чи однакові покриви тіла в усіх тварин? Від чого це залежить?

 

Відповідають на питання.

2хв

 

 

4

Мотивація навчальної діяльності

Проблемне питання») Що буде з організмом, якщо він втратить свої покриви?

Відповідають на питання. Роблять висновок, що покриви необхідні.

1хв

5

Запис теми і мети на дошці

Вчитель оголошує тему уроку.

Разом з учнями формулюють мету уроку.

Записують тему уроку в зошиті.

Допомагають вчителю сформувати мету уроку.

1хв

6

Вивчення та осмислення  нового матеріалу

 

1. Функції покривів
(Розповідь учителя з і складанням схеми на дошці)

                           Функції покривів

 

Основні                                         Додаткові

- захисна (механічний,                  - видільна

від зневоднення)                           - дихальна

- бар’єрна                                     - опорно-рухова

                                                     - терморегуляційна

                                                     - рецепторна

                                                     - сигнальна

 

 

Складають в зошитах схему   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2хв

 

 

2. Покриви безхребетних тварин.
Розповідь вчителя з демонструванням таблиць.

1) кишковопорожнинні
2) кільчики

3) членистоногі

4) молюски

Опрацьовують матеріал підручника, за допомогою вчителя складають короткий конспект.

 

8хв

3. Покриви хреберних тварин.
(Розповідь вчителя з використанням таблиць)
 

Вчитель ділить клас на 5 груп, видає кожній групі листок з завданням, інструктує щодо виконання роботи.

Допомагає учням скласти конспект.

 

Групи обирають капітана та писаря. Виконують завдання на аркушах.
Кожна група по-черзі цитує свої записи. Усі інші з допомогою вчителя конспектують.

10хв

7

Закріплення

Лабораторне дослідження.  На с. 151
Вчитель інструктує учнів щодо виконання лаб. дослідження.

Виконують роботу в зошитах, роблять висновки.

10хв

8

Контрольно-коригувальний

Вправа «Пошта». Вчитель інструктує учнів щодо виконання роботи.
1) дерма 2) кутикула 3) луска 4) роги 5) мушля 6) копита 7) хітиновий панцир 8) кігті 9) епідерміс 10) шкірно-мускульний мішок 11) підшкірний жир

 

Учні розподіляють приклади покривів тіла в дві скриньки:

А) Безхребетні
Б) Хребетні

3хв

9

Підбиття підсумків

Питання до учнів:
1. Які головні функції виконують покриви?
2. Чи однакова будова покривів безхребетних та хребетних?

Учні відповідають на запитання, роблять підсумки уроку.

1хв

10

Інструктаж з виконання д.з.

Опрацювати §35   підручника; пит.1-4.

Записують домашнє завдання в щоденник.

1хв

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
9 січня
Переглядів
1243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку