Урок з елементами сталого розвитку «Сад душі людської».

Про матеріал

Урок з елементами сталого розвитку в 8 клас «Сад душі людської» за казкою Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц». Сталим розвитком називають такий підхід до життя, коли інтереси суспільства спрямовані на задоволення потреб не лише нинішніх мешканців планети Земля, а й наступних поколінь. Для кожного землянина сталий розвиток – це необхідність розумно використовувати будь-які ресурси, необхідні для повноцінного життя, в такій кількості, аби бути упевненим, що їх вистачить для всіх і сьогодні, і завтра.

Перегляд файлу

 

 

 

Урок з елементами сталого розвитку в 8-а класі

«Сад душі людської»

за казкою  Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ

Вступ …………………………………………………………………………3

Тема, мета і обладнання уроку………………………………….................4

Основна частина. Розробка уроку ………………………5-9

Висновки……………………………………………………………………...10

Список використаної літератури…………………………………………...11

Додатки ………………………………………………………………………12

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВСТУП 

 

Сталим розвитком називають такий підхід до життя, коли інтереси суспільства спрямовані на задоволення потреб не лише нинішніх мешканців планети Земля, а й наступних поколінь.

Для кожного землянина сталий розвиток – це необхідність розумно використовувати будь-які ресурси, необхідні для повноцінного життя, в такій кількості, аби бути упевненим, що їх вистачить для всіх і сьогодні, і завтра. Рухатися разом з усім людством у напрямі стійкого розвитку означає:

 

1. засвоїти знання про сталий розвиток та шляхи його досягнення, усвідомити необхідність збереження глобальної рівноваги та свою причетність до проблем навколишнього середовища і долі людства, переходу населення України на сталий стиль життя;

2. сформувати моделі поведінки та дій, що відповідають потребам стійкого розвитку;

3. поставитись до проблем незбалансованого розвитку цивілізації як до особистісно  важливих, пов’язаних із власним життям, навчитись свідомо обирати дії та вчинки для сталого розвитку.

Таким чином, завдання  уроку з предмета - формування в учнів нових ідей щодо сталого розвитку і, якщо це необхідно, внесення змін до своїх звичок і поведінки. Досягнення цього результату можливо насамперед за умови власної активності та бажання працювати.


Тема уроку: «Сад душі людської».

Форма проведення: інтегрований міжпредметний  урок за казкою                           Антуана де Сент-Екзюпері «Маленький принц».

 

Мета : знайомство учнів з біографією і особистістю французького письменника, льотчика А.Екзюпері;  допомогти доторкнутися до чарівного світу казки «Маленький принц», пробудити моральні якості; вчити вдумливого читання, переказу, інсценування.

Розглянути екологічні проблеми, порушені в казці.

 

Завдання: виявити філософський зміст казки;

 

розібрать моральні проблеми взаємодії людини з природою;

 

Запропонувати шляхи вирішення виявлених проблем.

 

 

Обладнання: портрет письменника, ілюстрації до казки, глобус, цитати;

використання комп'ютера; виставка книг письменника, ваза, квіти.

 

 

Епіграф:

 

Ми жителі однієї планети, пасажири одного корабля.

Все, що мені дорого - під загрозою.

Антуан де Сент-Екзюпері.

 

 

 

ПЕРЕБІГ УРОКУ

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

Хід  уроку.

 

I . Оголошення теми уроку.

Звучить пісня «Маленький принц». З дзвінком входять в кабінет два вчителі. Діти, сьогодні у нас з вами незвичайний урок, урок літератури та природознавства. І проведуть цей урок два вчителя: Чернишова Юлія Борисівна  вчитель літератури, і Якунін Станіслав Олександрович, учитель природознавства. На уроці будуть звучати як питання з літератури, так і з природознавства. Спочатку уроку звучала музика, ви прослухали пісню, про що вона, на що вказує? Йтиметься про Маленького принца з казки французького письменника Антуана де Сент-Екзюпері і тема нашого уроку: «Сад душі людської».

II. Мотивація навчання.

Вступне слово вчителя літератури. Придумав цю казкову країну, населив її незвичайними героями французький письменник Антуан де Сент-Екзюпері. Хто ж такий Антуан де Сент-Екзюпері, де народився, який творчий та життєвий шлях? Наш кореспондент побував у Франції і ось що він дізнався про життя Антуана Екзюпері.

 (Повідомлення учня.)

 Учитель літератури. «Казка - брехня, та в ній натяк, добрим молодцям урок». «Маленький принц» - казка не така проста, як здається. Уважно прочитавши її, можна почерпнути для себе багато корисного.

Учитель біології. На уроках літератури та природознавства ми говорили про те, що сучасна людина відчуває себе господарем світу - він прагне підпорядкувати собі природу Землі, а потім і інших планет. Багато в чому він досяг успіху: експлуатує надра землі, освоює космічний простір, використовує енергію атома і т.д. Ця діяльність людини часто завдає непоправної шкоди природі. Захопившись, людина стала втрачати зв'язок з природою, забувши, що сам є її частиною і не зможе існувати поза природи.

Учитель літератури. Повернемося до казки «Маленький принц». Її автор сказав: «Я зовсім не хочу, щоб мою книгу читали просто заради забави». Як ви розумієте ці слова? Ви вже прочитали казку, а значить, знаєте, про що вона.  Про що розмірковує автор, про що змушує задуматися? Ваші враження від прочитаного. Перед нами чарівна скринька, скринька творчих ідей. Давайте відкриємо її і подивимося (читання есе).

Висновок: Це твір, яке змушує замислюватися, зачіпає серйозні проблеми, змушує аналізувати.                                                                                    

ІV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ

Учитель біології.  В основі сюжету казки лежить подорож маленького принца по планетам в пошуках одного.

  • Давайте згадаємо, на яких планетах він побував.
  • З ким познайомився?
  • Що побачив? Планета Короля. Кожен житель, підданий короля все робить тільки за наказом короля. Планета честолюбців. Честолюбець - егоїст, захоплюється тільки собою. Планета доглянута тільки там, де він живе, а що робиться в інших місцях, його не цікавить. Планета П'яниці. П'яниця - слабка людина. Чи не може звільнитися від згубної пристрасті. Брудна, недоглянута планета.
  • Пити і курити - добре чи погано?
  • Чи можна назвати жителя цієї планети людиною, які ведуть здоровий спосіб життя?
  • А що таке здоровий спосіб життя нам розповість молодший науковий співробітник.

Повідомлення учня (про шкоду алкоголю).

 Учитель літератури.  Планета Ділової  людини . Ця людина мріє мати у власності весь Всесвіт, а планета у нього заросла і дика. Планета ліхтарник. Ліхтарник працює не покладаючи рук, освітлює шлях іншим людям. Думає не тільки про себе; чиста, світла планета. Планета Географа. Географ ніде не був. Якщо щось знає, то тільки з чуток. За паперами - хороша планета, а насправді - запущена.

 Ми з вами здійснили подорож по планетам разом з Маленьким принцом. Я думаю, можна трохи відпочити. І ми вирушаємо на астероїд №97

(фіз. хвилинка).

Звучить музика Чайковського «Вальс квітів» 

Дайте відповідь на наступні питання (робота з текстом):

  1. З якої планети прилетів Маленький принц?
  2. Навіщо він чистив вулкани?
  3.  Чому він не любив баобаби?
  4.  Коли була написана казка? (З 1942- 1943 г.)
  5.  Що відбувалося в світі в цей час?
  6.  Що виявилося для нашої планети таким же небезпечні, як баобаби для маленького принца? (Фашизм, агресія, зброя)

Вчитель біології   (тримає в руках глобус)  і каже: Ось вона летить, маленька яка! Ось вона сумує, в думи свої вникаючи. Ось вона пливе, хиткою прохолодою віє. Все ще живе, все ще людям вірить. Вчитель біології.

- Що побачив маленький принц, коли потрапив на землю? (Пустелю, скелі, ліси)

- Чому він заплакав, впавши в траву. Вчитель біології. - Давайте уявимо, що Маленький принц прилетів на землю сьогодні. Що б він побачив на землі? - Які баобаби сьогодні загрожують нашій землі? Адже на своїй планеті він з насінням цих рослин вів щоденну війну, очищаючи її від них.  Я думаю, що ви без праці відповісте на ці питання, тому що неодноразово на уроках природознавства в 5 класі, та й на уроках навколишнього світу в початковій школі розглядали питання з охорони природного середовища. А щоб відповісти більш повно на ці питання, нам довелося відправити в подорож своїх кореспондентів по планеті Земля. Ось що вони побачили. Давайте запросимо їх і надамо нашим кореспондентам зі своїм сюжетом слово і подивимося фотозвіт.

 Повідомлення учнів (під час своєї подорожі я спостерігав таку картину, яку надаю вашій увазі).

  • Охорона атмосфери:
  • зміна клімату землі в результаті парникового ефекту;
  • зменшення озонового шару, утворення озонових дір;
  • забруднення атмосфери, кислотні опади;
  • Охорона гідросфери: -забруднення океану; -захоронення в ньому отруйних і радіоактивних речовин, надходження в нього нафтопродуктів, розрив нормальних екологічних зв'язків між океаном і сушею в зв'язку з будівництвом гребель на річках;спустошення і забруднення прісних вод землі; порушення балансу між поверхневими і підземними водами;
  •  Охорона грунту: радіоактивне забруднення, пов'язані з експлуатацією атомних пристроїв, випробуваннями ядерної зброї та ін .; - накопичення на поверхні суші побутового сміття та промислових відходів;
  • Скорочення площі лісів, що ведуть до дисбалансу складу атмосфери;
  • Охорона живих організмів: вимирання  видів організмів; погіршення якості і скорочення площ с / г угідь; перенаселення землі і відносне демографічне перевтома в окремих районах.

 Висновок: звичайно ж, картина гнітюча, але ми повинні намагатися цього не допускати і прагнути до гармонії і краси.

Вчитель літератури.   Відвідуючи планети, Маленький принц зустрічається з дорослими. І що? .. Що дорослі роблять, чим займаються? Вони нічим не займалися, тобто присвятили своє життя нерозумним цілям.  Хоча на Землі він побачив сад з численними трояндами, і заплакав. Чим викликані гіркі сльози хлопчика?  І в цю сумну хвилину з ким зустрічається Маленький принц? Детальніше розкажіть про зустріч з Лисом. -Чим вчить Лис хлопчика? (Інсценування прощання).

Питання:

-Як ви розумієте сенс слова «приручити»?

-Як Лис каже про це?

- Що в дружбі найголовніше?

- Що зрозумів Маленький принц під час своєї подорожі?  Які слова вам здалися самими головним в казці? Прочитайте їх.  Так у чому ж смисл казки?

 

 

 

Читання вірша .

Маленькій принц. «Я знаю одну планету, там живе пан з багряним обличчям. Він за своє життя жодного разу не понюхав квітки. Він ніколи нікого не любив », - сумно каже Маленький принц. 

Він закликає: «Встав вранці. Вмився, привів себе в порядок - і відразу ж приведи в порядок свою планету » Така  проста і корисна порада.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ ТА ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

 

Оцінки за урок.

 Рефлексія.

 Цікаво було на уроці?

 - Давайте і ми з вами наповнимо наш сад квітами. Залежно від того, яким вам здався урок, такими квітами ми і наповнимо ці вази                                      (звучить «Вальс квітів»)    Дякуємо!

Домашнє  завдання

I.Написать твір на одну з тем:

1. «На якій планеті я хотів би жити?».

2. «Ми відповідаємо за тих, кого приручили».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Щоб змінити щось в світі, потрібно змінити свій внутрішній світ.

Любиш гарне - так підтримуй красу.

Щоб створити сад навколо себе, треба створити сад в своїй душі.

Маленький принц сказав: «Треба створити сад в своїй душі» ...

Ось чому наш урок називається «Сад душі людської».

 

 

 

http://hiero.ru/pict/080/2211818.jpg

 

 

 

 

http://ukr.coolreferat.com.ua/nuda/zmist-zamiste-peredmovi/img24.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 

http://img.scoop.it/tRj_P2Bt9BCvDPr3vUdTnzl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9http://www.stihi.ru/pics/2016/02/13/3015.jpg

http://www.baby.ru/storage/4/e/b/4/60053.308995.jpeghttp://www.baby.ru/storage/4/e/b/4/60053.308995.jpeg

 

 

1

 

docx
До підручника
Зарубіжна література 8 клас (Паращич В.В., Фефілова Г.Є.)
Додано
22 липня 2018
Переглядів
1756
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку