Урок з фізичної культури "НАСТІЛЬНИЙ ТЕНІС"

Про матеріал
Настільний теніс – це високоінтелектуальний вид спорту, який вбирає в себе витривалість стаєра, швидкість спринтера, гнучкість гімнаста, спритність та силу удару боксера, прогнозування та розум шахіста, гнучкість гімнаста та нервову систему космонавта!
Перегляд файлу

 

                                                        

КОНСПЕКТ УРОКУ З НАСТІЛЬНОГО ТЕНІСУ

Варіативний модуль:

 

«Настільний теніс» (6-ий рік навчання).

Тема уроку:

Удосконалення техніки подач і прийомів з різним обертом м’яча. Удари в одиночному і парному розрядах при навчальній грі настільний теніс.

 

Мета:

сприяти удосконаленню прийомам техніки і тактики гри та формувати здорового, фізично-розвиненого здобувача освіти засобами настільного тенісу.

 

Завдання уроку:

1. Дидактичні

  • удосконалення технічних та тактичних дій під час навчальної гри в настільний теніс;
  • закріплення вправ спеціальної фізичної підготовки (імітаційні та підвідні на тренажерах для «топ-спіну» і швидкості реакції).

2. Оздоровчі

  • формування фізичного розвитку організму, зміцнення здоров’я, працездатності в майбутньому житті.

3. Виховні

  • виховання любові до настільного тенісу та морально-вольових якостей.

4. Розвивальні

  •  сприяння розвитку фізичних якостей: швидкості, координації, витривалості, швидкості реакції тощо.

 

Очікувані результати:

здобувачі освіти повинні знати: комплекс вправ ЗРВ, спеціальної та фізичної підготовки, основні технічні та тактичні прийоми в різних розрядах та безпеку життєдіяльності;

здобувачі освіти повинні вміти: виконати подачі та прийоми м’яча з різними обертами, різних ударів, а також використовувати тактичні комбінації одиночної і парної гри 

 

Місце проведення:

 

 

спортивна зала.

 

Обладнання

 

тенісні столи, тенісні сітки, тенісні ракетки та м’ячі, тренажери

 

Гасло уроку:

 

Настільний теніс – це високоінтелектуальний вид спорту, який вбирає в себе витривалість стаєра, швидкість спринтера, гнучкість гімнаста, спритність та силу удару боксера, прогнозування та розум шахіста, гнучкість гімнаста та нервову систему космонавта!

 

 

Умовні позначення:

 

СМГ

  •     спеціальна медична група;

ПГ

  •     підготовча група;

ОГ 

  •     основна група;

ОМВ

  •     організаційно-методичні вказівки;

ОС

  •     основна стійка;

ВП

  •     вихідне положення;

ОБС

  •     оптимальний бойовий стан;

ЗСЖ

  •     здоровий спосіб життя;

ЗРВ

  •     загально-розвиваючі вправи;

ВКМ

  •     велика кількість м’ячів;

ЧССС

  •     частота серцево-судинної системи.

 

ХІД УРОКУ

 

частина уроку

зміст уроку

дозування

ОМВ

ОГ

ПГ

СМГ

І. Підготовча

частина

(15 хв)

 

1. Організуючі вправи:

- шикування;

- привітання;

- ознайомлення із завданнями уроку;

- з’ясування самопочуття учнів;

- вимірювання ЧССС;

- візуальний контроль.

1хв

1хв

1хв

Перевірка наявності спортивної форми.

Спрямування уваги здобувачів освіти на виконання завдань уроку. Оцінювання самопочуття (норма – 15 ударів за 10 с) та залучення медичної сестри до первинного огляду дітей, які виявили сумніви до власного  здоров’я. Якщо підвищений тиск, то учні переходять в СМГ.

2. Перевірка домашнього завдання з теоретичних відомостей

1хв

1хв

1хв

Учитель проводить опитування за допомогою тесту:

1. Який інвентар необхідний для гри в настільний теніс?

2. Самий складний удар у настільному тенісі?

3. Хто і коли вперше застосував «топ-спін»?

4. Як настільний теніс впливає на здоров’я людини?

5. Творче завдання. Жива статуя чемпіону України з настільного тенісу.

3. Інструктаж з безпеки життєдіяльності учнів

 

1хв

1хв

1хв

1. Виконувати вправи за командою вчителя.

2. Під час виконання імітаційних вправ бути на відстані один від одного на 1м;

3. При виконані технічних прийомів звернути увагу на обережність використання тенісної ракетки.

 

4. Розминка

 

 

 

 

Ходьба:

  • на носках, руки на поясі;

15с

12с

10с

Стежити за поставою.

  • на п’ятах, руки за головою;

15с

12с

10с

  • на півприсяді, руки за головою;

15с

12с

10с

Всі вправи виконуються фронтально з музичним супроводом.

  • в повному присяді, руки за головою

15с

10с

7с

Повільний біг

20с

15с

10с

Біг в колону по одному

Ходьба, руки в гору – вдих, руки вниз – видих.

15с

12с

10с

Відновлення дихання

Вправи в русі:

  • ходьба з виконанням рухів руками на кожен крок;

12р,

25с

12р,

25с

10р,

20с

Темп виконання середній

  • ходьба з випадами і різнойменними рухами руками;

16р,

30с

12р,

30с

10р,

25с

Темп виконання середній

  • кисті до плечей, почергові підйоми коліна до однойменного ліктя у ходьбі

16р,

30с

12р,

30с

8р,

30с

Спину тримати прямою

  • підстрибування з високим підійманням стегон

3стр

30с

2стр20с

 

1стр10с

 

Просування уперед із зігнутими руками, стрибки можна чергувати з ходьбою

Вправи в колі «Привітання сонцю»

30с

30с

30с

C:\Users\admin\Desktop\1559325493_470_Privitannya-soncju-joga-pochatku-dnya-2018 - копия.jpg

Груповий спосіб:

  • почуття тенісного м’яча;

 

 

 

1хв

 

 

 

1хв

 

 

 

1хв

Вправи виконуються за методом колового тренування. Перехід від однієї вправи до іншої по сигналу.
 

  • стрибки на скакалці;

1хв

30с

20с

Стрибки на двох ногах 20 разів. На лівій – 15 разів, на правій – 15 разів, в присіді – 10 разів.

 

 

  • набивний м’яч ;

1хв

1хв

1хв

І. ВП. Стійка – ноги нарізно, м’яч попереду, у руках внизу.

1-2. М’яч уперед-угору, ліву ногу назад на носок.

3-4. ВП.

5-8. Так само, але праву ногу назад – 5 разів, виконувати прогин.

 

ІІ. ВП. Сід – ноги нарізно. М’яч біля грудей.

1. Руки вгору.

2. ВП.

3. Рухи вперед.

4. ВП – 5 разів. Спина пряма, живіт підтягнутий.

 

ІІІ.ЗРВ з набивним м’ячем у парах.

1. Стійка - ноги нарізно, спиною один до одного, на відстані кроку, м’яч в руках у першого. Передача м’яча по колу. Перший, повертаючи тулуб ліворуч, передає м’яч другому. Той, прийнявши м’яч праворуч, повертає тулуб на 180 градусів і передає м’яч ліворуч.

Виконувати 10 разів.

  • вправи на шведській стінці

1хв

30с

20с

І. ВП. Стоячи спиною до стінки, торкаючись потилицею, лопаткою, сідницею.

1. Крок лівою, руки в сторони.

2. Приставити праву, руки вниз.

3-4. ОС.

5. Крок лівою назад.

6. Приставити праву.

7-8. ОС.

Виконувати 4-5 разів у середньому темпі.

 

ІІ. ВП. Таке саме.

1. Присісти, торкаючись стінки, потилицею і спиною. Руки вгору (через сторони).

Виконувати 5-8 разів у середньому темпі.

 

ІІІ. ВП. Стійка – ноги нарізно, руки на поясі.

1. Нахил ліворуч, права рука вгору.

2. ВП.

3-4. Так само, праворуч.

Виконувати 4 рази у кожну сторону в середньому темпі.

ІV. ВП. Вис на руках. Підняти коліно до грудей, держати 5-10 секунд (дівчата). Ноги підняти вгору – 5-10 секунд (хлопці). Навантаження на прес.

 

Спеціально-фізична підготовка:

  •     біг на місті з високим підніманням стегна – по сигналу прискорення до 10 м, назад – ходьба;

 

1хв

 

40с

 

20с

Стегно піднімається паралельно підлозі, носок натягнутий на себе. Після прискорення ходьба для відновлення дихання.

  •     «кенгуру» – по сигналу прискорення 10м, назад – ходьба;

1 хв

40с

10с

Стрибки вгору, піднімаючи ноги максимально до грудей.  Прискорення: рухатися  приставними кроками. Після прискорення ходьба для відновлення дихання.

  •     згинання і розгинання рук в упорі від стіни – по сигналу прискорення, назад – ходьба;

1хв

40с

20с

При згинанні та розгинанні рук в упорі їхнє положення на ширині плечей. Прискорення: рух заднім ходом. Після прискорення ходьба для відновлення дихання.

  •     стрибки в присяді – по сигналу прискорення,

назад – ходьба.

1хв

30с

10с

Стрибки виконуються в такій послідовності: ліворуч, праворуч, вперед, назад із обертом навколо себе. Прискорення: чотири приставних кроки правим боком, чотири – лівим. Після прискорення ходьба для  відновлення дихання.

ІІ. Основна частина (28 хв)

1. Імітаційні вправи біля столу

 

 

 

Золоте правило тенісисту: спочатку грай і думай холодною головою та гарячим серцем, потім пружинними стрибучими як м’ячик ногами, а вже наостанок – миттєво як думка рукою.

Імітаційні вправи виконуються біля столу: приставний крок по його довжині, імітація ударів – по ширині.

 

Вправа 1. Приставний крок. Імітація накату справа

1 хв

40с

20с

Вправа 2. Приставний крок вперед, назад. Імітація підрізки справа

1 хв

40с

20с

Вправа 3. Приставний крок. Імітація завершаючого удару зліва

1 хв

40с

20с

2. Підвідні вправи

 

 

 

Імітація ударів з верхнім обертом на пляшці для удосконалення ударів м’яча 10-15 м’ячів.

Вправа 1. Тренажер «Пляшка»

1 хв

1 хв

1 хв

Вправа 2. Тренажер «Колесо»

1 хв

1 хв

1 хв

Імітація ударів з верхнім обертом ракеткою зліва і справа по 30 ударів.

Вправа 3. Тренажер «Гармата»

1 хв

1 хв

1 хв

Для удосконалення швидкості реакції великої кількості м’ячів, різних ударів в різні точки стола.

 

3. Естафета на чотирьох столах «Карусель»

3 хв

3 хв

3 хв

На чотирьох столах по 4 учні стоять в колону по одному і виконують поштовхів удар. Після цього пробігають кругом столу. Стають позаду колони і виконують завдання

4. Техніко-тактична підготовка:

А) виконання та прийоми різних подач з нижнім, верхнім та боковим обертом м’яча;

 

 

 

2хв

 

 

 

2хв

 

 

 

2хв

Подача – це головна зброя тенісиста. Кожному м’ячу необхідно свідомо придавати обертання.

Б) гра різними ударами без втрати м’яча;

2хв

2хв

2хв

Грають ракеткою, а виграють головою.

Спочатку займають позицію для виконання удару «голова, ноги», а потім виконати удар рукою.

В) виконання плоского, короткого, атакуючого ударів;

2хв

2хв

2хв

Кожен удар виконується попереду тулуба гравця, а не збоку і не позаду.

Кожний удар, по можливості, виконується у вищий точці відскоку м’яча. 

Г) виконання різновидів «топ-спінів», комбінації «трикутник», «вісімки»;

4хв

4хв

4хв

При контакті ракетки з м’ячем головне – не абсолютна швидкість руху ракетки, а величина прискорення.

При кожному ударі тяжкість тіла переноситься з ноги на ногу і рух ракетки направлений вперед.

Д) виконання вправ з великою кількістю м’ячів

4хв

4хв

4хв

Щоб перемогти опонента треба перемогти свої слабкі сторони.

Краще атакувати, чим захищатися.

Е) гра в одиночних, парних та змішаних розрядах

5хв

5хв

5хв

Тренування свого мозку через АТ:

«Моє тіло розслаблене, легке, слухняне. Я зжата пружина. Мій настрій бойовий і повний спортивної злості. Вся моя увага на столі. Я граю тільки на результат».

Настільний теніс самий перспективний вид спорту, який служить на благо здоров’ю.

ІІІ. Заключна частина

(2 хв)

Перешикування в коло та виконання вправ на відновлення

 

30с

30с

30с

Темп повільний, слідкувати за диханням.

Підведення підсумків уроку

1хв

1хв

1хв

Діти промовляють кричалку:

«Ми наш теніс полюбили!

Це – здоров’я, успіх, сила!

В ньому є у нас потреба!

Кожен день займатись треба!

Нова школа – сильні діти!

Щастя всім у цілім світі!»

Оцінювання

30с

30с

30с

Самооцінювання.

 

docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
3233
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку