Урок з фізики 8клас Тема уроку "Види теплопередачі"

Про матеріал

формувати знання учнів про види теплопередачі – теплопровідність, конвекцію, випромінювання; вміння учнів пояснювати теплові;

розвивати вміння спостерігати і робити висновки на основі спостережень; формувати погляди на природу явищ, пов'язаних з теплообміном, вміння працювати в колективі, та переключатися від одного виду діяльності до іншого;

виховувати інтерес до навчання, вміння спілкуватись , поважати думки та почуття інших людей та вміння прийти на допомогу іншим;

Перегляд файлу

Урок з фізики  8клас

Тема уроку  "Види теплопередачі"

Мета:

формувати знання учнів про види теплопередачі – теплопровідність, конвекцію, випромінювання; вміння учнів пояснювати теплові;

розвивати вміння спостерігати і робити висновки на основі спостережень; формувати погляди на природу явищ, пов'язаних з теплообміном, вміння працювати в колективі, та переключатися від одного виду діяльності до іншого; 

виховувати інтерес до навчання, вміння спілкуватись , поважати думки та почуття інших людей та вміння прийти на допомогу іншим; 

 

Обладнання: набір стрижнів із різних матеріалів, гвіздки, парафін, спиртівка, електрична лампа, паперова вертушка.

Тип уроку: урок вивчення нового навчального матеріалу.

 Хід уроку

  1. Актуалізація опорних знань учнів.

 Фізичний диктант.

1. Яким є рух кожної окремої молекули речовини?

2. Кусок дерева нагріли внаслідок тертя об мотузку. Чому змінилась внутрішня енергія тіла?

3. Чи можна змінити внутрішню енергію тіла, не виконуючи роботу?

4. По свинцевому шматку, що лежить на столі, ударили молотком. Як змінилась внутрішня енергія тіла?

5. Назвіть способи зміни внутрішньої енергії.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

Повідомлення теми, мети уроку.

Мотивація навчання школярів.

Усе життя ми стикаємося з тепловими явищами: від полум'я свічки до вогни­ща, від приготування їжі до виплавляння сталі, від виверження вулканів до космі­чних ракет. Матеріал сьогоднішнього уроку допоможе нам з'ясувати, чому влітку нам спекотно, а взимку — холодно; чому, виходячи після купання з води, нам прохолодно; як пристосовуються до сезонних змін температури живі організми, та як теплові процеси в навколишньому середовищі впливають на наше життя в цілому.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя

Вислухавши ваші відповіді ми встановили, що передача теплоти тілу можлива різними шляхами. Про це йтиметься на сьогоднішньому уроці.

Записуємо тему уроку: «Види теплопередачі».

Існує три види теплообміну: теплопровідність, конвенція й теплове випромінювання. Зараз ми розглянемо досліди, попередньо розділивши клас на групи.

Буде проведено досліди і кожна група повинна після обговорення пояснити процес теплопередачі на основі досліду .

Демонстрація дослідів

1. Нагрівання мідного дроту, до якого прикріплені кнопки воском.

2. Нагрівання колби з водою, на дні якої поміщено кристалик калій пергаменту. 

3. Ввімкнена в мережу електролампа випромінює тепло.

Робота в групах

Завдання групам записано на дошці.

 Поясніть механізм передавання тепла (енергії) у дослідах.

Прослуховування відповідей учнів

 

Узагальнюючи відповіді учнів, з'ясували, що при нагріванні відбувається збільшення руху молекул, з яких складається тіло.

Учитель.

 Теплопровідність. Цей рух передається сусіднім молекулам, унаслідок чого швидкість молекул зростає, і отже, температура даної частини тіла збільшується. Така передача в результаті безпосередньої взаємодії частинок тіл здійснюється ніби ланцюжком, від частинки до частинки, від шару до шару частинок, від однієї частини тіла до іншої і в кінцевому результаті призводить до вирівнювання температури всіх частин тіла. Отже, передавання теплоти від більше нагрітої частини тіла до менш нагрітої називається теплопровідністю.

Конвекція . Розрізняють природну (вільну) й вимушену  конвекцію. Природна виникає в полі сили тяжіння за нерівномірного нагріванні текучих речовин. Унаслідок різних температур відбувається перемішування речовин, воно здійснюється не частинками речовини, а електромагнітними хвилями.

Теплове випромінювання. Усі нагріті тіла випромінюють тепло. Річ у тому, що випромінювання відбувається за рахунок внутрішньої енергії тіла (енергія руху й взаємодії атомів), яка перетворюється на енергію випромінювання, яка може поширюватися і в безповітряному просторі, а в разі зустрічі з речовиною поглинається нею. Теплову енергію випромінюють усі тіла.

 

ІV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Дати відповіді на запитання:

 

1. Приведіть приклад з життяпередачі внутрішньої енергії твердим тілам.

2. Назвіть речовини, які мають найбільшу й найменшу теплопровідність? Та способи їх застосування?

3. Чому хутро, пух і пір'я на тілі людини, тварини, птаха захищають їх від холоду?

4. Поясніть, принцип переміщення повітря над нагрітою лампою?

5. Чому деякі предмети (дерев'яний брусок, металевий стрижень) лишаються холодними?

6. Поясніть процес нагрівання води в колбі, що стоїть на вогні.

7. Чому рідини й гази бажано нагрівати  знизу?

8. Чи можливо дослідним шляхом показати передачу енергії випромінювання?

На якому досліді це можна продемонструвати?

9. Як на практиці використовують матеріали з різною здатністю поглинати та  випромінювати енергію?

10. Розв'язання задач (усно).

Робота в групах (кожна група обґрунтовує свою відповідь).

1. Як зміниться внутрішня енергія нагрітого тіла, якщо його занурення в холодну воду?

2. Навіщо водопровідні труби заривають у землю на певну глибину?

3. Чому сховища нафтопродуктів фарбують срібною фарбою?

4. Чому зимового дня темні поверхні на подвірї теплі на дотик?

5. Чому в взимку переважно використовують хутряний?

6. Який будинок тепліший — дерев'яний чи кам'яний, якщо товщина стін однакова?

7. Як довше зберегти пляшку з мінеральною водою холодною, якщо у вас під рукою тільки подушка?

8. Чому стакан, взятий з дерев'яного буфета, здається холодніше, ніж сам буфет?

9. При якій температурі і метал, і дерево будуть здаватися на дотик однаково нагрітими?

10. Що можна зробити, наливаючи окріп в склянку, щоб стакан не луснув?

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКУ УРОКУ

1. Що ви дізналися на цьому уроці?

2. Що вам не сподобалося або сподобалося?

Підсумки уроку підбиває вчитель (чи досягнута мета уроку).

 

Рефлексія.  Кожен з учнів  висловлює своє враження

 

Оцінювання роботи учнів 

 

 

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Ф. Я. Божинова  Фізика 8 клас

Вивчити § 36-38

Вправа № 36-38

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку