Розробка матеріалу до інтегрованого уроку з фізики для учнів 8 клласу на тему " Електрична напруга. Вольтметр".В уроці найдієвішим мотивом, який стимулює пізнавальну діяльність учнів, є усвідомлення ними того факту, що фізику треба знати перш за все для того, щоб бути творчою людиною у дорослому житті. Таким чином, перевагу надаю урокам вивчення нового матеріалу із застосуванням його для практичних робіт. В експериментальних умовах сучасного стану реформування школи виникає потреба в мотивації навчання на кожному етапі робіт та розв'язанням задач від елементарного до складного.
В уроці найдієвішим мотивом, який стимулює пізнавальну діяльність учнів, є усвідомлення ними того факту, що фізику треба знати перш за все для того, щоб бути творчою людиною у дорослому житті. Таким чином, перевагу надаю урокам вивчення нового матеріалу із застосуванням його для практичних робіт. В експериментальних умовах сучасного стану реформування школи виникає потреба в мотивації навчання на кожному етапі робіт та розв’язанням задач від елементарного до складного.
Тема: Електрична напруга. Одиниці вимірювання. Вольтметр.
Епіграф: Якщо бажаєш, захочеш – то знайдеш, не захочеш – все одно знайдеш.
Мета: навчальна: увести поняття напруги, ознайомити учнів з одиницею напруги та навчити вимірювати напругу.
розвивальна: розвивати інтерес учнів до вивчення фізики як практичної науки.
виховна: формування таких якостей особистості, як відповідність, організованість, дисциплінованість, обов’язок.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Обладнання: навчальна презентація, вольтметр, комп’ютер.
План уроку
Хід уроку:
II. Актуальність опорних знань:
(бесіда з учнями за запитаннями):
III. Мотивація навчальної діяльності:
В деяких риб є органи, які виробляють електричний струм:
IV. Тема, цілі і завдання уроку.
Викладання нового матеріалу ( запис у зошиті).
q Fел.
q q V
Напрямлений рух вільних частинок (ел. струм) можливий завдяки дії на ці частинки сили з боку електричного поля, коли тіло рухається внаслідок дії певної сили і напрямок руху тіла збігається з напрямком дії цієї сили, то сила виконує роботу. Це нам відомо з курсу фізики 7–го класу.
Отже, коли в певній ділянці кола існує струм, то електричне поле виконує роботу. Цю роботу прийнято називати роботою струму.
Робота, яку може виконати або виконує ел. поле, переміщаючи заряд по даній ділянці кола, визнається ел. напругою.
A = Uq
q =
1мкВ = 10-6 В
1мВ = 10-3 В
1кВ = 103 В
Мотивація: 1) Яку напругу подають на ваш будинок?
2) Яку напругу подають на акумулятор вашого мобільного телефона під час його зарядки?
(робота з підручником с. 147)
Мотивація: 1) Як намалювати ел. схему з приладами ( джерело струму, з’єдн. проводи, резистор, лампочка, вимикач, вольтметр) для знаходження ел. напруги окремо на лампочці, на резисторі.
V. Практичне застосування вивченого матеріалу.
Задача 1. За допомогою вольтметрів вимірюється напруга на ділянках різних електричних кіл. Запишіть показання приладів.
Задача 2. Розглянути запропонований вольтметр і з’ясувати межі вимірювання, ціну поділки приладу та одиниці вимірювання.
U = 5+0,5*5 = 7,5 (B)
U = 8+5*0,4 = 10 (B)
U = 2+8*0,2 = 3,6 (B)
Розв’язати задачі усно або за допомогою калькулятора і дати відповідь:
Усний рахунок:
Дано: СІ Розв’язання
I = 2 A U =
t = 20 c I = q = It
A = 800 Дж U =
U - ? [ U ] = = = = B
U = = 20 (B)
Відповідь: 20 В.
Дано: СІ Розв’язання
U = 5 B I =
t = 40 c U = q =
A = 500 Дж I =
I - ? [ I ] = = = = А
І = = = 2,5 (А)
Відповідь: 2,5 А.
Дано: СІ Розв’язання
I = 3 A U = А = Uq
t = 10 хв * 10*60с I = q = It
U = 15 B A = UIt
A - ?
[ A ] = B*A*c = * * с = Дж
А = 15*3*10*60 = 27 000 Дж = 27 (кДж)
Відповідь: 27 кДж.
Дано: СІ Розв’язання
I = 2 A U =
A = 45,6 Дж 45,6 * 103 Дж I = q = It
t = 1 хв 1 * 60 с U =
U - ?
[ U ] = = = = B
U = = 3,8* 102 = 380 (В).
Відповідь: 380 В.
VI. Підбиття підсумків уроку.
Список літератури:
Ф. Я. Божинова, С. О. Довгий, О. О. Кірюхіна ], за ред. В. Г. Бар’яхтара, С. О. Довгого. – Х. : Видавництво «Ранок», 2016 – 240с. : іл, фот.