Урок з фізики «Розв’язування задач на теплові явища»

Про матеріал

Формувати вміння і навички розв'язувати задачі з розділу „Теплові явища”. Розвивати в учнів навички роботи на комп'ютері, логічне мислення. Виковувати культуру спілкування, науковий світогляд. Цей матеріал може бути використаний вчителями загальноосвітніх шкіл, студентами вищих навчальних закладів.

Перегляд файлу

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок з фізики

«Розв’язування задач на теплові явища»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  Підготувала

                                                                  Вчитель фізики КЗШ №93

                                           Чорноус В.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Кривий Ріг                                           

Тема:  Розв’язування задач.

 

Мета: Формувати вміння і навички розв’язувати задачі з розділу „Теплові явища”.
Розвивати в учнів навички роботи на комп’ютері, логічне мислення.
Виковувати культуру спілкування, науковий світогляд.

Тип уроку: Урок формування та вдосконалення вмінь і навичок.

Обладнання: Комп’ютери, роздатковий матеріал.

 

Структура уроку:

І. Організація класу.

ІІ. Актуалізація та коригування опорних знань.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Розв’язування задач.

V. Контрольно-коригувальний етап.

VI. Підсумок уроку.

 

Зміст і методи роботи.

І. 1. Привітання класу.

2. Фіксація відсутніх.

3. Організація уваги учнів.

ІІ. Гра „Вірю – не вірю”.

Учням пропонується відповісти на запитання, що починаються словами
„Чи вірите ви в те, що...”.

ІІІ. „Практичність теорії”.

Корисність навчальної теми доводиться шляхом розв’язання конкретної практичної ситуації.

IV. 1. Навчальний мозковий штурм (в парах).

Напрацювання будь-яких ідей для розв’язування задач, відбір та аналіз результатів.

2. „Міні-практикум”.

Виконання задач у парах з подальшою самоперевіркою.

VI. 1. „Експрес-тест”.

За допомогою комп’ютера учні вибирають один варіант відповіді з трьох запропонованих. Результат тестування видає комп’ютер.

2. Гра „Хто швидше?”

Пояснити явище, про яке йдеться у питанні.

VIІ. 1. Етап інформації про домашнє завдання:

а) різнорівневі задачі;

б) твір з теми „Теплові явища у моєму житті”.

2. Дати якісну оцінку роботи класу та окремих учнів.

3. „Сонечко”

 

 

ініціювати рефлексію учнів з приводу свого психоемоційного стану, мотивації своєї діяльності у взаємодії з учителем та однокласниками.

 

 

„Вірю – не вірю”

Чи вірите ви в те, що...

  1. Температура від більш нагрітого тіла переходить до менш нагрітого тіла?
  2. В закритій кришкою посудині вода закипає швидше, ніж у відкритій?
  3. Процес перетворення рідини у твердий стан називається конденсацією?
  4. Білизна швидше висихає на вітру аніж у затишку?
  5. Можна створити „вічний двигун”?

 

 

 

 

 

 

 

Задача №1

Умова:

У якому випадку домогосподарка не знайома із способами теплопередачі?

1. Для швидкого охолодження борщу поставила каструлю на лід.

2. Поставила каструлю на лід і час від часу перемішувала борщ.

3. Нагріваючи воду у відрі, розмістила електрокип’ятильник у верхньому шарі рідини.

4. Для довшого збереження льоду в кімнаті, обгорнула його ватою.

Самоперевірка:

  1. Не знає.
  2. Знає.
  3. Не знає.
  4. Знає.

Задача №2

Умова:

На малюнку 1 зображено графік нагрівання сталі. У якому випадку маса сталі:

1. Найбільша?

2. Найменша?

Визначити масу сталі [Сст ≈ 0,5кДж/(кг∙°С)]

Самоперевірка:

Відповідь:

маса сталі найбільша для тіла 4, а найменша – для тіла 2.

 

 

Задача №3

Умова:

Скільки енергії необхідно для перетворення m=2кг води, яка має температуру t1=20°С, в пару, яка має температуру t2=100°C?

Самоперевірка:

Дано:

m=2кг

t1=20°С

t2=100°C

с = 42005Дж/(кг∙°С)

L = 2,3∙106Дж/кг

 

Q – ?

 

 

 

Розв’язання

Процес можна провести у два етапи:

на першому етапі вода нагрівається до температури кипіння, на другому – вода перетворюється в пару.

;

Відповідь: 5,3МДж.

 

 

Тести

 

Тести набрані в програмі Excel.

Виберіть правильну відповідь ввівши в жовту клітинку значення 1

і натисніть кнопку "Enter"

1. Процес переходу речовини з твердого в рідкий стан при сталій температурі називають...

 

 

 

 

 

 

 

 

а) пароутворенням

 

0

 

 

 

 

 

б) кристалізацією

 

0

 

 

 

 

 

в) плавленням

 

0

 

 

 

 

 

 

2. Під час змішування холодної та гарячої води гаряча вода віддала 500Дж теплоти. Яку (приблизно) кількість теплоти отримала холодна вода?

 

 

 

 

 

 

 

 

а) 50 Дж

 

0

 

 

 

 

 

б) 500 Дж

 

0

 

 

 

 

 

в) 5000 Дж

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Яку фізичну величину вимірюють у Дж/кг?

 

 

 

 

а) питому теплоту плавлення

 

0

б) питому теплоту пароутворення

 

0

в) питому теплоту плавлення і питому теплоту пароутворення

 

0

 

4. Як називають процес переходу речовини з газоподібного стану в рідкий?

 

 

 

 

а) конденсацією

 

0

б) кристалізацією

 

0

в) пароутворенням

 

0

 

5. Порівнюючи температуру плавлення і температуру твердення кристалічних речовин, можна дійти висновку:

 

 

 

 

а) tпл. > tтв.

 

0

б) tпл. = tтв.

 

0

в) tпл.< tтв.

 

0

 

6. Яку фізічну величину вимірюють у Дж?

 

 

 

 

 

а) температуру кипіння

 

0

 

 

б) кількість теплоти

 

0

 

 

в) питому теплоту плавлення

 

0

 

 

 

7. Яку букву використовують для позначення кількості теплоти?

 

 

 

 

а) λ

 

0

 

б) L

 

0

в) Q

 

0

 

 

 

 

 

 

 

8. Як змінюється температура рідини під час її кипіння?

 

 

 

 

а) збільшується

 

0

б) зменьшується

 

0

в) не змінюється

 

0

 

9. Який символ (позначення фізичної величини) пропущено у формулі: Q=λ...?

 

 

 

 

а) с

 

0

б) L

 

0

в) m

 

0

 

 

 

 

10. На великих теплових електростанціях застосовують:

 

 

 

 

а) реактивні двигуни

 

0

б)двигуни внутрішнього згоряння

 

0

в) парові турбіни

 

0

 

11. За якою формулою визначають кількість теплоти, що необхідна для перетворення рідини в пару при температурі кипіння?

 

 

 

 

а) Q = rm

 

0

б) Q = Lm

 

0

в) Q = cmΔt

 

0

 

12. Чи однакова кількість теплоти потрібна для плавлення 1кг заліза і 1кг льоду, взятих при температурі плавлення?

 

 

 

 

 

а) для заліза більша на 60 кДж

 

0

 

 

б)для заліза менша на 60 кДж

 

0

 

 

в) однакові

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки

 

 

№ питання

Кількість набраних балів

1

0

2

0

3

0

4

0

5

0

6

0

7

0

8

0

9

0

10

0

11

0

12

0

Всього

0

 

 

„Хто швидше?”

  1. Чому батареї опалення встановлюють під підвіконням?
  2. З якого посуду зручніше пити гарячий чай:
    із залізного кухля чи фарфорової чашки? Чому?
  3. Чи прискориться танення льоду, якщо його накрити кожухом?
  4. Яким вугіллям вигідніше опалювати оселю:
    дерев’яним чи кам’яним?
    gкам.вугілля = 30МДж/кг
    gдерев.вугілля = 15МДж/кг
  5. Чому ви відчуваєте холод, коли виходите з річки після купання?

 

 

 

 

Бланк самоконтролю

 

 

 

№ з/п

Прізвище, ім’я ____________________

Клас ______________

Кількість жетонів

1.

«Вірю – не вірю»

 

2.

«Міні-практикум»

 

3.

«Експрес-тест»

 

4.

«Хто швидше»

 

 

Всього:

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Pelesh Natalya
    Дякую за цікавий урок
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, 8 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 8 клас (Бар’яхтар В. Г., Божинова Ф. Я., Довгий С. О., Кі-рюхіна О.О. (за ред. Бар’яхтар В. Г., Довгого С.О.))
До уроку
Розділ 1. Теплові явища
Додано
15 лютого 2018
Переглядів
12365
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку