Урок з фізики у 7 класі "Узагальнення з теми "Тиск твердих тіл,рідин та газів"

Про матеріал

Розробка уроку передбачає складання узагальнюючої таблиці про вивчені фізичні величини в даній темі, повторення головних теоретичних положень. Основна увага звернена на вміння учнів застосувати знання до розв'язування експериментальних завдань.

Перегляд файлу

 

Урок  7. Узагальнення  з  тема  “Тиск  твердих  тіл, рідин  і  газів”.

 

 

Мета.  Повторити  та  узагальнити  матеріал  з  теми;  формувати  практичні  навики  та  вміння  застосовувати  теоретичні  знання  до  розв’язування   експериментальних  задач; розвивати  логічне  мислення, вміння  встановлювати  причинно-наслідкові  зв’язки, аналізувати  і  співставляти  результати  експериментальних  досліджень, виховувати   інтерес  учнів  до  фізики  шляхом   активізації  їхньої  пізнавальної  активності.

Обладнання. Барометр-анероїд; лінійка; мензурка  з  водою; посудина  з  водою; посудина  з  розчином  солі; посудина  з  олією;  три  посудини  з  різною  площею  дна;  склянка  з  водою; три  кульки  однакового  об’єму  з  гачком  і  ниткою, що  тонуть  у  воді;  дві  кульки  такого  ж  об’єму, що  спливають  у  воді (одна  більшої  маси); дерев’яний  брусочок; два  шприци, з’єднані  медичною  системою, заповнені  водою;  дві  скляні  трубочки, з’єднані  гумовою  трубкою; пластилін, динамометр; посудина з  формою  паралелепіпеда.

 

Хід  уроку.

 

Узагальнення  з  тема  “Тиск  твердих  тіл, рідин  і  газів”.

Заповнити  таблицю  для  величин, які  використовували  в  даній  темі.

 

Назва  величини

Буква  для  позначення

Одиниці  вимірювання

Зв’язок  з  іншими  величинами

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель  в  цей  час здійснює  перевірку  домашнього  завдання  шляхом  перегляду  записів  у  зошитах.

Фронтальне  опитування.  (швидкий  темп)

Що  таке  тиск? Сила  тиску?

Назвіть одиниці  тиску.

Назвіть  причини  виникнення  атмосферного тиску

Назвіть  приклади  застосування  сполучених  посудин.

Сформулюйте  закон  Паскаля;  Архімеда.

Яка  різниця  між  тиском  і  силою  тиску?

Коротко  опишіть  дослід  Торрічеллі.

Як  залежить  атмосферний  тиск  від  висоти? Чому?

Від  чого  і  як  залежить  тиск  рідин  на  дно  і  стінки  посудини?

Яка  причина  виникнення  тиску  в  рідинах? Газах?

Як  розміщуються  рідини  у  сполучених  посудинах? Чому?

(На  всю  перевірку  відводиться  не  більше  10  хвилин)

 

 Як  сказав  Леонардо  да  Вінчі  “Наука – полководець, а  практика – солдати”, то  саме  сьогодні  ви  маєте  показати  на  практиці  здобуті  знання  на  уроках.

Тема. Розв’язування  експериментальних  задач.

  1. (Фронтально) Визначити  силу  тиску  атмосфери  на  кришку  учнівського  столу. Чому  стіл  не  руйнується  під  дією  цієї  сили? (барометр-анероїд, лінійка)
  2. (Фронтально)  Визначити  масу  дерев’яної  лінійки. (мензурка  з  водою, лінійка).

Лінійку  опустити  в  воду  в мензурці  і  виміряти  об’єм  витісненої  рідини. Обчислити  величину  архімедової  сили. Сила  тяжіння  дорівнює  архімедовій  силі. Щоб  знайти  масу  лінійки. Треба  силу  тяжіння  поділити  на  g.  (m = 1000 V)

  1. (Демонстрація) Порівняти  тиски  рідин  у  посудинах  (висота  рідини  в кожній  посудині  має  бути  однакова). В  якій  посудині  сила  тиску  найбільша?

 

                                            

                                                         

 

 

                            

                             

                              

 

  1. (Фронтально)  Визначити  тиск  води  на  дно  склянки. (склянка , частково  заповнена  водою, лінійка, барометр)

Тиск  дорівнює  сумі  атмосферного  і вагового  тиску  рідини.

  1. (Демонстрація) Порівняти  виштовхувальні  сили, що  діють  на  три  однакові  кульки, занурені  на  різну   глибину.

 

 

 

                     

 

  1. (Демонстрація)  Порівняти  виштовхувальні  сили, що  діють  на  три  однакові  кульки, розміщені  на  різній  глибині  в  воді. (штатив, три  однакові  кульки  на  нитках)
  2. (Фронтально) Визначити, в  якій  посудині  рідина  з  більшою  густиною. (посудини  з  чистою  водою  і  розчином  солі, дерев’яний  брусочок)
  3. Оцінити  тиск  кулькової  ручки  на  письмо. (Динамометр  з  столиком, штангенциркуль)
  4. Визначити  і  перевірити  експериментально, який  вантаж  може  витримати  на  собі  коробка  з-під  сірників, не  потонувши  у  воді.
  5.  (Фронтально) Чому  потрібно  прикладати  різні  зусилля  для  різних  поршнів, щоб   їх  рухати? (два  шприци  різного  діаметра, з’єднані  медичною  системою, заповнені  водою – модель  гідравлічної  машини)

Визначте  виграш  у  силі  для  даної  машини. (лінійка)

  1. (Фронтально)  Визначити  густину  розчину  солі, якщо  густина  олії  900 кг/м3. (дві  скляні  трубки, сполучені  між  собою  гумовою  трубкою, олія, розчин  солі, лінійка)
  2.  (Фронтально)  Визначте  густину  пластиліну. (Пластилін, посудина  з  водою, динамометр)
  3.  (Фронтально) Посудина  в  вигляді  паралелепіпеда, заповнена  частково  розчином  солі. Зробіть  необхідні  вимірювання  і  визначте   якнайбільше  фізичних  величин,  маючи  посудину  з  рідиною.

(Об’єм  рідини,  густину  рідини  (використавши  залізну  гирю), масу  рідини, вагу  рідини,   тиск  на  дно, тиск  на  бічні  стінки, силу  тиску  на  дно, силу  тиску  на  бічні  стінки, ваговий  тиск  рідини)

 

Підсумки  уроку. Оцінювання  учнів.

 

Домашнє  завдання

Підготувати  повідомлення  “ Гідростатика  в  живій  природі”, цікавий  дослід.

Розв’язати  задачі  з  збірника № 21.32 ; 20.21; 19.11

 

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Сиротюк В. Д.)
Додано
22 грудня 2018
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку