2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Проект для учнів 7 класу з теми: "Сила тертя"

Про матеріал

Проект "Сила тертя" розроблено для учнів 7 класу. Над завданнями проекту працюють групи: «Соціологи», «Історики», «Теоретики», «Дослідники», «Експерти». Характеристики проекту: досдлідницько-інформаційний, міжпредметний, груповий, короткостроковий. Мета проекту: дослідити роль сили тертя в житті людини. Завдання проекту:

- шляхом соціального опитування населення з'ясувати знання інформації про існування сили тертя та наслідки її прояву;

- прослідкувати історичний досвід людини у застосуванні сили тертя;

- провести експериментальні дослідження залежності сили тертя від стану поверхонь та сили нормальної реакції опори;

- презентувати результати діяльності.

Міжпредметні зв'язки: фізика, математика, інформатика, історія, основи здоров'я.

Перегляд файлу

Проект «Сила тертя»

Характеристики проекту: досдлідницько-інформаційний, міжпредметний, груповий, короткостроковий

Актуальність теми:

Головна причина зношування технічних пристроїв, аварійних ситуацій та травматизму на дорогах – це тертя. Боротьба зі псуванням механізмів, з погіршенням безпеки життєдіяльності людини – ось основні задачі, що стоять перед інженерами, водіями, робітниками комунальних служб. Вирішення цих проблем дає економію матеріалів у десятки мільйонів тон, зберігає життя та здоров’я населення планети. Тож роль сили тертя має велике значення в житті людини.

Міжпредметні зв’язки: фізика, математика, інформатика, історія, основи здоровя.

Мета проекту: дослідити роль сили тертя в житті людини.

Завдання проекту:

-зясувати знання інформації про існування сили тертя та наслідки її прояву, провівши соціальне опитування населення;

-прослідкувати історичний досвід людини у застосуванні сили тертя;

- зясувати значущисть існування та відсутності сили тертя;

-провести експерименти залежності сили тертя від стану поверхонь та сили нормальної реакції опори;

-створити памятки безпеки життєдіяльності людини в умовах ожеледиці;

-презентувати результати діяльності.

Предмет дослідження: сила тертя

Ключове питання: чи загрожує людству існування або відсутність сили тертя?

Тематичні питання:   1. Що знають люди про існування сили тертя?

    2. Які існують види сили тертя?

3. Користь чи небезпеку породжує сила тертя?

4. Чи існують шляхи усунення небезпеки?

Опис проекту.

Над завданнями проекту працюють групи: «Соціологи», «Історики», «Теоретики», «Дослідники», «Експерти».

«Соціологи»: проводять соціологічне опитування населення різних вікових категорій. Виясняють, що знають люди про існування сили тертя, її прояви і з яких джерел інформації вони про це довідались ( школа, телебачення, наукова література, інтернет, тощо). Обробляють інформацію, дають звіт у формі таблиці, діаграми: який відсоток людей похилого віку, середнього віку, молоді та школярів знають про існування сили тертя і з яких джерел?

«Історики» вивчають історичні факти відкриття та застосування сили тертя, знайомляться з дослідами та висновками вчених: Леонардо да Вінчі, Амонтона, Леонарда Эйлера, Шарля Кулона. Обробляють інформацію та звітують у вигляді повідомлень, презентації, фоторепортажу.

«Теоретики» вивчають види сили тертя, з’ясовують причини виникнення та способи зменшення або збільшення сили тертя.

Дають відповідь на питання:

 -Чи корисна сила тертя спокою?

-В яких випадках зменшують, а в яких збільшують силу тертя ковзання?  

-Чому людство здавна використовує колесо, а в механізмах – підшипники?

Обробляють інформацію та звітують про виконану роботу у вигляді презентації.

«Дослідники» 1) досліджують залежність сили тертя ковзання від сили нормальної проекції опори. Для цього необхідно прикріпити до деревяного бруска гачок динамометра і рівномірно тягти брусок по горизонтальній поверхні. Сила пружності пружини динамометра при рівномірному русі бруска зрівноважує силу тертя ковзання, тому динамометр показує силу тертя ковзання. Записати показники динамометра. Повторити дослід, поклавши на брусок додатковий тягар, тобто збільшити силу нормальної реакції опори. Записати покази динамометра, зробити висновки. Побудувати графік залежності сили тертя від сили нормальної реакції опори. Звіт про результати досліджень оформити у вигляді графіка.

2) Досліджують залежність сили тертя ковзання від стану поверхонь. Для цього необхідно прикріпити до деревяного бруска гачок динамометра і рівномірно тягти брусок по горизонтальній необробленій деревяній поверхні. Записати покази динамометра. Повторити дослід, використовуючи гладку й ошліфовану поверхі. Звіт про результати досліджень оформити у вигляді таблиці.

«Експерти»

  • підводять підсумки роботи над проектом,
  • розробляють правила поведінки під час ожеледиці,
  • готують звернення до адміністрації району з пропозиціями щодо поліпшення ситуацій на дорогах у зимовий період,
  • випускають стіннівку;
  • дають відповідь на ключове питання проекту:

чи загрожує людству існування або відсутність сили тертя?

Термін реалізації : 2 тижні

План роботи над проектом

І тиждень

  1. Соціальне опитування населення
  2. Знайомство з історичними фактами
  3. Вивчення теоретичного матеріалу
  4. Дослідницька діяльність

ІІ тиждень

  1. Підготовка звітів про виконану роботу
  2. Висновки та пропозиції.
  3. Публікація (випуск стіннівки або бюлетня)

Очікувані результати:

  • розвиток життєвих компетенцій учнів;
  • набуття дослідницьких навичок;
  • виховання почуття відповідальності за свої дії;
  • розвиток пізнавальних інтересів.

Джерела інформації: інтернет ресурси; література.

Критерії оцінювання: за 12 бальною системою згідно вимог програми.

docx
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
23 грудня 2018
Переглядів
395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку