Урок з географії для 10 класу на тему «Китай»

Про матеріал
Конспект уроку з географії для 10 класу на тему «Китай», розроблений відповідно до змісту програми та навчального плану.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії для 10 класу на тему: «Китай»

Мета: - навчальна:  розширити  в учнів систему знань про особливості населення,економічної політики, галузі спеціалізації господарства, зовнішні еко­номічні зв'язки Китаю; сформувати уявлення про сучасну національну культуру китайського народу

- розвивальна: розвивати вміння роботи з додатковою літера­турою, з картографічним матеріалом; комунікабельність;

- виховна: виховувати повагу і гуманістичне відношення до матеріальних і духовних надбань іншої держави.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Форма уроку: урок-конференція.

Обладнання: політична карта світу, фізична карта Євразії, атласи, підручники, роздатковий матеріал, предмети китайського побуту, аудіо-відеоапаратура, періодична преса.

За два тижні до уроку учням роздаються завдання для самостійного опрацювання. Вони обєднані в групи.

ХІД УРОКУ

  1.                      Організаційний момент

Вчитель. (Звучить східна мелодія) Шановні друзі! Сьогодні у нас буде незвичний урок, а саме урок-конференція. Ви всі отримали завдання підготувати повідомлення про Китай. На уроці ми проведемо невеликий звіт вашої діяльності.

А щоб нам краще вдалось досягти завдань уроку, давайте пофантазуємо і уявимо себе українськими туристами, які вирішили відвідати цю східну країну.

II. Актуалізація досвіду і опорних знань учнів

Але куди нам їхати? Давайте спочатку дамо відповіді на запитання.

Бесіда за запитаннями

  1. Які субрегіони виділяють в Азії? Покажіть їх на карті.
  2. Які країни входять до складу Східної Азії?
  3. Який план вивчення країни? (запис на плакаті)

III. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку

Вчитель. Китай завжди вражав мандрівників-іноземців своєю самобутністю. Про Китай можна знати багато чи мало, але неможливо знати все. Китай так само не­збагненний, як знамениті загадкова слов'янська душа або англійська церемон­ність. У молодшій школі ви дізналися, що Китай посідає перше місце у світі за кількістю населення, з курсу історії -- про Велику Китайську стіну і повстання "жовтих пов'язок". Карта розповість вам про різноманітність природних умов і величезну площу цієї держави. Для багатьох Китай — великий товаровиробник, чия продукція буквально заполонила наші ринки.

Розвал світової соціалістичної системи примусив Китай взяти курс на ко­рінне реформування економіки, що дозволило йому за короткий період вийти на 10 місце в сіті за розміром ВВП. На сьогоднішньому уроці ми звернемось до особли­востей розвитку країни та до причин, які сприяють народженню ще одного еко­номічного гіганта у світі.

Дивлячись уривки з фільму про Китай, подумайте, які ваші очікування від уроку.

(Перегляд кадрів з фільму про Китай) (Діти озвучують свої очікування)

IV.     Вивчення нового матеріалу

Вчитель. Вдома ви підготували стисле повідомлення про Китай. Разом ми послі­довно висвітлимо економічні і культурні особливості життя країни. І почнемо із своєрідної реклами цієї країни, тобто повідомленням про особливості Китаю.

(Виступи учнів)

1.ЕГП і ПГП Китаю. Природно-ресурсний потенціал (група географів).

  1. Населення країни (група демографів).
  2. Господарство Китаю (група економістів).
  1. Транспорт. Зовнішні економічні зв'язки (група експертів).

Вчитель. КНР –  індустріально-аграрна соціалістична країна, темпи розвитку якої в останні роки дуже високі. Які ж особливості економічних реформ в Китаї? Від­повідь на це питання ви теж мали підготувати вдома.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Вчитель. Отже, ми з вами з'ясували особливості економіко-географічного положення Китаю. Наступним кроком нашого уроку буде визначення вашого рів­ня засвоєння матеріалу про КНР. Ваше завдання –  виконати тести, вибравши пра­вильну відповідь.  (Звучить музика).

Тестові завдання:

Вчитель. Оцініть свої відповіді (одне завдання – 0, 5 бала).

Ви маєте можливість заробити ще 3 бали, розв’язавши проблемну ситуацію методом «ПРЕС». З правилами проведення ви вже ознайомилися. Перед вами за­питання – спробуйте його розв’язати.

Проблемні питання:

  1. Поясніть, чому промисловість Китаю зосереджено переважно в східних районах?
  2. З чим пов’язана, на вашу думку, значна внутрішня та зовнішня міграція ро­бочої сили?

3. З чим пов’язані галузі спеціалізації промисловості Китаю?

4. Які види економічних відносин, на вашу думку, можуть бути взаємовигідними для України і Китаю?

(Завдання оцінюється 5 балами).

Вчитель. Ви справились із цим завданням. А зараз давайте продовжимо свою мандрівку до Китаю. Нам у цьому допоможе музика. І спробуємо трішки дізнатись про традиції, побут та звичаї китайців. Отож, наша подорож починається.

(Огляд наочності і бесіда за побаченим).

Вчитель. Я думаю, ви зацікавились такою незвичайною та екзотичною краї­ною як Китай. І щоб заробити ще 2 бали – останнє ваше завдання. Уявіть, що ви працівник турагенства. Перед вами турист, який вагається, чи їхати йому до Ки­таю. Одним, двома реченнями переконайте його, що ця країна неповторна (самостійна робота в зошитах).

Відповіді учнів.

VI. Домашнє завдання.

Опрацювати §50. Підготувати повідомлення про звичаї, традиції та культуру Індії.

VII. Підсумок уроку.

— Чи збулись ваші очікування?

  • Чи сподобався вам урок і чим саме?

А на кінець нашої роботи я хочу подарувати вам китайські листівки з побажанням всяких благ. Орнамент, який ви бачите на них, вишивається на одязі, ним прикрашається посуд, меблі і багато інших побутових предметів. І по цей день вважається, що предмет з таким орнаментом приносить багатство, здоровя та успіх. Тож будьте здорові, багаті та щасливі.

 

Додатки

 

Додаток 1

Тестові завдання:

  1. Яку частку населення світу складає населення Китаю?
  2.      а) 1/2; б) 1/3; в) 1/4; г)1/5.
  3. В якому (-их) регіоні (-ах) Азії розташований Китай?

а) Центральній Азії;

б) Східній Азії;

в) Південній і південно-східній Азії;

г) Західній Азії.

3. В якій частині країни найбільша густота населення?

а) в Північному Китаї;

б) в Південному Китаї;

в) в Східному Китаї;

г) в Західному Китаї.

4. Яке місто Китаю є найбільшим за населенням?

а) Пекін;

б) Тяньцзінь;

в)        Харбін;

г)        Шанхай.

5. Якого виду паливних корисних копалин найбільше в Китаї?

а) нафта;

б) газ;

в) вугілля;

г) торф.

6. Найбільше виробництва електроенергії припадає на:

а) ТЕС;

б) ГЕС;

в) АЕС;

г) сучасні відновлювальні електростанції.

7. Найбільшим центром машинобудування є:

а) Пекін;

б) Шанхай;

в) Шеньян;

г) Сіань.

8. У структурі посівних площ більше 70% припадає на:

а) зернові культури;

б) технічні культури;

в) картоплю;

г) овочі.

8. Які з перелічених технічних культур є основою сільського господарства Китаю?

а) соняшник, цукрова тростина, кола;

б) бавовник, джут, цукрова тростина, чай;

в) льон, конопля, цукровий буряк;

г) бавовник, олива, кава.

9. На який вид транспорту припадає приблизно половина вантажообігу і пасажирообігу?

а) залізничний;

б) морський;

в) автомобільний;

г) авіаційний.

10. Які товари переважають в імпорті Китаю?

а) текстильні вироби та мінеральні добрива;

б) промислові товари, пальне;

в) товари лісопромислового комплексу та лісохімії;

  г)         рис та рибна продукція.
 

Додаток 3

Метод «Прес»

 Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору

(починаючи зі слів... я вважаю, що...)

 Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтую­ться докази (починайте зі слів ...тому, що...)

 Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, назвіть факти, які демонструють ваші докази

(... наприклад ...)

 Узагальніть свою думку

(зробіть висновок, починаючи словами: отже,... таким чином...)

 

 

Додаток 2

Китайський орнамент щастя

                       

1

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
26 січня 2021
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку