Дистанційний урок з географії в 6 класі
Тема. Добовий і річний хід температури повітря, причини їхнього коливання. Практичне значення вимірювання температури повітря
Завдання:
1) запишіть у зошит
Дату. Тему – можна виділяти зеленим.
2) переглянь відео (5 - 8 хв.):
Урок 31. Добовий хід температури, причини коливання - https://www.youtube.com/watch?v=slRqv38Zp74
Урок 32. Річний хід температури, причини коливання - https://www.youtube.com/watch?v=-IbgY4QP778
3) використовуючи підручник та відео, в зошит випиши і запам’ятай (бажано роздрукувати, вписати пропущені слова і вклеїти в зошит):
Повітря нагрівається ______________________________________________________________.
Чим далі від земної поверхні, тим ____________________.
!!! З висотою температура повітря ________________________ на ____0С на кожний 1 км висоти.
Добовий хід температури повітря |
Річний хід температури повітря |
Найвищі температури повітря спостерігаються ______________________________________________. Це пояснюється тим, що _________________________ ____________________________________________. Найнижчі температури бувають __________________________________________
Причина зміни температури повітря протягом доби: __________________________________________
|
Кут падіння сонячних променів залежить від _____________________________________________. Від кута падіння сонячних променів на поверхню залежить _______________________ повітря. В Північній півкулі найвища середня місячна температура – в _____________________, найнижча – в _____________________. Причина зміни температури повітря протягом року: ______________________________________________
|
Амплітуда (А) коливання температури – це різниця між ______________________ і ___________________ температурами повітря.
t А = t max – t min
Річні амплітуди коливань температур залежать від ___________________________: менші біля ___________ (10С).
На одній і тій самій широті що далі від океану, то _____________ річна амплітуда
Середні температури - середнє арифметичне значення температур за певний проміжок часу.
t сер. = сума t °С : їх кількість
Температура повітря залежить від (допиши):
4) розв’яжи задачі в зошиті:
Задача 1. Визначте, якою буде температура повітря на висоті 2 км, якщо на рівні моря вона становить 22°С.
Розв’язання:
З підняттям на 1 км температура знижується на 6°С.
Визначимо, на скільки градусів знизиться температура при піднятті на 2 км:
2 × 6 = 12°С.
Визначаємо, якою буде температура на висоті 2 км:
22 – 12 = 10°С.
Відповідь: на висоті 2 км температура становитиме 10°С.
Задача 2. Температура повітря на вершині гори у дорівнює – 0°С, а біля її підніжжя на висоті 400 м над рівнем моря +6°С. Визначте абсолютну висоту гори.
Розв'язання:
Було 6 °С, а стало – 0 °С. Різниця становить 6 °С.
Тобто різниця між вершиною і підніжжям становить 1 кілометр.
400 м + 1 км = 1400 м = 1,4 км – висота гори.
Відповідь: висота гори 1,4 км.
Задача 3. На якій приблизно висоті в горах з’явиться зона снігів та льодовиків, якщо біля підніжжя середня річна температура становить +16 °С?
А. 2 км.; Б. 2,6 км.; В. 3 км.; Г. 3,6 км.
Розв’язання:
З підняттям на 1 км температура знижується на 6°С.
1 км – 6 °С
Зона снігів з'явиться при 0 °С, отже,
16 : 6 = 2,6 км.
Відповідь: правильна відповідь Б.
Задача 4. (УВАГА! Ви ще не вивчали від’ємні числа)
місяць |
І |
ІІ |
ІІІ |
ІV |
V |
VI |
VIІ |
VIІІ |
ІХ |
Х |
ХІ |
ХІІ |
t0 C |
-6 |
-4 |
6 |
10 |
16 |
24 |
28 |
26 |
20 |
10 |
5 |
-2 |
Дайте відповіді на запитання:
5) знайди помилку, підкресли, зверху напиши правильно
Температура повітря в першу чергу залежить від кута падіння сонячних променів на земну поверхню.
Тривалість світлового дня не впливає на температуру повітря.
Графік добового ходу температур показує, що максимальних значень температура досягає опівдні, а мінімальних – опівночі. Температура повітря впливає на живі організми і процеси, що відбуваються у природі.
Щоб розрахувати середню добову температуру, потрібно скласти всі її показники, зареєстровані протягом року, і поділити на кількість спостережень.
Найтепліший місяць в Україні – червень, найхолодніший – січень
ДЗ: опрацювати § 30-31, письмово в зошиті № 1, 2 (ст. 122 - практична робота 5)