Розробка уроку з презентацією по геометрії 11 клас за темою: "Многогранник та його елементи". Учням пропонується спочатку самим пригадати про многогранники навколо них, а потім наочно показано, в яких розділах наук вони можуть їх ще зустріти.
Розробка уроку з геометрії, 11 кл., Вчитель: Ганенко Вікторія Леонідівна
Тема: Многогранник та його елементи.
Мета: Сформувати поняття многогранника та його елементів, ознайомити з видами многогранників. Показати матеріальність та пізнавальність даної теми та її роль у пізнанні навколишнього світу. Виховувати естетичну та мовленнєву культуру.
Обладнання: проектор, презентація, моделі многогранників.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку:
«Геометрія є найсильнішим засобом для розвитку наших розумових здібностей, вона дає нам змогу правильно міркувати і розуміти».
Галілео Галілей:
Відповісти на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання. Учні, користуючись заздалегідь підготовленими на дошці рисунками, відповідають на запитання до задач з домашнього завдання.
Назвіть основні геометричні фігури стереометрії.
Які тривимірні геометричні фігури ви знаєте?
Де вони зустрічаються у житті, в природі, довкола нас?
Демонструю моделі многогранників.
Многогранником називають частина простору, обмежена скінченою кількістю плоских многокутників. Многокутники, які обмежують многогранник, називають його гранями, їх сторони — ребрами, а вершини — вершинами многогранника. (Слайд 2)
Многокутники бувають опуклими та не опуклими, аналогічно з многокутниками. Многогранник називається опуклим, якщо він лежить по один бік від площини кожного з плоских многокутників на його поверхні (Слайд 3).
Многогранник називається правильним, якщо:
1) він опуклий;
2) всі його грані – рівні один одному правильні многокутники ;
3) в кожній його вершині сходиться однакове число ребер;
4) всі його двогранні кути рівні. (Слайд 4)
Многогранники довкола нас зустрічаються дуже часто. Цеглина, книжка, шафа, стілець, кристал — все це моделі многогранників. Знання властивостей многогранників необхідне в багатьох сферах. Столяр має справу з многогранниками, вистругуючи деталі. Будівельник напряму кладе стіни із прямокутних паралелепіпедів. І мінералоги, кристалографи, гранильники — всі мають справу з многогранниками. Розглянемо приклади многогранників в деяких сферах життя. (Слайди 5-7)
Зарядка для очей (Слайд 8).
Усні вправи:
№1. Скільки вершин, ребер, граней має: а) тетраедр, б) куб?
№2. Скільки ребер може сходитись у вершині многогранника?
Вправи на побудову:
№3. Побудувати многогранник, який має
а) 5 граней і 6 вершин; б) 5 граней і 5 вершин. Скільки ребер він має?
№4. Побудуйте многогранник, у якого однакове число вершин і число граней.
Що вивчили нового? Що дізнались цікавого? Який настрій в кінці уроку? (Слайд 9).
Домашнє завдання:
Якщо поверхню многогранника розрізати по кількох його ребрах і розкласти на площині, то дістанемо розгортку даного многогранника. Нарисуйте декілька різних розгорток куба.