18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок з хімії для 8 класу " Узагальнення та систематизація знань з теми "Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічний елементів"

Про матеріал

Урок для 8 класу з теми " Узагальнення та систематизація знань з теми "Будова. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів" розроблений на основі оновленої програми (2017р) для загальноосвітніх навчальних закладів. Пропануються завдання з реалізації наскрізних змістовних ліній.

Перегляд файлу

1

 

Тема: Узагальнення та систематизація знань з теми «Будова атома. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів»

Мета:

  • Повторити і узагальнити основні поняття з теми, закріпити вміння за електронною формулою атома визначати хімічний символ елементу, положення його в ПСХЕ.
  • Розвівати вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати, робити висновки, застосовувати теоретичні знання для прогнозування.
  • Виховувати наполегливість та працелюбність, здатність обирати оптимальні рішення, співпрацю в групах.

Методи: словесні (бесіда), практичні (виконання вправ, розв’язування задач, самостійна робота)

Форми роботи: фронтальне опитування, групова та індивідуальна робота, хімічний диктант, робота в парах.

Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва, роздатковий матеріал.

Тип уроку: узагальнення і систематизація знань

Девіз уроку: «Мало знати, треба й застосовувати,

                        Мало хотіти, треба й робити!»   (Гете)

І. Організація класу. Привітання. Гра «Пароль»

Я пропаную вам назвати слово, яке стосується нашої теми і значення якого ви знаєте, після цього ви сідаєте і ми розпочнемо урок. Учні сідають на своє місце лише згадавши і назвавши вголос будь-який термін з даної теми.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Сьогодні на уроці ми пригадаємо матеріал вивченої теми та закрипимо його. Це нам потрібно для того щоб успішно написати контрольну роботу, яка очікує вас на наступному уроці.

Природа має лише один секрет:

Чи тут, чи там, у космосу глибинах

Все від малих піщинок до планет –

Із елементів складене єдиних.   С. Щипачов «Читаючи Менделєєва»

  • Як ви розумієте значення цих слів?
  • Що нам дає знання ПЗ?
  • Як практично його можна використовувати?

IV. Актуалізація опорних знань.

Продовжуємо накопичувати бонуси у вигляді Au. За вірні відповіді ви отримуєте  Au. Хто набере більше бонусів, той буде переможцем нашого уроку.

Фронтальне опитування

  • Хто і на основі чого сформулював ПЗ і склав ПСХЄ?
  • Що є графічним отображенням ПЗ?
  • Що таке період?
  • Що таке група?
  • Група поділяється …
  • Яка будова атома?
  • Як визначити кількість електронів в атомі?
  • Як визначити число електронів на останньому енергетичному рівні
  • Як можна визначити число енергетичних рівнів в х.е.?
  • Чому в періодах властивості елементів змінюються плавно?
  • Чому в разі переходу від одного періоду до іншого спостерігається різка зміна властивостей елементів?
  • Чому інертні елементи є хімічно пасивними?
  • Чому в Оксигену неметалічні властивості виражені яскравіше, ніж у Бору?
  • Чому в Цезію металічні властивості виражені яскравіше, ніж у Натрію?
  • Чому вищий оксид Фосфору має кислотні властивості?
  • Чому вищий оксид Барію має основні властивості.

V. Узагальнення й систематизація знань.

1) Робота в парах.

Розташуйте елементи в ряд за збільшенням числа електронів на зовнішньому енергетичному рівні

А. Алюміній; Б.Кальцій; В.Натрій; Г Силіцій

Води лікувальних мінеральних джерел містять практично всі елементи періодичної таблиці Д.І.Менделєєва. Кількість деяких із них є незначною, це мікроелементи. Установіть відповідність між назвами мікроелементів та електронними формулами їхніх атомів.

Назви мікроелементів                                               Електронні формули атомів

1. Літій                                                                                А. 1s22s22p63s23p63d64s2

2. Купрум                                                                            Б. 1s22s1

3. Ферум                                                                              В. 1s22s22p2

4. Флуор                                                                               Г. 1s22s22p5

                                                                                              Д. 1s22s22p63s23p63d104s1

2) Гра «Шіфрувальник»

По рядах. Зашифровані слова, які складаються з перших літерів хімічних елементів з протонними числами та відповідних їм простих речовин.

І ряд. 47,73,8,25 (атом)

ІІ ряд 13,26,8,73 (азот)

ІІІ ряд 9, 22, 76, 37 (фтор)

3) «Відстрочена відгадка»

Елемент розташований у ІІІ періоді, VI групі, головній підгрупі періодичної системи. Що це за елемент? Запишіть повну будову його атома, та електронну конфігурацію. Укажіть кількість неспарених електронів, кількість протонів і нейтронів.

4) «Приваблива мета»

Дано елементи з протонними числами 20 і 15. Який із цих елементів має виражені металічні властивості? Чому? Запишіть формули оксидів та гідратів оксидів, що відповідають цим елементам. Укажіть їхній характер.

5) «Практичність теорії»

Елемент утворює летку сполуку з гідрогеном типу RH. Відносна молекулярна маса вищого оксиду цього елемента дорівнює 272. Який це елемент?. Вкажіть кількість протонів і нейтронів у ядрі його атома.

6) «Дивуй»

При нестачі цього елемента призупиняється ріст рослин, уповільнюється достигання плодів. Електронна конфігурація зовнішнього енергетичного рівня атома цього елемента ...3s23. Визначте елемент і дайте його характеристику за місцем у періодичній системі та будовою атома.

 7) «Хімічний диктант – калейдоскоп елементів »

1. Назвіть елемент ІІ періоду, що має на зовнішньому енергетичному рівні два електрони. (Ве)

2. Назвіть елемент ІІІ групи, останній заповнюваний електронами енергетичний рівень якого – третій. (АІ)

3. Назвіть елемент, у якого на п’ятому енергетичному рівні заходиться три електрони. (In)

4. Назвіть елемент, у якого на другому зовнішньому енергетичному рівні знаходяться п’ять електронів. (N)

5. Назвіть елемент ІІІ періоду, що в сполуках з Гідрогеном проявляє валентність І. (РН3)

6. Назвіть елемент IV періоду, що має завершений зовнішній енергетичний рівень. (Кr)

7. Назвіть елемент ІІІ періоду, який у сполуках з Оксигеном має вищу валентність IV. (Si)

8. Назвіть елемент VI групи, останній заповнюваний електронами енергетичний рівень якого – другий. (О)

9. Назвіть елемент ІІІ періоду, що має валентний електрон. (Nа)

10. Назвіть елемент головної підгрупи VI групи, що має п’ять енергетичних рівнів. (Те)

Взаємоперевірка.

VI. Рефлексия.

Закінчить речення:

  • я не вмів, а тепер вмію…
  • найбільш складним для мене виявилося…
  • мені вдалося…
  • мені найбільше сподобалося…
  • мене найбільше вразило…
  • я запам’ятав…

 

 

VII. Підсумки уроку.

Висловлювання учнів щодо досягнення мети уроку. Слова із заповіту Д.І. Менделєєва, яки він зробив для своїх дітей: «Працюйте! Працюючи, ви зробите все і для близьких, і для себе. А якщо, працюючи, не матиме успіху – спробуйте ще раз!»

VIII. Домашнє завдання.

Повторити висновки до §14-16, виконати завдання 11(с.76) письмово.

Дайте характеристику та дізнайтеся цікавий  матеріал про свій елемент (той, що відповідає вашій даті народження).

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
25 грудня 2018
Переглядів
2285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку