Урок з хімії на тему "Вуглеводи"

Про матеріал

Для закріплення, узагальнення, систематизування основних матеріалів, що вивчаються; здійснення обліку і контролю знань учнів; продовження ідейно-морального виховання учнів; сприяння формуванню поважного ставлення до знань, праці, колективізму, відповідальності; розвитку в учнів взаємодопомоги та відповідальністі не лише за свої знання, але й за знання товаришів; сприяння виявленню учнів, які мають прогалини у знаннях та потребують допомоги.

Перегляд файлу

ТЕМА: ВУГЛЕВОДНІ

 

Цілі: закріпити, узагальнити, систематизувати основний матеріал, що вивчається; здійснити облік і контроль знань учнів; продовжити ідейно-моральне виховання учнів; сприяти формуванню поважного ставлення до знань, праці, колективізму, відповідальності; розвивати в учнів взаємодопомогу та відповідальність не лише за свої знання, але й за знання товаришів; сприяти виявленню учнів, які мають прогалини у знаннях та потребують допомоги.

 

Обладнання: картки із завданнями, газети, кросворд

 

  1.         Повідомлення теми й завдань уроку
  2.         Проведення конкурсів

 

Порядок проведення конкурсів:

 

  1.         Естафета-триборство

а) задачі

б) знання гомології ізомерії

 

 

 

Естафету починають капітани. Вони витягають квиток із задачею, стають біля дошки та розв’язують її. На столі всі необхідні таблиці. Судді стежать за роботою.

 

Перші три учні працюють біля дошки, а решта класу бере участь у наступному конкурсі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         Розминка

 

Поки три учні розвязують задачі біля дошки решта частина попрацює з картками, по 2 варіантам, правильну відповідь записуємо в таблицю.

(5 хвилин)

 

 

 

 

 

  1.          

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.         Кросворд

 

Пригадаємо ім’я видатного вченого який зробив внесок в органічну хімію

  1.         Представник гомологічного ряду алканів. БУТАН
  2.         Ароматичний вуглеводень ТОЛУОЛ
  3.         Газ, що горить дуже кіптявим полум’ям. АЦЕТИЛЕН (етен)
  4.         Частинка, що має неспарений електрон. РАДИКАЛ
  5.         Речовина. Що має однаковий склад але різну будову. ІЗОМЕР
  6.         Спосіб переробки нафти. КРЕКІНГ
  7.         Речовини, що подібні за будовою та властивостями, але відрізняються на одну чи кілька груп атомів СН2. ГОМОЛОГ
  8.         Одновалентний радикал етилену. ВІНІЛ

 

 

  1.         Робота з картками самостійно.

У картці-завданні учень хрестиком позначає правильну відповідь.

Прізвище,  група

 

ВАРІАНТ 1

Варіант

Варіанти відповідей

А

Б

В

Г

  1.          РЕЧОВИНИ, ЩО СТУПАЮТЬ У РЕАКЦІЮ ЗАМІЩЕННЯ

 

 

 

 

  1.          РЕЧОВИНИ, ЩО ВСТУПАЮТЬ У РЕАКЦІЮ ПРИЄДНАННЯ.

 

 

 

 

3. РЕЧОВИНИ, З ЯКИМИ ВЗАЄМОДІЯТИМЕ МЕТАН

 

 

 

 

  1.          ГОМОЛОГИ ДЛЯ

СН3-СН-СН3   

       СН3

 

 

 

 

 

  1.          РЕЧОВИНА, ЩО ЗНЕБАРВЛЮЄ БРОМНУ ВОДУ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище,  група

 

ВАРІАНТ 2

Варіант

Варіанти відповідей

А

Б

В

Г

  1.          РЕЧОВИНИ, ЩО УТВОРЮЮТЬ ПОЛІМЕРИ

 

 

 

 

  1.            ІЗОМЕРИ РЕЧОВИНИ З ФОРМУЛОЮ С5Н10.

 

 

 

 

  1.          ГОМОЛОГИ ДЛЯ РЕЧОВИНИ

СН2=СН-СН2- СН3

 

 

 

 

4. РАДИКАЛ

 

 

 

 

 

5. РЕЧОВИНИ, ЩО ВСТУПАЮТЬ У РЕАКЦІЇ ПРИЄДНАННЯ ТА ЗАМІЩЕННЯ.

 

 

 

 

Прізвище,  група

 

ВАРІАНТ 3

Варіант

Варіанти відповідей

А

Б

В

Г

1. ГОМОЛОГИ МЕТАНУ

 

 

 

 

2.АРОМАТИЧНІ ВУГЛЕВОДНІ

 

 

 

 

  1.          ПРЕДСТАВНИК ГОМОЛОГІЧНОГО РЯДУ ЕТИЛЕНУ

 

 

 

 

4. ІЗОМЕР ДЛЯ РЕЧОВИНИ СКЛАДУ

СН3-СН2-СН2- СН3

 

 

 

 

5.РЕЧОВИНИ, ЩО ВИКОРИСТОВУЮТЬСЯ ЯК ПАЛИВО

 

 

 

 

 

  1.         Знання термінології.

 

  •             органічна хімія
  •             положення теорії О.М. Бутлерова
  •             ізомерія або ізомери
  •             вуглеводні
  •             алкани
  •             радикали
  •             гомологічний ряд, гомологи
  •             алкени
  •             реакція полімеризації
  •             діє нові вуглеводні
  •             алкіни
  •             Ароматичні вуглеводні

 

  1.         Аукціон знань

 

  1.         Хто автор теорії хімічної будови органічних речовин?
  2.         Як вигідніше використовувати нафту
  3.         Назвіть основні продукти переробки кам’яного вугілля
  4.         Назвіть продукти переробки нафти
  5.         Як перекладається слово «пестициди»
  6.         Як називають пестициди, що застосовуються для боротьби з грибковими захворюваннями
  7.         Як називають пестициди. Що застосовуються для боротьби з комахами
  8.         Як називають пестициди, що застосовуються для боротьби з будяками
  9.         Яких запобіжних заходів слід вживати під час роботи з пестицидами
  10.     На основі якого ароматичного вуглеводню виробляють численні пестициди

 

  1.         Домашнє завдання

«Позитивне та негативне у зв’язку хімії з екологією»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
23 липня 2018
Переглядів
650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку