Тема уроку: Світове кіномистецтво
Мета уроку:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Вид уроку: інтегрований з використанням інтерактивних технологій
Обладнання: ТЗН; підручник Миропольська Н.Є., Масол Л.М. Художня культура. 11 клас. Рівень стандарту, 2011р.; портрети видатних митців французького та американського кінематографа, відеофрагменти кінофільмів «Вихід робітників з фабрики» (реж. брати Люм'єр), «Співак джазу» (реж. Алан Кросленд), «Жертви моря» (реж. Честер М. Франклін), «Беккі Шарп» (реж. Рубен Мамулян), «Жанна Д'Арк» (реж. Люк Бессон); мультимедійна презентація «Світовий кінематограф»
Методи та прийоми роботи: «Мікрофон», «Асоціативний кущ», робота в малих групах, «Алея зірок»
Структура уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
ІV. Мотивація навчальної діяльності
ІV. Вивчення нового матеріалу
V. Закріплення матеріалу
VІ. Підбиття підсумків уроку (рефлексія)
VІІ. Домашнє завдання
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Перевірка присутності учнів
2. З’ясування емоційної готовності до уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Пароль»
Кожен учень називає, не повторюючись, суттєве для матеріалу попереднього уроку слово чи словосполучення.
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку
Прийом «Алея зірок»
Викладач. Виходячи із вищесказаного, тема сьогоднішнього уроку «Світове кіномистецтво». Для повного розкриття теми працюватимемо за таким планом:
ІV. Мотивація навчальної діяльності
Метод «Мікрофон»
«Із назви теми мені зрозуміло…»
«Хочу дізнатися про…»
«Мені зовсім невідомо…»
Викладач. Сьогодні на уроці ми збагатимо наші уявлення про кіномистецтво, ознайомимось з основними етапами його становлення та розвитку, узагальнимо знання про жанрові різновиди.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Франція – батьківщина мистецтва кіно
Викладач. Причина існування кіно полягає в тому, що люди досі прагнуть пригод, захоплення, гумору, ризику та емоційних змін. Цивілізація розвивається і змінюється, принаймні у поверхневих особливостях, і тому прагнення постійного оновлення художніх засобів відповідає цим бажанням. Кіно забезпечує їм доступний і потужний шлях.
Схема «Від великого німого – до сучасного кіно»
(перегляд відеофрагментів за схемою з коментарем викладача)
Вправа «Відшукай у підручнику»
Наймолодший з усіх видів мистецтва – _________________ – є чи не найзатребуванішим видом мистецтва сучасності. ____________ визнано батьківщиною кінематографа.
У 1895 р. у салоні «Гран-кафе» відбувся перший показ «Синематографа братів ______________». До уваги публіки були представлені кілька півторахвилинних стрічок: «Прибуття потягу», «Поливальник», «_________________________» та ін. Сучасний французький кінематограф прославив фільми видатного режисера Люка Бессона «Блакитна безодня», «П'ятий елемент», «_______________», «____________________». Вони принесли митцеві світову славу одного з найкращих кінорежисерів сучасності.
2. Кіно США
Викладач. Французьке кіномистецтво є одним з найбільш шанованих у світі, і за популярністю поступається лише голлівудському. Кіномистецтво США почало формуватися зі становленням студійної системи Голівуду. Воно допомогло систематизувати виробництво фільмів і полегшило їх просування на ринок.
Голлівуд – це район міста Лос-Анджелес, який лежить на північному сході від центра міста штату Каліфорнія. Традиційно, Голлівуд асоціюється з американською кіноіндустрією, тому що в цьому районі є багато кіностудій та проживає багато кіноакторів.
У Голлівуді є відома у всьому світі Алея Слави – тротуар на Голлівудському бульварі та Вайн-стріт, в який вкладено понад 2600 п'ятикутних зірок з іменами знаменитостей, які зробили значний внесок у розвиток індустрії розваг.
Найпрестижнішою нагородою в кінематографі США є «Оскар»
Метод «Асоціативний кущ»
Учні записуюють асоціації до слова «Оскар»
Викладач. «Оскар» - це щорічний приз в кінематографії із багатьма номінаціями, що являє собою позолочену статуетку, яка вручається з 1929 року Американською академією кіномистецтва, створенною Луїсом Маєром з кіностудії Metro-Goldwyn-Mayer.
Рекорд за кількість номінацій належить компанії Волта Діснея – 64 рази, ця ж компанія є лідером за кількістю отриманих нагород – 26 «Оскарів».
Вправа «Впізнай героя»
Героїв яких мультфільмів Волта Діснея представлено на фрагментах
____________ ________________ _____________ ________________
____________ ________________ _____________ ________________
3. Основні жанри американського кіно
Прийом «Робота в малих групах»
Викладач. На минулому уроці кожна група отримала випереджувальне завдання – схарактеризувати жанри американського кіно, давши визначення та назвавши видатних режисерів та акторів, які представляють ці жанри. (Представники від груп презентують свої виступи).
Група 1 – мелодрама, драма
Група 2 – фантастичний фільм, комедія
Група 3 – бойовик, фільм жахів
Вправа «Встановіть відповідність»
Встановіть відповідність між назвою фільму та жанром, акторами
V. Закріплення матеріалу
Вправа «Здивуй товариша»
Кожен учень називає улюблений фільм, головних акторів та режисера, починаючи фразою «А мені подобається …»
VІ. Підбиття підсумків уроку (рефлексія)
Метод «Мікрофон»
«Новим для мене стало…»
«Найбільше запам’яталося…»
«Хочу більше дізнатися про…»
Оцінювання знань учнів
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати стор. 150-163 підручника Миропольська Н.Є., Масол Л.М. Художня культура. 11 клас. Рівень стандарту, 2011р.
І група – заповнити таблицю «Соло актора»
Ім'я актора |
Риси особистості героя |
Фільми |
____________________ |
|
|
__________________ |
|
|
__________________ |
|
|
__________________
|
|
|
ІІ група - *підготувати презентацію улюбленого фільму.