Урок з інформатики 2 клас "Людина у світі інформації."

Про матеріал
На даному уроці учні ознайомлюються з життєвими ситуаціями, в яких відбувається отримання, передавання, зберігання інформації; розвивають фантазію та вміння осмислювати та аналізувати життєві ситуації;виховують інтерес до предмета як частини повсякденного життя.
Перегляд файлу

1

 

Тема. Людина у світі інформації.

Мета: ознайомити з життєвими ситуаціями, в яких відбувається отримання, передавання, зберігання інформації; розвивати фантазію та вміння осмислювати та аналізувати життєві ситуації; виховувати інтерес до предмета як частини повсякденного життя; 

Обладнання: підручник « Сходинки до інформатики» Коршунова(2 клас), друковані зошити ( 2 клас), картки для роботи у парах, комп’ютери.

  

     Хід уроку

І.Організація учнів до уроку.

Нова тема, цікавий урок.

В інформатику зробимо ще один крок.

Навчимось на панелі завдань мови вибирати.

Грамотно з клавіатурою працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1.Перевірка домашнього завдання.

1.  Пригадайте, у який спосіб за давніх часів люди передавали інформацію.(З давніх часів людина винаходила різні способи передавання повідомлень на відстані. Наприклад,передавання повідомлень за допомогою вогнища,голубів, барабанів).

2.  Назвіть перші пристрої передавання інформації. Які з них використовують і в наші дні?(Першими пристроями передавання інформації були: телеграф,телефон,радіо, телевізор. У сьогоднішній час з цих приладів використовують - телефон,телевізор і радіо)

3.  Назвіть сучасні пристрої передавання інформації.(Сучасними пристроями передавання інформації є мобільний телефон, факс, телевізор, GPS-навігатор, INTERNET).

4.  Які способи передавання інформації ми вивчили на попередньому уроці?

(На попередньому уроці ми вивчали такі пристрої як: калькулятор,диктофон, фотоапарат)

5.  Який спосіб передавання вам подобається найбільше? Обґрунтуйте свій вибір.(Мені найбільше подобається мобільний телефон. Адже за допомогою нього можна дізнатися все).

2.Виконання логічних завдань.

https://i0.wp.com/urok-ua.com/wp-content/uploads/2015/11/%D0%A0%D0%B5%D0%B1%D1%83%D1%81-%D0%B4%D0%BE-%D1%83%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83-%D1%96%D0%BD%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B8.jpg 1.Розв’язвання ребусів.

Слова відповіді – сканер, мишка, монітор, клавіатура, комп’ютер, модем.

2.Логічні завдання від Данилка.

А) Допоможіть Мудрунчику дістатися додому.

опаэи.png

 

 

 

 

 

Б)З поданих складів складіть слова.

Бо, ник, гор, ко (Горобчик).

На, ро, ди, смо ( Смородина).

Ло, пед,  ве, си. (Велосипед).

То, на, ви, хур. (Хуртовина).

Ди, кро, ко, ли. ( Крокодили).

3. Підготовка до теми.

 Чи звертали ви увагу на те, наскільки важливим є поняття інформації в нашому житті? (Так, звертали і ми помітили, що це є досить важливо для людей).

У яких, на вашу думку, ситуаціях ви стикаєтесь з інформацію і які дії з нею виконуєте?( На мою думку, ми що дня стикаємось з інформацією).

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

Учні, сьогодні на уроці ми з вами ознайомимось з темою «Людина у світі інформації»  ( тема записана на дошці). На цьому уроці ви дізнаєтесь, що таке інформації, звідки ми отримуємо інформацію; дізнаєтеся властивості інформації, тобто про те, яка вона буває; виконаєте багато цікавих завдань і ознайомитесь з новою комп’ютерною програмою.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1.Пояснення вчителя.

 Для пізнання навколишнього світу в людини є п'ять органів чуття: зір, слух, нюх, смак, дотик (шкіра). Це ми вивчили на попередніх уроках.

http://fiz-cultura.ucoz.ua/_nw/1/s59389279.jpgЗапитання до учнів

— Пригадайте, що робить кожен орган чуття.

 

 

 

Учитель пропонує учням намалювати предмети, які можуть нести інформацію для відповідних органів чуття.

— Кожен з органів чуття отримує інформацію і передає її до головного мозку. Мозок «подає» команду, «що робити».

— Наприклад, ви побачили велике гарне яблуко. І відразу в роті виділяється слина, виникає бажання скуштувати яблуко. Яблуко в цьому випадку є джерелом інформації.

Інформація для запам'ятовування

Предмети, звуки, явища, що дають нам інформацію, називають джерелами інформації.

Діти наводять власні приклади джерел інформації.

Запитання до учнів

— Чи є джерелом інформації підручник?

Інформація для запам'ятовування

Усіх, хто сприймає інформацію, називають приймачами.

Діти наводять власні приклади приймачів інформації.

Запитання до учнів

— Чи є приймачем інформації учень на уроці?

—У повсякденному житті ми зустрічаємо різні види інформації

ыгно.png—А зараз я вам наведу приклади.

св.png

 

да.pngтел.png

дан.png

орпр.png

 

 

 

 

 

 

   Як ми бачимо  інформація може бути різною,тому інформація є дуже важливою для людини. Саме за допомогою неї люди можуть передавати свої думки, почуття, прагнення та багато іншого.

2. Робота з підручником.
Підручник завдання 1с.59.

Знайшов слід злочинця (отримав інформацію), сфотографував (зберіг інформацію), потім виміряв лінійкою (опрацював інформацію), записав отриману інформацію у свій блокнот (зберіг інформацію).зав.png

Завдання 2 с.59.

кенрол.png

 

 

 

 

мама (дитина дякує за сніданок, розмовляють по телефону). Учитель -> учень (учитель задає домашнє завдання).

 

3.Робота з зошитом.

Завдання 1.

Встанови відповідність. З’єднай стрілочками за зразком.

http://school.home-task.com/pictures/image142_56.jpg

Відповідь:

http://svitppt.com.ua/images/46/45535/960/img14.jpgЗавдання 2.

З’єднайте стрілочками ситуації з інформаційними процесами.

Картинки по запросу малювання записування виконання обчислень фотографування

 

 

Відповідь:

 

 

фотографыя.png4.Фізкультхвилинка.

Давайте діями і словами передамо інформацію.

Один - піднести руки вгору;

Два - нагнутися додолу.

Не згинайте, діти, ноги,

Не торкайтеся підлоги.

Три, чотири - прямо стати,

Будемо відпочивати.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Робота з сигнальними картками.

- Урок наближається до кінця, я хочу перевірити, як ви засвоїли тему уроку. Перед вами на парті лежать сигнальні картки. Візьміть їх. Я буду називати інформацію. Якщо вона важлива для уроку інформатики , піднімайте зелену картку, якщо ні - червону.

  •                 В лісі ростуть гриби.
  •                 Від перестановки доданків сума не змінюється.
  •                 5 помножити на 6, буде ЗО.
  •                 Не торкайтесь руками монітора.
  •                 У жирафа довга шия.
  •                 Все, що відбувається з інформацією називається інформаційними процесами.
  •                 Інформація – це новини , повідомлення.

VІ. Робота за комп’ютером.

1.Повторемо правила ТБ:

Ми за парти біжимо? (НІ).

Їжу в клас беремо?( НІ).

Сядьмо рівно і охайно.?(ТАК).

Зір здоров’я бережемо?(ТАК).

Розпочинаємо роботу без дозволу вчителя?(НІ).

Сидіти за комп’ютером треба так, щоб відстань від очей до екрана була не менше 50см.(ТАК).

2. Виконання завдань за комп’ютером.

Робота з комп’ютерною програмою «Математичний космодром».

Сьогодні ми продовжимо керувати космічним кораблем. Вам потрібно усно обчислити приклад на віднімання та натиснути потрібну кнопку на пульті керування.

VII. Релаксація.

- Ваші очі втомились, тому виконаємо кілька вправ для очей.

1.  Повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво по З рази.

2.  Повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки по З рази.

Уявіть перед собою велосипедне колесо, помітьте на ньому певну точку і слідкуйте за обертанням цієї уявної точки. А зараз тихенько сядьте за свої парти.

VIII. Підведення підсумків.

Молодці діти! Ви впоралися з усіма завданнями.

Незакінчене речення

Продовжити речення : «Інформація – це…

«Інформаційні процеси – це ….

«Органи чуття людини відповідають за сприйняття інформації:…

«Дії, які можна робити з інформацією….

IX. Повідомлення домашнього завдання.

1.Вправа 1 у друкованому зошиті.

Викресли зайве слово. Що залишилося? Запиши одним словом.

SIVwKCjYgk0.jpg

 

2.Додаткове завдання

Знайдіть у словнику слово «Сонце». Заповніть текст.

Мій словник називається____________________________________

У моєму словнику слово «Сонце» знаходиться на______сторінці.

У моєму словнику наступне слово після слова «Сонце» —_______

У моєму словнику попереднє слово перед словом «Сонце» —___

У моєму словнику______сторінок.

docx
Додано
1 березня 2020
Переглядів
8676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку